Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » sön sep 13, 2009 22:42

sfinx skrev:
Nyx skrev:
adolvsson skrev:X-Men Origins: Wolverine
Jag vet inte om det beror på låga förväntningar, nästan intet existerande efter alla negativa ord, för jag gillade faktiskt det här.

Jag med!

Glömde att nämna en film som jag sett nyligen
Smoke
Lågmäld, svartvit med lysande Harvey Keitel och William Hurt och med manus av Paul Auster. Oerhört charmig och full av berättarglädje. Som en vansinnigt skön gammal hemmakofta! Gillar.

Så många bra filmer du tittar på. :)

Ja, jag är inne i en fas.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån sep 14, 2009 6:57

Nyx skrev:Nästa Totoro. Miyazakifilm med sedvanlig urgullighet och charm! Tar fram barnet och miljökämpen i var och en av oss, fast med stil. ;)
Fyra stora hjärtan till fiskflickan Ponyo och en rekommendation till alla att se den, med eller utan alibisläktingbarn.


*sjunger* Ponyo Ponyo Ponyo, tiny little fish!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Fucking Easterbunny » mån sep 14, 2009 9:55




woho!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav Rombat » mån sep 14, 2009 12:19

Hurra!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » lör sep 19, 2009 1:19

Inglourious Basterds var fanimig det finaste jag sett på länge. Nästan, om inte riktigt med i Jakobs lovord ovan. Fyfan i hela helsiket så bra. Tarantinos näst eller tredje bästa. :psychobunny: :lovebunnier:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör sep 19, 2009 1:39

Skulle sätta Inglourious Basterds som nummer ett på listan Filmskaparen Tarantino. Missförstå mig inte nu, för jo, jag älskar också Pulp Fiction och allt sådant där men det här var första gången det för mig kändes som om att det inte var en hyllning till andra filmer. Därav två listor. Filmstudenten Tarantino och Filmskaparen Tarantino -- där den sista än så länge är väldigt väldigt kort.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör sep 19, 2009 8:35

Jag tyckte att Inglourious Basterds var bra, men ungefär där tar det dock slut för mig. Filmen var lite väl lång för mig, jag märkte definitivt att den var 2½ timme, men jag har egentligen inget riktigt negativt att säga heller. Den var bra. (6/10)

Däremot så var Chistoph Waltz 10/10. He fucking owned. Och han är definitivt hot for an old guy. Mer Waltz tack! :)
Senast redigerad av AKS lör sep 19, 2009 22:21, redigerad totalt 3 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör sep 19, 2009 8:47

En ganska ny nyhet, är att efter Nicolas Cage hoppade av stora skurkrollen i Seth Rogen och Michel Gondrys Green Hornet, hoppade Christoph Waltz på istället. Hur mycket jag än gillar Cage, och det gör jag fortfarande en hel del, och hur mycket jag än hade hoppats att han skulle göra en Fu Manchu-liknande karaktär, inte för att jag vet om Hornet-skurken är det men det var vad jag såg framför mig, så vågar jag påstå att både filmen och publiken vinner på det där hoppandet. Christoph Waltz, sannerligen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör sep 19, 2009 10:11

Titta, där fick jag mer Waltz på en gång! :) :extas:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Catfight » lör sep 19, 2009 16:33

La Zona. se den. Den är bra.
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav caffeineaddict » lör sep 19, 2009 18:05

The King of Comedy. Muddafukka. Hade inte sett den på tio år. Mindes att den var bra, men den var typ dubbelt så bra. Stark fyra. Får en att minnas dagarna när De Niro faktiskt var närmast världsbäst, och undra var i hela helvete det gick så fel.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör sep 19, 2009 18:06

Jepp, riktigt bra och rolig var den. Ungefär som jag mindes den från way back, men då såg jag ju dne på tv och hade missat första halvtimmen. Kul att äntligen ha sett hela filmen. (8/10)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » lör sep 19, 2009 21:45

The Dark Crystal (1982). Attans vilken kass film. Fantasy med dockor. The chosen one + profetia att han ska ställa allt till rätta igen. Ingen humor, bara extremt tråkig.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör sep 19, 2009 22:19

AKS skrev:Jag tyckte att Inglourious Bastards var bra, men ungefär där tar det dock slut för mig. Filmen var lite väl lång för mig, jag märkte definitivt att den var 2½ timme, men jag har egentligen inget riktigt negativt att säga heller. Den var bra. (6/10)



Däremot så blev jag riktigt förtjust i Death Proof som jag just sett för första gången. Damn straight!! Det är det enda jag har att säga om den och det summerar allt jag tycker om den. You fucking go, girls!! (8/10)

Bra filmdag: två 8/10. Det händer väldigt sällan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön sep 20, 2009 3:35

malavel skrev:The Dark Crystal (1982). Attans vilken kass film. Fantasy med dockor. The chosen one + profetia att han ska ställa allt till rätta igen. Ingen humor, bara extremt tråkig.

Jag såg Labyrint ikväll för första gången, tänka sig och så vidare, och älskade, så Dark Crystal är nästa steg. Jag hoppas och tror mig bli mer positivt ställd till den än du.

Vi såg också The Neverending Story som var en bättre film än jag mindes och hade väntat mig.

Vi avslutade med Frequently Asked Questions About Time-Travel som var helt jäkla underbar.

Bra samling.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön sep 20, 2009 3:38

adolvsson skrev:Vi avslutade med Frequently Asked Questions About Time-Travel som var helt jäkla underbar.

Den ska jag se imorgon. Hade missat att den kommit i dvdrip.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav malavel » sön sep 20, 2009 9:15

adolvsson skrev:
malavel skrev:The Dark Crystal (1982). Attans vilken kass film. Fantasy med dockor. The chosen one + profetia att han ska ställa allt till rätta igen. Ingen humor, bara extremt tråkig.

Jag såg Labyrint ikväll för första gången, tänka sig och så vidare, och älskade, så Dark Crystal är nästa steg. Jag hoppas och tror mig bli mer positivt ställd till den än du.

Labyrint har jag sett flera gånger. Den är helt underbar. Men skriv gärna vad du tycker om Dark Crystal. Det ska bli kul att jämföra. Jag orkade inte se klart den, blev tvungen att 'spola' framåt efter ca 15 minuter.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön sep 20, 2009 11:28

adolvsson skrev:Jag såg Labyrinth ikväll för första gången, tänka sig och så vidare, och älskade, så Dark Crystal är nästa steg. Jag hoppas och tror mig bli mer positivt ställd till den än du.

Vi såg också The Neverending Story som var en bättre film än jag mindes och hade väntat mig.

Vi avslutade med Frequently Asked Questions About Time-Travel som var helt jäkla underbar.

Jag glömde, vi såg ju, först av allt till och med, Drag Me To Hell också. Helskön, jätterolig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » sön sep 20, 2009 12:39

Det blev inget, var lite för trött när jag kom hem så jag såg en riktigt usel italiensk giallo istället.

Massacro - Massacre
1989
En Fulci producerad grej. Den hade ett väldigt underhållande soundtrack. En del schyssta mordscener. På det hela taget så sög den dock... något som jag givetvis förväntade mig men... vad ska man göra, det är bara att se vidare...

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Catfight » sön sep 20, 2009 22:14

Har ni sett La Zona än eller?
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav AKS » mån sep 21, 2009 16:39

Den mexikanska filmen? Lägger till den i min Lovefilm-lista nu, så får vi se när jag får se den. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Catfight » mån sep 21, 2009 17:48

Jupp, den mexikanska... den är bra. Hemsk, men bra.
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav Binchy » mån sep 21, 2009 18:12

AKS skrev:Däremot så blev jag riktigt förtjust i Death Proof som jag just sett för första gången. Damn straight!! Det är det enda jag har att säga om den och det summerar allt jag tycker om den. You fucking go, girls!! (8/10)

Damn straight, indeed! Vi jublade när tjejerna slog till.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » mån sep 21, 2009 20:27

Ja, fy fan vad bra!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Catfight » tis sep 22, 2009 11:17

Såg the wrestler igår... me likey :lovebunny:
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav caffeineaddict » fre sep 25, 2009 7:29

Nicklas, Rikard, Olof, Henke, Björn (?): mitt förslag till film i morgon. Command Performance!

Det är Sudden Death fast med Dolph som en rocktrummis (!) som måste ta ut terroristerna på arenan när de avbryter hans spelning och kändisdrömmar. Och den har (I kid you not) 8,9 i snitt på IMDb, om än med bara 44 röster. Och DVDrippen kom precis. I say hit. Sen kan vi ju kombinera det med något som faktiskt verkar bra också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » fre sep 25, 2009 7:52

caffeineaddict skrev:Nicklas, Rikard, Olof, Henke, Björn (?): mitt förslag till film i morgon. Command Performance!

Det är Sudden Death fast med Dolph som en rocktrummis (!) som måste ta ut terroristerna på arenan när de avbryter hans spelning och kändisdrömmar. Och den har (I kid you not) 8,9 i snitt på IMDb, om än med bara 44 röster. Och DVDrippen kom precis. I say hit. Sen kan vi ju kombinera det med något som faktiskt verkar bra också.

Jag är för.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav adolvsson » fre sep 25, 2009 8:23

caffeineaddict skrev:Command Performance!

Inte bara med, utan även skriven och regisserad av Dolph. Såg trailern, ser verkligen härligt urusel ut. Jag är uppenbarligen i fel stad den här helgen. Så ironiskt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre sep 25, 2009 9:47

Förslag på andra filmer till kvällen: Observe and Report, Adventureland, In the Loop. Om inte alla andra redan sett dem. Undersök och diskutera. Men visst känns det som en okej idé med en uppenbart tokdålig film (which would be Command Performance) och en som förhoppningsvis faktiskt är bra. Att se gamla klassiker som alla sett 100 gånger känns mer som en fin bakisgrej, men det vore kul med något nytt eller i alla fall som man inte sett förut till själva kvällen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » fre sep 25, 2009 11:53

adolvsson skrev:En ganska ny nyhet, är att efter Nicolas Cage hoppade av stora skurkrollen i Seth Rogen och Michel Gondrys Green Hornet, hoppade Christoph Waltz på istället. Hur mycket jag än gillar Cage, och det gör jag fortfarande en hel del, och hur mycket jag än hade hoppats att han skulle göra en Fu Manchu-liknande karaktär, inte för att jag vet om Hornet-skurken är det men det var vad jag såg framför mig, så vågar jag påstå att både filmen och publiken vinner på det där hoppandet. Christoph Waltz, sannerligen.


Finns det någon här som sett Vampire's Kiss? Cage är lysande! Slår till och med hans lysande prestation i The Wicker Man...
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron