Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » ons apr 21, 2010 15:05

När jag såg Defendor (kanske 4 veckor sen?) tyckte jag den var lite blaha. Sen la jag mig och vaknade på morgonen, och då föll det in hur pass jävla bra den är.

Förväntar man sig en superhjältefilm blir man kanske lite besviken, men ifall man utgår från att det är en drama/action/komedi-film med inslag av superhjältefenomen så är den riktigt, riktigt bra. Tycker jag iaf.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav malavel » ons apr 21, 2010 15:14

Defendor! Helt imba!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » ons apr 21, 2010 15:38

Kick Ass

Såg den igår, och för att citera den förvånade tonåringen längst bak i bion: "Jag trodde det skulle vara en barnfilm!"

En extrem blodig, sarkastisk, och vrickad film - and i liked it! Inte alls vad jag hade förväntat mig, och om för inget annat är den sevärd för den är så annorlunda. Fast i och för sig, det underlättar om man inte har vuxit ur sin superhero obsession (as yours truly) :D

Ett stort plus för den helt sjukt coola musiken genom filmen!

3,5-4 av 5

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Garim » ons apr 21, 2010 19:45

Ja, efter allt ni snackat om Defendor, så var jag ju tvungen att se den. Jag gillade den jättemycket. Hade inte hört talas om den tidigare. Varför blev inte detta en bio-hit?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav adolvsson » ons apr 21, 2010 20:00

Garim skrev:Varför blev inte detta en bio-hit?

Därför att den inte gick upp på bio här. Bara begränsad release i staterna och direkt till DVD i Sverige.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons apr 21, 2010 20:21

Peeping Tom

Ytterligare en av de filmer jag tänkt se i ett antal år, men det drar ut på tiden innan det blir gjort. Såg ytterligare en sån film i veckan (La cité des enfants perdus) så nu är jag på gång! Om jag ska vara fräck nog att jämföra två så diametralt olika filmer bara för att jag såg dem samma vecka, så skulle jag säga att Peeping Tom är en mycket bättre film. Enfants perdus var bra den med, men hade en relativt svag inledning innan den blev riktigt bra mot slutet.

Peeping Tom var bra från början till slut. Tyckte att Böhm passade mycket bra i huvudrollen med de stora, oskyldiga ögonen och den försiktiga rösten. Det som slår mig mest är dock hur modern filmen kändes. Den spelades in 1959, men i uppbyggnad och pace och hur den var filmad kändes det som att den kunde ha varit filmad idag. Inte långt ifrån i alla fall. Fast om den gjordes nu skulle det väl vara blodbad filmen igenom. :)

Visst, det fanns nackdelar, som att tjejerna står stilla och bara låter sig mördas. Swift knee in the groin någon? Eller i alla fall ett försök att springa undan? Men nej då... Men på det stora hela fungerade filmen riktigt, riktigt bra.

8/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » ons apr 21, 2010 21:49

adolvsson skrev:
Garim skrev:Varför blev inte detta en bio-hit?

Därför att den inte gick upp på bio här. Bara begränsad release i staterna och direkt till DVD i Sverige.

Jo, gissade väl att det var så, men så undrar jag - hur fan tänker dom?! Suck...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav marzipan » ons apr 21, 2010 22:29

AKS skrev:Peeping Tom

Peeping Tom! Älskar Peeping Tom. Det är roligt att säga också. Peeping! Tom!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav caffeineaddict » tor apr 22, 2010 1:00

marzipan skrev:
AKS skrev:Peeping Tom

Peeping Tom! Älskar Peeping Tom. Det är roligt att säga också. Peeping! Tom!


marzipan! Du MÅSTE! vara med på nästa träff! Jaha! PEEPING! TOM!

Kom igen nu! It would be brilliant! *Richard Hammond-leende*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav marzipan » tor apr 22, 2010 10:57

caffeineaddict skrev:
marzipan! Du MÅSTE! vara med på nästa träff! Jaha! PEEPING! TOM!

Kom igen nu! It would be brilliant! *Richard Hammond-leende*

Hehehe! Ja, det hade säkert varit strålande. Strålande! Jag kan komma förbi och tjuvkika på er, okay? Så slipper jag vara social och nervös. Om ni verkar trevliga eller har ost får jag väl säga hej.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav caffeineaddict » tor apr 22, 2010 12:15

marzipan skrev:Om ni verkar trevliga eller har ost får jag väl säga hej.


Jag tror vi kan kombinera de ovanstående relativt lyckat.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor apr 22, 2010 16:24

marzipan skrev:Jag kan komma förbi och tjuvkika på er, okay?


Peeping marzipan!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor apr 22, 2010 16:52

marzipan skrev:Om ni verkar trevliga eller har ost får jag väl säga hej.

De har en hylla för ost i det där huset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav marzipan » tor apr 22, 2010 21:10

Peeping marzipan är lockad, definitivt. Men lite för feg. Kanske. Just nu.

Fast osthylla, åh :drool:

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav herdware » tor apr 22, 2010 22:41

Du är inte den enda som har tvekat. Jag kan bara rekommendera dig att åka, så fantastiskt är det. Punkt.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav adolvsson » fre apr 23, 2010 1:15

Fröken marzipan, kom hit! Och därmed basta. Eller pasta. Eller ost. Ostpasta! Det är banne mig på tiden.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2010 7:11

adolvsson skrev:Fröken marzipan, kom hit! Och därmed basta. Eller pasta. Eller ost. Ostpasta! Det är banne mig på tiden.


Du fick ju ostpasta förra gången!

Men jo, marzipan borde komma.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » fre apr 23, 2010 8:23

Jag kan också rekommendera dig att åka, marzipan. De är himla goa människor, allihop.

Jag är nog för bekväm för att åka iväg långt bort, eller trygghetsnarkoman. Jag trivs bäst hemma. Stupid me!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2010 8:30

Långt bort, Binchy? Vi är i Norrköping.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » fre apr 23, 2010 12:05

Kort bort är också bort. Jag är dum, ok, jag sitter och oroar mig för att jag ska missa tåget hem, eller nåt sånt. Jag har roligast dagen efter, när jag sitter hemma i tryggheten och kan återuppleva händelsen. Sa jag att jag var dum?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » fre apr 23, 2010 15:07

Men jag vill ju träffa dig!! :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » fre apr 23, 2010 15:26

I brist på bättre saker att göra tog jag och gick till bion igår (kanske går idag igen, clash of the titans 3d kan väl inte vara såååå dålig) och fick lov av Alma att se Kick ass ensam.
(Inga handlingsspoilers)
Sätter mig, ser ett par bra trailers och känner att detta kan bli en bra kväll. Känner mig lite hängig och nere, och en Guilty pleasure/feelgood film kan vara vad som behövs. Inställd på skämt, generande scener och lyckliga slut börjar filmen rulla.
Börjar som jag tror med en cynisk öppningsscen, som förvånade mig lite över att den var lite.. rå.
Nåja, filmen rullar på, och ännu en gång slås jag lite av att "actionscenerna" är så råa och fullständigt oförutsägbara.
Filmen fortsätter, mer blod, råhet, psykisk terror (Hit Girls förhållande med Big daddy var ju hur sorglig som helst.., rå fysisk terror (hur det nu går till i en biosalong).

Kommer ut och ska börja gå hem och är lite avslagen. Här gick jag in, förväntade mig att se en feelgood-superhjälte-tonårsfilm och ut kommer jag efter att ha sett en blandning mellan Inglorious basterds, Kenny starfighter och american pie.
Tar en 20-25 minuter att gå från bion, och den här gången (i jmf med efter att jag sett defendor) slog det mig när jag kom hem hur jävla bra filmen var.

Dom har tagit superhjältetemat, tagit bort alla klicheér, satt in ett soundtrack som skulle få dom gamla musikalerna att skämmas, vågat skapa den efter en 15årsgräns och producerat en helt ny typ av superhjältefilm.

Just att den skapades utan att behöva hålla våldet borta för att få en Pg 13 (11 årsgräns) gjorde den så ofantligt mycket bättre. Att kunna visa scenerna fullt ut utan att bara släppa antydningar till vissa saker tog den några steg högre upp (När big daddy brinner och fortsätter att skrika ut kommandon till hit Girl. I vilken annan superhjältefilm skulle dom visa något sånt?


Jag vill nog påstå att detta är en av dom bästa superhjältefilmer som gjorts på senare år.

Edit:
Playtimes over kid
Hit Girl: I never play

Det gjorde ont i mig efter den dialogen.
Senast redigerad av eynosh fre apr 23, 2010 15:57, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Binchy » fre apr 23, 2010 15:43

AKS skrev:Men jag vill ju träffa dig!! :(

When you put it like that...
Jag ska verkligen göra mitt allra yttersta för att komma iväg till Norrköping, åtminstone en av dagarna. OK?
Det är där i slutet på maj det handlar om, eller?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2010 16:04

Goda poänger där, Anosheh. Jävla bra film var det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre apr 23, 2010 16:19

Binchy skrev:
AKS skrev:Men jag vill ju träffa dig!! :(

When you put it like that...
Jag ska verkligen göra mitt allra yttersta för att komma iväg till Norrköping, åtminstone en av dagarna. OK?
Det är där i slutet på maj det handlar om, eller?


Yay! Försök!! Jepp, 21-23 maj är det som gäller!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav marzipan » fre apr 23, 2010 17:56

adolvsson skrev:Fröken marzipan, kom hit! Och därmed basta. Eller pasta. Eller ost. Ostpasta! Det är banne mig på tiden.

Fröken adolvsson, jag tror att du har rätt. Banne mig. Jag kommer!

AKS skrev: 21-23 maj är det som gäller!

Jag kommer inte! :( Dumma datum. Men någon gång. Någon gång! och därmed ostpasta.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Jag tycker om det här inlägget. Det känns rätt välkomponerat

Inläggav adolvsson » fre apr 23, 2010 18:17

caffeineaddict skrev:
adolvsson skrev:Fröken marzipan, kom hit! Och därmed basta. Eller pasta. Eller ost. Ostpasta! Det är banne mig på tiden.


Du fick ju ostpasta förra gången!

Det är inte jag som syftar fel, det är du som missförstår vad jag menar. Det är BF-träff med marzipan som är på tiden. Att det är tid för ost är alltid alldeles för givet för att behöva påpekas.

marzipan skrev:Fröken adolvsson, jag tror att du har rätt. Banne mig. Jag kommer!

JA! :extas:

marzipan skrev:Jag kommer inte! :( Dumma datum. Men någon gång. Någon gång! och därmed ostpasta.

NEJ! :unlove:

Åh, liv, dessa oheliga lekar du leker med våra hjärtan och ostdyrkande, uh, smaklökar.

Typ?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav marzipan » fre apr 23, 2010 18:32

Nu tycker jag att du är lite dramatisk, adolvsson. Det är fint.

Någon gång, som sagt. Någon gång! marzipan på BF-träff! Yes! :extas:

adolvsson skrev:
Åh, liv, dessa oheliga lekar du leker med våra hjärtan och ostdyrkande, uh, smaklökar.

Typ?

Exakt.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav noike » fre apr 23, 2010 19:01

marzipan skrev:Någon gång, som sagt. Någon gång! marzipan på BF-träff! Yes! :extas:

Nu har du lovat! Även om det var otrevligt att säga ja och sedan nej till maj.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav marzipan » fre apr 23, 2010 19:13

noike skrev:
marzipan skrev:Någon gång, som sagt. Någon gång! marzipan på BF-träff! Yes! :extas:

Nu har du lovat! Även om det var otrevligt att säga ja och sedan nej till maj.

Att det är i maj, det är vad som är otrevligt. Men ja, nu har jag lovat! Jag brukar hålla vad jag lovar. Jag skjuter upp allting hela tiden, javisst. Men till slut så... Jag ska nog dyka upp ska ni se.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron