Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis maj 26, 2009 17:06

Såg om Boondock Saints i helgen, finfin rulle.

jag kan inte sluta fantisrra om att ha talet i slutet (rättegångsscenen) som ett intro för ett rockband..

"you people have been chosen, to reveal our existence to the world ... nomine patre et fili, spiritu sancti (eller hur fan dom stavar, romarna), BANG" åsså ett tungt gitarrintro
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav Garim » tis maj 26, 2009 20:48

Nån som har hört något om State of Play? Funderar på att gå och se den, men vill ju inte gå och se en dålig film, när jag nu för ovalighetens skulle ska ta mig till bion :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » tis maj 26, 2009 21:16

Garim: Den har väl fått hyfsade recensioner, men gissningsvis lär den brittiska miniserien som den bygger på (gjord för bara några år sedan) vara ganska ordentligt mycket bättre.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Garim » tis maj 26, 2009 21:21

caffeineaddict skrev:Garim: Den har väl fått hyfsade recensioner, men gissningsvis lär den brittiska miniserien som den bygger på (gjord för bara några år sedan) vara ganska ordentligt mycket bättre.

Misstänkte det. Har inte sett miniserien. Grejen är ju den att jag ska inte gå själv, och måste hitta något mer "mainstream" att se, så mitt sällskap blir nöjd ;)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Nyx » tis maj 26, 2009 21:59

Jag har nyss varit och sett Coraline 3D på bio med jobbet. Oerhört fin film och fint överförd från Neil Gaimans bok. Det här var första gången som jag sett en riktig 3D-film och det märktes att den var gjord med detta i åtanke. Musiken var inte i klass med The Nightmare Before Christmas förstås men filmen som sådan är urcharmig. Röster av bl a French & Saunders och Ian McShane! Men jag känner ingen enorm wow-faktor inför 3D-grejen. Lite irriterande att behöva sitta med solglasögon i biosalongen!

4/5

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons maj 27, 2009 21:24

It's a Free World...

Jag vet inte vad det är med Ken Loach, men jag tror inte att jag sett en enda film med honom som jag inte gillar. Denna film är inte ett undantag. Visst, att Loach har en poäng som han gärna vill framföra kosta vad det kosta vill är uppenbart och tyvärr tar han det alldeles för långt på slutet. Men ändå. Jag gillade.

7/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Eatthemeat » fre maj 29, 2009 17:22

Ha! Senast när vi drack öl på Copperfields så talades det om en viss film som var med på 24-h filmfestivalen. Nämligen "Princess bride". Igår när jag flippade igenom Tv4-film, showtime och silver (som ibland visar riktigt bra filmer) så snubblade jag över nåt som hette "Bleka dödens minut". Vad är det här för skit tänkte jag, och läste plotten som hastigast. Trodde det var nån gammal action eller nåt. Så var det den! Så nu ska jag se om den är värd allt hallabaloo.
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.


I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby
 
Inlägg: 781
Blev medlem: 10 feb 2007

Inläggav adolvsson » fre maj 29, 2009 17:36

Eatthemeat skrev:Bleka dödens minut

Haha, vilken underbart dålig svensk titel. Dunderbar!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre maj 29, 2009 18:09

haha, den har jag ju sett. fantastiskt namn!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre maj 29, 2009 23:03

The Fall

Denna fina kombination av saga och drama gillade jag! Jag har sett foton från filmen ett bra tag nu och velat se den så det var skönt att den äntligen kom ut på DVD. Tarsem regisserar och om jag minns rätt så flög han runt sina skådespelare på olika locations världen över. Nothing beats the real world. Och filmen är verkligen vacker.

Om det inte var för skådespelarna hade det dock inte fungerat. Lee Pace är väldigt bra (jag har bara sett honom i två avsnitt av Pushing Daisies tidigare), men om han inte hade haft en bra barnskådespelare att spela emot så tror jag att han varit enormt körd. Lyckligtvis är Catinca Untaru hur bra som helst. Och dessutom oerhört gullig på riktigt.

8/10 (om än en svag 8:a)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » fre maj 29, 2009 23:09

AKS skrev:Lee Pace är väldigt bra (jag har bara sett honom i två avsnitt av Pushing Daisies tidigare)

Har du inte sett Wonderfalls? Han är ju bra där också!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre maj 29, 2009 23:09

Dåliga barnskådespelare kan döda vilken motprestation som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » fre maj 29, 2009 23:10

Jag fattar inte att jag hann nämna Wonderfalls före noike... :?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre maj 29, 2009 23:12

För att jag orkade inte skriva den långa utläggningen som det hade blivit om att glömma bort honom i Wonderfalls och komma ihåg honom i Pushing Daisies.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » fre maj 29, 2009 23:20

He. Det förklarar saken! Jag klarade mig med en mening. Notice the economy of phrasing! Simple. Direct. ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre maj 29, 2009 23:24

Jag gör varken ekonomi, enkelt eller direkt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » lör maj 30, 2009 0:46

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Garim » lör maj 30, 2009 2:42

Garim skrev:
caffeineaddict skrev:Garim: Den har väl fått hyfsade recensioner, men gissningsvis lär den brittiska miniserien som den bygger på (gjord för bara några år sedan) vara ganska ordentligt mycket bättre.

Misstänkte det. Har inte sett miniserien. Grejen är ju den att jag ska inte gå själv, och måste hitta något mer "mainstream" att se, så mitt sällskap blir nöjd ;)

Den var faktiskt riktigt bra. Om man gillar mysterier... Man ska dock se den ospoilad, för det uppdagas grejer efter grej. Jag hade inga förväntningar, men blev mycket positivt överraskad. Skulle nog aldrig sett den om inte mitt sällskap valt den... Så kan det gå. Inte värd en omtitt, men 2 timmar gick fort när jag såg den ikväll.

ETA: Det gäller alltså State of Play.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » lör maj 30, 2009 8:01

Nyx skrev:
AKS skrev:Lee Pace är väldigt bra (jag har bara sett honom i två avsnitt av Pushing Daisies tidigare)

Har du inte sett Wonderfalls? Han är ju bra där också!


Jag har inget minne av honom där. Den enda anledningen att jag kommer ihåg honom i en sämre serie än Wonderfalls (som jag dock bara tycker är bra absolut inte mer) är att jag såg de två avsnitten för knappt två år sedan. Men han var bra i The Fall i alla fall, vad gäller hans skådespelartalang är det den enda insats jag kan uttala mig om. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » lör maj 30, 2009 12:43

wyndham skrev:Elizabeth Mycket häftigt att Maria Stuart inte är med, vilket ger en ny vinkel på historien.

Aha! Det gjorde mig förvirrad när jag såg filmen. Jag hade bara nästan-koll på historien och blandade ihop alla Marys. Jag trodde nog att Mary of Guise var Mary Stuart. Men nåt stämde inte riktigt. Nu förstår jag!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Nyx » lör maj 30, 2009 20:05

lilith skrev:
wyndham skrev:Elizabeth Mycket häftigt att Maria Stuart inte är med, vilket ger en ny vinkel på historien.

Aha! Det gjorde mig förvirrad när jag såg filmen. Jag hade bara nästan-koll på historien och blandade ihop alla Marys. Jag trodde nog att Mary of Guise var Mary Stuart. Men nåt stämde inte riktigt. Nu förstår jag!

Se uppföljaren Elizabeth the Golden Age också! (med Maria Stuart)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör maj 30, 2009 21:41

Electric Boogaloo!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Glorificus » lör maj 30, 2009 22:11

Jag har köpt en bunt filmer idag... åtta för 80 kr. :)

Den första jag hittade är mer serie än film, eller en serie på åtta kortfilmer kanske man kan kalla den, nämligen Fleischers animerade Stålmannen från 1941. :lovebunnier: Hög nostalgivarning på den, några av de avsnitten hade vi på ett vhs-band som jag såg om och om igen när jag var liten.

Sen blev det The Squid and the Whale, Interstate 60, True Friends, Fulltime Killer, Président, Hawaii, Oslo och Voces Inocentes (sv. Oskyldiga röster... barn-i-krig-film! Ska nog börja med den nu...).
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav lilith » sön maj 31, 2009 0:49

Nyx skrev:
lilith skrev:
wyndham skrev:Elizabeth Mycket häftigt att Maria Stuart inte är med, vilket ger en ny vinkel på historien.

Aha! Det gjorde mig förvirrad när jag såg filmen. Jag hade bara nästan-koll på historien och blandade ihop alla Marys. Jag trodde nog att Mary of Guise var Mary Stuart. Men nåt stämde inte riktigt. Nu förstår jag!

Se uppföljaren Elizabeth the Golden Age också! (med Maria Stuart)

Har sett den också. Sevärd, men den var inte lika bra tyckte jag.

Just nu har vi nyss sett Tudors säsong 3 färdigt. Längtar till nästa!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Rombat » sön maj 31, 2009 1:07

Glorificus skrev:Jag har köpt en bunt filmer idag... åtta för 80 kr. :)

Den första jag hittade är mer serie än film, eller en serie på åtta kortfilmer kanske man kan kalla den, nämligen Fleischers animerade Stålmannen från 1941. :lovebunnier: Hög nostalgivarning på den, några av de avsnitten hade vi på ett vhs-band som jag såg om och om igen när jag var liten.

Sen blev det The Squid and the Whale, Interstate 60, True Friends, Fulltime Killer, Président, Hawaii, Oslo och Voces Inocentes (sv. Oskyldiga röster... barn-i-krig-film! Ska nog börja med den nu...).

Jättegorillan! Och vulkanen! Och bilden så mörk att man fick gissa till sig vad som hände ungefär hälften av gångerna!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 1:12

Rombat skrev:Jättegorillan! Och vulkanen! Och bilden så mörk att man fick gissa till sig vad som hände ungefär hälften av gångerna!


Sluta prata om vår speciella natt framför folk!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » sön maj 31, 2009 3:43

caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:Jättegorillan! Och vulkanen! Och bilden så mörk att man fick gissa till sig vad som hände ungefär hälften av gångerna!


Sluta prata om vår speciella natt framför folk!

Faster than a speeding bullet! More powerful than a locomotive!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 8:55

Jag hade inte så mycket att göra idag, och var ju mer än lovligt avis på det där film-maratonet ni hade, så jag tänkte köra ett eget idag där Fredrik joinar in på de filmer han kände för att se. Planen är som lyder.

1. Germania anno zero (1948) The Wild Child
Roberto Rossellini filmar neorealism på plats i efter-krigets Tyskland. A jolly good time was had by all.

2. Dead Men Don't Wear Plaid (1982)
Har nog sett den här nån gång på TV när jag var ganska liten, men minns så gott som inget så det är hög tid att se "igen".

3. Le Crime de Monsieur Lange (1936)
Jean Renoir filmar, well, nåt om brott och skuld och straff och såna grejer i 30-talets Frankrike. A jolly good time was had by all.

4. The Parallax View (1974)
Nyligen med på Empires Top 10-lista över "Ridiculous movie conspiracies" och sånt måste uppskattas och uppmuntras! Warren Beatty springer mycket, tror jag.

5. Jour de fête (1949) Semestersabotören
Har länge tänkt ta mig in på Tati, och kronologiskt har jag förstått det som att det här är den första av de fem filmer man då bör se. Småstadsliv och slapstickhumor i fransk idyll. A jolly good time was had by all (på riktigt den här gången!).

6. Josie and the Pussycats (2001)
Vissa gossar på det här forumet har tjatat om den här så mycket att jag väl måste ge den en chans. Vet inte riktigt vad jag ska vänta mig (DEBS med sång istället för crime-fighting?) men Parker Posey är med so it can't be all bad.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 10:05

På grund av krångel med att DVD-spelaren inte kunde läsa de filerna korrekt från minnepinnen så har Germania anno zero bytts ut mot The Wild Child som ungefär verkar vara en seriös version av Charlie Kaufmans Human Nature som jag såg tidigare i veckan (hade jag tänkt på det då så hade jag gjort en temakväll av det), och Tati-filmen mot den något senare och något mer berömda Semestersabotören.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön maj 31, 2009 11:03

caffeineaddict skrev:2. Dead Men Don't Wear Plaid (1982)
Har nog sett den här nån gång på TV när jag var ganska liten, men minns så gott som inget så det är hög tid att se "igen".

Bäst! Speciellt för en caffeineaddict!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron