Twilight

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Twilight

Inläggav Angelusandbuffy » fre nov 20, 2009 23:25

Hej är det någon som har sett filmen Twilight? Det är ingen vampyr film med jätte mycket vampyrer men den e riktigt bra ändå! :)
Angelusandbuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 20 nov 2009
Ort: Sunnydale

Inläggav HeY » lör nov 21, 2009 0:48

Sedär, en Twilight tråd! Jag tror de flesta sett den, men jag tror det är få som är ett fan här dock. Jag är väl ett litet Twilight-fan, men jag ogillar hypen extremt för den är väldigt oförtjänt. Finns bättre saker att hypa!

Välkommen till forumet! Här är länk till presentationslänkar! :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör nov 21, 2009 12:34

Twilight är mysig. Ganska snygg produktion också. Men så mycket mer är det inte.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav brat » sön nov 22, 2009 1:05

Jag gillar Twilight-filmen. Den är riktigt snygg och jag låter mig gärna svepas med i Bella/Edward-romansen.

Böckerna däremot kan jag inte med, där går fånigheten och såpigheten över styr för min smak.

Vi såg New Moon ikväll. Den levde upp till föregångaren. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön nov 22, 2009 19:46

Ja, jag gillar också filmerna. Men jag föredrar Bella/Jacob. ;)

New Moon var extra underhållande att se på bio med fnittereffekten.

*Tröja av*
fnitter fnitter fnitter
:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » mån nov 23, 2009 6:05

Jag såg New Moon idag, elr, snarare igår kväll. Har inte så mycket att tillägga egentligen. Jag tycker att regissören slarvade bort ångesten lite - han hade kunnat göra en riktigt deprimerande och rörande film om han ville jobba lite med materialet han hade. Men han gick den enkla mainstream vägen, och det var väl ungefär vad man kunde vänta sig. Jag föredrar nog Twilight och tycker att hon som regisserade den var en mycket bättre risktagare, samt mer erfaren att hantera känslor. Sedan tycker jag de verkligen slarvade bort deras underbara soundtrack! Jag har ju lyssnat en hel del på det eftersom så många av mina favoritartister hade bidragit, och vissa låtar spelades knappt en halv minut och sedan stängde ngn av den på radion! Meeeeeh, sånt ska bara hända i verkligheten. På film får de fortsätta spela den vackra musiken även efter radion är avstängd! Den enda låten som inte slarvades bort var väl Lykke Lis "Possibility", som spelades länge och passande. Dock hade de kunnat göra den scenen *ääännu* bättre än "nu snurrar kameran runt Bella och hösten försvinner iväg". Ja, har man ett bra soundtrack ska man se till att använda det snyggt! Tycker jag. Se där, jag hade lite att tillägga!
Men ja, jag gillade ju den och det var en perfekt söndagsbio för min del! Och väldigt snyggt produktion, precis som sin föregångare! Dock saknade jag nog det lite "blåa" fotot från ettan.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Bio

Inläggav Angelusandbuffy » mån nov 23, 2009 16:59

Jag såg new moon igår tyckte den var ganska bra men twilight var nog lite bättre! :) :( Det var ju lite synd att Edward var med så lite men det var bääääässsstttt att Alice var men så mycket! :) 8) :P
Angelusandbuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 20 nov 2009
Ort: Sunnydale

Inläggav HippieSpellan » lör dec 05, 2009 2:28

jag håller med hey i mycket av vad du säger om själva filmen. själv tyckte jag att de hade missat otroligt mycket med soundtracket då flera av artisterna är sånna jag verkligen inte gillar. Jag fullkomligen älskade första soundtracket, fanns inte en låt jag inte gillade, men nu är det en eller två som jag inte hoppar över när de kommer till den i playlisten. mycket intressant. Jag kände väl att hon som gjorde första kanske skulle varit lite mer förberedd än vad den här var, kändes lite hastig, lite lätt, man förstod inte riktigt den ångesten hon ska känna, att dagarna bara går och sen skräcken att kanske inte få stanna kvar.

Fast jag måste säga att jag kan inte bedöma den förrän jag sett den själv utan fnitterkörerna, stönen, utropen, applåderna osv...
Det jag måste stampa ordentligt på är hur de har stylat alla. Det är ENBART Victoria som är bra stylad, alla andra är som en såpaskådis. Alice ska ju hamörkt spretigt hår, det var helt fantastiskt perfekt i ettan.hon går hela tvåan med en konstig bob! och de ser alla så mysko ut. och edward ser rent... inte äcklig men jag blev inte dragen till honom när han tog av sig kläderna om man säger så... bara så konstigt sminkade och stylade. udda.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav adolvsson » sön dec 06, 2009 2:18

New Moon-recension. Med lolcats. Eller mer en sammanfattning än en recension. Men jag antar åsikten framgår ändå. Och... spoilers?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön dec 06, 2009 3:23

adolvsson skrev:New Moon-recension. Med lolcats. Eller mer en sammanfattning än en recension. Men jag antar åsikten framgår ändå. Och... spoilers?


*dör* Det där var klockrent. :D Recensionen av Twilight också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » sön dec 06, 2009 3:47

HAHAHAHA så bra., jag tänker mig det med rösten till the end of the world. http://www.youtube.com/watch?v=nZMwKPmsbWE
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Crashdummie » tis dec 08, 2009 17:26

Glorificus skrev:Ja, jag gillar också filmerna. Men jag föredrar Bella/Jacob. ;)

New Moon var extra underhållande att se på bio med fnittereffekten.

*Tröja av*
fnitter fnitter fnitter
:D


Jag såg den på premiären med min kusin och det enda jag kunde tänka på bland alla vrålskriken var: "I'm too old for this s***" .. men underhållande vart det som attans! :D

Feven - hahahaha den bästa recensionen eva!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav WillowGirl » lör dec 11, 2010 20:15

Jag tycker att Twilight-filmerna är helt okej. Efter att jag sett första så blev jag ju nyfiken på hur det skulle gå (okej, lite förutsägbart är det ibland hehe) eftersom jag inte läst böckerna. Första filmen är bäst hittills (mycket tror jag är pga regissören Catherine Hardwicke) och sämst är New Moon.

Dock så tycker jag att varken Edward eller Jacob är särskilt snygga.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron