Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön jul 04, 2010 2:34

The Hive. SyFy maneater-film om myror. Inte bra, men underhållande dum med alkohol.

Koreansk general skrev:"No! We will not negotiate with ants!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » sön jul 04, 2010 19:04

Den andra maneaterfilmen vi såg var verkligen ingen höjdare heller (Mongolian Death Worm, bra titel dock :) ). Båda var faktiskt ganska långsamma och tråkiga även med alkohol. Vipers är nog faktiskt den bästa av de jag sett.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Rombat » sön jul 04, 2010 19:09

Utspelades någon av filmerna i den vanliga staden?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » sön jul 04, 2010 19:21

Nej. Nästan en besvikelse faktiskt...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » sön jul 04, 2010 20:36

Men vi har Black Swarm till nästa gång. Getingar och Robert Englund. Inspelad tidigare i serien också så förhoppningsvis lite mer action och i Vancouver.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » mån jul 05, 2010 21:43

MissKittyFantastico skrev:The Princess and the Frog

Den var väldigt mycket bättre än vad jag väntat mig. Väldigt bra till och med. Jag som delvis tröttnat på allt animerat och Pixarigt rycktes med i historien. Musiknumren var inte sockersött störiga heller och hela New Orleans-scenariot funkade väldigt bra.

Jag förvånar mig själv och ger den en 4:a, en stark 4:a.

Den såg jag förra helgen, med svenskt tal. Lite småtrevlig historia tyckte jag då, inte ett hjälplöst våp i huvudrollen utan en tjej som jobbar mot sitt mål.
Sen, när ungarna åkt hem och glömt filmen i stugan så såg jag den med originalrösterna och den blev genast mycket bättre, fyllligare, intressantare, verkligare.
En riktigt stark trea är det, minst. Kanske en fyra...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Mush » mån jul 05, 2010 22:47

Sett Alice i underlandet (Tim burtons)

Härlig film! Jag älskade fan allt, utom hattmakarens lilla dans på slutet. Disko musik och shit, bleh. Den var liksom väldigt skön för ögonen hela filmen. Jag är väldigt förtjust i Chessirekatten alltså. Borde varit lite skummare bara, då hade det varit perfekt. Men den här klår originalet lätt.

8/10
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav noike » mån jul 05, 2010 23:02

Mush skrev:Men den här klår originalet lätt.

Nej, boken krossar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mush » mån jul 05, 2010 23:07

noike skrev:
Mush skrev:Men den här klår originalet lätt.

Nej, boken krossar.


Menar DIsneys film, ja boken är bäst ja! Fast har inte läst through the looking glass :(
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav noike » mån jul 05, 2010 23:22

Men de som gjorde Disneyfilmen bör åtminstone ha läst boken. Tvivlar på att Tim Burton har gjort det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mush » mån jul 05, 2010 23:32

noike skrev:Men de som gjorde Disneyfilmen bör åtminstone ha läst boken. Tvivlar på att Tim Burton har gjort det.


Antar att du inte gillade hans film? :P
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Rombat » tis jul 06, 2010 18:14

noike skrev:Men de som gjorde Disneyfilmen bör åtminstone ha läst boken. Tvivlar på att Tim Burton har gjort det.

Disneys version är ju ett hopkok av båda böckerna, och när det görs en version som är mer trogen originalet så brukar folk sura för att det inte liknar Disney-filmen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » lör jul 10, 2010 21:25

Clash of the Titans:

Det är illa när en film med mångmiljonbudget är mycket sämre än den 30 år gamla kalkonrullen som inspirerade den.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » lör jul 10, 2010 21:37

Oj. Så illa?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » lör jul 10, 2010 21:45

Fruktansvärd.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön jul 11, 2010 23:07

Hank Von Helvete ska spela Cornelis Vreeswijk! :eek:

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/ho ... -1.1135341


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » sön jul 11, 2010 23:19

caffeineaddict skrev:Hank Von Helvete ska spela Cornelis Vreeswijk! :eek:

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/ho ... -1.1135341

Jag vet. Stod för ganska länge sen i Aftonhoran. Det kommer bli intressant... :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav adolvsson » mån jul 12, 2010 11:13

Rombat skrev:
noike skrev:Men de som gjorde Disneyfilmen bör åtminstone ha läst boken. Tvivlar på att Tim Burton har gjort det.

Disneys version är ju ett hopkok av båda böckerna, och när det görs en version som är mer trogen originalet så brukar folk sura för att det inte liknar Disney-filmen.

Ett av mina problem med filmen var att den var för lik historien som vi känner den (om jag nu tänker original eller Disney ska låtas vara osagt), att när det skulle vara en uppföljare kändes den bara som ännu en filmatisering i mängden.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » mån jul 12, 2010 16:27

adolvsson skrev:
Rombat skrev:
noike skrev:Men de som gjorde Disneyfilmen bör åtminstone ha läst boken. Tvivlar på att Tim Burton har gjort det.

Disneys version är ju ett hopkok av båda böckerna, och när det görs en version som är mer trogen originalet så brukar folk sura för att det inte liknar Disney-filmen.

Ett av mina problem med filmen var att den var för lik historien som vi känner den (om jag nu tänker original eller Disney ska låtas vara osagt), att när det skulle vara en uppföljare kändes den bara som ännu en filmatisering i mängden.


Ok nu ökar vi förvirringen lite till. Jag har läst båda böckerna (när jag fick veta att Tim Burton spelar in filmen), och har säkert sett Disneyversionen fast jag inte minst det exakt - trots det vet jag inte vad jag egentligen tyckte om filmen.

Jag gillade den starkt rent visuellt, och karaktärerna var sköna, men på ngt sätt tycker jag ändå att den borde förbli fristående - filmatiseringen borde ju ändå ses som en fristående fortsättning...

... lite som "Scarlette" och "Borta med Vinden"

PS. Pratar om böckerna, å inte filmerna. har inte sett scarlette filmatiseringen (o har nog inga ambitioner unless someone tells me elsewise)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » mån jul 12, 2010 16:28

Är det ngn som har sett Shrek 4?

Eller låt mig omformulera: Ngn som vill se Shrek 4 i stockholmregionen förutom yours truly?
Senast redigerad av Crashdummie tis jul 13, 2010 16:26, redigerad totalt 1 gång.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » mån jul 12, 2010 16:45

Jag har tänkt lite om Tim Burtonfilmer. Smärtsamt men det behövdes göras.

Han har aldrig varit bra på innehåll utan harvarit beroende på andras manus för det. I början var det inte så stora problem men nu är det mer manus specialskrivna för honom. Vilket i sig inte behöver vara ett problem, val av rätt skådespelare till materialet kan göra underverk eftersom de arbetar på innehållet medan Tim viftar med sin frisyr för att få till rätt ljus.

Fram till Colin Nutley-fasen där skådespelarna väljs utefter något helt annat än roll och film och mer efter på hur mycket vänner de är. Och det fungerar inte. De står där och istället för att ge rollerna substans så visar de upp sig för Tim på ett "look! I can be just as kooky as you! Woooooh!"

Sedan skulle jag vilja påstå att Tims ovilja att läsa originalen är ett problem i sig — och har alltid varit. För han missar alltid poängen. Uton ibland som i Batman då han lyckades träffa rätt ibland.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tis jul 13, 2010 2:49

Crashdummie skrev:Är det ngn som har sett Shrek 3?

Eller låt mig omformulera: Ngn som vill se Shrek 3 i stockholmregionen förutom yours truly?


Jag har tänkt se Shrek 4. Men vet inte när, var eller hur - det vill säga om det blir på bio elr dvd.

Fram till Colin Nutley-fasen där skådespelarna väljs utefter något helt annat än roll och film och mer efter på hur mycket vänner de är. Och det fungerar inte. De står där och istället för att ge rollerna substans så visar de upp sig för Tim på ett "look! I can be just as kooky as you! Woooooh!"


Sådär känner jag verkligen när det kommer till Johnny Depp. Alla tjatar alltid om hur bra han är i Tim Burton filmer men jag tycker ofta han spelar nästan samma roll. Jag känner inte alltid den där mångsidigheten. Sättet han spelar på i varje ny Tim Burton film känns aldrig som en helt ny sida av honom, utan snarare en fortsättning på en gammal karaktär.Det bästa med Tim Burton filmer är det visuella, men substans brukar fattas. Och jag börjar bli lite trött på Johnny Depp.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis jul 13, 2010 13:13

Jag gillar Johnny Depp som skådis men jag håller med dig angående Tim Burtons filmer och Depp. Det är för mycket upprepning nu, låt honom spela en annan typ av karaktär istället, lite nytänkande. Förstår att både Depp och Burton älskar den typen av karaktärer men de är mest tokiga, inte så mycket substans som sagt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav malavel » tis jul 13, 2010 19:55

Har också tröttnat på Johnny Depp. Eller i alla fall så har hans senaste filmer varit kassa. Tidigare älskade jag alla filmer jag såg som han var med i. Undrar om inte Fear and Loathing var den sista som var riktigt bra. Pirates 1 var iofs också rätt bra.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jul 15, 2010 1:56

The Runaways. Jodå, inte så illa pinkat alls. Jag gillade en hel del trots vissa problem. Jackie Fox ville inte ha sitt namn med i filmen alls, Lita Ford har inte stor plats (förståeligt i och med att den bygger på Cherie Curries självbiografi), och jag antar att Fowley är något nedtonad i filmen.
Kristen Stewart klarade av att le, och Dakota Fanning som Cherie var... gnnnn. "Jail-fucking-bait! Jack-fucking-pot!" Bra musik, snyggt filmad, scenen på dansstället i början var tokigt snygg. Tumme upp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Crashdummie » tor jul 15, 2010 10:08

Shrek 4

Ja, vad kan man säga: gillar man de övriga filmerna som kommer man nog gilla denna oxå. Helt ok film men det var häftigt att se den i 3D dock känns själva handlingen lite uttjatat. Fast jag är sucker för karaktärerna, de är ju bara så sköna. Och visst hade den sina stunder o småfniss, sköna oneliners. Dock lite besviken på att det inte fanns så mycket sång i denna film - det är ju en av sakerna som gör shrek till shrek liksom.

Betyg: 3/5 sevärd

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav eriked » fre jul 16, 2010 1:06

Snart kommer den!
Bild
Bild

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör jul 17, 2010 0:06

WTF är det här? Cluny? Helena Bonham Carter? Kanske har Peter Davison gjort en porrfilm trots allt. :D
http://www.imdb.com/title/tt1339315/
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » lör jul 17, 2010 0:25

sfinx skrev:WTF är det här? Cluny? Helena Bonham Carter? Kanske har Peter Davison gjort en porrfilm trots allt. :D
http://www.imdb.com/title/tt1339315/

Yeah. För det är verkligen den castingen man vill ha i en porrfilm. Nigel Planer, Tony Robinson och Timothy Sprall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » lör jul 17, 2010 16:35


Trailer för syfiliskanalens nya mästerverk skapelse. :devil:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron