Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Binchy » fre apr 23, 2010 20:21

marzipan, Anosheh är inte så farlig som han låter. Hanna och jag träffade honom för sisådär fem år sen och han var precis lika nervös som vi var.

Fast, det är antagligen lättare att se på folk med överseende när man är sisådär dubbelt så gammal som de flesta här.
Lilith, I really, really like you!

Yes, I have had too much ecological wine. Sorry.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » fre apr 23, 2010 21:07

It's the ecology that gets to you...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » fre apr 23, 2010 21:22

DEFINITELY!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav eynosh » fre apr 23, 2010 21:35

Vad är det här för något. Skärpning. Återgå till rätt tråd. Sluta upp bfträff-tramsigheter här.

Jag kräver ordning och symmetri!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav marzipan » fre apr 23, 2010 21:38

Binchy skrev:marzipan, Anosheh är inte så farlig som han låter. Hanna och jag träffade honom för sisådär fem år sen och han var precis lika nervös som vi var.

Hihi, hmm? vem är farlig? eller inte farlig var det ja. Vad bra! Jag är inte heller farlig. Tror jag.
Binchy skrev:Yes, I have had too much ecological wine. Sorry.

samma här. skål på dig.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav noike » fre apr 23, 2010 21:52

eynosh skrev:Jag kräver ordning och symmetri!

"Next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more of next week on mobius strip theatre there will be more..."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » fre apr 23, 2010 21:58

marzipan skrev:
Binchy skrev:marzipan, Anosheh är inte så farlig som han låter. Hanna och jag träffade honom för sisådär fem år sen och han var precis lika nervös som vi var.

Hihi, hmm? vem är farlig? eller inte farlig var det ja. Vad bra! Jag är inte heller farlig. Tror jag.
Binchy skrev:Yes, I have had too much ecological wine. Sorry.

samma här. skål på dig.


Jag är ohyggligt ofarlig. Det är ett faktum. Jag är snäll och trevlig och överseende, och tom lite mammig om det behövs. Jag har inga egna barn, så alla som behöver lite mammighet kan komma till mig. "lite mammighet" is the key here. Lite, remember?

Ekologiskt vin är NIIICE!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav lilith » fre apr 23, 2010 22:31

Binchy :lovebunny: :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav eynosh » fre apr 23, 2010 22:44

Idag duschade jag.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav eynosh » fre apr 23, 2010 23:25

Skickat: 23 apr 2010, 21:52
Från: gaspode
Till: eynosh
Följande är en varning som har utfärdats mot dig av en administratör eller moderator på detta forum.

Detta är en varning för följande inlägg: viewtopic.php?f=22&p=506609#p506609.
Fel tråd.


Fascism.
Senast redigerad av eynosh fre apr 23, 2010 23:27, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav gaspode » fre apr 23, 2010 23:26

du slipper en varning till för det där. bara för att det är du.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 24, 2010 0:06

Serenity

För säkert tionde gången och fortfarande får den mig att både skratta, ropa högt och gråta. :lovebunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav herdware » lör apr 24, 2010 1:21

Binchy skrev:Jag kan också rekommendera dig att åka, marzipan. De är himla goa människor, allihop.

Jag är nog för bekväm för att åka iväg långt bort, eller trygghetsnarkoman. Jag trivs bäst hemma. Stupid me!

Snick-snack. Du skulle ju kommas sist till Norrköping men inte då... Nu får du pallra dig och därmed basta!
All in favor say AY!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sfinx » lör apr 24, 2010 13:30

herdware skrev:
Binchy skrev:Jag kan också rekommendera dig att åka, marzipan. De är himla goa människor, allihop.

Jag är nog för bekväm för att åka iväg långt bort, eller trygghetsnarkoman. Jag trivs bäst hemma. Stupid me!

Snick-snack. Du skulle ju kommas sist till Norrköping men inte då... Nu får du pallra dig och därmed basta!
All in favor say AY!

Ay.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eynosh » lör apr 24, 2010 17:29

sfinx skrev:
herdware skrev:
Binchy skrev:Jag kan också rekommendera dig att åka, marzipan. De är himla goa människor, allihop.

Jag är nog för bekväm för att åka iväg långt bort, eller trygghetsnarkoman. Jag trivs bäst hemma. Stupid me!

Snick-snack. Du skulle ju kommas sist till Norrköping men inte då... Nu får du pallra dig och därmed basta!
All in favor say AY!

Ay.

Är det en film eller?



ORDNING! Inge mera OT!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Binchy » lör apr 24, 2010 17:32

Det är en mycket utökad diskussion om filmen Peeping Tom, ju!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » lör apr 24, 2010 17:35

Och Peeping Tom är en film som borde ligga eynosh nära hjärtat, då den handlar om oskyldiga ovetandes kvinnor som blir attackerade med vapen av en främling första gången de träffas.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » lör apr 24, 2010 17:47

caffeineaddict skrev:Och Peeping Tom är en film som borde ligga eynosh nära hjärtat, då den handlar om oskyldiga ovetandes kvinnor som blir attackerade med vapen av en främling första gången de träffas.

Spoiler! Alert! :angry:
Hahahaha! Skoja bara.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav herdware » lör apr 24, 2010 18:33

eynosh skrev:ORDNING! Inge mera OT!

Inget är OT på BF!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav gaspode » lör apr 24, 2010 18:38

herdware skrev:
eynosh skrev:ORDNING! Inge mera OT!

Inget är OT på BF!

rättelse: Inget är OT på BF om inte anosheh skriver det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eynosh » lör apr 24, 2010 22:00

gaspode skrev:
herdware skrev:
eynosh skrev:ORDNING! Inge mera OT!

Inget är OT på BF!

rättelse: Inget är OT på BF om inte anosheh skriver det.


INSE!

Som tack för ditt stöd Martin så ska jag inte försöka skriva ett visst ord i en viss tråd kommande vecka.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » lör apr 24, 2010 22:02

lilith skrev:
caffeineaddict skrev:Och Peeping Tom är en film som borde ligga eynosh nära hjärtat, då den handlar om oskyldiga ovetandes kvinnor som blir attackerade med vapen av en främling första gången de träffas.

Spoiler! Alert! :angry:
Hahahaha! Skoja bara.


:D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » lör apr 24, 2010 22:04

Och för att leda in tråden på rätt spår:

The spy next door

Fruktansvärd dålig film med Jackie Chan.

Liknar Dagissnuten eller the pacifier i temat. Jackie Chan tycker om den ensamstående trebarnsmamman som bor granne. problemet är att barnen inte gillar honom, och att han jobbar som spion för CIA.
Tycker inte jag behöver beskriva mer vad filmen handlar om eller vad som händer, med tanke på att det är ganska självklart (tycker jag).

Den här är inte ens bra som baksmällefilm. Och med tanke på att jag inte ens tyckte om den säger ganska mycket.

1.5/5
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Binchy » lör apr 24, 2010 22:55

It's Complicated. Och det var det, verkligen. Men oerhört uppfriskande att se femtio-plussare som var sexiga och fulla och höga och LEVANDE. De var inte enbart någons förälder, utan de var framförallt sig själva.

Undrar om det beror på att fyrtiotalisterna inte ger sig frivilligt? De tänker stanna kvar på sina poster som manusförfattare, producenter, regissörer osv, och de vill se sig själva på duken. Tidigare generationer har (mer eller mindre) snällt funnit sig i att bli mammor och sen farmödrar, asexuella varelser som bara lever för andra. Farmödrarna när jag var liten var hemmafruar, som fanns till för sina barn och barnbarn, fanns till hands hela tiden om barnbarnen blir sjuka. Dagens farmödrar har egna jobb, egna liv. Givetvis ingår barn och barnbarn i de liven också, men de är en av många delar i livet.

(Jag har använt farmor som exempel för alla far- och morföräldrar, för hon var den som alltid, alltid fanns tillhands för mig.)

It's Complicated är en småtrevlig förväxlingsfilm, underhållning för en kväll. Vete katten om jag kommer se den så många fler gånger. Alla skådespelare gör ett bra jobb. En helt OK 3:a.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav wyndham » lör apr 24, 2010 23:40

Den irländska singer-songwriter-musikalen Once var en trevlig sak. Kände igen en av sångerna eftersom den sjöngs och vann på Oscarsgalan ganska nyligen. Med aningen bättre sånger hade det här varit en riktig pärla, men likväl en solid trea. En fin historia är vad det är.Stort plus för ett mycket tillfredsställande slut. Inte bara att det blir som det blir, utan också att det framställs som lyckligt och inte bitterljuvt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Crashdummie » tis apr 27, 2010 16:14

Binchy skrev:Jag kan också rekommendera dig att åka, marzipan. De är himla goa människor, allihop.


Cuz.. they taste like chicken? :sacrificebunny: :D

btw, Ay för att både Binchy och marzipan kommer till BF träffen (då har jag gjort mitt - 2st i utbyte mot mig, det borde väl funka va?)

jag tycker småcharmigt hur eynosh försöker införa lite ordning o reda här i trådtrasseln kallad forum. Bra att han är blivande läkare - han borde veta vad han ska göra för den där pulserande stora venen på hans huvud? :D

Film var det ja: Toy Story 1 & 2 i 3D - var på ngn medlemstjosan, och det var aaaaaawesome! Jag förstår inte hur jag har kunnat missa toy story filmerna. Det roligaste var att jag och en vän satt och försökte gissa skådisarna bakom rösterna. Sjukt kul :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav eynosh » tis apr 27, 2010 21:03

Crashdummie skrev:
Binchy skrev:Jag kan också rekommendera dig att åka, marzipan. De är himla goa människor, allihop.


Cuz.. they taste like chicken? :sacrificebunny: :D

btw, Ay för att både Binchy och marzipan kommer till BF träffen (då har jag gjort mitt - 2st i utbyte mot mig, det borde väl funka va?)

jag tycker småcharmigt hur eynosh försöker införa lite ordning o reda här i trådtrasseln kallad forum. Bra att han är blivande läkare - han borde veta vad han ska göra för den där pulserande stora venen på hans huvud? :D

Film var det ja: Toy Story 1 & 2 i 3D - var på ngn medlemstjosan, och det var aaaaaawesome! Jag förstår inte hur jag har kunnat missa toy story filmerna. Det roligaste var att jag och en vän satt och försökte gissa skådisarna bakom rösterna. Sjukt kul :D


Läste tråden, stängde fliken för tidigt. Hann inte läsa ditt inlägg förutom första raden. Blev fly förbannad och skulle skicka mördarkaniner och pingviner mot dig när jag såg att du avslutade med ett relevant stycke.

Nära där. Tur.

Edit: Jag försökte hålla mig, men det gick inte.
Vener pulserar inte, utan det är artärer.

Förlåt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Rombat » tis apr 27, 2010 21:57

Jag trodde det var penis, jag.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Crashdummie » ons apr 28, 2010 10:06

Rombat - jag skrev "bultande" först men insåg hur lätt den associationen skulle härledas. Jag menar, män är väl kända att bara kunna tänka med huvud åt gången anyway

Eynosh - haha tack för korrigeringen, rätt ska vara rätt, och en ven är ingen artär! Fast... om allt nu ska vara så rätt, så tror jag jag missade din filmkoppling i inlägget :devil:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav eynosh » ons apr 28, 2010 17:50

Crashdummie skrev:Rombat - jag skrev "bultande" först men insåg hur lätt den associationen skulle härledas. Jag menar, män är väl kända att bara kunna tänka med huvud åt gången anyway

Eynosh - haha tack för korrigeringen, rätt ska vara rätt, och en ven är ingen artär! Fast... om allt nu ska vara så rätt, så tror jag jag missade din filmkoppling i inlägget :devil:


Jag vet, var rädd att ha fått en till varning när jag öppnade tråden. Men du har inte heller ngt om film nu. FY!


Laddat ner några av Dolp Lundgrens filmer, någom som sett nya universal soldier? var den något att ha?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron