noike/caffes Topp 100 filmer!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » mån dec 08, 2008 0:02

caffeineaddict skrev:Vi kommer presentera två filmer i veckan (iaf är det målet, but you know how we are...), så gissningsvis kommer det här ta ungefär ett år. OM vi inte faller bakom schemat vill säga. Who wanna take bets? ;)

Hahaha! Still funny.

Jag är glad att jag var med när listan gjorde, det var nog ända sättet att slippa leva livet undrande över topplaceringen.

Ah, den tokiga topplaceringen...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån dec 08, 2008 0:05

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Vi kommer presentera två filmer i veckan (iaf är det målet, but you know how we are...), så gissningsvis kommer det här ta ungefär ett år. OM vi inte faller bakom schemat vill säga. Who wanna take bets? ;)

Hahaha! Still funny.

svensk humorklassiker.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån dec 08, 2008 0:06

:blushbunny: JAG SKA!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån dec 08, 2008 0:39

:D Två filmer i veckan, fyra filmer på ett halvår, what's the diff?

Men jag är redo att uppdatera närsomhelst och har varit det ett tag nu. Så det känns bra att Nicklas SKA.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån dec 08, 2008 0:42

caffeineaddict skrev::D Två filmer i veckan, fyra filmer på ett halvår, what's the diff?

Ingen. All tid är relativ.

Dessutom skulle regelbunden uppdatering bara förstöra ett bra skämt. Vad ska vi skratta åt sen, liksom?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor mar 05, 2009 23:50

Oj, redan mars månad. Jag tyckte det var dags för 2009 års första statusuppdatering. Nå?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor mar 05, 2009 23:51

adolvsson skrev:Oj, redan mars månad. Jag tyckte det var dags för 2009 års första statusuppdatering. Nå?


Jag kan inte annat än hålla med.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre mar 06, 2009 0:06

Åh, jag är så nyfiken!! Kalle berättar ju inget för mig!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre mar 06, 2009 0:57

noike skrev::blushbunny: JAG SKA!

Jag har! :extas:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre mar 06, 2009 0:59

noike skrev:Jag har!

:eek:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre mar 06, 2009 1:42

Äntligen!! :D :extas:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre mar 06, 2009 7:47

Yay! Uppdaterar efter jobbet!

So what om "en uppdatering i veckan" blev "en i halvåret"? I den här takten är vi ju iaf klara innan pensionsålder! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre mar 06, 2009 11:19

Jag är så glad att jag är spoilad om förstaplaceringen, vet inte om jag kunnat hantera spänningen annars :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre mar 06, 2009 11:20

Jag vet vilken film det inte är vilket är en skam i sig. Bara hoppas att den dyker upp nånstans på en lista för annars blir jag riktigt bekymrad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre mar 06, 2009 18:56

Here we go! #96 und #95 for your reading pleasure:

#96: Sympathy for Lady Vengeance
(Chan-wook Park, 2005)

Bild

Nicklas säger: Där de andra filmerna i trilogin har varit mer grymma och ibland lite serietidningsartade -- kanske fel ord: pulpiga i dess bästa Charlie Huston-benämning kanske -- är det något mer poetiskt över Lady Vengeance. Alla tre är fyllda med atmosfär, det är inte det. Men det är något annat, någon subtil skillnad i hur han använder bildspråket här som gör att det känns mer... Ja. Poetiskt. Mer lämnat för tolkning, mer utrymme för eftertanke.

För mig handlar filmen mer om vägen dit, om de val som görs medvetet, de som görs omedvetet. Alla de små sakerna. Hämnden i sig, destinationen, den är något annat, något som inte spelar någon roll. På sätt och vis är det en hägring. En drivkraft som för in en på de nödvändiga sidospåren.

På sätt och vis skulle man kunna kalla det en katolsk variant av Ghost Dog -- istället för en herre som bestämmer när du lever och dör är det skulden du känner och önskan att gottgöra allt du har gjort. Vilket samtidigt är ett mycket luddigare begrepp. Kanske är det nu när jag tänker på det mer buddistiskt: ju längre sökandet pågår detso mer variabler kommer in. Sådana som inte är så lätta att vifta bort. I slutändan leder all hämnd till död, såväl fysisk som själslig, och den själsliga för den som utför hämnden är svårare att gottgöra för exakt hur gottgör man sin egen död?

Kalle säger: Den avslutande delen i Chan-wook Parks strålande Hämndtrilogi, och också den av de tre fristående (men ändå sammankopplade, såväl tematiskt som i en hel del detaljer: återkommande skådespelare, repliker, t.o.m. scenografier) delar som verkar splittra mest människor. Många finner den helt briljant, men andra finner den för långsam, otydlig och inte alls vad de hade väntat sig efter den enastående Oldboy (en film som utöver att vara en diskussion om moral, hämnd och konsekvenser dessutom fungerar ypperligt som en actionthriller. Vilket inte de två andra delarna gör på samma sätt.).

Av dess placering på den här listan så antar jag att ni kan gissa var jag och Nicklas ställer oss. Den är en magnifik film, som angriper och diskuterar hämnden på det sätt som vi kanske ändå är mest vana att se den porträtterad på film: den sort där brotten och gärningsmanningen är så omänskliga och oförlåtliga att de inte förtjänar att förstås eller förklaras (till skillnad från Sympathy for Mr. Vengeance som anstränger sig så mycket att den böjer sig baklänges för att få oss att sympatisera med de gärningsmän som ska utsättas för hämnd). Vad den i slutändan kommer fram är dock långt ifrån de oftast ganska simpla lösningar eller två minuters popcornförsök till moralisk komplexitet som brukar få "utrymme" nånstans i 99% av andra historier om hämnd.

Problemet med att diskutera den här filmen och dess teman noggrannare är dock att det är VÄLDIGT svårt att göra det utan att spoila dess andra halva och oväntade vändningar (och jag vill gärna hålla mig ifrån spoilerblock så långt det går i recensionerna av den här listans filmer. Halva poängen är trots allt att locka folk att se dem. Man kan ju tänka sig mer ingående diskussion för de som sett filmen i följande inlägg).

Vad som går att säga är att det är en film som gör en stilig övergång från att faktiskt börja som en relativt lättsam och ibland t.o.m. humoristisk film för att tillhöra den här trilogin, till att i slutändan bli alldeles ohyggligt mörk. I den version (kallad Fade-to-White-versionen) som Chan-Wook Park föredrar själv reflekteras detta även genom att färgen långsamt sugs ur bilden tills filmen i slutändan är svartvit. Men även om det tenderar vara den andra halvan som sätter sig längst i skallen (den innehåller ögonblick som fortfarande gör att det svider och bränner av chock och sorg i bröstet på mig), så är den första halvan intressant just i hur den lyckas vara inte bara dramatisk och intressant utan dessutom riktigt underhållande (och dessutom full av filmiska tekniker som nästan påminner om de som används för att skapa den quirky stämningen i t.ex. Amélie) innan mörkret faller.

Jag finner även filmens religiösa inslag intressanta och fascinerande: kristen symbolik finns överallt och filmens huvudperson genomgår en kristen period innan hon vänder religionen ryggen (av god anledning, och filmens representant för den organiserade religionen visar sig vara en ytterst bitter karaktär). Ett tag trodde jag även att det var det filmen ville säga, att den ville visa religionen som falskt hopp som försvinner i den verkliga världen. Men de religiösa inslagen gör en återkomst på slutet och i slutändan vet jag inte riktigt var varken Chan-wook Park eller filmen ställer sig i förhållande till den. Kanske vill den just argumentera för det att religionen kan vara en hjälp för de som själva vet varför de vänder sig till den och hur den förhåller sig till just deras situation, men desto mer tveksam till organiserade versioner som vänder en ryggen så fort man vill börja gå sin egen väg.

(Lite mer om vanliga versionen vs. Fade-to-White-versionen: medan jag gillar tanken med att filmen blir mörkare och blekare allt eftersom den blir, well, mörkare och blekare så känns det tyvärr lite som om man inte tänkte tillräckligt på den svartvita effekten under inspelning eller omredigering och alltför många av scenerna under tiden som färgerna sugs ur känns för grådaskiga och som om de hade kunnat behöva mer kontrast. Jag säger inte att det är en SÄMRE version men jag kände inte heller att den var märkbart bättre. Jag gillar som sagt idéen och med mer tid och omtanke hade effekten kunnat användas för att göra detta till en ännu starkare film. Som det är just nu känns det lite halvdant utfört och jag kan inte påstå att jag tror man förlorar särskilt mycket av filmens intryck om man ser den "vanliga" färgversionen.)

Dessutom rekommenderar jag väl de som intresseras av filmen att se de första två delarna (Sympathy for Mr. Vengeance och Oldboy) först, även om detta absolut inte är något måste då de handlingsmässigt och karaktärsmässigt är fullkomligt fristående.




#95: Mysterious Skin
(Gregg Araki, 2004)

Bild

Nicklas säger: Det finns filmer där det är en bra idé att göra något dåligt för att på så vis minska det obehagliga. Jag tror att voice overn i början av Mysterious Skin räknas dit, hela tiden under omtitten slog det mig hur brutalare och obehagligare allt hade varit om de hade tagit sig tid och faktiskt löst det på ett annat sätt..

(Klagomål dock. När grabbhalvan spelar tv-spel? De borde haft ett riktigt spel, för om du rycker så där i spaken förlorar du direkt oavsett. Han borde blivit ratad på grund av usel koordinationsförmåga. Man vill inte ha någon som rycker på det där viset...)

Och visst är filmen obehaglig som det är, men i och med det jag skrev ovan och en väldigt rak historia slarvas potentialen bort lite, speciellt när voice overn kommer tillbaks i slutet. Jag kommer direkt att tänka på Harrison Fords överprat när Roy Batty dör i Blade Runner.

Men även om det inte är några större överraskningar så är det ett jävligt stabilt hantverk. Antagligen kommer det här vara höjdpunkten i Gregg Arakis karriär, men andra har kämpat förgäves i årtionden utan att komma i närheten av det här.

Kalle säger: Damnit! Jag hade velat hävda den här filmen som den första på listan med en Buffy-alumni, om jag nu inte hade noterat Tom Lenks statistroll i Boogie Nights. Damnit!

Hursom. Det är nånting med den här filmen. Naturligtvis, eftersom den är med på den här listan. Men det är faktiskt något som jag inte riktigt kan förklara med alla mina fancy words (jag läser ordböcker, ibland. Nej, det gör jag inte.).

Det är nånting med hur den lyckas behandla ett Stort Svårt Ämne (barnvåldtäkt) utan att varken göra det till sitt enda syfte eller att behandla det respektlöst eller utan förståelse. Medan den våldtäktsman som förekommer i filmen på inget sätt försvaras så är han likväl också en karaktär och en människa och inte bara ett ansiktslöst monster. Men han är på intet sätt filmens fokus, och det är nog som det bör vara. Precis som i föregående Lady Vengeance ligger fokus på offren och inte förbrytarna. Och offren som tillåts vara mer än just offer. Visst har de genomgått detta hemska, men det är inte det enda som definierar dem, även om det förändrar dem. Deras liv fortsätter, på högst olika och individuella vis.

Det går inte att hylla den här filmen utan att börja prata om det där som jag kanske redan pratat för mycket om i diverse filmtrådar. Om hur ungen från 3:e klotet från solen är min generations (med vilket jag menar "född på 80-talet") finaste skådespelare (sorry, Scarlett). Han äger allt han gör. Han dominerar samtidigt som han underspelar. Han verkar aldrig göra något "för kameran", men vi kan inte ta ögonen av honom. Neil McCormick är en karaktär att minnas, och det ligger minst lika mycket hos Joseph Gordon-Levitt som det gör hos regissören eller manusförfattarna. Yes, mancrush, I've got it.

Det är en förbannat vacker film, samtidigt som det är en hemsk film. En av de där som faktiskt får mig att nästan ta ögonen från bilden i olika ögonblick av såväl chock, som skräck, som sorg. Det är en jävla upplevelse, smärtsam men värd det.

Men när i helvete ska vi egentligen ha en enkel och kul film på den här listan?!

(Sen behöver vi ju inte prata så högt om att det minst bra med filmen förmodligen är fröken Trachtenberg. Hon är inte värdelös, men när hon står bredvid en skådis av Josephs klass låter hon onekligen ibland som om hon läser sina repliker från stora skyltar strax till höger om kameran).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre mar 06, 2009 19:11

caffeineaddict skrev:Men när i helvete ska vi egentligen ha en enkel och kul film på den här listan?!

Nummer 69.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre mar 06, 2009 19:38

Jag har inte sett Lady Vengeance (borde, snarare snart än sen) men tyckte att Mr Vengeance var mer poetisk än pulpig, och jag föredrar den framför Oldboy.

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Men när i helvete ska vi egentligen ha en enkel och kul film på den här listan?!

Nummer 69.

Typ, mars 2014 då, med lite tur?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre mar 06, 2009 19:41

adolvsson skrev:Jag har inte sett Lady Vengeance (borde, snarare snart än sen) men tyckte att Mr Vengeance var mer poetisk än pulpig, och jag föredrar den framför Oldboy.

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Men när i helvete ska vi egentligen ha en enkel och kul film på den här listan?!

Nummer 69.

Typ, mars 2014 då, med lite tur?

Usch nej. Tur ska man inte räkna med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav RalfiParpa » fre mar 06, 2009 20:43

caffeineaddict skrev:Nicklas säger:
[...]
För mig handlar filmen mer om vägen dit, om de val som görs medvetet, de som görs omedvetet. Alla de små sakerna. Hämnden i sig, destinationen, den är något annat, något som inte spelar någon roll.


Därvidlag är den ju väldigt olik Oldboy, inte sant? Oldboy handlade för mig nästan bara om den bedrägliga destinationen och hur själva hämnden, när den till sist uppnås på ett så utstuderat sätt som möjligt, är drivkraften som för folk in på

caffeineaddict skrev:de nödvändiga sidospåren.


Fascinerande filmer, det där.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » fre mar 06, 2009 20:48

adolvsson skrev:Jag har inte sett Lady Vengeance (borde, snarare snart än sen) men tyckte att Mr Vengeance var mer poetisk än pulpig, och jag föredrar den framför Oldboy.


Den står i vardagsrummet. Go for it, boy!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » fre mar 06, 2009 21:02

Filmer! :extas:

Nu hade jag ju inte sett de här två så det blir läsning att spara och se fram emot.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » fre mar 06, 2009 21:02

caffeineaddict skrev:Den står i vardagsrummet. Go for it, boy!

Den står faktiskt i min egen samling också (den enda av dom tre filmerna jag äger, plåtutgåva på rea, eller hur det nu var). Jag antar det kan räknas som en orsak till varför jag inte sett den :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre mar 06, 2009 21:08

Inte för att jag nu väger den ena framför den andra, men min är Fade to White-versionen medan din är den vanliga. Bara så du vet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre mar 06, 2009 21:13

caffeineaddict skrev:Inte för att jag nu väger den ena framför den andra, men min är Fade to White-versionen medan din är den vanliga. Bara så du vet.

Ah. Right. Det där har nog påpekats för mig innan, känns igen nu när du säger det. Tror jag går på din utgåva. Det låter intressant.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre mar 06, 2009 21:33

Lady Vengeance... Inte så förtjust i den. Föredrar både Sympathy och Oldboy faktiskt. Medan Oldboy kanske skulle ha chans på nån sorts topplista för mig, så skulle LV inte vara i närheten. Okej film vill jag minnas, men jag kommer helt ärligt inte ihåg så mycket av den. Sen har ju Kang-ho Song alldeles för liten roll också. De teaser mig med honom bara. Elakt! Och nu fick jag lust att se Memories of Murder igen fast att jag nyss sett om den. Av de 10-20 sydkoreanska filmer jag sett är det min favorit!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre mar 06, 2009 21:46

Om det bara fanns en sammanfattning i första inlägget så hade jag inte behövt scrolla igenom sidor som en tok för att konstatera detta: Inte en enda film hittills skulle hamna på min topp 100. Ha! Fight Club måste väl iofs dyka upp förr eller senare så hoppet lever fortfarande. American Beauty? Kanske. A Streetcar Named Desire! Bara måste!! "STEEEEEEELLLLLLLA!!" 25th Hour? One can only hope. Come and See? Hoppas! (Bara ett snabbt urval av självklara topp 100 för mig. :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre mar 06, 2009 21:48

Haha, försöker du locka mig att spoila dig, love? :)

Och nu förstår varför jag har sagt i månader att "du kommer inte tycka om våra val" angående nästa uppdatering. Hoppas nästa passar dig bättre. Vi får se 2010! ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre mar 06, 2009 21:50

:D Äh, kom igen nu. Jag tror att ni klarar av nästa uppdatering på ett halvår.

Nej, men seriöst: skärpning! Detta är ju jätteintressant, don't play with us like that.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peppe » fre mar 06, 2009 22:39

Vidrigt! En update på minst 50 filmer är ju vad som krävs vid den här tidpunkten. Bara börja jobba :)
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » fre apr 24, 2009 18:48

Bara för att jag är nyfiket lagd - status för #94 & #93?

Fördelen med den här takten, är att jag säkert kommer hinna glömma vilken #1 är innan den publiceras, det är ändå den enda kommande placering jag kommer ihåg, och så får jag också bli överraskad. Det kommer bli tufft.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron