Being Human

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » lör mar 13, 2010 2:17

Ok, nu har jag sett igenom hela säsong 1 idag (som jag skrev på facebook, det kallas tentaplugg). De första 20 minuterna på första avsnittet tyckte jag att det var lite fjantigt, sen kapitulerade jag. Spoiler hela säsong 1:Vampyren Mitchell är het, varulven George är adorable (jag kom inte på något svenskt ord som passade bättre). Spöket var lite tråkigt i början men det börjar arta sig för henne också. George har världens sötaste öron och när han börjar prata osammanhängande när han är nervös är han så jädra söt. Sa jag att Mitchell är het? O.M.G. Jag gillar Nina, både som Georges love interest och som karaktär i allmänhet. Ska bli intressant att se hur hon blir som varulv och vad som händer med deras relation. Sammantaget kan man säga att jag har fastnat för karaktärerna, det är ju det som är viktigast. Ett stort plus är dessutom den charmiga dialogen (jag skrattade högt åt gay ninjas-repliken tex :D ).

Det är mycket roligare att se Being human än att plugga biomekanik.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » lör mar 13, 2010 11:42

Jag gillade ju S1, men S2 var så många steg upp på alla sätt och vis. Du har mycket fint kvar, Tinnie. Jävla superserie!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » lör mar 13, 2010 12:40

Yay! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån mar 15, 2010 0:49

2x05 OMG hur bra var inte det här då! Mörker och humor om vartannat. SÅ oväntat att jag skulle gilla den här serien så mycket (och taskigt att det är så korta säsonger för den är slut snart. Å andra sidan bra att det är så korta säsonger för de komprimera ihop saker, inga döda stunder direkt).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons mar 17, 2010 13:30

2 avsnitt kvar, och sen skall man behöva vänta till 2011??? Jag kan vara död då! :angry:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons mar 17, 2010 16:29

Jag ska se 2x08 nu. 2x07 såg jag igår kväll och har inte kommenterat men det var sjukt bra. Inte en död sekund hela avsnittet tror jag..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » ons mar 17, 2010 17:06

2.07 är fan ett av de bästa TV-avsnitten på år och dag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons mar 17, 2010 17:36

Och nu har jag sett 2x08 och det var också fantastiskt. Tyckte att det var synd attLucy dog dock, hon var intressant som karaktär, jag hade velat se vad hon hade kunnat tillföraSå oväntat att den här serien var så fantastisk och nu har jag sett igenom båda säsongerna och måste vänta till nästa år. Jag hatar att vänta! :( Jag vill se mer! nu!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre mar 19, 2010 0:54

jaha, så skall man vänta 1 jävla år då.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » fre mar 19, 2010 20:22

1 år är så sjukt lång tid. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre mar 19, 2010 20:33

Tinwiel skrev:1 år är så sjukt lång tid. :(

särskilt när man är gammal! Man kan hinna dö innan dess!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » fre mar 19, 2010 21:05

Pfft! Ni ja.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » lör mar 20, 2010 13:18

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:1 år är så sjukt lång tid. :(

särskilt när man är gammal! Man kan hinna dö innan dess!


Ja det kan man! Det finns massor med saker man kan dö av på ett år. :(

Em: Du med! Don't get me started! ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör mar 20, 2010 13:19

Jag har fortfarande bara sett första avsnittet. Dags att ta tag i resten?

Nej, svara inte, jag tror mig ana vad ni kommer säga.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör mar 20, 2010 14:24

adolvsson skrev:Jag har fortfarande bara sett första avsnittet. Dags att ta tag i resten?

Nej, svara inte, jag tror mig ana vad ni kommer säga.

jag tror du skulle gilla det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » ons apr 28, 2010 10:13

Precis sett klart s1 av Being Human, och jag måste hålla med ALLT tin skrev i sin spoiler :D
Karaktärerna är underbart brittiska, dialogerna är så sköna utan att verka påkrystade, och karaktärerna växer med tiden. Tyckte att Geroge var underbar söt men på ett gnällig sätt, men som sagt, it grows on you. Och Mitchell, yum! Fast å andra sidan kan det vara hans underbara accent. Spöktjejen var ju söt med sina tekopp, men allmän knepig. Var lite skeptisk till serien i början då den kändes lite, tja, b om jag ska vara ärlig. Som det mesta i livet så måste man ge den några chanser och man faller handlöst.

Alla har sagt att s2 ska vara bättre, ska bli sååå spännande. nu ska jag bara försöka få tag på dem först.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 10, 2010 13:39

Har precis sett piloten och tittar just nu på avsnitt 1. Jag är inte helt förtjust i utbytet av Mitchell för jag gillade den förste bättre. Annie visste jag att det skulle vara en annan så där blev jag istället förvånad i piloten att det var en annan skådis än den jag sett glimta förbi i serien, så jag var beredd på att inte fästa mig vid henne. Mitchellutbytet hade jag ingen aning om så där blev jag bara irriterad över att det plötsligt var någon annan jag skulle relatera till. Det ger sig nog efter ett tag när jag glömt Mitchell 1.

Jag gillade stämningen i piloten och hur uppspelt George var över lägenheten.


Jag gillar George, han har så söta öron.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sfinx » mån maj 10, 2010 15:37

Wohooo!
Om du vill se Annie från piloten ien annan riktig bra serie, så se Devils whore, och då får du John Simm på köpet. I 1600 tals drama/action. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav MissKittyFantastico » ons maj 12, 2010 9:30

Jag visste det! Aidan Turner är irländare. Tyckte att Mitchell lät mer och mer irländsk ju längre avsnitet gick. Har nu sett avsnitt 2. Spännade och charmig serie.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 17:22

Jag har inte sett piloten så mig gjorde det inget att de bytte ut Mitchell. Plus Aidan Turner is hot. And irish, yes. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sfinx » ons maj 12, 2010 19:52

caffeineaddict skrev: Russell Tovey borde ha en BAFTA, Emmy, Oscar och Nobelpris i mina ögon.

Georgie and Charley sitting in a tree...

Om all låter bli att dö under året så skulle jag uppskatta det. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav MissKittyFantastico » ons maj 12, 2010 21:28

1x5

Jag gillade Lauren, men jag kunde inte riktigt ta henne på allvar som reformerad vampyr. Jag trodde hela tiden att det skulle komma en plot twist där hon visade sig vara ond. Att Owen var skurk det misstänkte jag från början.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sfinx » lör jul 17, 2010 21:35

Vill se s3 nu.
Casting: Robson Green! :extas:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav MissKittyFantastico » lör jul 17, 2010 22:28

Inte skriva sådär. Jag är ju bara på 2x01.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sfinx » lör jul 17, 2010 22:38

MissKittyFantastico skrev:Inte skriva sådär. Jag är ju bara på 2x01.

Lyllo.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » mån jul 19, 2010 21:16

Det kan bli mycket intressant med honom i serien! Jag vet inte hur han är annars, men älskar hans rolltolkning i Wire in the Blood. Hoppas han är bra i övrigt också! Men vänta nu... tror jag sett honom i nån annan brittisk deckare också och att jag tyckte han var bra där. Kul!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » mån jul 19, 2010 21:23

AKS skrev:Det kan bli mycket intressant med honom i serien! Jag vet inte hur han är annars, men älskar hans rolltolkning i Wire in the Blood. Hoppas han är bra i övrigt också! Men vänta nu... tror jag sett honom i nån annan brittisk deckare också och att jag tyckte han var bra där. Kul!!

Han kan vara nästan vad/vem som helst. Mycket spännande. KollaExtreme fishing:ingen Tony hill där inte, bara galen skotte. :)
Senast redigerad av sfinx tis jul 20, 2010 0:34, redigerad totalt 1 gång.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HippieSpellan » tis jul 20, 2010 0:24

jag har insett en sak angående being human. Allt som har med vampyrerna är otroligt uttråkande, det är så mycket politik och han ska se dark and brooding ut hela tiden, titta under ögonbrynen på folk. och det där "silence! nu ska jag hålla tal och ni ska lyssna" kändes bara patetiskt=(Jag tror det är för att det är politik som jag inte blir fångad i det.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Nyx » tis jul 20, 2010 22:01

Jag tycker Herrick är lysande! Så otypisk vampyr - vänskaplig som en trevlig granne eller snubbe på puben, samtidigt en isande kylig mördare och slug strateg. Jag gillar honom riktigt mycket.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » fre jul 30, 2010 12:42

Nyx skrev:Jag tycker Herrick är lysande! Så otypisk vampyr - vänskaplig som en trevlig granne eller snubbe på puben, samtidigt en isande kylig mördare och slug strateg. Jag gillar honom riktigt mycket.


Håller med dig - vart lite oväntat att se honom i s2, avsnitt 5?
Nu har jag endast 3 avsnitt kvar från s2 :?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron