Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » fre okt 05, 2012 23:35

4x04
Det bästa som gjorts i Glee?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tinwiel » lör okt 06, 2012 1:53

4x04
Rachel: I don't need you to give me my freedom. I am a grown woman. I don't need you to hide from me to keep me from doing what is right for me.

Ah, äntligen! Jag har väntat i flera säsonger på att få höra Rachel säga det! In your face, Finn! BYE BYE.

Tyckte förresten att Darren Criss/Blaine gjorde ett fantastiskt jobb med "Teenage dream" skådespelarmässigt och jag brukar inte vara så imponerad av hans skådespelande i vanliga fall. Bra låtar överlag i avsnittet, låtar som faktiskt berättade något om vad som hände, vad karaktärerna kände och inte bara var random topplistehits utan sammanhang.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » sön okt 07, 2012 1:30

Spuffy skrev:Eller hur! Glee-abstinensen är verkligen härlig. Ah ja, det hintades ju starkt om att Finn skulle jobba med den typen av grejer och han är ju typ Shue #2 så jag tror du har helt rätt i att han tar över. Hoppades få slippa Finn helt faktiskt, men så lätt ska det väl inte vara... Så länge jag slipper Shue får jag väl betrakta det som en seger.

agreed.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav MissKittyFantastico » lör sep 28, 2013 9:02

Jag har insett att jag inte tycker att sångnumren är så kul längre i Glee. Det händer att jag snabbspolar mig igenom större delen av ett avsnitts låtar. De ger inte så mycket och känns ofta mest som utfyllnad. Jag vill att låten ska berätta något om handlingen eller åtminstone att musikvideon ska föra handlingen framåt och inte bara var folk som dansar runt.

Blev faktiskt lite arg av avsnittet jag nyss såg, men jag kan inte riktigt uttrycka mig så bra just nu. Undrar om det är dags att sluta titta på Glee eller möjligen spara och sträcka lite senare. Fast jag vill ju se hur de gör med avsnittet som är en hyllning till Finn.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » lör sep 28, 2013 15:45

Mmm, jag tycker att avsnitten är bättre när de inte är tillägnade en speciell artist - det blir alltid alldeles för många nummer då. Jag tycker det räcker med 4 st eller dylikt, premiären hade väl typ 10? Tooooooo much! Give some story instead.

Jag gillar fortfarande många av karaktärerna för mycket för att ge upp, och när det är bra är det bra. Glee har blivit förnyad in till nästa säsong också. Sen tror jag det är slut. Jag kan stå ut 2 säsonger till, the show is still fine. Men ja, musiknumren är ganska tråkiga ofta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » sön okt 13, 2013 21:22

5x03
Jag visste att det skulle bli jobbigt när jag gav mig in på det, men inte riktigt hur jobbigt. Delen med Finns mamma var värst för mig. När man saknar någon som man vet inte kommer tillbaka är det som att man inte kan andas. Man förstår inte hur man själv kan fortsätta leva, men man måste.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav konstant » sön okt 20, 2013 16:28

5X03

I en sekund under avsnittet hann jag tänka "Jäklar vad dom är duktiga på spela" innan jag kom på att han är ju faktiskt död, på riktigt. Vansinnigt fint avsnitt. Heartbreaking. Introlåten "Seasons of Love", Finns mamma och Leas "Make you feel my love" var de bästa/värsta delarna.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron