Dagens tips!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav herdware » sön jul 19, 2009 1:52

A bear skrev:Marshall Bravestarr, ffs!

Oj! Den där hade jag glömt att jag minns... Men nej, jag håller nog Jayce and the wheeled warrios högre. Så har vi ju Ulysses 31 också.
Vi ska inte glömma Dungeons & Dragons heller, men den gick nog på The Childrens Channel (TCC).
Alla dessa serier finns att tillgå på hubben.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Rombat » sön jul 19, 2009 16:41

Bravestarr! Jayce!

Silverhawks!

Thundercats!


Och det bästa: Galaxy Rangers!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » sön jul 19, 2009 16:44

Och då glömde jag två klockrena!

Swat Kats!


Defenders of the Earth! Fantomen, Blixt Gordon och Mandrake slåss mot Ming! Kärlek! Ren kärlek!


But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön jul 19, 2009 18:09

DEFENDERS OF THE EARTH! HELL YEAH!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » sön jul 19, 2009 19:03

Ulysses 31


Jayce and the wheeled warriors


Nu -> on topic:
00:00 på Viasat History.
I vikingarnas spår (Viking voyage)
Den 1 juli 2007 hissades seglen på ett nykonstruerat vikingaskepp för en dramatisk seglats från Danmark till Storbritannien och Irland. Det mäktiga fartyget, som konstruerats i samarbete mellan historiker, arkeologer och skeppsbyggare, var resultatet av hela 40 år av efterforskningar. För att återskapa en så exakt kopia som möjligt byggdes skeppet enbart med hjälp av den teknologi och de verktyg som stod till förfogande under vikingatiden. I den här dokumentären får vi kliva ombord på detta mästerliga båthantverk och följa med på dess otroliga färd över Nordsjön. Under resans gång får vi insikt i hur det var att befinna sig till sjöss för 900 år sedan och får på så sätt större förståelse för de fornnordiska sjökrigarnas otroliga expansion över haven.

Trots fruktansvärt väder och roder som går sönder i full storm så blev jag sugen på att följa med... hmm.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » mån sep 14, 2009 13:54

Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Spuffy » lör mar 20, 2010 20:37

Aron hittade den här tråden så här kommer det en tredje postning med samma innehåll från mig, men nu i en tråd där det jag skriver hör hemma!

Har ni inget särskilt inplanerat kl åtta ikväll? BRA! För isf kan ni se Jakten på Julia på svt1!! Det är en ny tävlingsserie, där deltagarna tävlar om den kvinnliga huvudrollen som Julia i en nyuppsättning av Romeo och Julia som musikal. Romeo ska spelas av den där Måns Z. Orsaken till att jag tycker ni ska se det här, är att min kompis Emmie är med och hon är GRYM så därför tror jag att även andra kan vara det, och att det alltså kan bli bra kvalitet på de tävlande!!!

Sen hoppas jag det inte ska vara fånigt med bitchande och sånt, men det måste man ju se för att upptäcka isf. Så: Klockan åtta ikväll, svt 1, Jakten på Julia!!

Tillägg: Det kommer först vara ngra program med inspelat material från flera veckors uttagningar. Från 10e april blir det dock livefinaler, där jag tror tittarna får ringa in och rösta.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav herdware » lör apr 10, 2010 21:04

Ni som har Viasat History bör slå på den omedelbart.

Ett program om en segling från Danmark till brittiska öarna i ett rekonstruerat vikingaskepp. Jag har skrivit om den innan någonstans på forumet.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sfinx » mån jul 05, 2010 23:18

För er som missade zombiewalken och lider av händelselös semester.
http://batalj.se/
Personligen vet jag inte om jag har nerver, men är lite intresserad.

Från FB:
Hej alla odöda, jägare, överlevare, labbfolk m.fl.

Vill först och främst passa på sent om siders att tacka för att vi fick vara med om en sådan underbar walk senast. Mycket lek och rollspelande. Gött!
Hett tips till er som fått blodad tand på zombie outbreaks vill jag tipsa om Kilabergsbataljen No.9 "Pandemi" som går av stapeln den 17 juli, dvs snart! Det hela är en duktigt arrangerad paintball-batalj med fullt scenario, dvs handling, grupperingar, överraskningar. Platsen för detta är i Stråssa Gruvindustri, en enorm övergiven industrimiljö.
Zombiesmittan har spridit sig vidare sedan den senaste bataljen "Operation Virus" och nu söker de tillökning av zombie-statister/aktörer/spelare.
Saxat från Bröderna Batalj ang. Zombiestatister:
"Vad vi söker är personer som inte är rädda för lite paintballkulor och som gärna skrämmer skiten ur folk. Det finns ju många ställen för överfall på banan. Vi har masker etc. så det handlar mest om att agera och göra det på ett smart sätt samt kanske fixa lite passande kläder. Det är förstås en stor fördel om personerna är lite äldre åtminstone över 18 med tanke på spelets natur.
Alla som är zombies på big gamet kan vara med och spela under eftermiddagen och vara zombies på förmiddagen. Är de med som statister bjuder vi på allt som behövs dvs. utrustning och deltagaravgift om de vill spela. Eftersträvar man samåkning kan vi även vara med och betala resan. Vidare bjuder vi på mat och en grym upplevelse i stort."
Låter intressant? Kolla vidare på http://batalj.se/ under "big games" och hälsa från oss i SZW.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav lilith » tor jul 29, 2010 12:06

Såg nyss att svt nu visar fantastiska dokumentärserien Terry Jones barbarer, om antika Rom och deras grannar. De visar del 3 ikväll 18.00 på svt2 och del 4 imorgon. Del 1 och 2 kan man se på svt play. Eller så ser man alla på svt play när de väl gått, såklart. Mycket bra! Missa inte!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » tor jul 29, 2010 15:03

lilith skrev:Såg nyss att svt nu visar fantastiska dokumentärserien Terry Jones barbarer, om antika Rom och deras grannar. De visar del 3 ikväll 18.00 på svt2 och del 4 imorgon. Del 1 och 2 kan man se på svt play. Eller så ser man alla på svt play när de väl gått, såklart. Mycket bra! Missa inte!

Håller med om rekommendationen.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » mån jan 17, 2011 2:20

Alan Rickman som Rasputin kl 1.55 i fyran. Har inte sett den på över tio år så jag vet inte om den fortfarande är bra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare