Being Human

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Inläggav adolvsson » mån feb 02, 2009 16:38

Being Human 1x01
Brittiskt om tre vänner som delar lägenhet, tre helt normala vänner... bortsett från att en är vampyr, en varulv och den tredje ett spöke bunden till lägenheten dom bor i. Diverse tokigheter och knasiga upptåg följer? Inte riktigt. Även om upplägget, berättat i en mening, ger vibbar av komediserier, visar det sig att serien, inslag av komik till trots, främst är ett drama. Om relationer, om dessa tres försök att passa in, gissar jag, även om det var lite svårt att säga exakt var fokus kommer ligga bara baserat på första avsnittet.

Jag tyckte om väldigt mycket, mer än jag trodde jag skulle göra. Det är inte Spooks-bra, inte än i alla fall, men det är stabilt, av den höga klass man kan vänta sig av en dramaproduktion från BBC, och jag kom att snabbt bry mig om karaktärerna.

Being Human uppvisar alla tendenser att bli skitbra. Fortsättning följer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » mån feb 02, 2009 19:53

Being Human 1.01 och 1.02

Riktigt lovande. Lite mer humor hade inte varit fel, men å andra sidan så är det riktigt kul när det är kul. Det här ser jag fram emot att se mer av.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Being Human

Inläggav sfinx » tis feb 17, 2009 1:00

Grattis Fredrik! Här får du en tråd jag hoppas att du önskat dig i födelsedagspresent.

1.01-1.04
Var lite misstänksam och uppskattande mot själva grundstoryn. Lite kluven alltså. En varulv ett spöke och en vampyr, lät som om det kunde gå hur som helst. Jag älskar det faktum att dem jobbar på ett sjukhus, och att de är så lätttillgänliga att ta till som personer, utan att vara översympatiska. Där Demons har missat att få med mörkret, och humorn så har de lyckats här. Fjärde avsnittet slutade ganska oväntat för min del, med att ett barn dog så tidigt i serien.
Jag ser fram emot nästa avsnitt. Me really like.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » tis feb 17, 2009 1:57

sfinx skrev:Grattis Fredrik! Här får du en tråd jag hoppas att du önskat dig i födelsedagspresent.

Ända sedan jag var fem år, allra minst! Hur visste du? Måla mig imponerad :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tis feb 17, 2009 1:58

Insåg att det vore bra om någon kunde flytta över några inlägg från serietråden som finns där?
*flirt.flirt. typ?*
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » fre feb 20, 2009 19:28

adolvsson skrev:
sfinx skrev:Grattis Fredrik! Här får du en tråd jag hoppas att du önskat dig i födelsedagspresent.

Ända sedan jag var fem år, allra minst! Hur visste du? Måla mig imponerad :lovebunny:

Reading youré mind, I´m psychic... :)
Damn this honest side of me: Björn kanske var inblandad i idén, men inte utförandet. :oops:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » tis feb 24, 2009 2:07

1.05
Nu börjar det verkligen hända grejer, men jag vet inte om det är tillåtet att sluta sådär. :?
Det är ju en vecka till nästa avsnitt. Hopp mellan riktigt coola scener och humor, och påbörjat krig.
Den där Owen är en riktigt dålig människa. Och dörren och...darn.

Det här blir bättre och bättre.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Rombat » tis feb 24, 2009 7:14

1.05
Den här serien äger mer och mer. Detta avsnittet var verkligen da bomb. Inget utdraget tjafs utan varenda scen känns viktig.

"We were like really gay ninjas." :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » tor feb 26, 2009 2:03

Being Human får en andra säsong

Nu måste man ju börja titta på't också.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » tor feb 26, 2009 2:18

A bear skrev:Being Human får en andra säsong

Nu måste man ju börja titta på't också.


Today comes the official news from the BBC that not only has a second series been green lit (hurrah!) but that it'll be eight episodes rather than six.

Me glad now. :D
Även om en säsong på tretton inte skulle vara illa.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Rombat » tor feb 26, 2009 9:24

!

Hurra!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » sön mar 01, 2009 21:23

Nice
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav sfinx » mån mar 02, 2009 20:30

1.06
Oj vad bra! Jag vill ha mer nu. :lovebunny:
Annie rockar med superspöke krafter, fruktansvärda scener innan upplösningen i köket.
Sorgligt, och och oerhört spännande, för att det inte är en pålitlig serie.
Jag var inte säker på vem som skulle ta slutkampen, eller om det skulle lyckats. Den onde, och numera galna Owen finns kvar, jag gillar att hata honom. Det ska bli hemskt spännande att se vem som letar efter dem.
Mer!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Rombat » tis mar 03, 2009 8:50

1.06

Riktigt skön avslutning på säsongen.

Jag räknade ganska fort ut att George skickade Herrick till sig själv, men det gjorde det inte mindre bra. Coolt var för övrigt när George flyger på Herrick i cefeterian. Lite krafter finns det under ytan.

Prästen var skön. :D
Och som vanligt ett riktigt skönt citat, även i detta avsnitt.
Cafeteriavampyren: "Herrick came for me and now I have the blood of the ancestors. Ten thousand years of majesty and glory."
Annie: "Well, congratulations on mastering the whole speaking like a twat thing."

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sfinx » tis mar 03, 2009 21:14

Rombat skrev:1.06

Riktigt skön avslutning på säsongen.

Jag räknade ganska fort ut att George skickade Herrick till sig själv, men det gjorde det inte mindre bra. Coolt var för övrigt när George flyger på Herrick i cefeterian. Lite krafter finns det under ytan.
Prästen var skön. :D
Annie: "Well, congratulations on mastering the whole speaking like a twat thing."

Du preciserade mina favoritscener.
Mer av prästen gärna, och jag tror att det kommer. Min osäkerhet över slutsttriden gällde, den allra sista scenen, men det var på något sätt ofrånkomligen Georges fight. Speciellt nu när jag sett om avsnittet en gång till.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » sön mar 15, 2009 23:35

Har precis sett första avsnittet och jag gillade det rejält mycket! Hade av någon anledning fått för mig att det skulle vara en halvtimmes komediserie... fråga mig inte vad jag fick det ifrån. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » ons mar 18, 2009 0:12

Har nu sett färdigt s1 och gillar mycket. Visst är det en del grejor som känns väldigt bekanta - de som ligger bakom serien gillar många grejor som jag gillar, och ibland blir det väldigt uppenbart; Georges hela backstory och alla förvandlingsscener är ju rakt ur An American Werewolf In London (förutom amerikanska biten då), och uppenbarligen har de pluggat in Buffy och lite annat också. Men serien har tillräckligt mycket självdistans för att gå iland med lånen och tillräckligt mycket allvar för att gå iland med... äh, allvaret. Sen är ju persongalleriet riktigt härligt var först lite sur att de bytte ut både Annie och Mitchell från piloten, men det var ju faktiskt en förbättring, och smarta manus och alltihop... det är ingen enormt nyskapande serie, men den gör det den gör mycket bättre än de flesta andra serier som försökt. Jag gillar mycket och vill ha s2 nu, tack.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » mån jul 06, 2009 11:55

Japp, då har man också börjat se denna. Det finns potential här.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Oxytocin » mån jul 13, 2009 18:28

Jag har förhoppningar, och just som jag i slutet av snittet tänkte "det behövs lite action på Mitchell, för jag är van att vampyrer ska vara mera lidelsefulla och våndas!" så fick jag se att det nog kommer i nästa avsnitt...

Gillade scenen med sexakten där inte Lauren syntes eftersom vampyrer i denna serie uppenbarligen inte syns på film. Stor humor!
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav brainslicer » ons jul 15, 2009 10:30

Ska nu nämna det då ingen annan tagit upp det i tråden: Being Human har även pilot från 1 år innan själva serien började. Med andra skådisar men kan ändå kan vara värt att börja med...

om typ hur George och Mitchell möter Annie

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav A bear » tis aug 18, 2009 23:15

Promobild s2

Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » ons aug 19, 2009 22:58

Vad fina de är. :lovebunnier: Ser fram emot mer Being Human!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor okt 29, 2009 18:34

Syffekanalen gör amerikansk version av Being Human.

"We've always been keen on vampires and werewolves, and we loved the originality of Being Human, the fact that the fantastical creatures in it are very young, accessible and charming." Howe said the Syfy version will not just "slavishly replicate the British version."


Så, Melrose Twilight, typ?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor okt 29, 2009 19:06

Fast det ger nog budgetproblem så det blir säkert It's Always Sunny in Twilligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor okt 29, 2009 23:47

noike skrev:Fast det ger nog budgetproblem så det blir säkert It's Always Sunny in Twilligt.

Okej, det hade jag kollat på.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor okt 29, 2009 23:49

Rombat skrev:
noike skrev:Fast det ger nog budgetproblem så det blir säkert It's Always Sunny in Twilligt.

Okej, det hade jag kollat på.

Jag med, så det var nog inget bra exempel. Fast jag hoppas. Hoppfull. Mitt mellannamn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » fre nov 06, 2009 16:49

Twitter reklam/spoiler from the source : We're talking DOUBLE FIGURE body count here. Hope you're not squeamish... #beinghuman
:D låter bra tycker jag.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Rombat » sön jan 10, 2010 13:03

Ikväll sänds nya säsongens första avsnitt!

Okej, kan någon moderator stoppa in versaler i trådtiteln. Jag dör lite inombords av den.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön jan 10, 2010 13:06

Rombat skrev:Ikväll sänds nya säsongens första avsnitt!


YAY! :extas:

Rombat skrev:Okej, kan någon moderator stoppa in versaler i trådtiteln. Jag dör lite inombords av den.


Done.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön jan 10, 2010 14:38

Jepp, ska bli jättekul med S2. Hoppas de upprätthåller kvalitén.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron