Emmys 2009

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Emmys 2009

Inläggav HeY » tor jul 16, 2009 16:37

Nomineringarna är inne och de kan man se här.

Hmm, jag vet inte riktigt. Jättemånga av mina favoriter var ju inte nominerade. Jag håller iaf på Mary-Louise Parker som Comedy Actress, Christian Clemenson som Supporting Drama (dels för han ägde, och sedan skulle det vara en liten slap in abc's face för att de inte behandlade BL så väl), Neil Patrick Harris som Supporting Comedy och sedan hans serie som bästa komedi. Jag är lite trött på att 30 Rock vinner, faktiskt, och senaste säsongen var inte lika bra som de två första imho.

Lite kul att Grey's Anatomy inte är nominerad alls. Där får de för all drama bakom scenerna.

(edit) Elr nej, Greys var ju nominerade i supporting actress kategorin. Jag missade det! Ja, där håller jag faktiskt på Chandra Wilson dessutom. (/edit)

(edit 2) Nu vet jag vad jag är sur över. Var är Battlestar Galactica? Var är Chloë Sevigny? Även True Blood tycker jag hade kunnat får en shout-out! (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jul 16, 2009 16:49

Leverage och This American Life är inte med. I declare this list of nominations wrong™.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tor jul 16, 2009 17:10

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tob » tor jul 16, 2009 17:43

Hoppsan, Hope Davis för In Treatment, det var roligt. Hoppas hon vinner.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav RalfiParpa » tor jul 16, 2009 17:54

Här är alla nomineringar. The Shield lyser med sin frånvaro i, uh, alla kategorier. Det ger inte ens sken av att handla om förträfflighet längre. Popularitet och hype är vad som premieras. Mad Men är den seriösa dramaserie alla självutnämnda förståsigpåare hyllar nu så den kommer sannolikt göra rent hus i dramakategorierna. Och vem kan egentligen säga emot? True Blood vinner ganska garanterat Outstanding Main Title Design.

Jag är fortfarande ambivalent till Breaking Bads säsongsavslutning men serien förtjänar alltjämt bästa dramaserie och bästa skådespelare för Bryan Cranston och Aaron Paul; båda var otroliga.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav wyndham » tor jul 16, 2009 21:20

WALLANDER! Håller tummarna för Kenneth Brannagh. Och så ska såklart Dianne Wiest vinna för In Treatment-Gina. Igen.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tor jul 16, 2009 23:38

Ingen Shield, ingen FNL, ingen BSG, ingen Scrubs. Men Family Guy och 2½ Men... blä.

Anyways, Breaking Bad är ju storartat och det antar jag även att andra säsongen av Mad Men varit även om jag inte hunnit se den än.

Lite roligt att Kenneth Branaghs Wallander och Jack Bauer ställs mot Ian McKellen som Kung Lear. :D

Christian Clemenson var annars gladaste överraskningen. Älska, älska, älska Hands. Det är förresten han inuti Balthazar-kostymen i Bad Girls, för er som eventuellt inte visste det. :) MOISTEN THE FRONT!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » fre jul 17, 2009 13:23

caffeineaddict skrev:Christian Clemenson var annars gladaste överraskningen. Älska, älska, älska Hands. Det är förresten han inuti Balthazar-kostymen i Bad Girls, för er som eventuellt inte visste det. :) MOISTEN THE FRONT!

Haha, det visste jag inte! Roligt!

Jag hade gett Sons of Anarchy fler nomineringar än Outstanding Original Main Title Theme Music.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » tis sep 22, 2009 12:56

Oj, är det här sötaste vinnaren nånsin eller vad?


"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis sep 22, 2009 13:09

"I'm unemployed now so I would really like to be on Mad Men." :D :lovebunny: och :roadkill: ('cause I miss Pushing Daisies).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron