Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » sön dec 19, 2010 20:10

Gissa vad jag har gjort idag? Jag hoppade på säsong 2 utan att ha sett säsong 1. Jag är vanligtvis inte något fan av karikatyrserier, speciellt sådana som inte alltid verkar ha bestämt sig om de faktiskt är ironiska eller bara löjliga, men när musiknumren är bra väger de upp för det. För mig fungerade det många gånger bättre i avsnitt 6-10 än i avsnitt 1-5. Jag kan lätt tänka mig att se om den andra halvan, men kommer nog inte att se om första. Men även om avsnitt kan fungera bara för att de är packade med underhållande nummer så skulle jag inte ha något emot mer drama. Det är många karaktärer jag skulle vilja ge mer handling, se bara så bra det blev när Kurt fick lite utrymme!

2x01
Det är obegripligt att Glee fortfarande är opopulära på skolan, även efter de bevisat sin talang, men jag antar att man får köpa det för att det ska bli en serie. NewYork-numret de gjorde för att värva medlemmar var iofs riktigt svagt, så lite får de väl skylla sig själva. Sunshine hade en jättebra röst, synd att hon inte fick sjunga mer. Sam är jag inte övertygad om att han har någon talang, ungefär som Finn, men hans röst och look har vag söt-faktor.

2x02
Vad hette det där programmet på MTV där man kunde bli stylad som en stjärna och spela in en kopia på deras musikvideo? Något mer än så bidrog inte Britney-avsnittet med. Kurt var gnällig, Shuester pinsam och Rachel löjlig... inte mycket handling här. Är det någon slags standard att avsnitt ska sluta med ett "känslosamt" Rachel-solo? För de två första har gjort det och det är mest bara segt.

2x03
Upplägget med Jesusmackan gav inga större förhoppningar och det blev heller inte så bra. (Dock, en ursäkt att låta Puck spela gitarr och sjunga mottages alltid tacksamt, hehe) Gillar att de försökte sig på riktigt drama med hjärtattacken men kan man då inte få in tro-frågan på något smidigare sätt än att packa ner allt i en fyrkantig låda och trycka ner i halsen på tittarna? Blev för mycket av allt.

2x04
Jag tycker att Mercedes och Santana var bäst i duettävlingen, även innan Finn och Rachel bytte nummer eftersom de så ödmjukt var övertygade om att de annars skulle vinna (Finn är sämst av killarna), men Sam och Quinns duett var söt. Roligt att höra flera olika sjunga!

2x05
Jag är inte insatt i Rocky Horror så mycket gick säkert förlorat för mig. Men det fanns saker att njuta av ändå: John Stamos. ;) Om de ändå skulle göra något galet så hade jag gärna sett något galnare än Rachel och Finn i tråkkläder, översexualiserade Santana och Brittany osv. Men Kurt såg riktigt creepy ut i sin dräkt. Hoppas att Mr. Shuester är över sin pinsamma stalker-kärlek till hon med de galna ögonen nu.

2x06
Vilket feel-good avsnitt! Trots att Kurts story egentligen är feel-bad, stackarn. Men jag gillade verkligen "Teenage dream" (och Kurts reaktion <3) och både Glee-tjejernas och Glee-killarnas mashups var toppen. Hade ett leende på läpparna när avsnittet var över.

2x07
Tyckte om att de fick vara moderna, och Sining in the rain/Umbrella mixen var jättebra. Vikarie-Gwyneth var ett roligt tillägg, men hon tog över avsnittet för mycket för min smak. Det är verkligen lite riktiga drama-storylines i den här serien så när det väl är en borde den inte fokusera på en tillfällig vikaries emotionella resa.

2x08
Gulligt bröllop med bra sånger. Hemskt att Dave lyckas jaga bort Kurt, speciellt med allt urgulligt stöd Kurt fått. Glee-killarna, och Finn, och Kurts supersöta pappa!, och mest av allt Sue. Otippat och fint att hon skulle ställa sig så bestämt på Kurts sida, det är nog det första hon gjort i säsong 2 som visar att hon är mer än en komisk karaktär.

2x09
Underhållande nummer i Sectionals! Men nästa gång vill jag se the Warblers variera sig mer. Och nästa gång vill jag inte höra robot-Sam sjunga, det var rent pinsamt. Avsnittets bästa nummer var nog trots Sectionals slutsången som Mercedes och Tina sjöng.

2x10
Gillade det här avsnittet, härligt med julsånger - speciellt den kören sjöng i lärarrummet. Rachels två nummer var sega (som vanligt), med den rösten borde de göra henne till en extra god karamell som man bara bjuder på ibland istället för att överexponera henne så. Kurt/Blaines duett var supersöt och bra, saknades bara en puss!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » sön dec 19, 2010 21:29

Varför hoppade du över säsong 1? Den är bättre ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » sön dec 19, 2010 22:04

HeY skrev:Varför hoppade du över säsong 1? Den är bättre ;)

För att jag ville se Blaine ;)

Min känsla är att det finns ett par avsnitt i säsong 1 som är värda att se på grund av musiknumren men att dramat inte riktigt är i min smak (Finn som är så korkad att han tror att han Quinn blivit gravid i en bubbelpool, och superstörande Mrs. Schuestör, förlåt, Mrs. Schuester som kör en fake-graviditet a la Days of our lives...) Dessutom har jag redan sett ganska många säsong 1 avsnitt. :P De går ju varje dag nu på TV4.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån dec 20, 2010 1:06

HeY skrev:Varför hoppade du över säsong 1? Den är bättre ;)

Jag gillade säsong 1 men tycker väldigt mycket bättre om säsong 2. :) Så det där är nog en smaksak. ;)

brat skrev:2x03
Upplägget med Jesusmackan gav inga större förhoppningar och det blev heller inte så bra.

Om man älskar Finn var det fantastiskt. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav konstant » tis dec 21, 2010 2:15

Glorificus skrev:Om man älskar Finn var det fantastiskt.


Jag trodde inte någon älskade FInn :P
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav noike » tis dec 21, 2010 3:01

Glory kan göra det omöjliga!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brat » ons feb 09, 2011 18:54

Gissa vad jag gjort under det stört långa juluppehållet? Gått och blivit Glee-besatt. Jodå. Det är på den där nivån att jag bryr mig inte att det egentligen är dålig kvalitet för jag är förälskad. Hoppsan.

2x11
Min pepp var så stor att jag var ett fan av alla nummer. Till och med Finns, ärligt talat så passar Finns älg-som-bajsat-ned-sig-gångstil väldigt bra till en zombie. :eek: Till och med Thriller, som jag hade väntat mig skulle vara STÖRRE. Till och med Bills Bills Bills, ett urbota dåligt sångval som kändes väldigt inklämt för Blaine-fans men de räddade det med ett roligt uppträdande. Kanske låter negativ, men jag gillade det massor. Alla små detaljer ("slap youself with a chicken cutlet", "I love scarfs", "I'm Brittany") och Max Adler var jättebra som Dave Karofsky.

2x12
Gillade det, men inte var det mycket kärlek i avsnittet. Tina/Mike förstår jag mig bara mindre på när hon började gråta så där, Puck/Lauren har jag inte fastnat för och Finn/Quinn var tråkigt redan första gången. Den enda scen med riktig kärlek var söttrion Mercedes/Rachel/Kurt. Men kanske är jag bara bitter på kärlek för att Blaine inte är kär i Kurt. :P Elakt av honom att luras med allt sitt uppenbara flirtande! GAP-killen var dessutom en idiot... fast "When I get you alone" var en ny Warbler-favorit. Och jag ser ju faktiskt fram emot allt på vägen tills det blir Kurt/Blaine (som för övrigt är hur söta som helst bara som vänner också). Men ändå. ;) Den ytliga aspekten: Brittany är mycket vackrare utan sin cheer-kostym och Chris Colfer är på väg att bli hur vacker som helst.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav konstant » lör feb 12, 2011 0:56

brat skrev:Gissa vad jag gjort under det stört långa juluppehållet? Gått och blivit Glee-besatt. Jodå. Det är på den där nivån att jag bryr mig inte att det egentligen är dålig kvalitet för jag är förälskad. Hoppsan.

2x11
Min pepp var så stor att jag var ett fan av alla nummer. Till och med Finns, ärligt talat så passar Finns älg-som-bajsat-ned-sig-gångstil väldigt bra till en zombie. :eek: Till och med Thriller, som jag hade väntat mig skulle vara STÖRRE. Till och med Bills Bills Bills, ett urbota dåligt sångval som kändes väldigt inklämt för Blaine-fans men de räddade det med ett roligt uppträdande. Kanske låter negativ, men jag gillade det massor. Alla små detaljer ("slap youself with a chicken cutlet", "I love scarfs", "I'm Brittany") och Max Adler var jättebra som Dave Karofsky.

2x12
Gillade det, men inte var det mycket kärlek i avsnittet. Tina/Mike förstår jag mig bara mindre på när hon började gråta så där, Puck/Lauren har jag inte fastnat för och Finn/Quinn var tråkigt redan första gången. Den enda scen med riktig kärlek var söttrion Mercedes/Rachel/Kurt. Men kanske är jag bara bitter på kärlek för att Blaine inte är kär i Kurt. :P Elakt av honom att luras med allt sitt uppenbara flirtande! GAP-killen var dessutom en idiot... fast "When I get you alone" var en ny Warbler-favorit. Och jag ser ju faktiskt fram emot allt på vägen tills det blir Kurt/Blaine (som för övrigt är hur söta som helst bara som vänner också). Men ändå. ;) Den ytliga aspekten: Brittany är mycket vackrare utan sin cheer-kostym och Chris Colfer är på väg att bli hur vacker som helst.


Oj. Länge sen jag besökte BF!

S02E11 tyckte jag var säsongen bästa avsnitt! Eller så blev juluppehållet så långt att jag hann glömma bort allt som var bra med avsnitten innan (var ju inte så mycket ändå...). Hade dock lite Gleecravings i ca en vecka innan jag tog tag i det och såg de två senaste i onsdags, så, ja, något rätt måste dom ju göra :D Tycker faktiskt det är riktigt skönt att Finn och Rachel har gjort slut, framför allt Rachel har blivit aningen mer sympatisk vilket behövdes!

S02E12 var lite sämre, ja, men jag är ändå så glad varenda avsnitt de inte tar in en gästskådis som totalt tar över avsnittet. Tinas sång var jättejättekonstig, jag är fortfarande ett frågetecken. Jag är dock lite kär i Mike (pga hans dansade!) och jag älskar Tinas gothstil så jag ifrågasätter egentligen inte deras förhållande utan tycker de ska vara ihop för alltid :lovebunnier: Enda coola med Finn/Quinn var att det var första gången i hela seriens historia jag faktiskt kunde se Finn som snygg/sexig. Väntar på att Kurt ska komma tillbaka till New Directions så han får börja sjunga igen! Såg nyss om Gaga-avsnittet och hans tal om hur han måste få vara sig själv och uttrycka sig osv osv osv, och på nya skolan är han bara en i mängden... Blaine är söt och riktigt duktig dock, så hoppas på dom ändå!
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav MissKittyFantastico » tor feb 17, 2011 23:14

S02E13

Ett sådär avsnitt OCH VAR ÄR KURT!!!! Nu får de ta och fixa tillbaka honom till New Directions. Jag tycker att han är tråkig i Warblers och jag saknar alla hans outfits.

Brittany var smårolig, men resten var inte särskilt roligt, mest pinsamt. Jag tror att jag förlorade ett par hjärnceller av allt Justin Bieber-pratet.

Bored now
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » ons feb 23, 2011 21:24

2x13
Precis så bra som jag väntat mig av ett Beiber-avsnitt. (Läs: Inte alls.) Det enda jag gillade var Rachel/Mercedes-duetten.

2x14
Bättre. Det var underhållning i det. Men var de tvungna att göra en så respektlös (och poänglös) bisexualitet-storyline? Och var de tvungna att göra Rachel och Blaine så osympatiska för Kurts känslor? Jag vill ju att Blaine ska vara kär i Kurt, nu måste han KÄMPA om han ska vara värd någon Kurt-love.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons mar 16, 2011 19:44

Tänkte kommentera två avsnitt på en gång men efter att ha sett 2x16 är min hjärna helt nollställd och jag kommer inte ihåg något alls från 2x15, haha

2x16
Älskade alla sånger i sitt sammanhang! Tillochmed de jag inte trodde att jag skulle gilla. Ja, tillochmed "trouty-lips"... Nåja, nästan alla då :P
Kan nog inte välja en favorit men Kurts "Blackbird" var underbar, kan lätt förstå att Blaine ÄNTLIGEN fick upp ögonen för hur underbar den pojken är! SÖTA!
Jag blev på bra humör av det här avsnittet!


2x15
Nu har jag kollat vilket det var, Gwyneth Paltrows sexy. Jag skruvade mig obekvämt större delen av det avsnittet, alla var så pinsamma när de försökte göra sig sexiga - inte minst Gwyneth själv... Men Kurts pappa kan ju vara den sötaste någonsin.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tor mar 17, 2011 7:49

Jag gillade också 2x16! Och jag har varit väldigt kritisk till Glee hela säsongen. I och för sig gillade jag 2x15 ok också, trots det du nämnde.. Den hade några bra dramatiska scener.

2x16
Kyssen var underbar men åh vad jag skruvade på mig av pinsamhet när Blaine skulle uttrycka sin kärlek till Kurt. Smörigt pinsamt. Stor skillnad gentemot när Santana gjorde samma sak ett avsnitt tidigare, då grät jag i hjärtat och tyckte inte att det var smörigt pinsamt alls. Jaja. Vi är inte alla Oscars-kandidater...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » lör mar 26, 2011 1:16

Det är såååå tråååkigt att vänta en hel månad på Glee.
Tinwiel skrev:2x16
Kyssen var underbar men åh vad jag skruvade på mig av pinsamhet när Blaine skulle uttrycka sin kärlek till Kurt. Smörigt pinsamt. Stor skillnad gentemot när Santana gjorde samma sak ett avsnitt tidigare, då grät jag i hjärtat och tyckte inte att det var smörigt pinsamt alls. Jaja. Vi är inte alla Oscars-kandidater...

Replikerna var ganska obekväma, ja. Men samtidigt är de sexton år, och om jag var sexton hade jag tyckt att det där var väldigt romantiskt att höra tror jag. Dessutom tycker jag till skillnad från dig att Darren gjorde det jättebra som lyckades leverera replikerna på ett övertygande sätt... men då är jag redan förälskad förstås. Och ärligt talat la jag en kudde över huvudet för att slippa höra första gången, men så här vid femte, sjätte, sjunde... omtitten så är det bara sött. :D
Favorit Kurt-moment: "Okay, you can judge me" och så ler han så smilgropen syns! <3
Favorit Blaine-moment: "All my underdogs" i andra refrängen då alla Warblers med Blaine i täten gör det där lilla hoppet och tvärstannar. *besatt fnitter*
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » mån apr 11, 2011 23:24

Glee live i London 2011!

När brat blir besatt så gör hon det ordentligt. Kom inte och säg något annat. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tis apr 12, 2011 0:32

Yay! Det ska bli så galet roligt! :extas: 30 juni är vi där med Glee-gänget. :chock:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » tis apr 12, 2011 6:23

Åh vad kul! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » tor apr 14, 2011 15:42

Åh, jättekul! :)

Jag hade hamnat en bit efter och har därför kunnat frossa lite den senaste veckan. Himla bra serie.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav brat » tor apr 21, 2011 9:30

2x17 ...varför göra ett avsnitt utan både handling och musik? Zzz
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor apr 28, 2011 18:11

2x18
Skulle aldrig påstå att Glee är den mest konsekventa serien i världen men den kan vara riktigt charmig om man har lite överseende! :)
Handling OCH riktigt bra musiknummer i det här avsnittet, hurra. Blaines serenad var söööt, Kurts solo var fantastiskt, Rachel&Quinns duett var fin och tllochmed Finn var duktig. Och jag är kär i Kurt. Längtar så tills vi får se "Born this way" live, ögonblicket då Mercedes och Tina öppnade Kurts kofta för att visa "Likes boys" är ett topp10-moment från hela serien för mig och jag vill se det på rikt! :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » tis maj 03, 2011 0:01

2x18

Kurt is back! No more ugly Warblers outfit. :extas:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » ons maj 11, 2011 14:50

2x19: tråk
För mycket tråkiga vuxna, men Sam var charmig. Ryktes-avsnittet lämnade inga permanenta spår efter sig.

2x20: ÄLSK!
Älskar Puck och Lauren (funny-Puck kom på att han måste skydda sin badboy-image)
Älskar Kurt och Blaine (sööööööta)
Älskar Mercedes och Sam (Sam var supercharmig... men varför "Jared-hår"??)
Älskar Artie och Brittany (även om jag är nöjd med att Brittany inte är kär i Artie)
Älskar Rachel och Jesse (och då gillade jag honom inte ens i säsong 1)
Älskar Dave och Santana (hans väg mot förlåtelse fungerar, undrar om de slutar med beards-grejen nu)

Alltså jag älskade tillochmed den förfärliga Friday-låten, det är illa. :D
Men allra, allra mest älskade jag Kurt. Slutet var fantastiskt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » ons maj 11, 2011 20:05

Oj då! Kanske ska skita i att göra alla saker jag borde och titta Glee istället.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » sön maj 22, 2011 13:58

Glee Live premiär igår kväll i Las Vegas! Så naturligtvis har jag tittat på alla videoklipp. (spoilerjunkie) Det ser riktigt, riktigt bra ut. Det verkar vara en del playback vilket inte stör mig alls för många av dem är inga sångare och jag blir väldigt obekväm när det är falskt, men de som kan sjunger på riktigt.

Blaine hade jättemånga Warblers med sig som gjorde all gullig koreografi, hoppas att alla får följa med till London! Och Darren sjöng fantastiskt! Men trots att de självklart gjorde Born this way så var öppnandet av Chris kofta och hans "jag äger världen"-blick inte med. Det vägdes dock upp av att han gjorde Single Ladies dansen. Hahaha, Glory kommer att undra vilken alien som har tagit över min kropp när vi sitter där OM EN MÅNAD!!!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » sön maj 22, 2011 14:13

:D Vilka sjöng live och vilka körde playback?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön maj 22, 2011 15:08

Det var olika från nummer till nummer. Gruppnummer med mycket dans verkar ha mycket playback men soloröster ovanpå. Hörde Lea, Chris, Darren och Amber live. Tror att Lea sjöng live i alla låter, även uptempo med dans. Men "Dog days" med Amber/Naya lät inte live vilket nog var tur så mycket som de hoppade omkring, och inte heller "Slave 4 U" med Heather eller "Lucky" med Chord/Dianna. Men akustiska Friday :P med Chord, Kevin, Mark, Darren och Harry var live.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons maj 25, 2011 17:23

2x21
Gillade! Blev riktigt rörd. Och "Pure Imagination" var en av säsongens favoritsånger för mig.

2x22
Gillade!! Härlig NY-stämning i hela avsnittet. Deras egenkomponerade sånger var inget vidare, gillar Loser Like Me bättre än vad nu powerlåten i den här tävlingen hette och Rachel/Finn-duetter har jag svårt att förstå mig på, jag tycker att det ska vara mer kör och mindre solosång när det är körtävling.

Sam & Mercedes - Hoppas de hålls hemliga ett tag och får en välbyggd story som glimtar till ibland, de båda förtjänar något som kan bli intressant.
Quinn - En karaktär med potential, gillar hur djupt bitter hon har varit till livet (även medan hon hade Finn) och skulle gärna se att de utforskade det mer, därför var sista scenen där hon med nyfrisyr=nyattityd välkomnade Rachel/Finn med öppna armar ointressant för mig
Puck - Tycker att han blivit enformig och tråkig, dags för honom att överraska igen!
Mike & Tina - Måste vara det handlingsfattigaste paret, tror att deras karaktärer skulle komma till mer rätt om de gjorde slut
Finn & Rachel - Svårt att vara intresserad av dem när de byter kärleksbesatthet som andra byter kläder, sluta med det
Brittany & Santana - Gillar karaktärerna och ser fram emot Santanas comingout-story, men ser dem hellre som bästisar än kärlekspar. Skulle kanske ge Santana en egen mer dramatisk storyline och Brittany mindre doser komiska inhopp.
Kurt & Blaine - SÖTA! Hoppas att de båda får vara egna karaktärer och inte bara ett par och att Kurt behåller all sin attityd
Nu hoppade jag över Artie och Lauren... hade nog inte så mycket att säga om dem.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » sön jun 19, 2011 16:19

Marti Noxon har fått nytt jobb! Hon joinar manusförfattarna i Glee nästa säsong enligt E!:

: Cocreators/executive producers Ryan Murphy, Brad Falchuk and Ian Brennan will be joined by a full-time writing staff in its third season, Deadline reports. The six new-hires include Buffy and Angel veteran Marti Noxon, who should be a huge help with Murphy's plans to incorporate story arcs (how fresh!) next season, and Roberto Aguirre-Sacasa, who did the famous rewrite for Spider-Man: Turn Off the Dark.


Känns positivt. Marti är ju riktigt duktig på intensiva arcer, och hjärteskärande sådana. Hon var ju trots allt mer eller mindre showrunner under säsong 6 av Buffy, vilket är min favorit. Hoppas att säsong 3 av Glee blir den bästa!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tis jun 21, 2011 22:57

Woohoo!!
När jag hörde att de skulle anställa typ tre extra författare trodde jag att det skulle vara okända nykomlingar, inte en stjärna som Marti! Tänk om vi verkligen får arc och kontinuitet nu! Det vore stort! :D

Woohoo2: Om en vecka ser vi dem live i London!!! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tis jun 21, 2011 23:17

brat skrev:Woohoo2: Om en vecka ser vi dem live i London!!! :D

Yay! Längtar! :extas:

Jag har spanat in en klänning idag som var väldigt Glee:ig i färgerna, tror jag måste gå tillbaka och köpa den så jag har något passande att ha på mig på konserten. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tea » fre jun 24, 2011 17:48

eftersom jag återigen går mammaledig kollar jag in serier jag inte haft tid till innan och efter halva säsong 2 är jag helt såååååååld... men sen är jag ju faghag oxå...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron