Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tor apr 03, 2008 23:18

Heh. Så det kan slumpa sig. Visar sig att första filmen jag ser efter usla Hatchett, är en jag borde sett för länge sen men bara skjutit upp, och när nu jag äntligen satte igång den, visar det sig att en av Hatchetts huvudrollare har en mindre roll där. Visar sig dessutom att han är allt annat än usel.

Art School Confidential
Lysande. Varför skjuter jag upp sådana här filmer? Onödigt. Ibland bättre än Ghost World, ibland inte alls lika bra, fast i ärlighetens namn skulle jag nog behöva se om för att kunna ge en korrekt bedömning, nu när jag vet mer precist vad det är för en film. Skådespeleriet är genomgående sällan annat än fantastiskt. Jag är upp över öronen förälskad i Sophia Myles. Bra skit, ja, mycket.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » lör apr 05, 2008 22:23

Har just sett 27 Dresses, som min gullige man letat fram åt mig, för att jag skulle ha något trevligt att se när han överger mig för sina kompisar. Den var la ok, precis vad man kunde förvänta sig. Inget djupare direkt, men ibland behöver man inte djup, utan bara underhållning. Gillade avslutningen, där hon hade tvingat i alla tidigare brudar deras val av tärnklänningar. Tur vi inte har sådana traditioner i Sverige. Eftertexterna var mycket bra, lite tanke bakom.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Rombat » lör apr 05, 2008 22:27

Om en stund ska jag sätta mig och dregla över Karl Urban i Out of the Blue.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Binchy » lör apr 05, 2008 22:33

We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » sön apr 06, 2008 0:17

Stephen Dorff måste tackas. Utan honom hade jag inte sett världens sjukaste film. Det var länge sen jag skrattade så mycket då jag såg på film. Inte ens då jag såg på Superbad. Inte för att filmerna ens existerar i samma värld.

Botched

Stephen Dorff spelar... Nej, man ska inte veta nånting om filmen faktiskt. Men nu vet ni redan att jag tyckte att den var rolig. Damn it! Jag och min kompis hade ingen aning om vad det var. Jag kollade upp en av Dorffs senaste filmer på IMDb, hon hittade den för nedladdning och det var allt vi visste innan vi satte oss ner. Så... först var vi lite tveksamma. Eller glada allra först för Stephen looked mighty fine i inledningen. Men sen blev vi tveksamma. Är det meningen att man ska skratta? Eller...? Sen efter ett tag så trodde vi att det var en normal, men konstig heistfilm, men sen (spoiler om du tänkt se denna film som ingen hört talas om är det spoiler) killen står vid hissen och en gigantisk sax flyger ut och klipper av honom huvudet. Nej, vi började inte gapskratta riktigt då. Men då "poliserna" som ville befria gisslan svarade på en mans utrop om att de dödat gisslan med: "That was a mistake. But you have more hostages don't you?" så började vi gapskratta. Och sen gapskrattade vi nästan konstant i en halvtimme framöver och sen skrattade vi då och då resten av filmen.

Denna film är inte för alla. "Svart" komedi med stora inslag av splatter med sjuk musik och så, så sjuka scener som då en råtta som inte alls ser verklig ut drar med sig ett huvud i bakgrunden av en scen och då det blir discoljus och discomusik mitt uppe i allt. Man måste ha väldigt, väldigt speciell humor för att gilla denna film.

Enda nackdelen: Lila är med. Hon från Dexter. Uäck!!

Eller det finns fler nackdelar för filmen är ju verkligen inte en fullpoängare. Men likväl en film att rekommendera om man har sjuk humor och inte har nåt emot en helt utflippad film som inte alls skulle komma i närheten av en biopremiär.

http://www.imdb.com/title/tt0790590/

Sen såg vi Blade också och den är ju bra så all in all, med mat inräknat och trevligt sällskap, en mycket bra kväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön apr 06, 2008 0:22

BLADE!

AKS skrev:Botched

Så den och Hard Ticket to Hawaii låter som en bra double-bill. Fredrik, en filmkväll på ditt ställe före eller efter Norrköping?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön apr 06, 2008 12:57

This Is England

Wow. Lysande film och antagligen den bästa film jag sett på flera år. Shane Meadows kommer jag definitivt att hålla ännu mer utkik efter efter denna film (Dead Man's Shoes är ju också en film jag gillar). Han får mig definitivt att tänka på Ken Loach vilket är en komplimang. Denna film fick mig specifikt att tänka på Sweet Sixteen kanske för att de förutom realismen även har ett coming of age-tema gemensamt.

Det jag gillar med filmen är främst hur naturlistisk den känns, från skådespelarinsatser till production design till foto etc. Men annat är väl inte att vänta av en sådan här brittisk film. Thomas Turgoose kan vara den bästa barnskådespelare jag sett i en film någonsin.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön apr 06, 2008 13:03

noike skrev:
AKS skrev:Botched

Så den och Hard Ticket to Hawaii låter som en bra double-bill. Fredrik, en filmkväll på ditt ställe före eller efter Norrköping?

Ah, en riktigt b-kväll: Botched, babes (ja, det får väl vara tjejerna i HTtH, det) and beer. Jag tror före Norrköping, om inte annat för att äntligen kunna ge Hawaii-filmen den djupodlade diskussion den förtjänar med andra som också sett.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön apr 06, 2008 13:27

adolvsson: Låter som en plan då, nu i helgen eller nästa. Då måste vi försöka se om Alma har kvar HTTH.

AKS: ja.Tokigt bra på alla sätt och vis. (spoiler This Is England) Lite lättköpt slut kanske, men det spelar ingen roll för här fungerar det till skillnad från andra filmer som försöker sig på det. Och ja, den där barnskådespelaren. Hoppas han går långt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » sön apr 06, 2008 14:30

This Is England ska jag se idag. Det är engelska-läxa jag har.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » sön apr 06, 2008 21:29

Okej, This Is England igen. Lille herr Turgoose är ju alldeles fantastisk liksom resten av castet, men jag måste få nämna den andra stand-outen i ensemblen: Stephen Graham som Combo. Helt fantastisk prestation av honom också. Och sen skadar det ju inte att han har Scouse-accent heller (då jag var i Liverpool höll jag på att gå upp i atomer så snart en kille pratade med mig. Hot!). Men i alla fall, Graham ägde i princip alla sina scener. Särskilt två scener. Den med Lol i bilen. De känslorna som han försöker hålla inombords och då hon lämnat bilen... Trots att han inte direkt är en bra människa så ville jag bara krama om honom. Och sen scenen med Milky där man ser hur han sakta, sakta går från äkta vänskap och beundran till de första små tecknen på avundsjuka där det sedan slår över i en attack som han ångrar nästan på en gång. Fantastiskt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » mån apr 07, 2008 13:56

This is England
4/5. Mycket bra. Bra skådespel av alla. Men jag saknade något, som gjorde att hela upplevelsen kändes lite tom. Som om det fattades kopplingar mellan Thatcher/Falklands/politiska klippen och de väldigt personliga scenerna i övrigt. Kan inte riktigt formulera vad jag saknar, men helgjutet är det inte.

AKS skrev:Graham ägde i princip alla sina scener. Särskilt två scener. Den med Lol i bilen. De känslorna som han försöker hålla inombords och då hon lämnat bilen... Trots att han inte direkt är en bra människa så ville jag bara krama om honom.

När jag såg den scenen kunde jag bara tänka på stackars Lol, 16 år och skitfull, som blir (ofrivilligt?) påsatt av våldsamme och oempatiske Combo. Ingen sympati för honom från mig. Han kan få en kram av en nötknäppare kanske... Men det var en bra scen, och avvisandet verkar ha varit en utlösande faktor för hans senare raseri.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Zaxx » mån apr 07, 2008 17:58

Klöverfält

Ja hörni.. helt ok film faktiskt. Förväntade mig nog att jag skulle tycka den var bättre, och att filmen skulle vart sämre. Nu var filmen bättre än väntat men jag gillade den inte sådär jättemkt.

Vet inte riktigt vad jag skall skriva om den, den gjorde inget större intryck på mig. När jag ser denna typen av filmer så brukar det ge mig mer intryck. Så det får väl bli 50% i betyg då. eller kanske 55% för ett bra försök, som säkert kunnat bli RIKTIGT bra. Vet inte vad jag saknar i filmen bara.. konstigt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån apr 07, 2008 17:58

Jag tror vi ser olika på Combo: Jag ser honom definitivt som en ytterst komplex person (hade jag vetat att han våldtagit Lol hade det varit annat), och många scener visar att han i grunden är en sympatisk person och inte alls oempatisk det visar ju många scener, men problemet är ju han inte har fått lära sig något i hela sitt liv. Verkligen. Han kan inte hantera känslor över huvud taget, men man märker ju hela tiden att han egentligen vill vara kompis med Woody eller vad han heter, att han egentligen inte är rasist (men det är dem han accepterades av i fängelset), att allt han egentligen vill ha är en familj och att han hade velat ha den igår typ. Eftersom jag inte vet om han våldtog Lol så har jag inga som helst problem att känna sympati för honom i den scenen. Precis som jag känner sympati för Lol och hennes upplevelse av det hela. Det jag gillar är ju just det faktum att jag känner sympati för nån som egentligen, som jag sa, inte är en så bra människa. Och i slutändan har det nog mest med skådespelaren att göra. Hence, min hyllning till honom.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » mån apr 07, 2008 19:10

AKS skrev:Jag tror vi ser olika på Combo

Det tror jag att vi gör, delvis. Han är väldigt manipulativ, aggresiv, bitter, och har psykopatiska tendenser. Sympatisk? Nej, om han är sympatisk är väl alla det isf...
Huruvida han våldtog Lol eller ej vet vi ju inte, Lol uttrycker det ju inte så. Men hennes upplevelse har han inte ens kunnat ta till sig. Inte ens när hon säger till honom hur hon upplevde det, och helst vill glömma det, kan han ta det till sig. Om han verkligen kunde kännde empati och älskade henne skulle han väl i första hand tycka att det var fruktansvärt att han gjort något mot henne som hon helst vill glömma. Men han visar inte minsta omtanke eller ånger. Det är bara hans upplevelse som räknas. Stort ego som ett barn. Han gråter och upplever det som att någon han älskar har avvisat honom, helt orättvist, hon ger honom inte ens en chans, världen är emot honom. Men han kan inte verkligen älska nån, för han vet inte vad kärlek är.
Jag kan inte låta bli att tänka, att anledningen till att han vill ha Lol så mycket är för att hon är tillsammans med Woody. Woody drog sig undan honom och hans rasistiska grejer, och han tar det väldigt personligt. Men jag kan ha fel där. I scenen där Combo först återser Woody och Lol, och får höra att de är ett par, är han lite forcerat glad för dem. Som om han tyckte att hon borde varit hans redan då.
Visst, Combo är trasig och det är ju inte hans fel egentligen. Men han får ingen sympati från mig, eftersom jag ogillar och undviker såna människor i verkliga livet. Vilket inte gör att jag tycker att scenen är sämre. Nej, jag tycker den är jättebra. Graham är också mycket bra, där är vi helt överens.


Oj vad långt det blev, det var inte meningen. :blushbunny:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » mån apr 07, 2008 20:10

Jag kan väl inte påstå att jag söker upp människor som Combo heller så det är inte därför jag kan se sympatiska drag även hos någon som honom. Men det är väl därför jag är lärare, det ska man absolut inte vara om man inte kan hitta positiva saker hos alla. Ibland får man dock leta... :) Men som sagt, jag säger ju att han inte är en så bra människa så det är ju inte så att jag är förlåtande och överseende direkt. Men en människa som han kan definitivt ha sympatiska drag, jag ser inget som helst hinder för det. Men vi tolkar nog scenerna olika vilket gör att vidare diskussion är ganska så mycket waste of time.

(edit) Jag börjar nästan tro att upplevelser i mitt jobb gör att jag kan se en sorts bakgrund hos Combo som får mig att sympatisera med honom. Det är ingen ursäkt till beteendet, men en förklaring. Som elever jag haft där jag slitit mitt hår och hittat ytterst få sympatiska drag och de har försökt såra ens känslor av vad som känns ren elakhet. Och sen skriver de uppsatser där det visar sig att deras föräldrar bråkar om vem som *inte* ska behöva ta hand om barnet.. Varför skaffar en del barn?! (/edit)
Senast redigerad av AKS mån apr 07, 2008 20:26, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » mån apr 07, 2008 20:19

Jag har svårt att inte sympatisera med honom, för Graham är en sån jävla charmknutte.

"Wha'?! Propa' fucked?"

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » mån apr 07, 2008 20:20

Scouser!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » mån apr 07, 2008 23:03

Nu har jag precis sett Out of the Blue. Herregud.

När texten om att den gamla tanten fått medaljen kom fram i slutet. There were choking up. In a manly way. No tears. Absolutely no tears. Äsch, vem lurar jag. Störtlipa. Ensam. Och när sången i eftertexterna börjar. *Snyft*

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » tis apr 08, 2008 7:09

Out of the Blue: Mm, det är lite jobbigt där. Minst sagt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons apr 09, 2008 14:55

Spike Jonze håller på med att filma barnboken Where the Wild Things Are, manus av Dave Eggers. Den kan bli skitbra, fast filmbolaget är tvunget dummare i huvudet än vanligt. Alla barn under testvisningarna var överförjusta, men det hjälper inte för kostymerna har yttrat saker som " de kanske inte förstår den för jag förstår den inte och den var lite väl mörk". De kanske till och med kommer insistera på att Jim Henson-varelserna ersätts med CGI. :unlove:

Kolla bara, de är ju urgulliga... Vem skulle vilja ta bort en sådan?
Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons apr 09, 2008 15:00

Kostymer. :sacrificebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » ons apr 09, 2008 15:21

noike skrev:De kanske till och med kommer insistera på att Jim Henson-varelserna ersätts med CGI.

BildBildBild Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » ons apr 09, 2008 21:04

Jag känner igen den där figuren, jag måste ha läst boken när jag var liten. Den var kanske lite läskig men hallå, det är väl inte 2-åringar som ska läsa den. Ungar som är några år äldre har fattat att världens inte är ljus och vacker jämt.. Det finns läskigare barnböcker. Läskiga på annat sätt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » ons apr 09, 2008 21:53

noike skrev:Kolla bara, de är ju urgulliga... Vem skulle vilja ta bort en sådan?
Bild

Det där skulle ju kunna vara du, ju.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Rombat » ons apr 09, 2008 22:44

Ja! Det är spökligt likt! Cute and fluffy!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » fre apr 11, 2008 7:31

Juno ( :lovebunny: ) har släppts på DVD, och...
The movie comes in single-DVD, two-disc DVD and Blu-ray high-definition releases that include 11 deleted scenes, plus commentary with director Jason Reitman and writer Diablo Cody, who won the Oscar for original screenplay. The two-disc set and Blu-ray disc also have digital copies of the film for portable media players and a handful of featurettes, among them segments on Reitman and Cody.

Yey! Har vi sett det förut? Nu vet jag inte hur det är ut med DRM-skador på nämnda fil, vilket i så fall lär minska antalet spelare den digitala kopian är spelbar på, men i magtrakten känns det som det En Bra Sak. Eller åtminstone en trevlig bonustanke.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör apr 12, 2008 0:15

Så roligt att se riktigt bra svensk film. Om jag vänder mig om, var en jävligt bra svensk film.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » lör apr 12, 2008 1:05

Tob skrev:Så roligt att se riktigt bra svensk film. Om jag vänder mig om, var en jävligt bra svensk film.

Ja! Varför har jag inte sett om den? Varför äger jag den inte? Såg den på bio, älskade. Ett av mina motargument när folk påstår att svensk film suger.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör apr 12, 2008 11:22

Oldboy-fightscenen med DTS-ljud. Better than sex. Jag har sett den så många gånger och tror fortfarande inte mina ögon (och, jo, jag vet att vissa bitar är "tillfixade" med CGI, men ändå...).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron