Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » lör mar 27, 2010 12:29

Jag håller med gaspode (igen!). Sherlock Holmes var inte så bra som den ville verka. Jag var faktiskt inte så underhållen som jag förväntade mig att vara. Robert Downey Jr FFS. Så det var Guy Ritchie som stod för regi? Mycket dåligt jobb. RDJr fick hållas och vara sig själv nästintill parodiskt. Filmen är väl ok, men inget jag skulle slösa min tid på om jag hade en lång lista filmer jag ville se. Och vem har inte det, ärligt talat.

Idag ska vi se Det sjunde inseglet på bio. Helt och hållet värd min tid.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav lilith » lör mar 27, 2010 12:33

Oh, glömde skriva, igår såg vi Smultronstället. Vilken road movie! Hade inte sett den förut och blev väldigt glatt överraskad. Gillade den jättemycket.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » lör mar 27, 2010 12:39

Jag tror att jag inte skrev sådär positivt om Sherlock Holmes. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » lör mar 27, 2010 13:01

lilith skrev:Oh, glömde skriva, igår såg vi Smultronstället. Vilken road movie! Hade inte sett den förut och blev väldigt glatt överraskad. Gillade den jättemycket.


Det är en så jäkla fantastisk film att jag inte riktigt har ord. Värme, humor, surrealism och så Bergmansk ångest och filosofi.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » lör mar 27, 2010 13:56

noike skrev:Nejdå. Den förklarade ju allt direkt efter det hade hänt, Inget utrymme alls för publiken att tänka.

med ett triumferande "AHA, så här smarta var vi!" ja.
Att filmen inte ger tittaren utrymme att tänka är ju inte ett tecken på att den inte tror att den är smart.
Snarare isåfall att den tycker att publiken inte lär vara smart.

Och
lilith skrev:Jag håller med gaspode (igen!).
:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » lör mar 27, 2010 15:09

Oke då, I'm the asshole. There's a newsflash.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » lör mar 27, 2010 15:10

noike skrev:Oke då, I'm the asshole. There's a newsflash.

no nicklas, you're not an asshole, you're just wrong. (omvänd Lebowskireferens!)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön mar 28, 2010 0:37

Jag och Anna såg precis Fish Tank som började som ett sånt där brittiskt socialdrama som man sett hundra gånger förut, men långsamt och med små med jävligt fungerande medel stack ut ur den mängden. Den blir dessutom intressant att ställa gentemot Precious, för de behandlar många av samma ämnen, men på väldigt olika (man skulle nästan kunna säga "amerikanskt" gentemot "brittiskt") sätt. Och i slutändan skulle jag säga att de är ungefär jämnbra. Även om Precious behandlar det med större dramatiska ögonblick och Fish Tank med mer subtilitet så fungerar ju faktiskt så många av Precious dramatiska ögonblick att jag inte vill välja den ena över den andra. Men å andra sidan har jag en ganska seriös mancrush på Michael Fassbender, så jo, Fish Tank vinner nog till slut. 4 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön mar 28, 2010 0:38

caffeineaddict skrev: Men å andra sidan har jag en ganska seriös mancrush på Michael Fassbender


Åh, du och ditt mancrush! Han är för dig vad Kate Winslet är för mig... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön mar 28, 2010 3:50

Appropå Fish Tank, så kan jag verkligen rekommendera Red Road som är Andrea Arnolds debut film. Mycket stark.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Binchy » sön mar 28, 2010 21:48

Vi har just sett Precious. Gud, vad jag är förbannad!
Folk som kan straffa sina barn för att deras pojkvänner hellre våldtar deras barn än ligger med dem... Tja, där är jag nästan beredd att återinföra dödsstraffet. Men bara nästan.
Men filmen slutar ändå trots allt "on a happy note".
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav adolvsson » sön mar 28, 2010 23:33

Alice in Wonderland
Att de var låga kan ha spelat in, antar jag, men faktum är att jag tvärs emot alla mina förväntningar faktiskt gillade Tim Burtons skildring av Alices äventyr i Underlandet. Jag tror det har mycket att göra med att Burton är en förvisso visuellt intressant regissör som alltför ofta glömmer bort att det måste finnas någonting mer. Under stora delar av Alice gör det inte mycket, tiden i Underlandet är ett äventyr, fartfyllt och fantasirikt, och det blir tillräckligt underhållande för att jag ska kunna vara okej med att det saknas något vitalt.

Vilket är sant ända fram till slutet, då vi bjuds beslut och karaktärsutvecklingar som en bättre regissör än Burton hade sett till att förankra åtminstone lite i filmen som var. Det gör han inte, och det är väl så det blir om man sätter det visuella framför allt annat.

Det andra som stör mig är (tyvärr än en gång) Johnny Depp, som visserligen i enskilda stunder oväntat lyser upp och blir något han inte varit på flera Tim Burton-filmer, fast för det mesta är han bara den där större-än-livet-varianten av sig själv. Eller snarare Willy Wonka kombinerad med Sweeney Todd. Inget nytt under solen, således, och gäsp.

Vilket leder mig till slutsatsen, att jag gillade för det var underhållande och under det benämningen fungerade mycket. Men särskilt hållbart i längden är det ju inte.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön mar 28, 2010 23:39

Det där beskriver nog ganska exakt vad jag tyckte om Alice också. Jag gillade Sweeny Todd mycket mer!
Dock så har jag nog alltid tyckt att Tim Burton är ganska så överskattad, förutom när det kommer till det visuella ofc. Kalle och Chokladfabriken tyckte jag var en otroligt trist film!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön mar 28, 2010 23:46

The Box. Jag tror Richard Kelly har en plan: sen Southland Tales kommer ingen längre att säga att "Äh, hans nya är sämre än Donnie Darko" utan "Nåja, hans nya är i alla fall bätte än Southland Tales". Problemet med planen är att han då ändå måste göra filmer som är bättre än Southland Tales, och The Box är, trots allt mumbojumbo och detaljarbete och snygg filmning och symbolik och en utmärkt Frank Langella och ett överdrivet Bernard Hermann-wannabe-soundtrack, bara en Twilight Zone-episod utdragen till två timmar. Det håller hjälpligt fram till infodumpen i slutet. Southland Tales var åtminstone kul. Men den är i alla fall bättre än S. Darko. 2/5.

New Moon. Jo, jag såg den - Rifftraxversionen! Och jo, Mike och robotarna har skitkul med den, och det är nästan allt som är värt att ha med den. Förutom att försöka gissa exakt hur pårökt Kristen Stewart är i varje scen. Twilight hade åtminstone något som liknade en handling. 2/5 för kommentarsspåret.

Hamlet 2. Om man tycker Steve Coogan är roligast i världen är detta säkert en skitkul film. Om man som jag tycker han är en halvhyfsad komiker är det en halvhyfsad film. Men som en blandning av Dangerous Minds och Slings And Arrows är den inte helt utan poänger. 2,5/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön mar 28, 2010 23:51

The Secret of Kells är en av de vackraste filmer jag sett. Utsökta animeringar. Verkligen utsökta. Historien hade kunnat suga och det hade ändå varit värt att se hela filmen. Lyckligtvis så var historien bra. Inget som sticker ut, men det är ju kul att se en berättelse om hur the Book of Kells kom till. Jag har ju sett den boken i Dublin och det är fina illustrationer. Minst sagt.

7/10 Oerhört vacker film och en fin liten berättelse.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » mån mar 29, 2010 20:44

Såg Hai kikku gâru! (High kick girl!) igår. En sådan film tycker man ju borde vara kul underhållning för stunden. Så inte i detta fallet. Fightingscenerna är OK, inte mer. Dessutom förstår jag mig inte på denna fascination med att reprisera sparkar och slag som finns i en del asiatiska filmer. Det är förihelvete inte friidrotts-VM! Storyn är nästan icke-existerande. Sammanfattningsvis:
Huvudrollsinnehavaren åker runt och utmanar diverse karateexperter på matcher för att hon vill bevisa sin skicklighet för sin tränare så att han ska ge henne sitt eftertraktade svarta bälte nån gång. Typ. Hursomhelst blir hon kontaktad av en grupp torpeder som vill att hon ska börja jobba för dem. Det visar sig dock att de är ute efter hennes tränare istället. Ingen riktig förklaring ges till varför, bara att det var "15 år sedan". Här slutar filmen i princip att handla om tjejen och övergår till att handla om när tränaren ska rädda henne och hennes kompis från torpederna.
Med ett sånt här svagt manus måste fightingen vara mycket mer imponerande eller rolig (ex. som Chocolate vilken ni bör se om ni inte gjort det.).
Akimoto Sayaka från AKB48 har en mycket liten biroll.
4/10.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » mån mar 29, 2010 22:47

Lista över 75 remakes som kommer inom kort.

American Pie? Tja, det är ju skönt att de inte låtsas som om de har någon skam i kroppen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » mån mar 29, 2010 23:04

:cry:

Hollywood - platsen där inga nya idéer föds.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » mån mar 29, 2010 23:14

TRUE GRIT vill jag se. Coen gör riktig western, borde vara första westernfilmen sedan Unforgiven som inte har Kevin Costner.

Intressanta på listan var att det var en del filmer där som inte alls var bra i original. Det finns ju inte mycket till chans att Red Dawn-remaken skulle kunna vara sämre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis mar 30, 2010 7:25

Jag är lite lättad, för jag såg varken Ladyhawk eller Bright light big city i listan, så de har väl inte kommit så långt ännu? :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » tis mar 30, 2010 7:54

De missade ju den nya versionen av Death at a Funeral. Den filmen är ju trots allt tre år gammal, ripe for a remake.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis mar 30, 2010 12:38

caffeineaddict skrev:De missade ju den nya versionen av Death at a Funeral. Den filmen är ju trots allt tre år gammal, ripe for a remake.

Men det är ju skillnad! Den nya är en amerikansk version av en brittisk film! Med en del samma skådespelare, och vinklad för en svart publik. Två nya marknader istället för en!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peppe » fre apr 02, 2010 21:02

Hmm, har inte sett så mycket film hitills i år, det blir mindre och mindre för varje år. Men varje film blir bättre.

Fish Tank, Near Dark, Crumb, In the Mouth of Madness och Miami Blues har imponerat mest. Rekommenderar alla!


A bear skrev:Lista över 75 remakes som kommer inom kort.

American Pie? Tja, det är ju skönt att de inte låtsas som om de har någon skam i kroppen.


American Pie är ju ett mästerverk så det förvånar mig inte. Ettan och tvåan alltså. Att inte ha någon skam i kroppen är en befrielse!
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav RalfiParpa » mån apr 05, 2010 19:37

Ett Öga Rött: Efter att ha läst Jonas Hassen Khemiris tankfulla och fina roman var jag nyfiken på om någon kunde förvandla en så smart bok till en likaledes smart film. Vad inbillade jag mig egentligen? Naturligtvis inte. Ett Öga Rött är
ett fullständigt debacle och alla som var inblandade i dess produktion, alla från regissören och medförfattaren av filmmanuset - en person som alltså heter Daniel Wallentin - till producenterna som sade "Det där kör vi på!", borde få stå till svars; inte bara för en så billig och osjälvständig feelgoodfilm (otjänlig även som sådan, säger jag), men för den så respektlösa behandlingen av det utmärkta källmaterialet. Skämmas, borde de.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tinwiel » tis apr 06, 2010 1:23

Nu när du säger sådär blir jag väldigt sugen på att läsa boken. Jag har sett filmen och tyckte att den var godkänd men inte mer.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tis apr 06, 2010 22:26

Oscarvinnande El secreto de sus ojos var en fruktansvärd välgjord och fungerande thriller som väl i och för sig inte var sådär jäkla originell, men ändå gjorde det absolut bästa utifrån sina beståndsdelar och skapade ett gripande drama kombinerat med en whodunnit-twist-deckare. Extraordinärt välspelad och med såväl minnesvärda karaktärer, stiligt kameraarbete som ett par dramatiska gut punches. 4 / 5, snuddar på högre. Kan egentligen inte beskriva den så mycket mer för det är ju en sån där film där väldigt mycket hänger på att man inte vet för mycket i förväg.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » ons apr 07, 2010 16:01

http://www.brutalashell.com/2010/04/you ... ting-news/
Kluven. En av mina favoritfilmer. Huvud personen ser utseendemässigt bra castad ut, men vem kan ersätta Roddy Mc Dowell?

We’ve been aware for a while now that a remake of 80’s favourite Fright Night was in the works, with scripting duties handled by ace TV writer Marti Noxon (Buffy, Angel, Mad Men) and director Craig Gillespie (Lars and the Real Girl) at the helm.


Lite mindre orolig.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Rombat » tor apr 08, 2010 17:43

Justice League: Crisis On Two Earths

Snyggaste fight-scenerna i en tecknad film någonsin.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Binchy » tor apr 08, 2010 21:05

Vi såg An Education härom dagen. Den var rätt så bra, men det var rejält obehagligt när David "groomade" lilla Jenny. What an airheaded bimbo den där Helen var. Den mest sympatiska i hela filmen var nästan Danny, han verkade inte alls gilla Davids förhållande med Jenny.

Jenny har en poäng där i slutet när hon undrar vad hennes föräldrar höll på med. Att hon blev tjusad av David var ju inget konstigt, men hennes föräldrar borde ju veta bättre.
Vad gullig Davids fru var, hon verkade genuint bekymrad över Jennys situation. Hon och de två lärarinnorna (Miss Stubbs och rektorn) var nog de mest intelligenta i berättelsen.


Nyss såg jag Stardust för sjunde gången eller så. Den gillar jag skarpt. Den är förtrollande, rolig, mysig, crazy, sagolik, romantisk och quirky.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » tor apr 08, 2010 21:30

Binchy skrev:Nyss såg jag Stardust för sjunde gången eller så. Den gillar jag skarpt. Den är förtrollande, rolig, mysig, crazy, sagolik, romantisk och quirky.


Oh, den är så bra! Snudd på 5/5 för mig och där har vi väldigt få filmer på min lista. Jag har sett den fyra gånger. Fler kommer det att bli.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron