Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre sep 18, 2009 19:45

Haha, det under spoilertaggen hade jag hunnit glömma. :D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » fre sep 18, 2009 19:56

Ingen Glee-tråd, nej. Men jaaa, Glee! Kommer nog vara en av de serier jag ser till att se på en gång i höst, oavsett hur mycket jag måste plugga. Glee och Top Chef. Och Dollhouse.

Jag tycker för övrigt säsongsstarterna hittills varit rätt lovande, både nya och gamla serier. Heja säsongen 2009/2010!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » lör sep 19, 2009 1:32

Ja, jag gillar Glee skarpt och skrattade högt åt repliken under caffes spoilertagg. :D

Såg för övrigt Vampire Diaries igår. Jag tror inte jag ska se fler avsnitt. Jag tyckte att.. det inte var så bra... Quite bad, frankly.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis sep 22, 2009 1:54

Fox har precis beställt en full säsong av Glee! Nu behöver Glee en egen tråd tycker jag nog :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tis sep 22, 2009 7:35

Yayyy!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » tis sep 22, 2009 10:35

Jippi!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tor okt 01, 2009 22:07

I'm full of GLEE! It's rockin'! Like a hurricane! O.s.v. Verkligen fantastiskt roligt, X antal asgarv per avsnitt och charm overload.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » tor okt 01, 2009 22:36

Ja jag håller verkligen med. Glee är en av de serier jag ser mest fram emot varje vecka.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » tor okt 01, 2009 23:07

Me too. Senaste avsnittet, 1x05, avslutades också med "Somebody to love". Bästlåten!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » fre okt 02, 2009 9:54

Tinwiel skrev:Me too. Senaste avsnittet, 1x05, avslutades också med "Somebody to love". Bästlåten!


Vad hon sa. Queen Forever!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis okt 20, 2009 2:15

Guess who's gonna direct an episode of Glee!?

Ausiello skrev:If I hadn’t been warming to Glee already, this for sure would’ve begun defrosting me: Dollhouse-keeper Joss Whedon has agreed to direct one of the back nine episodes that Fox just ordered.

Turns out, the genius who gave us not only the “Once More, With Feeling” musical episode of Buffy the Vampire Slayer but also Dr. Horrible’s Sing-Along Blog is a big fan of Ryan Murphy’s new phenom. So when Twentieth (the studio behind Glee) approached him about the gig, pretty much his only reservation was scheduling.

“Joss directed one of the great musical episodes in the history of television on Buffy,” gushes Murphy, “so this is a great, if unexpected, fit. I’m thrilled he’ll be loaning us his fantastic groundbreaking talent.”

And there’s no reason to panic, Dollhouse fans: I’m told the auteur’s moonlighting in no way, shape or form suggests that that show is a goner (what!? noooooooooooooo! this article is mean! :( ). He’d most likely tackle the side job after Eliza Dushku and Co. have wrapped their 13-episode order.

So whad’ya think? Good news or great? And any bets on how soon the petition will be started to get Sarah Michelle Gellar a bit part?


Men enda reservation: varför kan han inte komma med manus också?
Så, när kommer Glee tråden!?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » tis okt 20, 2009 5:34

Hmm, har läst en del här men inte kommit fram till något...Vilka är dom nya serierna som är värda att se? :)

Glee verkar folk gilla, vad mer?
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » tis okt 20, 2009 10:47

wiiieeee! Jättekul! :) Jag gillar Glee och jag gillar Joss.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Fucking Easterbunny » lör nov 14, 2009 15:13

Såg fem första avsnitten av Glee inatt. Väldigt förtjust. Sköna karaktärer, musikal... oh ye
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav caffeineaddict » sön nov 15, 2009 11:26

The Fucking Easterbunny skrev:Såg fem första avsnitten av Glee inatt. Väldigt förtjust. Sköna karaktärer, musikal... oh ye


Ja, Glee är fan grymt bra. Det enda problemet är möjligen att det har varit ungefär samma handling i många av avsnitten men det gör inte så jäkla mycket när det är så välskrivet, välspelat, välsjunget och både tokroligt och charmigt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Ankh » sön nov 15, 2009 14:54

caffeineaddict skrev:
The Fucking Easterbunny skrev:Såg fem första avsnitten av Glee inatt. Väldigt förtjust. Sköna karaktärer, musikal... oh ye


Ja, Glee är fan grymt bra. Det enda problemet är möjligen att det har varit ungefär samma handling i många av avsnitten men det gör inte så jäkla mycket när det är så välskrivet, välspelat, välsjunget och både tokroligt och charmigt.


Jag tar piloten nu då! Whohoo!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tinwiel » sön nov 15, 2009 14:57

caffeineaddict skrev:
The Fucking Easterbunny skrev:Såg fem första avsnitten av Glee inatt. Väldigt förtjust. Sköna karaktärer, musikal... oh ye


Ja, Glee är fan grymt bra. Det enda problemet är möjligen att det har varit ungefär samma handling i många av avsnitten men det gör inte så jäkla mycket när det är så välskrivet, välspelat, välsjunget och både tokroligt och charmigt.


Jag tycker som Kalle. Jag gillar Glee massor men det står lite stilla nu, hoppas att det ska bli lite character development, eller att något större ska hända i ploten.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » sön nov 15, 2009 15:56

Hoola Crapoola! Vilken pilot! Jag är såld. era kommentarer oroar mig lite, men än så länge är jag S Å L D!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tinwiel » sön nov 15, 2009 16:24

Oroa dig inte, Glee är fortfarande en av de serier jag ser mest emot varje vecka. Sue, Cheerios-ledaren, är grym också. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Fucking Easterbunny » sön nov 15, 2009 23:08

Tinwiel skrev:Oroa dig inte, Glee är fortfarande en av de serier jag ser mest emot varje vecka. Sue, Cheerios-ledaren, är grym också. :D


Ja, Sue e bäst
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav AKS » sön nov 15, 2009 23:45

Sue är så bäst att det inte är sant. Tyvärr är det också så att avsnitt med för lite Sue är mindre bra. :( Och som sagt: lite väl samma handling om och om igen för min smak. Men det är en bra och härlig serie. Sue är dock det som gör det hela för mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån nov 16, 2009 0:36

Jag måste också gå med i Sue hyllandet. Hon är fantastisk! Otroligt bra skriven, otroligt bra spelad. I smell an Emmy!
Man borde egentligen se om allt, bara för att skriva ner alla underbara Sue-citat.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis nov 17, 2009 15:07

Glee

Efter att ha sett 8 avsnitt (suger på det sista) så måste jag säga att jag inte alls håller med om att det är samma sak i varje avsnitt. I så fall kan man säga det om precis alla serier. Whedonverse included. GLEE FTW!!!

Glee är som en blandning av Bring it On, High School Musical och Popular. Det är Sue som står för Popular-vibbarna. Hon är den enda i casten tycker jag som är lite överspelad. Lite.. hmm---- Popular-actic, den där biologiläraren/sjuksystern i popular, den typen. Men hon e bra. Missförstå mig inte!
Senast redigerad av The Ankh tis nov 17, 2009 15:09, redigerad totalt 1 gång.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav gaspode » tis nov 17, 2009 15:08

visst är det så, och visst är det väl han som skapat popular som ligger bakom Glee? Men det visste du kanske redan... :)

Har heller inte tänkt så mycket på att det skulle vara repetitivt...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav The Ankh » tis nov 17, 2009 15:09

gaspode skrev:visst är det så, och visst är det väl han som skapat popular som ligger bakom Glee? Men det visste du kanske redan... :)


Ne de visste jag inte! :) Roligt! Popular lades ner alldeles för tidigt. Roger: Se popular!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis nov 17, 2009 15:09

sitter nu och funderar på om jag ska ta en omtitt av Glee redan nu.. har ju inte fått min fix sen i söndags trots allt...
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav AKS » tis nov 17, 2009 18:28

The Ankh skrev:Glee

Efter att ha sett 8 avsnitt (suger på det sista) så måste jag säga att jag inte alls håller med om att det är samma sak i varje avsnitt. I så fall kan man säga det om precis alla serier. Whedonverse included. GLEE FTW!!!


I så fall ligger ändå problemet i Glee-skrivandet för mig. För det har jag inte märkt i Whedonverse eller tänkt på eller brytt mig om, men här bryr jag mig så det är likväl en giltig kritik.

Däremot så är jag förtjust i serien, men långt ifrån lika mycket som många andra. Om det inte var för Sue hade jag dessutom inte ens varit hälften så intresserad som jag är nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre nov 20, 2009 7:03

Glee 1x10
Mer drama, lite roligt, ingen Sue. Det funkade ändå - jag gillade den mer seriösare tonen. För att jag ska verkligen *älska* en serie behöver den ha båda delarna, och detta var ju definitivt mer av ett drama avsnitt även om komedin fanns där.
Men när kommer ett Sue-centrerat avsnitt? När ska hon få sjunga :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » sön nov 22, 2009 0:57

Har haft Glee-athon idag. Körde avsnitt 1-3, paus för syltkokning, 4-8 och nu måste jag lägga över 9 och 10 på usb-minnet för att kunna se de sista på tvn. Och så måste jag öppna fönstret ett tag. Jag har haft två ljus tända under hela tiden för jag försöker elda upp två tråkiga geléljus, men de är fruktansvärt dryga och tydligen väldigt värmeavgivande också.

Sue är klart bäst. Sitter och fnissar åt henne mest hela tiden. Jag är faktiskt rätt svag för Emma också med sina "bush baby eyes". :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » sön nov 22, 2009 3:04

Så då är jag ikapp med Glee. Visst kan jag hålla med om att det upprepar sig lite, men inte så att det stör för mycket.

Glee-tråd?
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron