Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 11:50

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:2. Dead Men Don't Wear Plaid (1982)
Har nog sett den här nån gång på TV när jag var ganska liten, men minns så gott som inget så det är hög tid att se "igen".

Bäst! Speciellt för en caffeineaddict!


Dags för den nu! The Wild Child var jättefin, och utöver att sitta och jämföra den med Human Nature (handlingarna och flertalet scener är väldigt lika) så påminde den dessutom en hel del om Truffauts tidigare De 400 slagen i sättet den studerade rebellisk ungdom och att som ung försöka konformeras till ett vuxet och inramat samhälles regler och konventioner. Recurring themes, he's got them! 4 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » sön maj 31, 2009 12:32

Truffaut är fin. Utan honom hade vi aldrig fått Star Wars.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 18:24

caffeineaddict skrev:3. Le Crime de Monsieur Lange (1936)
Jean Renoir filmar, well, nåt om brott och skuld och straff och såna grejer i 30-talets Frankrike. A jolly good time was had by all.


Hah, där ser man hur precis jättefel ens föruppfattningar kan vara. Jag hade antagit att det här skulle vara ett Tungt Seriöst Drama och så visar det sig vara en absurdkomedi med ett mörkt hjärta, högt tempo och underbart vidrig skurk. Visst dyker det upp lite funderingar om brott och skuld och straff, och onekligen är de i 30-talets Frankrike, men tonen i filmen var mil ifrån vad jag hade väntat mig. En höjdare! 4 / 5

(Somnade en stund på eftermiddagen dock, och passade på att vara ute i solen lite, så Josie and the Pussycats får nog vänta till ett senare tillfälle.)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » sön maj 31, 2009 22:28

Hmm.. lilith... The Tudors, är det good shit eller?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån jun 01, 2009 16:32

Cellular

Detta kan vara en av de mest idiotiska filmer jag sett. Nånsin. Kvinna blir kidnappad, ringer upp en snubbe på hans mobil och han måste rädda henne. Och jag haaaaatade inledningen något så enormt. Mest för att Kim Basinger verkligen är jättedålig i denna film. Extremt dålig. Jag kan inte ens beskriva hur dålig hon är. Hon har aldrig gjort ett sämre jobb vad jag kan minnas. Och då har jag sett Bless the Child och My Stepmother Is an Alien. Och där i inledningen så fattar man inte riktigt vad för sorts film det är heller.

Men efter ett tag så klarnar det. Aha! De tar inte sig själva på allvar över huvud taget! Oh I see! Det är en actionkomedi och inte en actionthriller. Och då blir det genast mer underhållande. Tonproblemen består filmen igenom, Basingers scener överenstämmer inte med resten, men förutom hennes scener så är det en fullkomligt idiotisk och dum-underhållande film. (Eller, hennes scener är iofs också idiotiska, men på ett mindre underhållande sätt.) Inte spännande för en sekund naturligtvis, men ändå.

Och så är William H. Macy med och det kan jag inte riktigt fatta än. :)

5/10, men jag röstade först 4/10 på IMDb så nog är den svag alltid.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Fucking Easterbunny » mån jun 01, 2009 22:44

One Eyed Monster

vilken pangrulle!

"it's been raining all morning"
"it's not rain, it's ron"
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav dajacke » tis jun 02, 2009 12:24

The Fucking Easterbunny skrev:One Eyed Monster

vilken pangrulle!

"it's been raining all morning"
"it's not rain, it's ron"





Så sant som det är sagt!!!!! :D
ANGEL: I'm in a meeting, Spike.

SPIKE: Oh, I'm sorry. I didn't care.



Bill Bailey: I'm a post-modern vegetarian. I eat meat - ironically.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 11 feb 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Binchy » tis jun 02, 2009 18:03

Nyx skrev:Jag har nyss varit och sett Coraline 3D på bio med jobbet. Oerhört fin film och fint överförd från Neil Gaimans bok. Det här var första gången som jag sett en riktig 3D-film och det märktes att den var gjord med detta i åtanke. Musiken var inte i klass med The Nightmare Before Christmas förstås men filmen som sådan är urcharmig. Röster av bl a French & Saunders och Ian McShane! Men jag känner ingen enorm wow-faktor inför 3D-grejen. Lite irriterande att behöva sitta med solglasögon i biosalongen!

4/5

Vi såg Coraline i helgen, helt vanlig dock, inte 3D. Håller med om att det är en fin film, har dock inte läst Gaimans bok. Det märktes att den som gjort Nightmare Before Christmas var med om att göra denna också. Mina medtittare somnade hela bunten, men det berodde nog snarare på trötthet än på filmens kvalitet. Den får nog en fyra av mig med, vill se den igen, snart.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav lilith » tis jun 02, 2009 21:38

Tinwiel skrev:Hmm.. lilith... The Tudors, är det good shit eller?

Rätt bra dramaserie. Säsong 1 och 2 är bättre än 3, tycker jag. Det är ju inte helt historie-troget, men det gör inget tycker jag. Det är spännande (trots att man ju vet mycket av det som ska hända) och har många bra skådespelare och karaktärer. Snyggt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » tor jun 04, 2009 16:27

Fler personer dör. Den här gången David Carradine.

Och jag såg nyligen om Kill Bill-filmerna, helt apropå. Gillade dom ännu mer än första gången.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tor jun 04, 2009 17:18

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:2. Dead Men Don't Wear Plaid (1982)
Har nog sett den här nån gång på TV när jag var ganska liten, men minns så gott som inget så det är hög tid att se "igen".

Bäst! Speciellt för en caffeineaddict!

Är det bara jag som tycker att det är ganska påfrestande att ta sig igenom den? Många fina scener, men det är lite som att dricka en kanna grädde.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eriked » tor jun 04, 2009 18:54

wyndham skrev:
A bear skrev:
caffeineaddict skrev:2. Dead Men Don't Wear Plaid (1982)
Har nog sett den här nån gång på TV när jag var ganska liten, men minns så gott som inget så det är hög tid att se "igen".

Bäst! Speciellt för en caffeineaddict!

Är det bara jag som tycker att det är ganska påfrestande att ta sig igenom den? Många fina scener, men det är lite som att dricka en kanna grädde.
Den är grym i början men det blir lite för mycket av samma sak tillslut. Det kanske är detsamma med grädde. Den är fortfarande bra och så jobbig tycker jag inte den är att tag sig igenom heller för den delen.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Eatthemeat » fre jun 05, 2009 19:17

Har nu sett Princess bride. Den var lite kul, 80-tals fantasy är ändå 80-tals fantasy. Den var charmig, jag ger den en trea.

Har även sett The hunger med David Bowie och Catherine Deneauve som gick på TCM för några dar sen. Jag tror jag är kär. Stylish 80-tals vampyrer, New york, fladdrande vita tyger, Bauhauspunkare, Shubert och annan dödligt vacker klassisk musik. Den är så snygg att jag är villig att ha överseende med den stundtals tattiga handlingen.
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.


I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby
 
Inlägg: 781
Blev medlem: 10 feb 2007

Inläggav herdware » fre jun 05, 2009 23:38

Eatthemeat skrev:Har nu sett Princess bride. Den var lite kul, 80-tals fantasy är ändå 80-tals fantasy. Den var charmig, jag ger den en trea.

Den svenska titeln Bleka dödens minut är (som var uppe för några dagar sedan på forumet) ganska konstig, däremot så hade det varit en förbannat bra titel för en film noír...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav wyndham » lör jun 06, 2009 0:35

Terminator: Salvation
Det enda vi lär oss från filmhistorien är att vi inte lär oss något.

I en inte alltför avlägsen framtid landar John Connor med sin helikoper i ett postapokalyptiskt krigslandskap. Det är kamp och vardag i dystopia. Den här historien ska tas på allvar.

Och så plötsligt kommer mc-androiderna från Stjärnornas Krig episod I körande. Och en dinosaurietransformer. Och en Matrix-robot. Och en flygande sak som liknar ett Firefly-skepp med alienhuvud.

Fula miljöer och gräsligt manus är det såklart också.

Plus för att man satsar på nya ansikten, även om de pissar i motvind. Och STORT plus för en viss T-800. Filmens givna höjdpunkt. Trodde faktiskt inte att han hade ställt upp.

2/5.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » lör jun 06, 2009 0:36

Staffan: Det har han inte. Det är en lookalike med CGI-makeup.

I övrigt håller jag med om allt du säger. 2 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » lör jun 06, 2009 0:38

Äsch då. Jaja, tänker troligen gå och se den imorgon så får jag väl se.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » lör jun 06, 2009 0:41

caffeineaddict skrev:Staffan: Det har han inte. Det är en lookalike med CGI-makeup.

I övrigt håller jag med om allt du säger. 2 / 5

Roland Kickinger! Chip Rommel! Såklart. Briljant.

Ett tag trodde jag att Arnold var världens coolaste när han totalnekade att han skulle vara med.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » mån jun 08, 2009 15:37

Den kan vara dålig, japansk film kan vara lite hit-or-miss, men jag vill se!

Bild
Vampire Girl vs. Frankenstein Girl
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » mån jun 08, 2009 17:23

Tom Lenk twittrar:
Since it's officially been in the trades...I'm finally allowed to say I finished filming a role in Cabin in the Woods a few weeks ago :)

:extas:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav herdware » mån jun 08, 2009 18:07

noike skrev:Den kan vara dålig, japansk film kan vara lite hit-or-miss, men jag vill se!

http://data.tumblr.com/2m8BXUfriogcmaib ... o1_500.jpg
Vampire Girl vs. Frankenstein Girl

http://www.youtube.com/watch?v=ASboaNZvXCc
Här är trailern. Nja, säger jag. Kommer säkert se den ändå :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav MissKittyFantastico » ons jun 10, 2009 0:34

Idag har jag sett en helt fantastisk film, Legally Blonds. Den handlar om ett tvillingpar som flyttar från England till USA och börjar på en väldigt snobbig skola.

Maken till fantastiskt skådespeleri från de båda huvudrollsinnehavarna har jag sällan skådat. Ett sådant naturligt skratt och minspel. Det var en fröjd att skåda. Särskilt bedårande var det när tvillingarna hela tiden svarade i kör. Och ploten? Spännande från första minuten då de upprepade namnet Elle Woods nittiarton gånger för att verkligen tydligt visa att filmen hängde ihop med de två storfilmerna Legally Blond och Legally Blond 2, till den hjärtevärmande och lärorika slutscenen.

Självklart ska filmen belönas med det betyg den förtjänar. Det blir 0 av 5 för denna pärla.

Det enda som hindrar den från att få minuspoäng är scenen då en av de snobbiga tjejerna tittar bort mot stipendieeleverna och säger "I see poor people".
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » ons jun 10, 2009 0:54

:D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » sön jun 14, 2009 13:27

Drag Me To Hell.

Ni vet den där långvariga sjukdomen, postmoderna akutvården och sen pinsamt utdragna begravningen som amerikansk skräckfilm genomgått sen tidigt 80-tal?

Inget av det hände. Inte vad Sam Raimi anbelangar i alla fall. Han plockar upp tråden exakt där han släppte den ungefär 5 minuter in i Evil Dead II och stryper publiken med den. Drag Me To Hell är givetvis kul - bra skräck är kul - men han gör en gammal hederlig 130-på-en-50-väg-skräckis, använder alla gamla knep och alla de nya han lärt sig i Hollywoods finrum utan att överanvända dem, och resultatet är snudd på perfekt. Visst har vi sett alltihop förut, men han vet exakt vad han vill göra och vad han inte vill göra, han sätter sina begränsningar och bombar sen skiten ur oss innanför dem. 5/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » mån jun 15, 2009 0:54

Yes Man var faktiskt riktigt mysig, precis som jag tror det var Rombat som skrev.
Zooey Deschanel! <3
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » mån jun 15, 2009 11:34

gaspode skrev:Yes Man var faktiskt riktigt mysig, precis som jag tror det var Rombat som skrev.
Zooey Deschanel! <3

:lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav wyndham » ons jun 17, 2009 18:08

Igår såg jag Antichrist. Det var en mycket obehaglig film att se.

Willem Dafoe och Charlotte Gainsbourg är ett par som förlorar sin unga son. Tiden som följer blir en uppgörelse med sorg och rädsla och ondska. Det är en mardröm om naturen och innefattar scener som gjorde att det blev en världsnyhet när Storbritannien beslutade att visa filmen ocensurerad för 18-åringar. Ja. Det är könsstympning.

Här hemma kan tack och lov alla von Trier-pretton över 15 få se filmen i sin helhet på bio. Den visuella uppvisningen tjänar nog mycket på det stora formatet och lyfter den till en fyra av 5. Minst lika effektfull som Dogville, men kanske inte lika... bra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eriked » ons jun 17, 2009 19:10

wyndham skrev:Igår såg jag Antichrist.
[..]Det är en mardröm om naturen och innefattar scener som gjorde att det blev en världsnyhet när Storbritannien beslutade att visa filmen ocensurerad för 18-åringar.
Annat är det i Danmark:
Metro - nångång skrev:[..] Men en publikgrupp anses hård nog att klara von Trier: danska bebisar.

Filmen visas redan som barnvagnsbio i Danmark,skriver Ekstra Bladet.


Man borde kanske titta lite mer på Von Trier.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre jun 19, 2009 1:13

Push
Jäkligt trist när någonting lovande slarvas bort. För här finns bra saker, coolt koncept och bra skådisar och en historia som kunde ha blivit någonting. Men här finns också en regissör som tänker fel, en redigerare som borde hålla på med annat, en kamerman som borde sluta knarka, och ett manus som borde fått sig en omgång till för att få bort alla logiska luckor, plotthål och det inkonsekventa användandet av krafterna. Av allt som irriterande var nog det sistnämnda värst, för det var så tydligt och är ett uppenbart resultat av slött skrivande. Mycket av det andra går att skylla på feltänk och okunnande men manuset har skrivits av en lat jävel.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » fre jun 19, 2009 15:54

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron