Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » lör maj 16, 2009 11:25

Jodå, Coraline satt som en smäck. Ordentligt snyggt gjort, och ändringarna från boken fungerar för det mesta utmärkt... och de lyckas enormt väl att sätta upp den där tråkiga gråa regniga världen med sina tråkiga gråa regniga föräldrar så att man håller med Coraline om att den där världen på andra sidan dörren med sina färger och magi och snälla kärleksfulla roliga föräldrar är så mycket bättre att man vill stanna där.

Och sen... GHAAAAAAH.

Och jo, 3D-grejen funkade också.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » sön maj 17, 2009 12:27

Det blir Coraline i 3D till helgen, tveklöst!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön maj 17, 2009 13:03

Yes, indeedy! Ser fram emot det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » sön maj 17, 2009 21:08

3:10 to Yuma. Den här Russel Crowe är ganska så ofta ganska så långt ifrån lysande. Och den störiga albinon från Six Feet Under och X-men 3 är också fett jobbig. Alan Tudyk gör filmen sevärd. Och Christian Bale har en del gnista bakom krutet. 2,5 är väl ett gångbart betyg.

Musiken och Peter Fonda var också hot stuff.
Senast redigerad av wyndham sön maj 17, 2009 21:19, redigerad totalt 1 gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » sön maj 17, 2009 21:10

Jag såg The Yes Man idag. Den var faktiskt riktigt skön.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sfinx » sön maj 17, 2009 22:11

Mirrormask behöver nog ingen förklaring här, för jag tror de flesta har sett den(jag var mycket sen) och jag tänker inte analysera heller.
Älskade den. Fullkomligt. :lovebunnier: :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eriked » sön maj 17, 2009 22:40

Jag har sett Coraline. Bra film. 3D=tufft. Knappar är läskiga.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön maj 17, 2009 22:54

wyndham skrev:Och den störiga albinon från Six Feet Under och X-men 3 är också fett jobbig.


Seriously? Jag tycker Ben Foster är ganska strålande i det mesta han gör. Sen spelar han sällan sympatiska karaktärer, men han jag tycker han gör det jäkligt bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav chanda » mån maj 18, 2009 9:23

Änglar och Demoner

En del ändringen fungerade och en del som inte funkade.

Kärleks biten var borta mellan Langdon och vittoria fungerade mycket bättre
Filmslutet var mycket bättre än i boken. Lagdons lilla äventyr på slutet var spännande men i mitt tycket onödigt att se på film.
Nu misstänkte jag redan från början att de skulle förenkla bakgrunden till Camerlengo motiv och beteende men blev extremt besviken i alla fall .
Att ta bort att påven var pappa genom vetenskapen och han var biologiska fadern till Paul
gjorde Camerlengo till en vanlig fanatiker.

Ewan var lyssnade som vanligt och såg riktigt bra ut i prästkappan.
Hanks så ut att trivas bättre som Langdon

Helt god känd som Action film.

McGregor also revealed the way he and veteran Swedish actor Stellan Skarsgard prepared for their climactic confrontational scene near the end of the movie.

''Clearly we had to really be angry with each other, so before the cameras rolled, I'd say, 'Skarsgard you motherf------! F--- you!,' and he'd come right back at me, calling me something equally filthy.

''Then, Ron [Howard] would yell, 'Action!' and the scene would really work well.

''What's funny: We got so into it, we kept sending each other e-mails all night after shooting that scene -- swearing at each other like you wouldn't believe!

''That Stellan is such a funny man!''
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav A bear » tor maj 21, 2009 12:16

Zaxx skrev:Någon som har sett S.Darko än ?

Ja. Och herregud vilken skit.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Peppe » tor maj 21, 2009 13:21

A bear skrev:
Zaxx skrev:Någon som har sett S.Darko än ?

Ja. Och herregud vilken skit.


Bra skit. Många scener med Daveigh Chase kan inte slå fel.
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » tor maj 21, 2009 13:58

Peppe skrev:Många scener med Daveigh Chase kan inte slå fel.

Bild
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor maj 21, 2009 16:07

Peppe skrev:
A bear skrev:
Zaxx skrev:Någon som har sett S.Darko än ?

Ja. Och herregud vilken skit.


Bra skit. Många scener med Daveigh Chase kan inte slå fel.

Jo, om allt man begär av en film är att Daveigh Chase går omkring i ett nattlinne och plutar i 90 minuter är det en bra film. Det är ungefär det som händer, typ.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Peppe » tor maj 21, 2009 23:34

A bear skrev:
Peppe skrev:
A bear skrev:
Zaxx skrev:Någon som har sett S.Darko än ?

Ja. Och herregud vilken skit.


Bra skit. Många scener med Daveigh Chase kan inte slå fel.

Jo, om allt man begär av en film är att Daveigh Chase går omkring i ett nattlinne och plutar i 90 minuter är det en bra film. Det är ungefär det som händer, typ.


I just det här fallet så begärde jag inte så mycket mer. :)

Det fanns väl ändå ingen som förväntade sig att den skulle bli bra?
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Peppe » tor maj 21, 2009 23:41

adolvsson skrev:
Peppe skrev:Många scener med Daveigh Chase kan inte slå fel.

Bild


Nu är du för kräsen. Men en dag så ska jag se till att tillfredställa dig också.
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav herdware » fre maj 22, 2009 12:56

Tror inte jag sett nåt på forumet om detta...
Ghostbusters III är nu på gång.
Dan Aykroyd revealed that the third Ghostbusters movie could start filming soon. He said that all the original cast have now signed on, including Sigourney Weaver, Bill Murray, Harold Ramis, Ernie Hudson and of course Aykroyd himself.

http://sffmedia.com/films/science-fiction-films/365-ghostbusters-iii-filming-soon-with-original-cast-.html
Lite peppad är man allt. Hoppas att de kan hålla ihop det bara...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav lilith » fre maj 22, 2009 13:18

herdware skrev:Tror inte jag sett nåt på forumet om detta...
Ghostbusters III är nu på gång.
Dan Aykroyd revealed that the third Ghostbusters movie could start filming soon. He said that all the original cast have now signed on, including Sigourney Weaver, Bill Murray, Harold Ramis, Ernie Hudson and of course Aykroyd himself.

http://sffmedia.com/films/science-fiction-films/365-ghostbusters-iii-filming-soon-with-original-cast-.html
Lite peppad är man allt. Hoppas att de kan hålla ihop det bara...

Jag hoppas Jack Black ska vara med! :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » fre maj 22, 2009 14:53

Såg In Bruges igår, och sen Living in Oblivion, från 1995 som jag aldrig sett i sin helhet innan, då jag kom att tänka på den när det var drömscen med dvärg i In Bruges. Det var ju bra filmer, det. 3/5 vardera.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » sön maj 24, 2009 14:30

JÄMFÖRELSE

Batman: The Movie (1966) har en handling där ondskefulla skurkar från förr försöker göra sig av med FN genom att kidnappa delegater.

Angels & Demons (2009) har en handling där ondskefulla skurkar från förr försöker göra sig av med Vatikanen genom att kidnappa kardinaler.

Batman: The Movie (1966) har en hjälteduo som består av en snusförnuftig gravallvarlig man som aldrig slutar föreläsa, och en lite dummare pojke som den gravallvarlige mannen får förklara allt för.

Angels & Demons (2009) har en hjälteduo som består av en snusförnuftig gravallvarlig man som aldrig slutar föreläsa, och en lite dummare kvinna som den gravallvarlige mannen får förklara allt för.

Batman: The Movie (1966) har en svart bil med vilken våra hjältar kan ta sig från vilken punkt som helst till en annan i en trångbefolkad storstad på bara några minuter.

Angels & Demons (2009) har flera svarta bilar med vilken våra hjältar kan ta sig från vilken punkt som helst till en annan i en trångbefolkad storstad på bara några minuter.

Batman: The Movie (1966) har en skurk som älskar att lämna kryptiska ledtrådar för våra hjältar att lösa, trots att hans plan hade fungerat mycket bättre om han skitit i att ge dem ledtrådar.

Angels & Demons (2009) har en skurk som älskar att lämna kryptiska ledtrådar för våra hjältar att lösa, trots att hans plan hade fungerat mycket bättre om han skitit i att ge dem ledtrådar.

Batman: The Movie (1966) har dödsfällor som våra hjältar måste klara sig ut ur med hjälp av innehållet i sitt bälte.

Angels & Demons (2009) har en dödsfälla som våra hjältar måste klara sig ut ur med hjälp av innehållet i sitt bälte.

Batman: The Movie (1966) har en tickande bomb mitt i en folkmassa som måste kastas någonstans där den kan explodera i säkerhet.

Angels & Demons (2009) har en tickande bomb mitt i en folkmassa som måste kastas någonstans där den kan explodera i säkerhet.

Batman: The Movie (1966) har en förhoppningsvis välbetald Cesar Romero och en enormt överspelande Burgess Meredith.

Angels & Demons (2009) har en förhoppningsvis välbetald Stellan Skarsgård och en enormt överspelande Ewan MacGrrregga.

Batman: The Movie (1966) har en förnumstig moralkaka i slutet om att leva i samförstånd och jobba vidare.

Angels & Demons (2009) har en förnumstig moralkaka i slutet om att leva i samförstånd och jobba vidare.

Batman: The Movie (1966) har en i princip omöjlig teknologisk apparat som McGuffin.

Angels & Demons (2009) har en i princip omöjlig teknologisk apparat som McGuffin.

Batman: The Movie (1966) har en polischef som inte fattar något förrän det är för sent.

Angels & Demons (2009) har en polischef som inte fattar något förrän det är för sent.

Batman: The Movie (1966) har humor, självdistans och en exploderande haj.

Angels & Demons (2009) har Tom Hanks.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön maj 24, 2009 21:35

Haneke vann Guldpalmen för Das weisse Band. Vi pratade ju om den igår (då vi tog några öl i Stockholm) så det var kul att se att den vann. Efter Caché är jag enormt intresserad av Haneke så detta blir ju en must see. Vilket den var redan innan vinsten naturligtvis.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/ar ... 944199.svd
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » mån maj 25, 2009 0:01

Björn: :D Din jämförelse styrker min övertygelse om att jag inte alls behöver gå och se Angels and Demons på bio. Tack!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » mån maj 25, 2009 0:22

Björn: :D Din jämförelse styrker min övertygelse om att jag MÅSTE gå och se Angels and Demons på bio. Tack!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav A bear » mån maj 25, 2009 0:36

Sofia har rätt, Lotta har fel. :P Holy blood holy grail, Batman.

Apropå Haneke kom jag mig äntligen för med att se Funny Games (originalet). Och fan vet vad jag tycker. En del av mig älskade den. En annan del vill slå Haneke på käften. Vad jag fattar kan det mycket väl vara poängen. Oavsett om den är ett mästerverk eller en förolämpning mot publiken vill jag aldrig se den igen, men jag måste nog se om den för att reda ut begreppen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » mån maj 25, 2009 0:40

Einstein and Eddington
Tyckte det här var en riktigt bra film om dessa fysiker. Att de spelas av Andy Serkis och David Tennant är förstås en viktig sak, men även på manusnivå finns bra personporträtt och fint om passionerade vetenskapsmän. 4/5 ger jag den helt snällt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » mån maj 25, 2009 1:28

Tam skrev:Einstein and Eddington
Tyckte det här var en riktigt bra film om dessa fysiker. Att de spelas av Andy Serkis och David Tennant är förstås en viktig sak, men även på manusnivå finns bra personporträtt och fint om passionerade vetenskapsmän. 4/5 ger jag den helt snällt.

Tack och lov att nån mer än jag sett den. :)
Jag gillade det lågmälda berättande sas, och det politiska spelet förutom huvudämnet, det finns små viktiga saker som man inte alltid tänker på när det gäller krigssituationer.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Nyx » mån maj 25, 2009 12:25

sfinx skrev:
Tam skrev:Einstein and Eddington
Tyckte det här var en riktigt bra film om dessa fysiker. Att de spelas av Andy Serkis och David Tennant är förstås en viktig sak, men även på manusnivå finns bra personporträtt och fint om passionerade vetenskapsmän. 4/5 ger jag den helt snällt.

Tack och lov att nån mer än jag sett den. :)
Jag gillade det lågmälda berättande sas, och det politiska spelet förutom huvudämnet, det finns små viktiga saker som man inte alltid tänker på när det gäller krigssituationer.

Vem spelar vem? Måste säga att jag har svårt att se Andy Serkis som Einstein, men han är en bra skådespelare så det kanske går...? :|

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » mån maj 25, 2009 13:14

Nyx: Serkis spelar Einstein, ja. Om han passar i rollen? Jodå. Tänker jag på Serkis så tänker jag inte på Gollum eller King Kong utan på Martin Hannett i 24 Hour Party People, så jag hade inga problem att tänka på honom som ett geni med lustigt hår.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Nyx » mån maj 25, 2009 14:05

Tam skrev:Nyx: Serkis spelar Einstein, ja. Om han passar i rollen? Jodå. Tänker jag på Serkis så tänker jag inte på Gollum eller King Kong utan på Martin Hannett i 24 Hour Party People, så jag hade inga problem att tänka på honom som ett geni med lustigt hår.

Jodå, jag vet att han är en fenomenal skådis så han klarar nog det mesta. Det var bara utseendemässigt jag hade svårt att se honom som Einstein!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » mån maj 25, 2009 23:37

Elizabeth (Cate Blanchett) och DOCTOR WHOOO (Christopher Eccleston) regerar i detta inrigtäta kostymdrama om drottningens tillträde. Vackert och stämningsfullt. Mycket häftigt att Maria Stuart inte är med, vilket ger en ny vinkel på historien. Det blir liksom en version av Gudfadern I (medvetet får man anta).

Relationer och dialog lämnar en hel del att önska, men det blir ändå rörande. 3/5

Jiddra inte med Zohan! Adam Sandler är Zohan, israelisk antiterrorist, och John Torturro är Phantom, hans nemisis. (De är lite som Zoolander och Hansel och ungefär lika skarpa.) Zohan är trött på att kriga och vill hellre bli frisör i Amerikat. sympatisk historia alltså.

Skurkarna i filmen är NRA och vita kapitalister, men ändå bygger komiken på att alla i hela mellanöstern är whack-attac-whacky och intelligenta som sina getter. Och spelas av Rob Schneider.

Rätt tråkigt är det tyvärr också stora delar av filmen. Men Sandler och Torturro är ett fint radarpar och en del love, peace and understanding bjuds det på. 2/5
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » tis maj 26, 2009 0:44

Almost Famous

Sett om den igen och den är fortfarande lika bra. En av mina favoriter.

5/5
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron