Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » ons apr 28, 2010 18:27

Fruktansvärt dålig.

Håll ut till The Expendables.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Binchy » ons apr 28, 2010 20:11

Gammal goding: The Shawshank Redemption. Har inte sett hela, brukar se en bit av gamla godingar medan vi äter middag. Sen vill jag ut på nätet igen...

Red: "I don't know where 30 years went." (Citat från minnet.) För 30 år sen gick jag i femte klass. Den stora omröstningen om kärnkraften var på tapeten. Det är inte samma period som i filmen, självklart. Men, ändå, hur många här minns vad de gjorde för trettio år sen?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav eynosh » lör maj 01, 2010 17:10

*ej filmrelaterat*

modererat av enok
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav eynosh » mån maj 03, 2010 14:27

Kick ass har spelat in dryga 70 mil usd världen runt, vilket motsvarar budgeten dom hade. Inte pjåkigt för en film var R-rated i USA. Med tanke på att den kommer rulla ett tag till på biograferna + dvdförsäljning kanske vi kan förvänta oss en uppföljare.

YAY!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav herdware » mån maj 03, 2010 17:28


Trailer till Jonah Hex. Verkar kanske inte så illa som jag var rädd för. Kraftigt Hollywoodifierad, naturligtvis. Den verkar inte ha "rätt" stämning, den gråa, sorgliga, råa stämningen som var så passande i serietidningen. Dialogen känns inte heller "Jonah Hex". Känns lite väl futuristisk också. Kommer väl se den ändå, förstås.
Vad Megan Fox har i filmen att göra vet jag inte heller.
Hörde ett rykte om att Mastodon skulle göra musiken.

Dessutom så var det faktiskt inte på detta viset han fick sitt ansikte! :angry:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tomas » mån maj 03, 2010 21:22

Hex trailer.
Såg inte alltför spännande ut och flera scener fick mig att tänka på Wild Wild West :?
"Your horse looks even cooler than it did in the picture"
"That's because it didn't have Gatling guns in the picture."
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » mån maj 03, 2010 21:40

Meh. Känns som om det man behövde veta fanns i trailern. Fast jag ser den nog ändå. Man vet ju aldrig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » mån maj 03, 2010 21:49

Hoppet är ju det sista som överger... därav mina kommentarer under trailern.

SERIETIDNINGEN VAR JU SÅ BRA!

USA-premiären var 18:e Juni. Undrar när vi får den hit?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Rombat » tis maj 04, 2010 23:37

Iron Man 2

Asbra! Helt klart snäppet över föregångaren. Enda är väl att Rhodey inte är alls så brutal som han borde vara.

Och lite försmak inför nästa del av Avengers-uppbyggnaden blev det också! Thor!

Och det var inte, som jag trodde, bara Ac/Dc. Det var nån Clash-låt också.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » tor maj 06, 2010 3:15

Såg Crazy Heart på fyllan. Ajsom...

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav The Buffster » tor maj 06, 2010 9:25

Jeff Bridges är så jävla snygg i Crazy Heart att det nästan inte är okej.

Bra film i övrigt också.

Särskilt musiken!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav A bear » sön maj 09, 2010 20:28

The Crazies. Remake på en gammal Romerofilm, men han har ju tur med remakesen ibland och den här är faktiskt bättre än originalet (som i ärlighetens namn hade en bra idé och inte mycket mer). Då var det Vietnam som låg under alltihop, nu är det Falluja. Ett militärflygplan kraschar i en liten stad i Iowa med biologiska vapen ombord, och snart börjar fler och fler stadsbor drabbas av mystiska blödningar och psykotiska utbrott... så USAs regering gör vad de alltid gör i de här filmerna: sätter hela stället i karantän och skjuter alla som gör motstånd. Varav folket i stan blir rasande och gör motstånd. Så hur ska vår hjälte sheriffen kunna avgöra vilka som är sjuka i raseriviruset, och vilka som bara är rättmätigt förbannade över att behandlas som umbärliga kreatur...? Kunde nog mått bra av lite färre skräckfilmsklichéer, men inte dumt, inte dumt alls. 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Matt » sön maj 09, 2010 21:22

Såg en ganska bra film faktiskt.
Finding Amanda.
Såg en lite sämre film.
The Hangover.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Garim » sön maj 09, 2010 21:39

Iron Man 2. Nästan lika bra som första. Black Widow var grym. Mickey Rourke var grym. Jag gillade.

Edit: Rombat... Thor? Jag såg saker som hintade till Cpt America, inte Thor... vad missade jag?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Binchy » sön maj 09, 2010 21:43

Såg Fish Tank nyss. Tja, skönt att se en film som inte var från Hollywood. Men inte var den överraskande direkt. Man kunde gissa innan vad som skulle hända i princip hela tiden. Femtonåringa Mia, uppvuxen i The Project, arg på allt och alla. En mamma som är knappt dubbelt så gammal som henne själv och en syster i 8-10-årsåldern. Mamman skaffar ny pojkvän, som fattar tycke för Mia. Först uppträder han som snäll storebror/fadersfigur, men en kväll när han är full och mamman har däckat, så "råkar" han och Mia ha lite sex på soffan. Dagen efter sticker pojkvännen hem till fru och barn igen.

Mia svarar på en annons om talangfulla kvinnliga dansare, och givetvis handlar det om "exotisk" pole dancing...


Har sett många sämre filmer dock. Tex del sjuttioelva i Wallander-serien som vi såg igår. Så löst sammanhållen det bara gick, totalt renons på spänning, eller intresse för någon av de inblandade.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » sön maj 09, 2010 22:21

Garim skrev:Iron Man 2. Nästan lika bra som första. Black Widow var grym. Mickey Rourke var grym. Jag gillade.

Edit: Rombat... Thor? Jag såg saker som hintade till Cpt America, inte Thor... vad missade jag?

SHIELD hittar hammaren ute i öknen efter eftertexterna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » sön maj 09, 2010 22:29

noike skrev:
Garim skrev:Iron Man 2. Nästan lika bra som första. Black Widow var grym. Mickey Rourke var grym. Jag gillade.

Edit: Rombat... Thor? Jag såg saker som hintade till Cpt America, inte Thor... vad missade jag?

SHIELD hittar hammaren ute i öknen efter eftertexterna.

Vad hintade cpt america?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » sön maj 09, 2010 22:38

eynosh skrev:
noike skrev:
Garim skrev:Iron Man 2. Nästan lika bra som första. Black Widow var grym. Mickey Rourke var grym. Jag gillade.

Edit: Rombat... Thor? Jag såg saker som hintade till Cpt America, inte Thor... vad missade jag?

SHIELD hittar hammaren ute i öknen efter eftertexterna.

Vad hintade cpt america?

En trasig testsköld i lådan från Howard Stark, den som användes för att lyfta upp spegeln till rätt höjd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön maj 09, 2010 23:37

noike skrev:
Garim skrev:Iron Man 2. Nästan lika bra som första. Black Widow var grym. Mickey Rourke var grym. Jag gillade.

Edit: Rombat... Thor? Jag såg saker som hintade till Cpt America, inte Thor... vad missade jag?

SHIELD hittar hammaren ute i öknen efter eftertexterna.

De kan ha olika snuttar efter eftertexterna också, som med Wolverine-filmen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Nyx » mån maj 10, 2010 8:25

Rombat skrev:
noike skrev:
Garim skrev:Iron Man 2. Nästan lika bra som första. Black Widow var grym. Mickey Rourke var grym. Jag gillade.

Edit: Rombat... Thor? Jag såg saker som hintade till Cpt America, inte Thor... vad missade jag?

SHIELD hittar hammaren ute i öknen efter eftertexterna.

De kan ha olika snuttar efter eftertexterna också, som med Wolverine-filmen.

Såg den igår. Inte riktigt lika kul som ettan men jag hade stort utbyte av Mickey Rourke. Och efter eftertexterna var det slutsnutten med hammaren i öknen som hintade om Thor. Vet inte om det finns någon annan?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån maj 10, 2010 8:50

Går det att se den andra järnmannen utan att ha sett den första?
Jag vill bara se Scarlett
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Garim » mån maj 10, 2010 9:09

Jag stannade inte till efter eftertexterna :oops: men läste på IMDB att scenen på slutet var Att de hittade något under Antarktis. Det låter som Cpt America för mig. Men det kanske är som Rombat sa, att det kan vara olika snuttar...

Edit: Fast efter lite sökning på YouTube så verkar det bara finnas en extra scen på slutet. Thor's hammare.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eriked » mån maj 10, 2010 9:59

Matt skrev:Går det att se den andra järnmannen utan att ha sett den första?
Jag vill bara se Scarlett
Om nu Scarlett inte är med i den första så lär du väl inte ha missat något? Lät som en dum fråga tycker jag.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » mån maj 10, 2010 12:13

Men första Iron Man är oerhört underhållande! Fast det är klart att du kan se andra ändå, Matt.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav slugslinger » tis maj 11, 2010 21:38

2st nya maneater filmer på väg "mongolian death worms"(under inspelning) och "canary"(kommer spelas in efter mongolian filmen)
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav Tob » tis maj 11, 2010 23:42

Imorgon blir det Robin Hood!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav lilith » ons maj 12, 2010 21:56

Tob skrev:Imorgon blir det Robin Hood!

Åh, jag är sjukt sugen på Robin Hood!

- Det är ...Robin Hood!...jag vill ha...zzzz
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Nyx » ons maj 12, 2010 22:01

lilith skrev:
Tob skrev:Imorgon blir det Robin Hood!

Åh, jag är sjukt sugen på Robin Hood!

- Det är ...Robin Hood!...jag vill ha...zzzz

Vi har skaffat biljetter till på lördag. Fast själv är jag nog mest sugen på att se Marion ;) :popcorn:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor maj 13, 2010 0:03

Aningen besviken är jag. Detta har ju blivit lite av Scotts paradgenre, mycket tack vare sin fingertoppskänsla när det kommer till svulstiga sammandrabbningar. Men det imponerade inte. Jag skyller mest på att filmen är PG13 och att den hade mått bra av att vara lite råare. Men annars tycker jag historien funkade väldigt bra och jag tror inte den liknar någon annan Robin Hood film. Bra skådespelare, både på pappret och sett till utförandet. Svag 4a.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sfinx » tor maj 13, 2010 1:15

lilith skrev:
Tob skrev:Imorgon blir det Robin Hood!

Åh, jag är sjukt sugen på Robin Hood!

- Det är ...Robin Hood!...jag vill ha...zzzz

Synd att det är Gladiotor i huvurollen, men jag vill vill se den för Kate Blanchett. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron