V - Besökarna (Orginalet på TV6 på fredagskvällar!)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons jul 22, 2009 0:10

I brist på bättre bevis tänker jag skylla att hon sett likadant ut i LOST på JJ Abrams.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons jul 22, 2009 0:11

Haha, vilken makt den karln måste ha i så fall!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jul 22, 2009 0:20

Abrams är en succubus och kan suga själen ur allt*. Min teori och jag håller krampaktigt tag om det.

*Amy Acker undantagen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons jul 22, 2009 0:22

noike skrev:*Amy Acker undantagen.

Och Rachel Nichols.

Just sayin'.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons jul 22, 2009 0:24

adolvsson skrev:
noike skrev:*Amy Acker undantagen.

Och Rachel Nichols.
Just sayin'.

Fel tråd för sådant här kanske, men du har delvis rätt. Rachel kämpade med vad hon hade att arbeta med medan Amy mer sket i det och gjorde sin egen sak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » ons jul 22, 2009 0:42

Oj. Det där lät ju riktigt bra. Nu flyttade sig nyinstallationen av V upp ytterligare ett par snäpp på min ser-fram-emot lista.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Jodokast » lör aug 08, 2009 2:06

Två riktigt bra V avsnitt ikväll.

Dels avsnittet med stjärbarnets clon men framför allt avsnittet när Ham hjärntvättas. Tycker tyvärr inte att just den scenen lever upp till hur jag upplevde den på 80-talet. En annan rolig scen i det avsnittet var hur de befriade Ham genom att ställa ut Willie på gatan och erbjuda besökare gratis möss otroligt kul när vakterna som transporterar Ham diskuterar om de hinner käka ett par möss på vägen varav den ena säger att det går ju inte att tacka nej till det när det är gratis! Även väldigt bra naturlig berättelse eller vardagsrealism i serien överlag på ett sätt som inte alls är supervanligt nuförtiden.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav A bear » tis aug 11, 2009 8:14

Mer om remaken och politikvinkeln...

"Some of the words in the pilot associated with the Visitors' agenda are 'hope' and 'change' and 'universal health care,' " one critic noted. "So, was that intentional, or are you just freakishly prescient?"

"Freakishly prescient," replied executive producer Scott Peters, though not blithely -- not with any real zippiness. Many in the room did not seem to buy it, except maybe "V" heroine Elizabeth Mitchell, who responded, "Wow!" as if it was the first she was hearing about this.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Murnau » tis aug 11, 2009 19:34

Jag mår lite illa.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav The Ankh » tis dec 01, 2009 13:07

adolvsson skrev:
The Ankh skrev:Finns tråd för V 2009 eller ska man prata om den i gamla V-tråden eller kan man göra det här?

Den har visserligen pratats om här, men jag tycker gott vi (och med "vi" menar jag "ni som fortfarande tittar, för jag la ner efter första avsnittet") kan ta det i gamla V-tråden. Samlat och enhetligt och så vidare.


Ok. Jag o Tobias såg de 4 i går. Vi gillar och är positiva framåt. Förutom att de äter alldeles för lite råttor hittills. Inte en endaste enda än :( De e dumt. Och mina minnen från när jag såg gamla V som barn vill hitta vem som är vem!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav slugslinger » tor dec 03, 2009 8:33

The Ankh skrev:
adolvsson skrev:
The Ankh skrev:Finns tråd för V 2009 eller ska man prata om den i gamla V-tråden eller kan man göra det här?

Den har visserligen pratats om här, men jag tycker gott vi (och med "vi" menar jag "ni som fortfarande tittar, för jag la ner efter första avsnittet") kan ta det i gamla V-tråden. Samlat och enhetligt och så vidare.


Ok. Jag o Tobias såg de 4 i går. Vi gillar och är positiva framåt. Förutom att de äter alldeles för lite råttor hittills. Inte en endaste enda än :( De e dumt. Och mina minnen från när jag såg gamla V som barn vill hitta vem som är vem!


jag har svårt för den för kameravinklarna är lita för störande för att använda en steadycam som en handkammera är inte bra det kvittar hur "coolt" det ser ut
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav Jodokast » lör apr 03, 2010 23:23

Väldigt lite aktivitet härinne angående rebooten, ingen som följer den?
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav AKS » sön apr 04, 2010 1:03

Nopers. Tycker inte det låter så bra faktisakt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön apr 04, 2010 1:07

Den är inte så bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron