Leverage

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » fre jul 17, 2009 0:17

2.01 :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » fre jul 17, 2009 0:54

:D Rombat sätter nålen på spikhuvudet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » fre jul 17, 2009 4:13

Leverage, en fin vän när sömnen vägrar infinna sig.
2x01: :extas:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Spuffy » sön jul 19, 2009 18:31

noike skrev:Best darn show on tv right now.

Ja jävlar. :lovebunny: :lovebunnier: :extas:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav MissKittyFantastico » sön jul 19, 2009 18:43

:lovebunnier:

Gina Bellman gravid?
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » sön jul 19, 2009 18:50

MissKittyFantastico skrev:Gina Bellman gravid?

Ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jul 20, 2009 22:46

Aha. Jag såg 1.05 idag, måste vara därifrån MKF har sin avatar ifrån, när parker spelar FBI agent?

Vad det gäller serien i övrigt. Efter 5 avsnitt tycker jag det är på tok för mycket enskilda avsnitt, blir det någon förbättring? Skådespelarna och gruppen fungerar bra tillsammans vilket gör dialogerna underhållande, avsnittshandlingarna känns rätt gedigna samt att Parker är charmig som få och en jävla tajming i sitt agerande. Men jag saknar nerven och spänningen som gör att jag vill dra på nästa avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor jul 23, 2009 20:29

2.02 Snygga karaktärsögonblick, överlistade av några rednecks. Alltid trevligt när det faktiskt går dåligt för dem ibalnd och att det inte är en del av planen som i den där andra brittiska heist-serien.

Han får lite för lite kärlek i de här trådarna: Christian Kane :lovebunny: Oerhört snyggt och rörande när han pratar om att det inte bara är en sport.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor jul 23, 2009 21:34

2.02MMA! :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » fre jul 24, 2009 1:43

noike skrev:2.02 Alltid trevligt när det faktiskt går dåligt för dem ibalnd och att det inte är en del av planen som i den där andra brittiska heist-serien.

Många gånger har det ju varit en del av planen i avsnitt av Leverage också, och det var vad jag förväntade mig när dom gick ut och pratade i gränden, att nu kommer pepp-snacket om att det gick precis som planerat, och när det inte var så, när det visade sig vara vad jag faktiskt hoppades på, att planen sket sig, då kände jag en sådan där hel massa kärlek för Leverage igen. Som jag i och för sig alltid gör. Men ändå. Älskade den scenen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor jul 30, 2009 16:39

Åhh...vad härligt 2.01 var. Önskar väl att man gick utanför veckan fall något mer, men det gör inte så mycket med tanke på vilken ensemble serie detta är och hur väl karaktärerna fungerar tillsammans. Fruktansvärt underhållande är det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » tor jul 30, 2009 23:40

2x03
Let's go steal us a hospital.

Och jag har en spekulation angående Sophies nya pojkvän, att det är Eliot. Det var någonting, något som jag glömt, som fick mig dit redan förra avsnittet. Den här gången var det när Sophie "dör" och gänget ska köra återupplivningsteater på henne, Nate avslutar med lite rejäl mun-mot-mun och Eliot är väldigt snabb att avbryta. Vilket kan bero på att han är effektiv, förstås, och jag kan vara långt ute i skogen med min cykel, men kombinerat med vad det nu var från förra avsnittet (och att vi fortfarande inte fått se skymt av nämna pojkvän) har det blivit min officiella teori.

Och utöver det, fortsatt kärlek. Kärlek. Kääärlek.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor jul 30, 2009 23:42

Okej, jag och Kalle får nog ta och ta tag i den här serien efter att vi sett klart V... Den verkar vara smått uppskattad. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre jul 31, 2009 0:07

adolvsson skrev:2x03
Och jag har en spekulation angående Vilket kan bero på att han är effektiv, förstås, och jag kan vara långt ute i skogen med min cykel, men kombinerat med vad det nu var från förra avsnittet (och att vi fortfarande inte fått se skymt av nämna pojkvän) har det blivit min officiella teori.

Fast Sophies "is it just me or does that make him even hotter?"-kommentar och Parkers "have you told him?" i 2.01 — borde det inte varit något som Elliott hade vetat om det varit han? Lägg även till att Elliott var kvar och "renoverade" Nates lägenhet när Sophie var ute.

Hur som helst: jag tror pojkvän är en cover för att hon ska få tid med sidoaffärer. Vi lär antagligen veta exakt vad det gäller men det verkar vara något Parker vet om i varje fall och inte någon av de andra. Så stöld?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jul 31, 2009 0:26

noike skrev:Fast Sophies "is it just me or does that make him even hotter?"-kommentar

Den noterade jag, fast ny pojkvän, Eliot eller annan, behöver knappast betyda att gamla attraktioner försvinner.

och Parkers "have you told him?" i 2.01 — borde det inte varit något som Elliott hade vetat om det varit han?

Hade glömt, kollade upp, och visserligen, men lika gärna kan det vara Eliot (yeah, jag kollade upp stavningen, så även om jag kört stenhårt med två l och två t hittils, blir det korrekta stavningen hädanefter, då får jag åtminstone ha rätt om någoting i den här diskussionen) som väntat sig att det här var något mellan honom och Sophie och inte meningen att någon annan skulle veta. Och på samma sätt skulle Sophie berättat för Parker att det finns en pojkvän, men inte nämnt vem.

Halmstrå? Kanske. Okej, troligtvis.

Lägg även till att Elliott var kvar och "renoverade" Nates lägenhet när Sophie var ute.

Tiden angavs knappast exakt och vi vet inte hur länge han stannade.

jag tror pojkvän är en cover för att hon ska få tid med sidoaffärer

Det låter onekligen som en mycket möjlig möjlighet.

Nej, jag erkänner att teorin plötsligt började halta rätt ordentligt. Fast jag är inte helt övertygad om att jag har fel! Inte riktigt än...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jul 31, 2009 0:34

adolvsson skrev:
Lägg även till att Elliott var kvar och "renoverade" Nates lägenhet när Sophie var ute.

Tiden angavs knappast exakt och vi vet inte hur länge han stannade..

Han sågade bort en vägg. Jag skulle anta att om han skulle på en date som hindrade Sophie att stanna kvar ens lite så skulle han undvika saker som tar a) lång tid och b) ger en massa sågspån i håret.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor aug 06, 2009 23:25

2.04
Ajdå.
Hur kunde vi glömt bort att Leverage bara inte visar saker som sker utanför gruppen? Sneaky bastards.

Gillade att det var ett mer Sophie-drivet avsnitt i och med att hon varit mer tillbakalutad i de senaste. Och det är andra eller tredje gången den här säsongen Eliot har varit beskyddande mot ungar — issues som kommer dyka upp i senare avsnitt? Och jag gillar att det är sådana där små men otroliga biroller som kommer tillbaka. Jag menar, det kan inte vara stora odds på att just de där två från FBI var där igen.

Parker moment of Greatness: när Sophie citerar Shakespeare och Parker blir panikrädd och skakar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre aug 07, 2009 2:03

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tis aug 11, 2009 14:26

2x03
"Hey Randy, you don't have to be afraid anymore." :lovebunnier:



2x04

"Strawberries" :D


Inga vidare utförliga kommentarer, men jag lovar att bättra mig till nästa avsnitt. Parker är fortfarande Parker, men Kanes karaktär har verkligen vuxit de senaste avsnitten.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » tis aug 11, 2009 23:03

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tor aug 13, 2009 21:49

2x05

Roligt Sophie-avsnitt. Jag föredrar nog Nate som Nate ändå för om alla ska byta plats och Eliot blir Hardison så kommer det sluta med att Hardison får en hjärtattack. Hur var det? Kommer www före http eller? :D

Hardisons Wall of Conspiracy var också väldigt kul och hur upprörd Parker blev. Nu har vi haft Eliot-avsnitt och Sophie-avsnitt så nu skulle jag vilja ha ett Hardison-avsnitt. Ett där man får veta lite mer om honom.

Fundering, hur ofta är det en kvinnlig karaktär som är comic relief i en serie? Jag har svårt att komma på bra exempel. Det kan ju bero på att jag inte ser tillräckligt med tv eller på att jag är gammal och har glömt.

Bästa Parker i avsnittet: Parker i omotiverad gasmask.


Kolla in klippet på Leverages hemsida där casten får reda på att det blir en andra säsong. Aldis Hodge ringer sin mamma. Hur gulligt är inte det?

http://www.tnt.tv/dramavision/?cid=43825
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » ons aug 19, 2009 21:33

Chris twittrar om kvällens avsnitt:
Yes, yes, tonight is the episode wear I got sewn up. 17 stitches to be exact.. 4 to sew the muscle back together and 13 to keep my skull in.

:eek: :D 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » sön aug 30, 2009 17:50

2x07

Oh! Det här gillade jag och Apollo fick vara med.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav AKS » tis sep 01, 2009 20:07

Jag har nu sett två avsnitt av Leverage och är definitivt inte övertygad (till skillnad från True Blood där jag blev förtjust på en gång). I första avsnittet höll musiken på att ta kål på mig, men i andra hade de lyckligtvis tonat ner den något alternativt använde den mycket mindre.

Är dessa två avsnitt representativa för serien? Hur troligt är det att jag kommer att börja gilla serien om jag bara tycker att första två är så där och lite "nja"? Känns så enormt procedural, om än rolig sådan, för mig efter två avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis sep 01, 2009 20:22

AKS skrev:Jag har nu sett två avsnitt av Leverage och är definitivt inte övertygad (till skillnad från True Blood där jag blev förtjust på en gång). I första avsnittet höll musiken på att ta kål på mig, men i andra hade de lyckligtvis tonat ner den något alternativt använde den mycket mindre.

Är dessa två avsnitt representativa för serien? Hur troligt är det att jag kommer att börja gilla serien om jag bara tycker att första två är så där och lite "nja"? Känns så enormt procedural, om än rolig sådan, för mig efter två avsnitt.

För mig var det tvärtom, jag föll för Leverage på en gång medan TB tog mig några avsnitt. Samtidigt är det där mina två favoritserier just nu. Det är förstås möjligt att det känns bättre när du lärt känna karaktärerna bättre, eftersom de är en så stor del av vad som gör serien underbar, fast å andra sidan är - vad jag kan minnas - de två första avsnitten absolut representativa för serien.

Jag tycker förstås du ska fortsätta, fler chanser, fler chanser, fler chanser, men det har nog ganska mycket med min oförställda kärlek till serien att göra. Misstänker jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » tis sep 01, 2009 20:50

Ja, fortsätt med Leverage! Helt klart.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » tis sep 01, 2009 21:47

Okej, jag ger den minst ett par avsnitt till. I want to like it! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » ons sep 02, 2009 19:56

Du bör fortsätta tills det senaste avsnittet. Det var sjuuuuuuuuuuukt bra. (2.07)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » ons sep 02, 2009 20:07

Ojdå, så långt kommer jag nog inte orka se om jag inte blir mer intresserad de närmaste två avsnitten... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » ons sep 02, 2009 20:32

Nej, gillar du det inte då lär det inte vara något för dig. Det känns lite konstigt att säga så, jag har tänkt att Leverage nog är för alla, men kanske är det inte så. Jag var såld redan första avsnittet.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron