Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Film 4: THE REVENGE!

Inläggav noike » sön mar 30, 2008 21:56

Såg Walk Hard: The Dewey Cox Story.

Med manus av Judd Apatow och regi av Jake Kasdan och med Apatows vanliga människor i biroller så skulle det egentligen vara bättre. Men filmen är som [adjektiv] Movie fast med lite bättre repliker, bättre regi och bättre skådespel, men nej, det känns fortfarande som en trött parodifilm utan något eget att komma med. Besviken, det är jag. Jag hade väntat mig mycket mer från de inblandade. NEJ, blir betyget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön mar 30, 2008 23:11

Det där med att Twoflower var målad med fyra ögon på utsidan av de två första böcker hade mindre att göra med att Josh Kirby inte läste böcker som att han aldrig tog order. Han gjorde helt enkelt ett verk som han tyckte skulle passa. Och Terry älskade hans omslag.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Nyx » sön mar 30, 2008 23:14

Rombat skrev:Det där med att Twoflower var målad med fyra ögon på utsidan av de två första böcker hade mindre att göra med att Josh Kirby inte läste böcker som att han aldrig tog order. Han gjorde helt enkelt ett verk som han tyckte skulle passa. Och Terry älskade hans omslag.

Jag älskar också Kirbys(RIP) omslag, bara man inte får för sig att de ska ha någonting med bokens innehåll att göra egentligen. De var roliga men fel. Paul Kidby däremot har verkligen känsla för Pratchetts karaktärer. Önskar bara att de hade tittat mer på hans bilder i The Last Hero när de castade The Colour of Magic...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön mar 30, 2008 23:16

Josh Kirby :lovebunny: ! Hans filmaffischer var lysande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön mar 30, 2008 23:27

Jag gillade Kirby som bara den, men jag älskar Paul Kidby. Han är fan genialisk.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sp1keout » mån mar 31, 2008 1:54

Jag såg Space Jam med Minami (en japansk tjej) här om veckan. (På påskafton faktiskt)
Hon gillar basket, jag gillar henne. En bra och mysig kombination. Kram.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån mar 31, 2008 9:45

Såg flera filmer i helgen.

El Orfanato/The Orphanage. Spansk skräckis av det mer psykologiska slaget - tänk en vuxen, mindre sagobetonad Pan's Labyrinth via The Others och A Tale of Two Sisters så är ni inte helt borta. Familj flyttar in på barnhemmet där mamman i familjen bodde som barn, och snart börjar unge sonen skaffa sig nya låtsasvänner... Detta är fullständigt jävla briljant, faktiskt, så länge man inte går och väntar sig några stora seriemördarjakter, slafs och chock; det är en film som kokar på låg värme och vrider upp låååångsamt utan att släppa taget, och har ett av de mest hjärtsnörpande slut jag sett på länge. Spansk skräckfilm mår bra, verkar det. 5/5.

The Air I Breathe. Jo, jag ville verkligen gilla det här; flera favoritskådisar, bra karaktärer, snyggt som fan, lagom blandning av våld och karaktärsdrama... men samtidigt är jag dödstrött på moralfilmer om att "vi alla påverkar varandra", speciellt när sammankopplingarna görs så überövertydligt som här (ett sammanträffande är ett sammanträffande; tolv sammanträffanden är snudd på gudomligt ingripande). Filmen blir aldrig riktigt lika predikande som, säg, Crash, trots en del väl tilltagna moralbasebollträn... men den skulle behövt släppa sargen lite grann och handla om NÅGOT mer än den där love-happiness-sorrow-pleasure-allegorin. Och om SMG inte vill blandas ihop med Buffy borde hon kanske tänka sig för två gånger innan hon gör scener som är raka ripoffs på slutet av "The Gift". ;) 3/5.

Michael Clayton. Får nog hålla med föregående talare: det är enormt välgjort och jag gillar verkligen hur den byggs upp bit för bit utan att vi har något sånt där stort "här är skurkarna och här är de goda, buss på varann"-ögonblick. Intelligent och kusligt realistiskt... men samtidigt också något av ett "jaha." Handlingen griper inte riktigt tag på något djupare plan - trots alla försök att bygga ut titelkaraktären känner jag aldrig riktigt för Hr Clayton - och där finns en del uppenbara misstag (mordet och mordförsöket t ex, som båda känns rejält klumpiga och inte borde ha fungerat) som drar ner intrycket lite grann. Men jodå, Clooney och Swinton är lysande i de roller de får, och det får gärna göras fler filmer i den här andan. 4/5.

Storm. Kom mig äntligen för med att se den här svenska thrillern, och... jo, de ska ha applåder för att de försöker göra en psykologisk skräckthriller i dagens Sverige, och där finns definitivt saker som är välgjorda både action- och berättarmässigt, men... näe. Problemet blir att vi först sätter upp huvudpersonen som en ganska osympatisk typ och sedan förväntas bry oss om lååååånga scener från Vänersborg där han vandrar runt i sina minnen och ska komma på vad han glömt från sin barndom. Det finns skräckelement att hämta i det där "lantis flyttar till storstan och lämnar sitt gamla liv", men det här känns lite för mycket som ett avsnitt av Chock med högre budget och utdraget till 2 timmar utan något mer att säga. 2/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån mar 31, 2008 16:54

A bear skrev:El Orfanato/The Orphanage.

5/5.


Ååh, den som jag velat se hur länge som helst nu! Den har ju fått genomgående bra recensioner och detta omdöme fick mig ju inte att se fram emot filmen mindre. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » mån mar 31, 2008 19:39

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Aberdeen och den (caffes kommentar: Metropolitan). Säg till om du hittar.


Båda två finns på det där stället, du vet. Jag fixar åt dig när jag kommer hem. De hade seeders båda två just nu iaf.


De hade fortfarande ett par seeders var. Inte många, så det går långsamt och kan t.o.m. kanske stanna till ibland, men sakta men säkert är de på väg hem. Säger till när de är färdiga.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån mar 31, 2008 19:54

caffeineaddict skrev:De hade fortfarande ett par seeders var. Inte många, så det går långsamt och kan t.o.m. kanske stanna till ibland, men sakta men säkert är de på väg hem. Säger till när de är färdiga.

Awesomest.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån mar 31, 2008 22:19

Out of the Blue

Verklighetsbaserat drama från Nya Zeeland om hur en man skjuter ihjäl 13 människor i en liten stad vid havet 1990. Karl Urban har en av de större rollerna.

Usch, detta var en deprimerande filmupplevelse eftersom man vet att detta faktiskt hände. Det är en ytterst lågmäld film trots ämnet, eller kanske tack vare. Ingen musik, långsamt tempo, den känns nästan dokumentär ibland.

I alla fall, bra film och klart sevärd.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » mån mar 31, 2008 22:41

Karl Urban! :lovebunnier: :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » mån mar 31, 2008 22:42

Indeed! Han rockade dessutom en mustasch i denna film!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » mån mar 31, 2008 22:42

Rombat skrev:Karl Urban! :lovebunnier: :lovebunny:


Den dagen jag blir hiphoppare måste ju mitt streetname bli Urban Karl.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » mån mar 31, 2008 22:45

AKS skrev:Indeed! Han rockade dessutom en mustasch i denna film!

Åh! Nu måste jag nästan se den. Fast det kanske skulle kännas konstigt att inte se honom i ringbrynja/kevlar/indianska brallor.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » mån mar 31, 2008 22:47

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » mån mar 31, 2008 22:48

Den verkar bra. Läste Empire-recensionen, och med den medföljde en bild på Mustasch-Urban.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån mar 31, 2008 22:50

Ja, där är han dessutom HET! Vilket känns hemskt att säga om denna film, men det är dagsens sanning. Det var förresten Empire-recensionen som fick mig att se filmen. (Fotot kanske också. Litegrann bara.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » mån mar 31, 2008 22:55

På väg ner. Skulle gissa på torsdagkväll. Då kommer jag att orka med en hel film. Mitt-i-veckan-film är ett drömscenario som får vänta tilla jag börjar plugga igen. :)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » mån mar 31, 2008 23:31

AKS skrev:Out of the Blue

Jag har också sett film om man som dödar massa människor. Min spelar nog in en något lägre division.

Hatchet
Oj, den var dålig. Och underhållande, men dålig. Flertalet usla skådespelarinsatser, blodiga slaktscener, humor och Mercedes McNab med härligt omotiverade bröstscener*. Vad är inte att digga?

*Hon börjar filmen topless och jag undrar vad det säger om mig att jag inte kände igen henne förrän hon tog på sig toppen? Att jag är en riktig man?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » ons apr 02, 2008 0:17

ZELDA kommer som film!!

Fucking otroligt :D hahahaha

http://movies.ign.com/articles/863/863492p1.html

jaja Buffy-cast spotting i filmen iallfall.. READ IT!

så sjukt bra aprilskämt om det är det :D man vet aldrig ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » ons apr 02, 2008 15:36

Titanic för första gången på dvd.

Många år sedan den sågs. Vilken film. :emo:

Svårt att rangordna Camerons filmer. Men den slår sig definitivt in sig bland T2 och Aliens 2. Resten av hans filmen ligger en bit efter.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav lilith » ons apr 02, 2008 16:11

Tob skrev:Titanic för första gången på dvd.

Många år sedan den sågs. Vilken film. :emo:

Vilket fantastiskt sammanträffande! Inatt letade jag Titanic-dvd (har den itne på dvd nämligen och nu vill jag ha en bra utgåva).

Läste förstås en artikel om att nu hade en av de sista överlevande dött och hennes memorabilia skulle auktioneras ut. Kanske du också gjorde det.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Zaxx » ons apr 02, 2008 23:37

Zelda var såklart ett skämt btw... även om det var sjukt bra gjort för att vara ett skämt :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor apr 03, 2008 0:04

A Woman Under the Influence. Det finns inget i mig som inte gör ont just nu. 4,5 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » tor apr 03, 2008 18:23

lilith skrev:
Tob skrev:Titanic för första gången på dvd.

Många år sedan den sågs. Vilken film. :emo:

Vilket fantastiskt sammanträffande! Inatt letade jag Titanic-dvd (har den itne på dvd nämligen och nu vill jag ha en bra utgåva).

Jag köpte 4-disc-utgåvan för 99 kr på CDON. Priset har kanske gått upp igen, men den reas säkert ut lite då och då.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » tor apr 03, 2008 18:31

Glorificus skrev:
lilith skrev:
Tob skrev:Titanic för första gången på dvd.

Många år sedan den sågs. Vilken film. :emo:

Vilket fantastiskt sammanträffande! Inatt letade jag Titanic-dvd (har den itne på dvd nämligen och nu vill jag ha en bra utgåva).

Jag köpte 4-disc-utgåvan för 99 kr på CDON. Priset har kanske gått upp igen, men den reas säkert ut lite då och då.


Jo. Den där utgåvan brukar ligga kring 199 nu för tiden. Vilket för den delen inte är ett överpris. Fantastisk utgåva.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor apr 03, 2008 20:21

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7328920.stm
Edgar Wright and Simon Pegg have confirmed plans for a third spoof comedy, following hit British movies Shaun of the Dead and Hot Fuzz.
[...]
Last year, actor and writer Pegg told the Guardian newspaper he was keen to complete the "blood and ice-cream trilogy", adding each film would "feature a Cornetto in varying flavours".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav wyndham » tor apr 03, 2008 21:59

Såg Persepolis idag. Animerat, svartvitt, oscarsnominarat, franskt om en tjej som växer upp i Iran. Ungdomsskildring och historielektion. Snyggt och bra. Svag fyra. Lite bättre drama fanns nog att hämta i historien, men stundtals lysande.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » tor apr 03, 2008 22:02

noike skrev:http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7328920.stm
Edgar Wright and Simon Pegg have confirmed plans for a third spoof comedy, following hit British movies Shaun of the Dead and Hot Fuzz.
[...]
Last year, actor and writer Pegg told the Guardian newspaper he was keen to complete the "blood and ice-cream trilogy", adding each film would "feature a Cornetto in varying flavours".


:extas: :popcorn:

Det ser jag verkligen fram emot.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron