Legend of the Seeker

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Legend of the Seeker

Inläggav XY » tor jul 30, 2009 7:32

Tydligen har denna serie ingen egen tråd. Den är riktigt bra tycker jag, årets andra stora överaskning för mig (första var TSCC).
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Peak » tor jul 30, 2009 9:00

Det stora problemet för mig är att jag har läst och/eller lyssnat på böckerna. Böckerna är i övrigt inte speciellt bra, men det hindrar inte att den där irriterande rösten som säger "Sådär var det inte i boken" sitter och naggar i bakhuvudet.

Så jag fick ge upp serien efter fyra avsnitt. Jag har bestämt mig att se serien så småningom dock, men då blir det nog på DVD och i högre takt än ett avsnitt i veckan...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav noike » tor jul 30, 2009 13:22

Peak skrev:Det stora problemet för mig är att jag har läst och/eller lyssnat på böckerna. Böckerna är i övrigt inte speciellt bra, men det hindrar inte att den där irriterande rösten som säger "Sådär var det inte i boken" sitter och naggar i bakhuvudet.

Med tanke på hur mycket jag hatade böckerna (eller boken, läste inte vidare för jag är inte helt dum) har jag inte sett en sekund av den här. Är den mycket annorlunda?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » tor jul 30, 2009 13:25

Ett avsnitt i veckan är ju hopplöst, jag ser aldrig serier på det sättet längre.

Tänkte jag skulle ge mig på böckerna någon gång, och då kanske det blir omvänt för mig -- "så där var det ju inte i tv-serien"...
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Peak » fre jul 31, 2009 14:42

Serien är rätt så annorlunda mot böckerna, ja.

Jag tycker de första böckerna är rätt ok, det är bortemot bok 5 som det börjar spåra ur en aning, imho. Men komplettist som jag är så håller jag på att lyssna mig igenom ljudböckerna ändå.

Märks dock att herr Goodkind har läst Robert Jordan, eftersom många koncept helt klart är snott från Wheel of Time... :p
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav noike » fre jul 31, 2009 19:01

Peak skrev:Serien är rätt så annorlunda mot böckerna, ja.

Då kanske jag skulle våga ge mig på dem... En fråga (spoiler bok vs serie) är den fullständigt idiotiska förbjuda eld-subploten med?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peak » lör aug 01, 2009 2:44

Svar på frågan:
Japp, men det finns en anledning till just den idén. Vet inte vad TV-serien använde för ursäkt, men i bokserien så finns det en baktanke med det hela.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav noike » lör aug 01, 2009 3:03

Peak skrev:Svar på frågan:
Japp, men det finns en anledning till just den idén. Vet inte vad TV-serien använde för ursäkt, men i bokserien så finns det en baktanke med det hela.

Jo, jag vet. Ändå en idiotisk baktanke. Har aldrig velat slå en författare för att denne är så oerhört korkad förrut. :D Och då har jag läst någon bok eller två av Orson Scott Card.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » lör aug 01, 2009 10:54

Peak skrev:Märks dock att herr Goodkind har läst Robert Jordan, eftersom många koncept helt klart är snott från Wheel of Time... :p


Jag tycker om Jordans drakserie, läste en hel bunt för länge sedan men kom av mig innan jag hann fram till den dåvarande frontlinjen. Nu har jag nog glömt så pass mycket att det skulle kännas fel att fortsätta där jag slutade, samtidigt som jag inte har lust att börja om från början.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav brainslicer » tor sep 24, 2009 20:25

Charisma Carpenter ska tydligen vara med i säsongspremiären :)
http://uk.eonline.com/uberblog/watch_wi ... to_of.html

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav HippieSpellan » lör sep 26, 2009 8:29

jag gillade första säsongn så långt jag såg (innan de tog break) men enbart för att hon är så söt, det är som en konstig version av alla andra nya zeelänska ungdomsserier. gillar storyn och så, men inte så att jag längtar tills jag får se klart säsongen=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare