Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » fre sep 24, 2010 0:11

Jag gillade Sunshines röst, tyckte att det var synd att hon stack till Vocal Adrenaline. Hon verkade lite mesig som person dock. Telephone var bäst. Hello hello baby, you called, I can't hear a thing. Billionaire-låten är tråkig och killen hade konstiga läppar (nej, jag vet, det är inte så viktigt). Om han ska vara med i casten får han dock lov att vara lite roligare än Finn. En till fotbollskille av Finn-slaget behövs inte.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre sep 24, 2010 0:15

The Fucking Easterbunny skrev:
eynosh skrev:Hey:
Britney Spears är det bästa som hänt musikvärlden sen typ Bonnie Tyler.


hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha


för övrigt tycker jag att kritiken mot 2x1 är överdriven


Jag har inget emot Britney. Det var mest de två andra kändisarna jag tycker är trista. Kritiken mot 2x01 är så jag känner, överdrift eller inte.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre sep 24, 2010 6:47

Om de nu var så jävla duktiga varför hade deras röster mer effekter än en Spielbergfilm från 80-talet? Irriterande som satan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » fre sep 24, 2010 16:15

Vocodern? Vocoder är jävligt irriterande. Det var kul en månad 2004, sen inte.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre sep 24, 2010 17:16

är det fancy talk för auto tune så håller jag med till fullo.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » fre sep 24, 2010 17:35

Tinwiel skrev:Jag gillade Sunshines röst, tyckte att det var synd att hon stack till Vocal Adrenaline.

Jag också! Hoppades verkligen hon skulle stanna. Håller dessutom med om att vi inte behöver en ytterligare Finn-kille, så ifall han ska vara med hoppas jag verkligen han är roligare än så. I allmänhet tyckte jag avsnittet var bra, jag har saknat Glee mer än jag trott. Liite för lite Quinn i avsnittet tyckte jag, men annars fick de flesta plats (förutom Emma dårå). Rachels jag-är-ledsen-och-sjunger-för-mig-själv-framträdande börjar vara gammalt. Jag hoppas den här säsongen ska innehålla mer av de andra och mindre av Rachel och Finn.

Jag är superpepp på nästa veckas avsnitt, mycket lovande tema enligt min åsikt!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » ons sep 29, 2010 20:25

2x02 Nja, sådär.

Till att börja med måste jag fråga vad de har gjort av karaktären Rachel? i säsong 1 var hon lite irriterande ibland men man förstod ändå hennes drivkraft och hon hade ändå något "likeable" över sig. Nu är hon bara jätte-ego och allmänt konstig. Jag fattar ingenting. Jag gillade Rachel som karaktär förra säsongen, nu har hon sjunkit totalt. Snälla fixa karaktären, Glee-folket!

Jag var pepp inför Britney-temat men istället för att göra intressanta eller roliga tolkningar på låtarna så lät de exakt som originalen och numren till var kopior av videosarna. Visst älskar jag att se Brittany dansa, hon är GRYM men hon hade kunnat dansa samtidigt som de ändå gjorde något mer kreativt med materialet. Möjligtvis att jag gillade Toxic bäst, för att de uppträdde med den i slutet och gjorde sin egen grej av den (plus att den är en av Britneys bästa låtar).

Roligt var: Brittany hög på tandläkarnarkos ("are you a cat?") och Sue som säger till Will att han har fler västar än "the cast of Blossom". :D

Ett annat plus var att Mark Kanemura var med (dansare från s4 SYTYCD) och han var totally hot som vanligt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » ons sep 29, 2010 23:28

Tinwiel skrev:2x02 Nja, sådär.

Till att börja med måste jag fråga vad de har gjort av karaktären Rachel? i säsong 1 var hon lite irriterande ibland men man förstod ändå hennes drivkraft och hon hade ändå något "likeable" över sig. Nu är hon bara jätte-ego och allmänt konstig. Jag fattar ingenting. Jag gillade Rachel som karaktär förra säsongen, nu har hon sjunkit totalt. Snälla fixa karaktären, Glee-folket!

Jag var pepp inför Britney-temat men istället för att göra intressanta eller roliga tolkningar på låtarna så lät de exakt som originalen och numren till var kopior av videosarna. Visst älskar jag att se Brittany dansa, hon är GRYM men hon hade kunnat dansa samtidigt som de ändå gjorde något mer kreativt med materialet. Möjligtvis att jag gillade Toxic bäst, för att de uppträdde med den i slutet och gjorde sin egen grej av den (plus att den är en av Britneys bästa låtar).

Roligt var: Brittany hög på tandläkarnarkos ("are you a cat?") och Sue som säger till Will att han har fler västar än "the cast of Blossom". :D

Ett annat plus var att Mark Kanemura var med (dansare från s4 SYTYCD) och han var totally hot som vanligt.


Medhåll om allt!
Glee har tappat än så länge denna säsongen. Sämre manus, sämre nummer. Latar de sig?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 29, 2010 23:34

Håller med föregående två talare.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Rombat » tor sep 30, 2010 17:17

2.02 Sista numret var okej. Men verkligen... Britney Spears som någon form av revoltmusik? Isch, så plastigt jävla fejk Glee kan vara ibland.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » ons okt 06, 2010 20:01

Tinwiel skrev:Ett annat plus var att Mark Kanemura var med (dansare från s4 SYTYCD) och han var totally hot som vanligt.


Jag missade honom. I vilken/vilka scener var han med? Antar att det var som dansare...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » ons okt 06, 2010 20:04

Bedrövligt är vad jag tycker nu. Första avsnittet var helt enkelt bleh. Andra avsnittet blev jag sjukt besviken på, då jag trodde det skulle bli jättebra. Det här avsnittet var förfärligt. Jag tyckte slutet av s1 var asbra, men det här är bara blöh.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » ons okt 06, 2010 20:53

AKS skrev:
Tinwiel skrev:Ett annat plus var att Mark Kanemura var med (dansare från s4 SYTYCD) och han var totally hot som vanligt.


Jag missade honom. I vilken/vilka scener var han med? Antar att det var som dansare...


Ja, som dansare och som het kille i soffan med Santana. Det var i "Me against the music"-videon. Det går bra för Mark, han är ju med i "Telephone" med Lady Gaga också och har turnerat med henne (fick ledigt för att vara med i s7 SYTYCD som Allstar). Go Mark!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons okt 06, 2010 21:36

Aha! Tänkte på killarna i soffan, men såg honom ändå inte... :)

Jättekul att det går bra för honom! Nice one.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons okt 06, 2010 22:44

Yes, he IS a nice one. :D :drool:

Glee 2x03 Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här avsnittet.

Det fanns några fina versioner av fina låtar här, framförallt "I wanna hold your hand" som påminde mig om versionen från Across the Universe som jag gillade mycket. Dessutom gillade jag "Bridge over troubled water" för att den är en av de bästa och vackraste låtar som någonsin gjorts och Mercedes och kyrkokörens version var fin. Det var bra att Kurt och Sue fick framföra sina åsikter och på ett vettigt sätt men sen var de andra tvungen att trycka ner sina egna religiösa åsikter i halsen på dem ändå (Mercedes WTF? Det var rätt fint att hela kyrkan bad för Burt, det är deras grej som de gillar att göra men att hon var tvungen att tala om för Kurt att han ändå borde tro på något tyckte jag inte passade sig. Var en vän, var där och stötta honom och låt sen Kurt och hans tro vara) och avsnittet slutade med känslan att kanske man borde tro på Gud ändå. Rachel som står och sjunger om Papa can you hear me vid Burts sjukhussäng var bara väldigt konstigt (låten var vacker i början men sen blev det ändå för mycket PAPA för mig. Varför var de där och höll en bönecirkel när Kurt bett dem att inte göra det?). Det var väldigt mycket drama som inte berörde mig, även om jag uppskattar att Glee försökte istället för att bara vara fluff. Var Kurt tvungen att bli ovän med sin pappa innan hjärtattacken? Pleeease. När jag sen insåg att Finn faktiskt fortfarande bad om att få ta på Rachels bröst och vinna matcher när han ändå fått veta att Burt låg jättesjuk så blev jag ännu mer irriterad. Va? Finn skulle vara det komiska inslaget eller, det funkade vissa scener innan man insåg det jag nyss nämnde. Efter det verkade han bara orimligt korkad och ego, speciellt då det var hans mammas pojkvän och plastpappa det gällde. Dessutom har han för ointressant röst för att sjunga "Losing my religion", också en av de bästa låtar som gjorts. Jag älskar dock flashbacken med Kurt och hans pappa där de satt och drack te ute i trädgården. Då kanske jag fick en liten klump i halsen. Sue äger som vanligt.

Slutsats: Några ok scener, många väldigt konstiga. Finaste låtarna på länge. Sue är grymt bra. Finn är korkad. Rachel är konstig, inte på ett bra sätt. Mercedes borde ge sig but girl can sing.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 06, 2010 23:28

Tinwiel skrev:Yes, he IS a nice one. :D :drool:

Glee 2x03 Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här avsnittet.

Jag älskar dock flashbacken med Kurt och hans pappa där de satt och drack te ute i trädgården. Då kanske jag fick en liten klump i halsen. Sue äger som vanligt.

Slutsats: Några ok scener, många väldigt konstiga. Finaste låtarna på länge. Sue är grymt bra. Finn är korkad. Rachel är konstig, inte på ett bra sätt. Mercedes borde ge sig but girl can sing.


Jag håller väl med rätt mycket i vad du säger där. Jag blir alltid lite olustig när folk försöker pracka på andra religion och satt hela avsnittet och tänkte Go Sue! Go Kurt!

Gillade också Mercedes och kören, men det kändes som om hon sjöng ljusare den här gången jämfört med annars, jag kanske bara inbillar mig.

Älskade tillbakablicken. De hade hittat en rätt lik yngre version och I wanna hold your hand var riktigt bra. Fast jag fattade att det var den låten som skulle användas långt innan han började sjunga.

Kanske var det omständigheter utanför serien, men jag var helt förstörd efter avsnittet.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » tor okt 07, 2010 0:31

Tinwiel skrev:Yes, he IS a nice one. :D :drool:

Glee 2x03 Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här avsnittet.

Det fanns några fina versioner av fina låtar här, framförallt "I wanna hold your hand" som påminde mig om versionen från Across the Universe som jag gillade mycket. Dessutom gillade jag "Bridge over troubled water" för att den är en av de bästa och vackraste låtar som någonsin gjorts och Mercedes och kyrkokörens version var fin. Det var bra att Kurt och Sue fick framföra sina åsikter och på ett vettigt sätt men sen var de andra tvungen att trycka ner sina egna religiösa åsikter i halsen på dem ändå (Mercedes WTF? Det var rätt fint att hela kyrkan bad för Burt, det är deras grej som de gillar att göra men att hon var tvungen att tala om för Kurt att han ändå borde tro på något tyckte jag inte passade sig. Var en vän, var där och stötta honom och låt sen Kurt och hans tro vara) och avsnittet slutade med känslan att kanske man borde tro på Gud ändå. Rachel som står och sjunger om Papa can you hear me vid Burts sjukhussäng var bara väldigt konstigt (låten var vacker i början men sen blev det ändå för mycket PAPA för mig. Varför var de där och höll en bönecirkel när Kurt bett dem att inte göra det?). Det var väldigt mycket drama som inte berörde mig, även om jag uppskattar att Glee försökte istället för att bara vara fluff. Var Kurt tvungen att bli ovän med sin pappa innan hjärtattacken? Pleeease. När jag sen insåg att Finn faktiskt fortfarande bad om att få ta på Rachels bröst och vinna matcher när han ändå fått veta att Burt låg jättesjuk så blev jag ännu mer irriterad. Va? Finn skulle vara det komiska inslaget eller, det funkade vissa scener innan man insåg det jag nyss nämnde. Efter det verkade han bara orimligt korkad och ego, speciellt då det var hans mammas pojkvän och plastpappa det gällde. Dessutom har han för ointressant röst för att sjunga "Losing my religion", också en av de bästa låtar som gjorts. Jag älskar dock flashbacken med Kurt och hans pappa där de satt och drack te ute i trädgården. Då kanske jag fick en liten klump i halsen. Sue äger som vanligt.

Slutsats: Några ok scener, många väldigt konstiga. Finaste låtarna på länge. Sue är grymt bra. Finn är korkad. Rachel är konstig, inte på ett bra sätt. Mercedes borde ge sig but girl can sing.


Jag kan skriva under på det mesta, men överlag tyckte jag att det var en ordentlig uppryckning och för mig det mest engagerande avsnittet hittills denna säsongen. Fortsätt i denna riktningen, men sluta låta Finn vara så otroligt korkad. Och ja, hans röst är verkligen alldeles för "meh" för REM.

Håller i vilket fall inte med Spuffy om att det var förfärligt, tvärt om störde jag mig inte alls lika mkt som jag gjort de två senaste veckorna och ryktes istället med. Sedan är jag en vekling för sorgfester också, även om det är bra såna eller inte.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tor okt 07, 2010 9:11

Det jag tyckte var förfärligt här var alltså hela pracka-på-religion-grejen. På så många sätt. Jag tyckte Sue och Kurt som framställdes som de "dumma" som inte ville acceptera hur de andra ville köra sin religion upp i halsen på dem. Och javisst, alla de andra i har all rätt i världen att tro på vad de vill, men att inte tro verkade inte accepteras. Att Kurt skulle vara muslim (när hans sikh kom in i rummet för att göra akupunktur) verkade accepteras mer än att han skulle vara ateist. I slutänden verkade alla vara rörande överens om att NÅGOT måste man ju tro på, NÅGOT mer än det man kan se och ta på. Jag tyckte även Sue och Kurt rättade sig in i leden och godtog denna sanning (Kurt att man måste tro på NÅGOT även om han valde familjen som ju faktiskt kan vara något man kan ta på så jag kanske inte borde räkna in honom där ändå, och Sue verkade förlåta Gud efter vad hennes syster sa). Alla (utom Kurt) verkade överens om att Gud är toppen. Dessutom tyckte jag många av numrena var mystiska. Kanske är det jag som övertolkade budskapet, men tyckte som sagt det var rätt förfärligt.

Dessutom: Finn. WTF? Han blev troende av att se Jesus på en grillad macka, och lämnar tron för att Emma förklarar att det nog inte var Gud som lät honom ta på Rachels bröst. Vad säger det i relation till övriga delar av avsnittet? Att det går att göra lite hur man vill, jämfört med de andras fast förankrade tro/inte-tro? Att det är viktigare att vara populär igen än att "det närmaste till pappa han hade" ska bli frisk? För att Burt (eller vad han nu heter) betydde mycket för honom gjordes det ju en poäng av i början av avsnittet, när han skällde på Kurt.

Det fanns dock en sak jag gillade: att andra än Rachel och Finn sjöng. Men varför inte Quinn?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HippieSpellan » tor okt 07, 2010 17:14

Jag tyckte det var ett otroligt bra avsnitt! Trots detta håller jag inte med om åsikterna som lades fram, och jag tycker att det var jättesynd att sue och kurt inte fick "behålla" sin ateism. Jag kände att det var jättemycket "tonåringar som vill väl men gör det på ett dumt sätt", tex bönecirkeln osv, BLÄ.

Det jag gillade var längden på framträdandena, att andra fick sjunga och inte bara rachel och finn (hade kunnat skippa Papa, det är inte en bra låt tycker jag, sjukt tråkig), ämnet var intressant och väcker diskussioner, jag längtade hela dagen för att få se slutet (jag ser hälften på morgonen och hälften på eftermiddagen.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » tor okt 07, 2010 17:50

Jag tolkade det inte alls som om Sue och Kurt gav upp sin ateism och att slutsatsen var att de måste tro på något annars är de dumma. Jag kände mest att de ville visa att det måste finnas tolerans från båda håll - precis som de religiösa inte kan förstå sig på ateisterna och därför vara nedlåtande så är ateisterna, och var i detta avsnittet, precis lika nedlåtande mot de religiösa. Jag tolkade slutet som att Kurt och Sue förstod att religion inte bara måste vara dåligt - bara för att den aldrig hjälpt eller varit(/är) något för dem så betyder det inte att den inte hjälper andra. Och Mercedes kommentar om att Kurt måste tro på något han inte kan ta på måste inte betyda något religiöst, utan man kan tolka kommentaren precis hursomhelst - som att han måste ha hopp att allt kommer bli bra. Hopp är något man inte kan ta på, men som man ibland måste ha för att hjälpa sig igenom svåra situationer.

Jag håller med om att det ibland kan bli alldeles för "religion = yay!" men jag tyckte Glee höll sig i ett okej mellanläge. Lite mer lutandes mot Yay, men det fanns tillräckligt med Nay för att jag skulle kunna ta till mig det.


Men alla känner ju förstås olika - det var bara inte något som störde mig denna gången.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav konstant » fre okt 08, 2010 15:52

Jahaja. Gleepeppen var på topp - serien drog igång när jag var utomlands och nu när jag ÄNTLIGEN (host host) är hemma och har en dator, så är avsnittet bara blaaahaaa. Typ.

S02E01: Sunshine var rätt söt och vore kul att få se någon annan än Rachel sjunga, så jag tyckte det var synd att hon försvann. Fast bäst vore det att få se mer av Quinn samt om dom slutade mixtra så jävla mycket med rösterna, det låter inte bra alls. Skönt att Tina dumpade rullstolskillen, han är bara svinig. Best svävar någonstans mellan tragikomisk och jag vet inte hur jag ska ställa mig, jag tycker ändå bättre om henne än gamla tränaren. Nya fotbollskillen kändes ju nja, försöker dom skapa en Finn när dom till och med kör exakt samma introduktionscen som första gången man fick se Finn sjunga? Och inte är han snygg heller. Näää. Vettefan vad han ska bidra med. Låtvalen var blaaaha också, inte bra men inte tillräckligt dåliga för att jag ska störa mig på det och lägga det på minnet. Det beskriver ungefär min iställning till hela avsnittet faktiskt.
Nåväl. Dags för avsnitt två!
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav Rombat » lör okt 09, 2010 1:29

2.03

Jag retar mig på folk som får för sig att be är att "göra något".

http://www.godlessblogger.com/wp-conten ... d-work.png

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Spuffy » lör okt 09, 2010 12:56

Jag funderade ett tag på om det bara var jag som överreagerade och var på dåligt humör just dagen jag såg avsnittet men det var nog inte så, jag skulle nog reagera likadant och bli lika provocerad alla dagar. Vill inte se om avsnittet för att ta undersöka saken ordentligt. Här är en som tyckte ungefär samma sak som jag och uttryckte det bättre: http://www.weirdscience.se/?p=10073
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » lör okt 09, 2010 15:50

Ja, alltså, fyfan. 2.03 Det där var trångsynt, klumpigt, dumt, överprocesserat musikaliskt och nej. USCH!
Håller med Weirdscience-Teresa om varje ord om avsnittet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Simon » sön okt 10, 2010 17:00

Ja, jag håller verkligen med. Mercedes vid klädskåpen när hon stod och hängde med munnen.. grrr, jag ville ge henne en snyting.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön okt 10, 2010 18:45



"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön okt 10, 2010 18:57

Från artikeln: ""Glee" is such an original, imaginative show with so much fun and absurdity packed into it." Jag har gillat många av avsnitten men den där meningnen får mig att undra om vi ser samma serie. Jag kan inte hålla med något av det, undantaget fun i flera fall men då fun som i underhållade och inte hysteriskt kul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav konstant » tis okt 12, 2010 18:08

2E03 fick mig faktiskt att vilja kräkas. Herregud. Visst, dom hade lite diskussioner hit och dit och klart man får tycka som man vill, samtidigt trycker dom verkligen upp religionen i ansiktet på atestierna. Plus att avsnittet slutar ju faktiskt med att alla står och sjunger "If god was one of us" som så fint går så här:

And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah

Eller? Jag kollade om det nu och Kurt verkar inte röra på läpparna va? Det är det enda bra med detta avsnitt i så fall.

Härligt. Jag undrar helt ärligt vad dom gjort med karaktärerna. Finn är dum och självisk och Rachel är bara konstig och irriterande. Jag har inte gillat ett enda av hennes sångframträdaden hitls denna säsong.

För mig har Britney-avsnittet var bäst även om det också var astråkigt. Hallå, kreativitet? Men Brittany gjorde hela det avsnittet för mig. Ohh, to watch her dance...
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav Spuffy » tis okt 12, 2010 18:10

konstant skrev:Eller? Jag kollade om det nu och Kurt verkar inte röra på läpparna va? Det är det enda bra med detta avsnitt i så fall.

Åh, ifall det stämmer var det utan tvekan avsnittets höjdpunkt!

Kräk kräk kräk känner jag också.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » tis okt 12, 2010 18:13

man blir sjukt sugen på att se ikapp när man läser den här tråden...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron