Fringe

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » mån feb 16, 2009 1:36

adolvsson skrev:Jag börjar gilla rätt ordentligt, faktiskt. Det tog väl en 5 avsnitt eller så, som är bara sådär, men därefter har det snabbt gått uppåt. Ligger några avsnitt efter, har sett 7-9 idag efter en tids uppehåll.

Ett problem, och det är väldigt synd, är hur allvarligt dom tar sig själv. Inte så att det saknas humor, det är inte Battlestar Galactica S1 vi snackar om här, utan det saknas en glimt i ögat. Självdistans. Jag gillar karaktärerna, fallen är spännande och inte längre lika långsökta som i början, och arcen fungerar, men dom kunde ta sig själva på mindre allvar.

Och så finns här en väldigt abramsk känsla som inte hjälper heller.

Vilket gör att det är inget jag älskar eller tänker tokrekommendera, men det går samtidigt inte att komma ifrån, att jag börjar gilla Fringe rätt ordentligt.

Tillägg och mer insikt. Jag antar att även om JJ Abrams hand orsakar del av den negativa känslan, antar jag att hans namn bringar högre budget som används väl till specialeffekter, och även större frihet i historien, att dom tillåts göra mer ifråga om arc. Att utan Abrams hade serien varit billigare och ännu mer procedurisk. Det är svårt att förneka. Inget ont som inte för nåt gott med sig, alltså.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis feb 17, 2009 1:19

Walter, put the cow away, would you.

:D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis feb 17, 2009 2:07

Okej, ikapp nu, och jag måste erkänna, ja, jag är ett fan. Faktiskt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån maj 04, 2009 23:53

Fringe gets a second season.

Fox has announced that hit sci-fi series Fringe will definitely be coming back for a second season of approximately 22 episodes.

The pickup was widely expected, seeing as how (a) Fringe is running more or less even with The Mentalist for top-rated new series of the year, (b) Fringe is freaky-deaky fun and (c) Fringe comes from the generally acclaimed wunderkinds at Bad Robot—you know, the ones who make Lost and the upcoming Star Trek movie.

Fringe is the story of FBI agent Olivia Dunham's (Anna Torv) entanglement with the mysterious Pattern and the mad genius father-son team of Walter (John Noble) and Peter Bishop (Josh Jackson). The tale will be blown out in the finale with the reveal of Leonard Nimoy as reclusive and powerful technobillionaire William Bell. Cocreator Roberto Orci recently told us about the upcoming May 12 finale: "We were saving so many juicy secrets for years and years, and we're actually going to stick a bunch of them in the finale. That may be the worst idea ever, but we're doing it."

Other Fox renewals (or cancellations), including news about Terminator and Dollhouse, will come Monday, May 18 at the Fox upfront.


Jag har inte sett ngt alls av Fringe än, men jag älskade Alias och är löjligt förtjust i Lost så jag har ju gått och varit riktigt nyfiken. Detta gör mig ännu mer motiverad att börja titta, eftersom Abrams får fler avsnitt att utveckla serien (det var ju trots allt Alias andra säsong som blev jävligt bra - iofs så vet jag ju inte om Fringe redan är det men ändå...) och det är alltid roligare med serier som inte slutar med en cliffhanger och sedan blir det inget mer. Så ja, Fringe ligger nu officiellt iaf på topp 3 av de sommarserier som ska prioriteras under regniga dagar.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » tis maj 05, 2009 0:04

tycker att JJ Abrams och hans co writers börjar tappa greppet. Den här serien ser inte ut att bli lång livad för min del.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav adolvsson » tis maj 05, 2009 0:17

Boom-boom-di-doom, ja, då ska jag uttrycka mig lite tvärtom igen, för jag tycker bara den blir bättre.

Nu, för det första så gillade jag inte Alias, och för det andra har jag inget intresse av Lost, och för det tredje tycker jag inte vidare mycket om Abrams, och vad det än är som funkar eller inte funkar här tror jag inte Abrams har alltför mycket med det att göra längre. Eller för tillfället. Han har ju varit upptagen med ett annat projekt ett tag nu. Ni kanske har hört talas om det? Det är en film om ett gäng sköna snubbar och snubbeter som vandrar bland stjärnarna.

Hursom tyckte jag dom första handfullen avsnitt (sammanträffande nog dom direkt med-signerade Abrams och några efter det) bara var sådär. Uppenbarligen höll mig något kvar, för jag stannade kvar, och här är vi nu. Det är ingen stor serie, jag känner inte fruktansvärt passionerat för den, inte som Dollhouse eller House eller, åh, vad fan ska man mer nämna, Sarah Connor Chronicles kanske, men det är en jäkligt stabil underhållningsserie, och spännande, och jag är enormt nyfiken på den mystiska mytologin, och i takt med att dom slätat ut några av dom största problemen (deras grej att verkligen gå till långa längder för att förklara varje liten övernaturlighet med sin tänka verklighetsdoftande pseudovetenskap kan fortfarande irritera, men det är eoner från hur stor den ögonvageln var i början) har det blivit något jag verkligen ser fram emot varje vecka. Så jag är glad över förnyelsen, förstås, även om det som dom säger inte kom som någon sorts överraskning.

Plus jag är väldigt svag för Joshua Jackson. Bra jobb.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » tis maj 05, 2009 0:39

tyvärr har Peter blivet mera en vägg prydnad på sista tiden . Visst han hjälper Walter och Oliva
på sitt vis men hans bakgrund har glömts bort . Jo jag gillar Oliva och Walter och Walter och Peters relation är den som har hållit mig kvar, visst arch har varit intressant än så länge men som sagt frågan är om dom inte är på väg att trassla in sig som dom gjorde med Lost .
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Berserker » tis maj 05, 2009 17:09

Serien funkar ganska bra som ett substitut till gammal Arkiv X-nostalgi, men jag tror inte heller att den gör sig i det långa loppet. Anna Torv som spelar Olivia gör ett bra porträtt av en stark kvinnlig karaktär. Det gillar jag. I övrigt är vetenskapen i serien lite luddig och sjukt orealistisk- men ett tag går det väl ha överseende med.
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 apr 2008

Inläggav HeY » tis maj 05, 2009 18:01

Sen när ser man på TV för realism? Okej, det var inte det jag hade tänkt skriva. Det är ju alltid skönt när det som händer i serier går att applicera irl. Det jag hade tänkt skriva var: sen när har Abrams serier varit realistiska? Alias var skitbra [tyckte jag då - när det gick] men realistiskt? Njaaaa. Och Lost har gått hand i hand med realism direkt. Star Treak? Kanske i en galax, långt, långt borta... :rolleyes:
Nej, men jag hade inte förväntat mig att Fringe skulle vara annat än realistisk för just "deras" värld. Den klassas ju trots allt som sci-fi.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis maj 05, 2009 18:16

Berserker skrev:I övrigt är vetenskapen i serien lite luddig och sjukt orealistisk- men ett tag går det väl ha överseende med.

Det stora problemet jag har med vetenskapen, är att dom försöker göra den för realistisk, för oluddig. Dom går alldeles för långa vägar för att förklara seriens vetenskap, tills dom är nära nog att knäcka sig baklänges. Det är som sagt inte alls lika illa som tidigare men jag tror Fringe hade mått bra mycket bättre av att visa sig luddigare på det området. Lite mer som X-Files, för att fortsätta jämförelsen.

Jag håller helt med om Anna Torv. Jag misstänker att karaktärerna, även om jag visst kan tycka dom fått för lite tid, är en starkt bidragande orsak till varför jag växt mig så förtjust i serien.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Berserker » ons maj 06, 2009 12:29

adolvsson skrev: Det är som sagt inte alls lika illa som tidigare men jag tror Fringe hade mått bra mycket bättre av att visa sig luddigare på det området. Lite mer som X-Files, för att fortsätta jämförelsen.

Jag håller helt med om Anna Torv. Jag misstänker att karaktärerna, även om jag visst kan tycka dom fått för lite tid, är en starkt bidragande orsak till varför jag växt mig så förtjust i serien.


Eller mer realistisk- men då hade det lutat åt att bli en annan CSI-serie. Karaktärerna är det starkaste dragplåstret och anledningen varför jag hängde kvar efter de första episoderna, men jag hade också gärna sett att de fick lite mer utrymme.

chanda skrev:tyvärr har Peter blivet mera en vägg prydnad på sista tiden . Visst han hjälper Walter och Oliva
på sitt vis men hans bakgrund har glömts bort . Jo jag gillar Oliva och Walter och Walter och Peters relation är den som har hållit mig kvar, visst arch har varit intressant än så länge men som sagt frågan är om dom inte är på väg att trassla in sig som dom gjorde med Lost .


Vad hände med antydan om att han varit del av experimenten som tas upp i episod 2? I wanna know.
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 apr 2008

Inläggav Tob » ons maj 06, 2009 21:45

Tror nog att jag skall göra Fringe till en sommar serie nu när den har blivit förnyad. På pappret är det en serie jag borde gilla.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » ons maj 06, 2009 23:32

Berserker skrev:Vad hände med antydan om att han varit del av experimenten som tas upp i episod 2? I wanna know.

Jag minns inte antydningarna, hur eller i vilket sammanhang dom antyddes. Kan det ha varit så att det var vad som senare visade sig vara, alternativt utvecklades till för att författarna kom på andra tankar, att Olivia var en del av experimenten? Känns logiskt, antar jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » sön maj 10, 2009 22:26

Berserker skrev:Vad hände med antydan om att han varit del av experimenten som tas upp i episod 2? I wanna know.


me too ! det är mycket som dom tyvärr har glömt bort eller verkat tappat intresset helt och hållet som att Peter gick till tales kvinnan eller tillträd ande chefen eller vad är hon för något för massiv dynamic och gick med på en deal för att hjälpa Oliva . Walter gjorde något med Peter när han var ett barn. Peter hade någon skum länk till observer dude.
1x19
Ja om författarna hade hållit den här takten hela säsong skulle jag kunna ha glömt helt och hållet hur dom har glömt bort vissa saker . scenen med Star Trek referens på var både smart och roligt utförd, Skönt att slippa Harris
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Berserker » mån maj 11, 2009 14:57

Jag fick uppfattningen att Peter antingen blivit utsatt för experiment, är helt och hållet ett experiment, eller har nån koppling med åldrandet/soldatexp. i ep 2. Men hela dealen med Massive Dynamics har halkat bort. Har Peters mamma nånsin nämnts förressten?
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 apr 2008

Inläggav Berserker » tor maj 14, 2009 10:59

Efter att ha sett säsongens sista avsnitt:
Peters bakgrund var ganska förutsägbart i det här avsnittet. Snygg slutscen. :)
Användarvisningsbild
Berserker
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 apr 2008

Inläggav Nyx » fre jun 26, 2009 8:31

I gårdagens avsnitt på tv5 stod det att en av författarna var Zach Whedon! Det gör mig glad. Jag blev också väldigt glad när Walter med förtjusning berättade att han skulle pröva sitt motgift och att han hade en MELON som kontrollgrupp! :D :D :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » tis jan 12, 2010 22:55

en fråga bara angående avsnitt 2x11.
Var inte agent Francis död?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Garim » sön jan 17, 2010 21:59

Noam skrev:en fråga bara angående avsnitt 2x11.
Var inte agent Francis död?

Den frågan vill jag också ha besvarad...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav adolvsson » mån jan 18, 2010 10:17

Garim skrev:
Noam skrev:en fråga bara angående avsnitt 2x11.
Var inte agent Francis död?

Den frågan vill jag också ha besvarad...

Svaret på frågan är ja, och han är så fortfarande, och uppenbarligen betyder det att avsnitt inte sänds i avsedd ordning alla gånger. Knappast ovanligt men trist och förvirrande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Coldshark » mån jan 18, 2010 10:41

adolvsson skrev:
Garim skrev:
Noam skrev:en fråga bara angående avsnitt 2x11.
Var inte agent Francis död?

Den frågan vill jag också ha besvarad...

Svaret på frågan är ja, och han är så fortfarande, och uppenbarligen betyder det att avsnitt inte sänds i avsedd ordning alla gånger. Knappast ovanligt men trist och förvirrande.

Unearthed spelades in för säsong 1; spännande att man väljer att köra det nu utan att ens kommentera att Charlie är tillbaka. Varför inte köra 2 minuter på slutet där det visar sig vara en flashback eller vadfansomhelst för att hålla tidslinjen? :)
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav Nyx » sön jan 16, 2011 12:02

Men ånej! Nu har kanal 5 gjort det igen, dvs flyttat en serie till annan dag och tid så att man missar flera viktiga avsnitt. Jag hade sett fram emot nya Fringe men de 2 första avsnitten visades förra fredagen. De har inte ens någon bestämd sändningstid så att man kan ha en stående inspelning från vecka till vecka utan de säger bara "sena fredagskvällar". Idioti! Och samma idioti som de har tillämpat med BSG, Supernatural och The Big Bang Theory. De vill verkligen inte att man ska titta på deras serier, varför skulle de annars göra det så svårt för tittarna?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tis jan 18, 2011 21:49

Förmodligen för att dem serierna/säsongen är utdaterad. Rena skiten.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Noam » lör apr 21, 2012 11:46

4x19
holy shit. did not see that coming.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Garim » lör apr 21, 2012 16:27

Noam skrev:4x19
holy shit. did not see that coming.

Awesome.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HeY » fre apr 27, 2012 14:06

Fringe har blivit förnyad för en sista säsong på 13 avsnitt! Kanske dags man ser piloten nu då när man vet att serien kommer få ett slut? ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » mån apr 30, 2012 8:29

HeY skrev:Fringe har blivit förnyad för en sista säsong på 13 avsnitt! Kanske dags man ser piloten nu då när man vet att serien kommer få ett slut? ;)


HURRA!!!! HURRA HURRA HURRAAAAA!!!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron