veronica decides to die

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

veronica decides to die

Inläggav Angelusandbuffy » mån nov 23, 2009 17:06

:) Någon som har sett sarah mitchelle gellars nya film? :?: Jag han inte se den på bio men jag får vell köpa den på dvd om några månader :!: Om det är någon här på forumet som har sett den så skriv och berätta vad ni tyckte om den!
Angelusandbuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 20 nov 2009
Ort: Sunnydale

Inläggav Mush » tor jan 14, 2010 22:53

Filmen är fin i sig, Helt ok skildring med boken men jag skulle nog aldrig sett den om det inte vore för min screen kärlek till Sarah, som jag tycker spelade otroligt bra i denna film. Man får själv lite ångest när man ser vissa scener. Klart och tydligt meddelande, lev livet som om varje dag vore din sista. Vi människor är för upptagna i rutin och våra sätt att leva på att vi inte tänker riktigt ordentligt på ja livet. Chill out.

Slutet.
Så najs med ett fint slut till en deppig film.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Amanja » sön jan 31, 2010 3:21

Håller med, bra film, bra skådespeleri. Buffy, jag menar Sarah, blir bara vackrare med åren
6,5 av 10 fick den av mig
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 31, 2010 14:21

Jag måste säga att jag nog stöde mig på slutet. Det blev plötsligt så Hollywood över storyn. Var väl ok att de får varandra på slutet och blir "typ" lyckliga, men hade det inte blivit så då hade storyn varit mer gripande för mig.

En stark trea.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 31, 2010 22:22

Glömde kommentera musikvalet igår. Filmen innehåller inte många låtar med text. Det kanske är 3-4 st och en av dem är Lisa Ekdahls "Vem vet". Blev väldigt märkligt att höra den helt plötsligt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Mush » sön jan 31, 2010 22:24

MissKittyFantastico skrev:Glömde kommentera musikvalet igår. Filmen innehåller inte många låtar med text. Det kanske är 3-4 st och en av dem är Lisa Ekdahls "Vem vet". Blev väldigt märkligt att höra den helt plötsligt.


Fick mig att gapskratta först. Var det från filmen eller något i andra delen av lägenhet? :D
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » mån feb 22, 2010 23:56

På dvd och blu ray 3 mars. Blir blu ray för mig.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » tis feb 23, 2010 1:04

Åh, denna ska jag nog köpa! Inte blu-ray för mig, då jag inte har det. Suck. Men en film med en ångestfylld SMG är ett måste, och jag gillade den ju! Förmodligen en av mina favoriter med henne - vilket jag vill påstå säger mer om hennes karriärval än min smak. ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 14:43

Sarah Michelle Gellar fick mig att se denna film och tyvärr var den lite av en besvikelse... den höll inte helt enkelt, även om det inte var det sämsta som gjorts. Fast Sarah var ju fantastisk, såklart. Slutet var rätt irriterande. Jahapp, liksom.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron