Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Glee

Inläggav HeY » fre maj 01, 2009 1:45

Trailer för FOXs nya serie Glee:



Jag tycker den verkar lovande, som en lätt komedi. Men så banbrytande verkar den ju inte vara - vi har sett liknande saker.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » fre maj 01, 2009 9:04

Åh, det kändes som en trailer för High School Musical. Fast bättre! Jag kommer definitivt se åtminstone ett par avsnitt.

edit: Blandat med lite... Freaks and Geeks kanske?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » fre maj 01, 2009 12:05

Jo, jag kommer nog se den, eller testa några avsnitt. Avdelningen lättsmält. Det som förvånade mig var seriens skapare. "creator of nip/tuck". DET var oväntat. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre maj 01, 2009 12:13

Jag gillar serieskapare som vågar göra saker utanför deras comfort zone. Så jag ska också se några avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre maj 01, 2009 12:28

Tinwiel skrev:Det som förvånade mig var seriens skapare. "creator of nip/tuck". DET var oväntat. :D


Jag som inte ens orkade med att se trailern, nu måste jag ju se ett par avsnitt. Fast å andra sidan har ju Nip/Tuck skenat iväg totalt numera....utan någon som helst känsla för nånting egentligen.
Senast redigerad av Tob fre maj 01, 2009 12:31, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » fre maj 01, 2009 12:29

Jag tycker att den ser lovande ut. Hoppar inte på förrän till hösten dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » fre maj 01, 2009 12:31

Tob skrev:Jag som inte ens orkade med att se trailern, nu måste jag ju se ett par avsnitt.

Det var typ exakt vad jag kände.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre maj 01, 2009 13:57

Den såg fantastisk ut! Jag har saknat fler high school-serier på sistone. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tam » fre maj 01, 2009 16:17

noike skrev:Jag gillar serieskapare som vågar göra saker utanför deras comfort zone. Så jag ska också se några avsnitt.

Utanför hans comfort zone? Han återanvänder helt en storyline han hade i Popular ju!

Ser bra ut.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » fre maj 01, 2009 16:32

Tam skrev:
noike skrev:Jag gillar serieskapare som vågar göra saker utanför deras comfort zone. Så jag ska också se några avsnitt.

Utanför hans comfort zone? Han återanvänder helt en storyline han hade i Popular ju!

Ser bra ut.



Var det han som gjorde Popular också? Popular var ju tokigt. Jag gillade det. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre maj 01, 2009 16:52

Popular! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre maj 01, 2009 18:18

Tam skrev:
noike skrev:Jag gillar serieskapare som vågar göra saker utanför deras comfort zone. Så jag ska också se några avsnitt.

Utanför hans comfort zone? Han återanvänder helt en storyline han hade i Popular ju!

Vänta nu! Gjorde Nippy-skaparen Popular?!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » ons maj 20, 2009 8:29

Piloten till Glee finns ute, vilket var en rolig nyhet för mig åtminstone.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » ons maj 20, 2009 9:25

Glee 1.01: Wow! Jag trodde jag skulle tycka om Glee, men jag hade inte anat att jag skulle gilla såhär mycket. Det känns fortfarande väldigt mycket som en film och som sådan hade den nog varit som alla andra tonårskomedier med musikalinslag, den skulle kanske få 3 av 5 av mig och sen skulle jag glömma bort den. Att det är en serie gör mig mer intresserad, jag vill gärna se var de kommer ta den och hur den kommer fungera som sådan. Jag gillade det mesta med piloten, förutom att det kommer dröja innan jag får se fortsättningen. Om man har en förkärlek för musikaler och tonårskomedier är denna serie helt rätt, men kanske behöver man inte ens ha det för att uppskatta serien.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » ons maj 20, 2009 14:00

Jag har hört mycket om Glee de senaste veckorna och kommer defintivt att ge den en chans till hösten. Om jag har förstått det rätt följer den på SYTYCDs resultatshow til hösten och det känns ju passande. Tror dock att jag skippar piloten nu och sparar den till hösten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons maj 20, 2009 22:56

Jag gillade Scott Wolf i Ensamma hemma. Speciellt hans skådespelarinsatser när Bailey fick alkoholproblem. Bara han får bra material att jobba med så...

Spuffy skrev:Glee 1.01: Wow! Jag trodde jag skulle tycka om Glee, men jag hade inte anat att jag skulle gilla såhär mycket.

Ja, wow! Fantastiskt! :lovebunnier: :extas: Jag känner på mig att jag kommer att se om pilotavsnittet ett antal gånger i sommar. :)

Tyvärr hade jag fått för mig att Glee var en sommarserie, så det blir lite jobbigt att vänta på resten... men jag har åtminstone The Secret Life of the American Teenager som en high school-serie att följa över sommaren! Säsong 2 har premiär 23 juni, yay!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tor maj 21, 2009 8:29

Jag gillade Glee, men jag tror inte FOX gjorde det. Avsnittet hade endast ca. 10-11 miljoner tittare, vilket inte är bra efter American Idol. Men jag hoppas på att det blir en sleeper hit i höst åtminstone, för detta kan bli riktigt bra/kul/mysigt.

Mest ser jag faktiskt fram emot CW piloterna. En vampyrserie (yay!?) med b.la Ian Somerhalder från Lost, en ny serie med Mischa Barton och nya Melrose Place. Okej, den sistnämnda är jag väl inte jätteexited över - då jag aldrig såg originalet - men i brist på annat kommer jag nog titta ändå.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » lör maj 23, 2009 16:42

Jag är halvvägs igenom min första omtitt av Glee 1x01.

"YOU MUST BE TRAINED BY KEN TANAKA TO USE THIS SHREDDER" :D

Glee får mig faktiskt att vilja se Nip/Tuck, det har jag inte haft något intresse av tidigare men jag kan tänka mig att det finns samma sorts detaljhumor där.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » sön maj 24, 2009 1:48

Glorificus skrev:Jag är halvvägs igenom min första omtitt av Glee 1x01.

"YOU MUST BE TRAINED BY KEN TANAKA TO USE THIS SHREDDER" :D

Glee får mig faktiskt att vilja se Nip/Tuck, det har jag inte haft något intresse av tidigare men jag kan tänka mig att det finns samma sorts detaljhumor där.



Jag hade glömt bort Glee, tack för påminnelsen. Det ska jag se till frukosten imorrn bitti. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön maj 24, 2009 12:51

Glee 1x01 Jag gillade! :) Charmigt avsnitt, härlig musik, ja jag är svag för sånt här, även om storyn som sådan känns igen från många andra filmer (American Pie, High School musical, och alla andra high school-serier) så kan nog Glee göra något bättre och charmigare av det. Några klyschor ibland kanske men det gör inget. Avslutningsnumret ägde. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön maj 24, 2009 14:58

Jag gillade också Glee, vilket jag fortfarande sitter och är lite förvånad över, känns på pappret som något jag skulle sitta och gäspa och sucka över. Får lita på Ryan Murphy helt enkelt. Tycker nog som Hanna, rätt små klyshigt, men ändå med väldigt många karaktärer som jag tror kan göra sig i ett serieformat, jag kommer fortsätta att titta.

Jag har inte alls hängt med i upplägget kring Glee, men det är meningen att serien skall gå i höst och att detta var ett "preview" experiment, vilket kändes som ett fräscht upplägg av Fox.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön maj 24, 2009 15:38

Ja. Förutom att jag inte hade fattat det och nu måste jag vänta till hösten. Men bara jag vet att det kommer mer sen så, är jag nöjd ändå :) (förutom TSCC, där kommer jag för alltid att vara bitter).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tor jul 30, 2009 1:00

Har fortfarande inte sett piloten men Glee har blivit framflyttad till 9:e september.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » sön aug 16, 2009 16:21

Jag ser fram emot fortsättningen på Glee. Enligt myepisodes börjar det den 10 september. Piloten må ha varit en blandning av High school musical och Popular (jag gillar den senare, inte alls den första) men jag blev lite charmad av avsnittet, trots dess klyschighet och längtar tills den börjar. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön aug 16, 2009 17:48

Tinwiel skrev:Jag ser fram emot fortsättningen på Glee. Enligt myepisodes börjar det den 10 september. Piloten må ha varit en blandning av High school musical och Popular (jag gillar den senare, inte alls den första) men jag blev lite charmad av avsnittet, trots dess klyschighet och längtar tills den börjar. :)


Ja. Glee var en positiv överaskning :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » sön aug 16, 2009 18:38

Jag kommer definitivt att ge Glee en chans (har inte sett piloten än), men den enorma hype som redan skapats är lite störande. Jag menar, människor är fixerade efter piloten... Ja, ja. Kanske jag också blir. Glee lär i alla fall bli en serie som får en egen tråd gissar jag. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor sep 10, 2009 10:38

Glee 1x02 Japp, jag är barnsligt förtjust. Många av karaktärerna är karikatyrer, men det är ju lite hans grej också, skaparen av serien, och det blir ju roligt. Gråskalorna kommer säkert sen. Jag var underhållen avsnittet igenom trots brister. Vill ha mer!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tor sep 10, 2009 23:23

Glee 1x02
Ja, jag är också barnsligt förtjust! Under "sex-dansen" kunde jag inte sluta att gapskratta. Jag tror till och med jag störde mina grannar :D
Jane Lynch vill jag ge denna: :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre sep 11, 2009 10:44

HeY skrev:Glee 1x02
Ja, jag är också barnsligt förtjust! Under "sex-dansen" kunde jag inte sluta att gapskratta. Jag tror till och med jag störde mina grannar :D
Jane Lynch vill jag ge denna: :lovebunnier:



"Push it reeeal good". :D Underbar låt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » fre sep 18, 2009 19:44

Har vi en Glee-tråd? Om inte så vill jag bara säga här att efter 1.03 är jag nog faktiskt riktigt fast. Helcharmigt och ordentligt roligt. "Josh Groban likes him a blousy alcoholic." Och då var jag inte überförtjust i piloten. Go Glee Go!

Och Happy Town lät roligare än väntat, bra cast också. Sam Neill kan ju gå åt båda håll, men Dean Winters och Robert Wisdom tenderar vara awesome för det mesta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron