Leverage

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » tor jan 21, 2010 20:16

noike skrev:2.11 Om nate är tillbaka i flaskan igen så borde det betyda att Sophie snart kommer tillbaka. Jag hoppas det i varje fall. I övrigt så gillade jag att vi fick se mer av Nates förflutna igen. Det var på tiden.
:lovebunny:


Jag saknar också Sophie, men det beror väl lite på hur långt Gina Bellman kommit i sin graviditet. Enligt en skvallersiteär hon tillbaka "på riktigt" först till sommaren, så det är väl bara att vänta och se.

Avsnittet var bra, men jag väntar mig lite mer av Leverage än av andra serier. Fanns mycket bra dock, så jag ska väl egentligen inte klaga. Eliots lilla morr när han blir irriterad på Hodge, Parkers lilla min när gubben får sina pengar.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » fre jan 29, 2010 2:36

2.12

Det var lite krångligt att få tag på avsnittet, men till slut så hittade jag det i en någorlunda sebar version.

Den här gången var Leverage precis så bra som jag förväntar mig att det alltid ska vara. Mycket bra Parker och Eliot. Parkers fugitive kit var fantastiskt och jag gillade verkligen att Eliot fick vara hjärnan och inte bara musklerna. Parker som turistar på museum och bara tittar på säkerhetsutrusningen istället för på tavlorna var för rolig och till och med Tara var ok. Lite Sophie fick vi också. Jag är mer än nöjd med avsnittet.

Beth Riesgraf var väldigt smal i det här avsnittet. Jag har tänkt på det tidigare, men det syntes verkligen tydligt när hon hade på sig den rosa klänningen. Jag antar att hon bara har den kroppsbyggnaden, men det är lite fusk att vara så vidjesmal när man fött ett barn.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » sön feb 14, 2010 1:17

När börjar säsong tre?

2.15 ..................................................... Elakt. Sterlings "I don't know" på frågan vem Nate var kändes passande. Samtidigt så gick det tillbaka till början, Sterling som höll tavlan som Nates son hade ritat och använde det mot honom? Det gick ju inte så bra för personen i piloten som försökte det. Och rätt mycket pekade lite på saker som de gjorde innan de möttes: Parker (på hustaket!) är fortfarande galen trots allt. Hardison kan hacka allt, Eliott tar ner allt med vapen utan svårighet och Sophie lurar arslet av folk. Och samtidigt så bryr de sig om varandra. Oerhört snyggt.

:lovebunnier: villkårslöst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor feb 18, 2010 13:37

2.15. That stepped shit up to a new level. Fyfan i hela helvete så bra. Och det har jag ärligt talat nästan aldrig tyckt om Leverage tidigare. Bra, ja, alltid, men mest som underhållning för stunden. Jag har sällan tänkt på serien mellan att faktiskt se avsnitten o.s.v. Men nu. Game changer.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » tor feb 18, 2010 21:05

2.15 The world makes sense again. Sophie! :lovebunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » fre mar 19, 2010 20:40

Säsong två-dvdn kommer i maj! MAJ!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » fre mar 19, 2010 21:04

And there was much rejoicing! :extas:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 12, 2010 10:10

21 juni
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » mån apr 12, 2010 14:55

Det är ju jättesnart! :chock: :extas: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån apr 12, 2010 18:40

Jag gråter lite av lycka.

Jag menar att jag fått damm i ögat.

Jag menar att jag gråter mycket av lycka.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis maj 25, 2010 16:19

Säsong två släpps på DVD idag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » ons jun 16, 2010 21:35

FEM DAGAR KVAR!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » ons jun 16, 2010 21:58

MissKittyFantastico skrev:FEM DAGAR KVAR!

I KNOW! Trodde förra veckan att det var en månad kvar, men jag blev tillrättavisad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » tor jun 17, 2010 23:29

Fyra dagar kvar!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav eriked » mån jun 21, 2010 14:07

Aaarg,TVtorrents har fortfarande bara 720p.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav slugslinger » mån jun 21, 2010 16:02

03.01
Inmate: you stabbed me.
Nate: just a little bit
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav MissKittyFantastico » mån jun 21, 2010 20:49

Yes! Äntligen hittat en version jag kan titta på. Nu ska här bli Leverage 3x01, så får jag börja leta efter tvåan sedan.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » mån jul 12, 2010 23:00

Än så länge tycker jag att den här säsongens avsnitt varit lite svaga. Inte dåliga på något sätt, men jag känner mig inte lika engagerad och de får inte till humorn på samma sätt. 3x05 som jag såg idag hade väl ett par ljuspunkter,Parkers svartsjuka och den fina pretzel-scenen i slutet, Parker på kurs för att lära sig sälja läkemedel och Eliot som får vara guide och flirta med den där kvinnan. Det kändes som om offret fick vara med i planerandet mycket mer än i andra cons. Känns inte rätt. Jaja, allt kan inte vara superfantastiskt och det är inte så att jag tänker sluta titta, men jag behhöver lite mer drama och humor.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav eriked » tis jul 13, 2010 0:38

Jag håller nog med dig lite grann men.. 3x05 Parker... :lovebunny:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis jul 13, 2010 1:17

Jag tyckte det var väldigt mycket humor i 3.05.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » tis jul 13, 2010 20:37

noike skrev:Jag tyckte det var väldigt mycket humor i 3.05.

Ja sa ju att det hade ljuspunkter. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » tis jul 13, 2010 22:00

MissKittyFantastico skrev:
noike skrev:Jag tyckte det var väldigt mycket humor i 3.05.

Ja sa ju att det hade ljuspunkter. :)

En "läs vad jag menar och inte vad jag skriver" alltså. Check!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » ons jul 14, 2010 7:52

noike skrev:
MissKittyFantastico skrev:
noike skrev:Jag tyckte det var väldigt mycket humor i 3.05.

Ja sa ju att det hade ljuspunkter. :)

En "läs vad jag menar och inte vad jag skriver" alltså. Check!

Haha!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Spuffy » ons jul 14, 2010 13:45

Jag tröttnade på Leverage förra säsongen, tyckte de flesta avsnitten var tråkiga och att serien hade tappat mycket av det jag älskat med den (vad vet jag dock inte riktigt, men jag tyckte hur som helst inte om den alls i närheten av hur mycket jag gjorde första säsongen). Denna säsong tycker jag har börjat starkt och jag ser avsnitten varje vecka istället för att skjuta upp dem till någon stund då jag verkligen inte har något annat jag vill göra, så som jag gjorde förra säsongen. Nu gillar jag alltså Leverage riktigt mycket igen, hurra!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav MissKittyFantastico » mån jul 19, 2010 16:04

3x06

OMG! Jag visste att det skulle bli ett bra avsnitt när det första jag såg var Alona Tahl från Supernatural. Hon sjunger faktiskt riktigt bra. Jag tror i alla fall att hon sjöng själv för enligt kompisar som varit på Supernaturalkonvent så har hon sjungit där och faktiskt inte varit helt tokig på det. När jag insåg att det var ett musikcentrerat avsnitt hoppades jag på att få höra Christian Kane sjunga och yay!

Så mycket bra.

PARKER!!!!!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » mån jul 19, 2010 18:01

Parker! The Kane! Alona Tal hade väldigt bra röst om det var hon. Vilket jag hoppas annars blir jag disillusionerad och bitter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Garim » mån jul 19, 2010 20:34

3x06 var grymt! Jag hoppas att Alona Tal kan bli recurring, men det kanske är att hoppas på mycket... Men, hon och Elliot fick ju till det :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » sön jul 25, 2010 10:00

Jag gillade 3.02 skarpt men sedan dess har jag landat efter. Kanske dags att se ikapp nu när 3.06 får så mycket utropstecken och smileys. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » mån jul 26, 2010 11:19

3x07

Det såg ut att bli ett medelmåttigt avsnitt med halvtråkigt upplägg när introduktionen av veckans fall drog igång, men jisses vad jag misstog mig. Ännu ett bra avsnitt. Hardison och Eliot som team ute i skogen var väldigt bra. "-What's that smell? -Fresh air!".

Parker var bra som vanligt.

Parker: Who knew a sedan could do 140.
Sophie: You are never driving again.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Spuffy » mån aug 23, 2010 18:13

Jag dör lite av hur bra det senaste Leverage-avsnittet var. 3.11. Älskar! Jag är fortfarande lika glad över att den här säsongen är så bra. 3.06 och det här avsnittet går utan tvekan in bland mina Leverage-favoritavsnitt!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron