Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis okt 05, 2010 22:04

American: The Bill Hicks Story

Bra, om än lite väl rak och oexceptionell Bill Hicks-dokumentär. Definitivt sevärd för fansen, fyller i lite luckor, ger lite nya insikter plus en del nya klipp från shower. Men det känns som om den har gått lite för hårt på hyllnings-spåret, och dessutom känns The Kid Stays in the Picture-dokumentärformen lite fel för Bill. Lite för glossy även om snyggt.

Men jag ska inte dissa. Det är Bill och det är konstant intressant och underhållande om denna fabulösa man. Det är bara aldrig riktigt så bra som man hade hoppats.

3,5 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons okt 06, 2010 13:49

caffeineaddict skrev:American: The Bill Hicks Story

Bra, om än lite väl rak och oexceptionell Bill Hicks-dokumentär. Definitivt sevärd för fansen, fyller i lite luckor, ger lite nya insikter plus en del nya klipp från shower. Men det känns som om den har gått lite för hårt på hyllnings-spåret, och dessutom känns The Kid Stays in the Picture-dokumentärformen lite fel för Bill. Lite för glossy även om snyggt.

Men jag ska inte dissa. Det är Bill och det är konstant intressant och underhållande om denna fabulösa man. Det är bara aldrig riktigt så bra som man hade hoppats.

3,5 / 5

Jag håller med. Den använder väldigt lång tid i mitten åt att bara visa karriären och väldigt lite om personen. 20 minuter i början och sista 15 minutrarna är de som fungerar, som har något att säga och som känns personligt. Sedan har vi den där timmen med hyllningar och bara Bill på scenen. Det känns som två helt olika produktioner ihopklippta till en.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mush » ons okt 06, 2010 15:06

Jag såg aldrig klart Avatar, visionen brast på vanlig tv men den Extended Collector's versionen kanske är något att inskaffa?

.Tre DVD-skivor plus tre Blu-ray skivor innehåller en förlängd version av filmen (2 timmar 51 min), 45 minuter borttagna scener, en exklusiv alternativ början samt åtta timmar med bonusmaterial.

Release 17 November.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav herdware » sön okt 10, 2010 1:34

Jonah Hex:
Någonstans hoppades jag att det kunde bli nåt bra av detta. Naturligvis inte. Det enda likheten den här filmen har med (den eminenta) serietidningen är namnet och Jonahs ansikte. 3/10
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Mush » tor okt 14, 2010 16:55

Millenium Del 1 - Män som hatar kvinnor.

Bra, riktigt bra mot slutet fast vägen dit är seg. Såg Tv versionen och den är några minuter extra. Hört att tvåan är det en del action i, ser fram emot det.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav A bear » tor okt 14, 2010 23:39

Piranha (2010-versionen)

Jodå, funkar faktiskt. Inte en bra film någonstans alls, och lite trist är det att se Alexandre Aja göra sånt här när han kunde göra nästa Haute Tension i stället, men han har fattat galoppen: ingen kommer att ta filmen på allvar ändå, så då återstår bara att vräka på med precis allt han har tills för mycket blir alldeles för mycket. Är man lagom sjuk är det svårt att inte asgarva åt scenen... ja, det är ungefär samma scen som i originalversionen, fast mer. Många går åt. På ganska uppfinningsrika sätt. 3/5 kan den få för ren självmedvetenhet och jävlaranamma.

The Hole.

Två nyinflyttade bröder hittar en lucka i garaget. Under luckan finns bara mörker. Men något slipper ut, och plötsligt börjar mardrömmar bli verkliga... eller? Någonstans är det jättekul att Joe Dante är tillbaka. Och att han sedan bestämmer sig för att göra en gammal hederlig 80-talsskräckis, fast med lite influenser från 2000-talets japanska filmer. Fast ganska snart kommer man ihåg vad Joe Dante gjorde för slags filmer; Gremlins, Piranha, Twilight Zone, The Burbs... Kul filmer, men någon Carpenter eller Craven var han ju aldrig. Och The Hole är mycket riktigt bäst när den håller sig i lite småputtrig välvillig familjeskräckkomedi, där funkar den, men som skräckfilm funkar den inte alls; allt visas upp alltför tidigt, inget skrämmer, inget hotar. Svag 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » fre okt 15, 2010 0:04

Å andra sidan: det kan vara det som amerikansk skräck behöver för att ta sig tillbaka från all urtrist våldsporr. Inte att jag säger att allt ska vara familjeskräckkomedi, men hitta någon jävla balans mellan skräck och skratt.

(Och Dante är lite mer Craven än Craven själv numera.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » fre okt 15, 2010 2:03

Plus att Gremlins var fullt tillräcklig för att ge en viss 6-åring mardrömmar i ett decennium.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » fre okt 15, 2010 2:12

Henry Gibson i the Burbs. Jag var elva. En av de första sakerna som verkligen var creepy (främst för att det var en människa.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » fre okt 15, 2010 8:25

Rombat skrev:Plus att Gremlins var fullt tillräcklig för att ge en viss 6-åring mardrömmar i ett decennium.

Var inte den från elva? :)

A bear skrev:The Hole

Handlade den tidigare om några som hittade en metereorit i trädgården?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » fre okt 15, 2010 11:43

sfinx skrev:
Rombat skrev:Plus att Gremlins var fullt tillräcklig för att ge en viss 6-åring mardrömmar i ett decennium.

Var inte den från elva? :)

Alien gick utmärkt att se när man var åtta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » fre okt 15, 2010 12:14

sfinx skrev:
Rombat skrev:Plus att Gremlins var fullt tillräcklig för att ge en viss 6-åring mardrömmar i ett decennium.

Var inte den från elva? :)

Ja, mamma. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sfinx » fre okt 15, 2010 13:37

Rombat skrev:
sfinx skrev:
Rombat skrev:Plus att Gremlins var fullt tillräcklig för att ge en viss 6-åring mardrömmar i ett decennium.

Var inte den från elva? :)

Ja, mamma. :P

:D
Tänkte att det kunde vara förklaringen till mardrömmarna, det var allt. :) :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Mush » fre okt 15, 2010 23:41

Millennium del 3 & 4 (Flickan som lekte med elden)

Har alltid tyckt att svenska filmer är jobbigt dåliga. Det har något med att det känns bara allmänt fjantigt och att de försöker vara stora hollywood filmer.
Det blev värsta hysterin när de här filmerna kom på bio, böckerna var jättebra enligt de flesta. Jag har inte läst böckerna eftersom jag absolut oftast måste läsa thrillers åt sci fi eller fantasy hållet. Det första jag tänkte när man snabbkollade trailers var att Noomis roll såg cool ut. Slö streamade Män som hatar kvinnor och tyckte den var seg, men annars rätt så bra men hade ingen som helst lust att ta upp de andra delarna. Förens nu, fick köp noja och skaffade tv versionerna av alla tre på blu ray. Yay, för jag är helt inne i dom nu :)
Första filmen kändes långsam men allt byggdes ändå upp på rätt sätt, slutet var rysligt och spännande och fortsättningen går om ettan rejält tycker jag. Karaktärerna har vuxit på mig, jäkla bra svensk stuff! Mycket mer action och grymma tvister. 10/10.

Luftslottet som sprängdes, imorgon., woops menar nu!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » lör okt 16, 2010 0:50

Jag gillade också Millenium, och jag gillar nästan aldrig svensk film. Ja, jag hade väl inte så mkt mer att säga än det :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör okt 16, 2010 9:07

Mush skrev:Har alltid tyckt att svenska filmer är jobbigt dåliga. Det har något med att det känns bara allmänt fjantigt och att de försöker vara stora hollywood filmer.

Är det inte då lite ironiskt att du faller för en film som faktiskt försöker vara stor Hollywood?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör okt 16, 2010 9:16

Har inte sett filmerna själv, men antar att Mushs poäng var att de andra försöker: den här lyckas.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör okt 16, 2010 9:49

Män som hatar kvinnor är bra. Flickan som lekte med elden är inte bra.] Luftslotten som sprängdes är en bra avslutning.

Och till vardags tycker jag svensk film kan vara ohyggligt bra på alla sätt och vis men Flickan som lekte med elden är lika mycket hollywood som valfri produktion av Beck eller Falk.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sfinx » lör okt 16, 2010 11:48

Jaja. Jag ska läsa böckerna någon gång slut tjata. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » lör okt 16, 2010 13:11

Saken är att det finns så många böcker jag vill läsa, och lägg sedan till att gemene man är petig med böcker på helt fel sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mush » lör okt 16, 2010 17:01

adolvsson skrev:
Mush skrev:Har alltid tyckt att svenska filmer är jobbigt dåliga. Det har något med att det känns bara allmänt fjantigt och att de försöker vara stora hollywood filmer.

Är det inte då lite ironiskt att du faller för en film som faktiskt försöker vara stor Hollywood?


Jupp men jag tycker den lyckas. Den känns inte svensk :)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav sfinx » fre okt 22, 2010 7:58

Arthur Dent som Bilbo, en vampyr till dvärg...
http://www.comingsoon.net/news.php?id=71003
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » fre okt 22, 2010 13:31

Rutger Motherfucking Hauer.

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eriked » fre okt 22, 2010 13:44

oooh

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör okt 23, 2010 23:48

The Social Network

Jag och Kalle såg denna film ikväll och jag blev riktigt förtjust. Fascinerande att en så intressant film kan göras på denna story. Pace var perfekt avvägd och för en gångs skull känner jag att filmen hade kunnat få vara en halvtimme längre. Inte så att den blev sämre av att vara 2 timmar, men jag hade inte haft nåt emot 2½ timme. Och då det är mig det handlar om så är det otroligt. Nu för tiden har längden på filmen blivit väldigt viktig för mig. Måste verkligen vara pepp för en 3-timmarsfilm medan en 1½-timmes känns helt okej att köra igång när som helst ungefär.

Bra manus av Sorkin, bra regi av Fincher och bra skådespelare. Och ja, det inkluderar Justin Timberlake som jag tyckte var riktigt bra. :)

8/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön okt 24, 2010 0:22

AKS skrev:The Social Network

Jag och Kalle såg denna film ikväll och jag blev riktigt förtjust. Fascinerande att en så intressant film kan göras på denna story. Pace var perfekt avvägd och för en gångs skull känner jag att filmen hade kunnat få vara en halvtimme längre. Inte så att den blev sämre av att vara 2 timmar, men jag hade inte haft nåt emot 2½ timme. Och då det är mig det handlar om så är det otroligt. Nu för tiden har längden på filmen blivit väldigt viktig för mig. Måste verkligen vara pepp för en 3-timmarsfilm medan en 1½-timmes känns helt okej att köra igång när som helst ungefär.

Bra manus av Sorkin, bra regi av Fincher och bra skådespelare. Och ja, det inkluderar Justin Timberlake som jag tyckte var riktigt bra. :)

8/10


Jag såg den också ikväll. Hade tänkt skriva någon rad, men du gjorde det åt mig. Så jag skriver bara på och säger tummen upp! :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis okt 26, 2010 19:00

2½ år senare har jag sett om This Is England och den är fortfarande en fantastisk film. Punch in the gut. Verkligen. Jag ger inte ut många 5-plussare eller 10: or på IMDb. Väldigt få. Detta är en av dem. (Åtta filmer av ca 1170 har fått 10 av mig.)

Då jag ser om Sweet Sixteen (nämner den i min gamla kommentar nedan) ska det bli intressant om jag ser några som helst kopplingar. Jag ser dem inte riktigt nu, men så har jag inte sett Sweet Sixteen sen den gick på bio heller. (Och This Is England är i alla fall en bra mycket bättre film och då är Sweet Sixteen väldigt bra.)

AKS skrev:This Is England

Wow. Lysande film och antagligen den bästa film jag sett på flera år. Shane Meadows kommer jag definitivt att hålla ännu mer utkik efter efter denna film (Dead Man's Shoes är ju också en film jag gillar). Han får mig definitivt att tänka på Ken Loach vilket är en komplimang. Denna film fick mig specifikt att tänka på Sweet Sixteen kanske för att de förutom realismen även har ett coming of age-tema gemensamt.

Det jag gillar med filmen är främst hur naturlistisk den känns, från skådespelarinsatser till production design till foto etc. Men annat är väl inte att vänta av en sådan här brittisk film. Thomas Turgoose kan vara den bästa barnskådespelare jag sett i en film någonsin.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre okt 29, 2010 4:09

Scott Pilgrim Vs the World.
:lovebunny: Just nu kan jag inte säga mer än så. Återkommer.

Info specifikt för Rikard: Legend Of Zelda i soundtracket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre okt 29, 2010 7:50

noike skrev:Info specifikt för Rikard: Legend Of Zelda i soundtracket.


:eek: Du, det var specifik och nödvändig info för mig med! :) Awesome!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » fre okt 29, 2010 16:00

Det kan vara värt att se Michael Cera spela Michael Cera. Igen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron