Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » tis maj 12, 2009 4:18

Tomas skrev:http://www.aintitcool.com/node/41045

Trailer till Mega Shark vs Giant Octopus :eek:

!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tis maj 12, 2009 10:11

Tomas skrev:Trailer till Mega Shark vs Giant Octopus

We're dealing with a menace.

Lysande :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis maj 12, 2009 14:00

Erik! Filmkvällsmaterial! Hitta!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » tis maj 12, 2009 16:13

Tomas skrev:http://www.aintitcool.com/node/41045

Trailer till Mega Shark vs Giant Octopus :eek:
Yay! Coolt. Given hit.

För övrigt så ska jag snart Shark Attack 3: Megalodon

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » ons maj 13, 2009 0:29

Star Trek

Jag är varken ett fan av serien eller filmerna. Med en ganska låg förväntning följde jag med en kompis. Man kunde ju hoppas på en fräsch uppdatering av en gammal seg "franchise", på samma sätt som nyligen gjorts med Batman och Bond (något vi har Bourne-trilogin att tacka för?).

Tyvärr blev det inte någon uppfräschning, i alla fall inte för mig. Om man är förtjust i karaktärerna kan man säkert låta sig underhållas av filmen. Jag hade dock svårt att känna något extra för någon av karaktärerna egentligen. Bäst var Spock (spelad av Sylar från Heroes). Han var svår att placera, han gav en komplex tolkning av rollen. Jag hade för mig att Spock var stiff som få...

Betyg 2/5 (dvs ok underhållning för stunden men den var "glömd" dagen efter)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Zaxx » ons maj 13, 2009 19:02

Någon som har sett S.Darko än ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav wyndham » ons maj 13, 2009 21:21

Dolt Hot. Tossigt spännande. Franskt och snyggt om utpressning. Eller är det hämnd? Eller är det bara terror? 3,5/5

Best in Show. Låtsasdokumentärkomedi av låtsasdokumentärkomedigänget. Om en hundutställning. Väldigt roliga tv-kommentatorer i finalen: fracken från Angelavsnittet The Trial tillsammans den där jobbiga komikern som aldrig är rolig (som spelar en variant av sig själv). Fina hundar också. Annars ljummen humor. 2,5/5.

Burn After Reeding. Underbara Malco. Han är allt bra underbar. Men jag förstår skeptikerna. Så jättekul tyckte jag ju inte att det var. Har inte sett Ladykillers som jag antar är sämre, men det här är väl den sämsta Coenfilmen jag har sett. Typ Cruelty-standard. 3/5.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav gaspode » tor maj 14, 2009 0:47

wyndham skrev:Burn After Reeding. Underbara Malco. Han är allt bra underbar. Men jag förstår skeptikerna. Så jättekul tyckte jag ju inte att det var. Har inte sett Ladykillers som jag antar är sämre, men det här är väl den sämsta Coenfilmen jag har sett. Typ Cruelty-standard. 3/5.

Jag tycker nog att Cruelty var lite sämre, har inte heller sett Ladykillers, men jag är på din nivå ungefär när det gäller Burn After Reading.

Själv såg jag The Curious case of Benjamin Button ikväll, och nja. Vissa bitar gillar jag massor, men jag känner en potential i idén som jag inte får ut från filmen.
Snyggt var det dock, och jag gillade många delar jättemycket. Dock störde biten när Daisy skulle bli påkörd nåt hejdlöst. Såna där jättelånga fjärilsvingars-utläggningar ger egentligen ingenting alls. Hade accepterat den om det vore en kort grej, bara skosnöret eller möjligen skosnöret plus en grej för taxin, men det här blev löjligt. Jag vet inte om tanken var att vi skulle bli spända inför det förestående katastrofen, jag blev iaf bara irriterad. Jaja, 7/10 får den iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » tor maj 14, 2009 0:56

Angels & Demons

Det är tur att Ron Howard kan göra visuellt snygga filmer. För mysterier borde han hålla sig borta ifrån. Det kan ju klart vara för att Dan Brown suger som författare inte ens kan göra bra saker när han plagierar. The Da Vinci Code gjorde sig bra som film men sög som bok. Angels & Demons gör inte ens det. Det är typ samma film, fast med Bernini istället för Leonardo. Det är visuellt snyggt men fruktansvärt förutsägbart. Jag hade listat ut vem som var bad guy halvägs in i filmen FFS!

Men vafan, den hade ju Ewan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » tor maj 14, 2009 0:57

Martin! Din spoiler! FFS! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » tor maj 14, 2009 0:59

Rombat skrev:Martin! Din spoiler! FFS! :D

du är en spoiler! så går det när man försöker vara cool och skriva spoilertaggarna för hand istället för att använda de behändiga små knapparna ovanför. :oops: sorry!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tor maj 14, 2009 1:00

gaspode skrev:du är en spoiler! så går det när man försöker vara cool och skriva spoilertaggarna för hand istället för att använda de behändiga små knapparna ovanför. :oops: sorry!

DU är en behändig liten knapp!

Va?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor maj 14, 2009 1:02

Har en behändig liten knapp. Som blir yngre ju äldre den blir.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » tor maj 14, 2009 22:00

Nu har jag sett min sjätte Ghibli-film. Och den är faktiskt min favorit hittills. Mycket knappt är det iofs, men jag tyckte den var bättre än Grave of the Fireflies. (Don't shoot me!)

Princess Mononoke

Det var något med denna film som sög in mig från första början. Den kändes som att den skulle bli storslagen och det blev den verkligen. (Tyvärr blev jag lite krasslig så jag såg första tredjedelen för flera dagar sen och kunde inte se klart den. Eller ville inte eftersom jag inte kunde fokusera.)

Älskade alla djur och gudar som var med. Yakul var hur söt som helst. Dessutom så var filmen ta mig sjutton riktigt spännande sista halvtimmen eller så. Och sorglig. Då Okkoto trodde att hans vildsvin kommit tillbaka från de döda... Snyft. och det var knappast enda gången jag höll på att börja gråta.

Den där jävla Eboshi hatade jag. Bryr mig inte ett dugg att hon typ lärde sig en läxa på slutet. Die, bitch! Die!


Så riktigt bra film helt enkelt.

8/10

Min Ghibli-lista:
1. Princess Mononoke
2. Grave of the Fireflies
3. Kiki's Delivery Service
4. Whisper of the Heart
5. My Neighbour Totoro
6. Spirited Away

Borde ta och se om Spirited Away snart för jag tror jag skulle gilla den betydligt mer nu, med fler filmer av detta slag under bältet s.a.s.. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » tor maj 14, 2009 23:11

Haha, du lyckades i princip att nämna alla utom min favorit, Nausicaä, så jag måste ju förstås rekommendera den.

Förutom den så är min favorit just Spirited Away han får verkligen ihop alla sina favorit teman (utom möjligtvis flygplan då ^_^) i den.

Vad det gäller Mononoke Hime så gillar jag den väldigt mycket men det känns lite som Miyazakis stora actionfilm, kanske för att det var den första Miyazaki filmen jag gick och väntade på (då det var den första nya filmen som kom efter att jag hade upptäckt honom) och de nya data effekterna m m fick den att kännas som en stor hollywood produktion... fast bra förstås.

Irriterande nog så har min dvd enbart engelska subtitles för den engelska dialogen (skriven av Neil Gaiman) vilket innebär att den inte synkar med den japanska dialogen så det blir sällan som jag ser den.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » tor maj 14, 2009 23:14

VelocityBoy skrev:Haha, du lyckades i princip att nämna alla utom min favorit, Nausicaä, så jag måste ju förstås rekommendera den.


Kommer definitivt att se den också.

Irriterande nog så har min dvd enbart engelska subtitles för den engelska dialogen (skriven av Neil Gaiman) vilket innebär att den inte synkar med den japanska dialogen så det blir sällan som jag ser den.


Tog ett tag innan jag kom fram till vilken sub som var bäst att använda. Några av skämten var lättare att förstå med Gaimans tolkning, men annars körde jag texten för det japanska talet. (= Var det ett skämt jag inte riktigt fattade så spolade jag tillbaka och kollade på Gaimans tolkning av det, sen bytte jag till det japansk-japanska, :), igen.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » tor maj 14, 2009 23:20

AKS skrev:Tog ett tag innan jag kom fram till vilken sub som var bäst att använda. Några av skämten var lättare att förstå med Gaimans tolkning, men annars körde jag texten för det japanska talet. (= Var det ett skämt jag inte riktigt fattade så spolade jag tillbaka och kollade på Gaimans tolkning av det, sen bytte jag till det japansk-japanska, :), igen.)


Hmm, jag måste tydigen köpa om den då (först måste jag dock kolla så att jag inte har missat att jag har ytterligare en variant av engelska subtitles).

Gaiman tog tydligen sitt jobb på fantastiskt allvar när han skapade dialogen så jag är inte förvånad om hans variant fungerar bättre än den andra men det är oerhört störigt när textningen dyker upp innnan de börjar prata.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » tor maj 14, 2009 23:26

Ja, som sagt, den funkade i alla fall bättre på vissa skämt. I övrigt vet jag inte eftersom jag körde det andra spåret. Grejen med dubspåret var att det även var för hörselskadade så det hade mer information än jag ville.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tor maj 14, 2009 23:26

I got a garbage brain that's driving me insane och en ny fin DVD-box.

Handlingen: Man builds teleporter. Man goes in the teleporter. Fly's in the teleporter. Our fly. "Farewell and adieu to you fair Canadian scientistzzzzzz..."

The Fly (1958)
Visst är den lite cheesy, och visst är slutscenen som den är, och visst är tempot lite udda idag. Men den gamla Vincent Price-filmen har fortfarande något visst, och scenen i mitten där vår "hjälte" inser att han börjar tappa bort sig själv ("My brain is telling me strange things") är faktiskt kuslig nog för att bära hela filmen. 3/5.

Return Of The Fly (1959)
De försöker inte följa upp den psykologiska vinkeln från originalet, i stället gör de bara en klassisk svartvit monsterfilm av'et. Men det är i alla fall en rätt bra svartvit monsterfilm, och Vincent Price får mer att jobba med här. 2,5/5.

Curse Of The Fly (1965)
Väldigt positiv överraskning. Svartvitt igen och lågbudget så det stänker, men de har ett intressant manus. Här vågar de skippa själva flugan och i stället dra rejält mörka konsekvenser av de två första filmerna, och allt slutar i genetiska katastrofer, galenskap och meningslös död. Rosa Pantern-fans kan dessutom glädja sig över Burt "Cato" Kwouk i Igor-rollen. 3/5.

The Fly (1986)
Fortfarande en av de bästa skräckremakesen någonsin, och en av 80-talets bästa skräckfilmer. Cronenberg kastar bort "vetenskap är ont"-vinkeln från originalen, plockar de bästa idéerna från de tre första filmerna och gör slafsigt, äckligt och riktigt rörande psykodrama av'et. 5/5, och hör sen. På bonus-DVDn finns en 50 sekunder lång scen där Cronenberg klättrar på en vägg i Halloweenaktig flugkostym, förresten.

The Fly II (1989)
Fluga, vindruta. Eric Stoltz är en tråkig fjant, och trots att de försöker låna de bästa bitarna av Return och Curse blir handlingen aldrig något annat än en rutinmässig hämndhistoria. Att sen alltihop är regisserat av en kille vars enda merit är att han gjort makeup på Gremlins (och jo, det märks) hjälper inte. 1,5/5.

Bzzzzzzzzz.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Murnau » tor maj 14, 2009 23:53

Stellan Skarsgård gör reklam för Angels and demons. :D

Och när det gäller Da Vinci-koden, om jag nu måste välja, tyckte jag nog trots allt att boken var betydligt mer underhållande än filmen. Filmen har verkligen lyckats lyfta fram allt det som var allra sämst med boken och får Browns konspirationsteorier att verka om möjligt ännu fånigare och får karaktärerna att bli ännu mer ointressanta.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav HeY » fre maj 15, 2009 0:26

Murnau skrev:Stellan Skarsgård gör reklam för Angels and demons. :D

Och när det gäller Da Vinci-koden, om jag nu måste välja, tyckte jag nog trots allt att boken var betydligt mer underhållande än filmen. Filmen har verkligen lyckats lyfta fram allt det som var allra sämst med boken och får Browns konspirationsteorier att verka om möjligt ännu fånigare och får karaktärerna att bli ännu mer ointressanta.


Jag håller med. Konspirationsteorierna hade mycket mer substans i boken och den var riktigt intressant till och från tycker jag. Jag var på filmen med mina föräldrar och min mor sov igenom hela - hon satt näst intill och snarka i biografen: så intressant var den. Okej, jag tyckte den var ganska okej men jag var verkligen besviken. Jag tänker [förmodligen] inte gå på Änglar och Demoner då jag inte har läst boken och vill gärna göra det först - iofs blir säkert filmen bättre om jag inte har läst den.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » fre maj 15, 2009 0:43

A bear skrev:I got a garbage brain that's driving me insane och en ny fin DVD-box.

Min likadana box är på väg nu. Kul! Den var Awaiting Stock ett tag.
A bear skrev:The Fly II (1989)
Att sen alltihop är regisserat av en kille vars enda merit är att han gjort makeup på Gremlins (och jo, det märks) hjälper inte.

...och specialeffekter i Cronenbergs The Fly, Scanners och Naked Lunch. Det gjorde han ju bra. Men att regissera var nog inte riktigt hans grej, nej.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav wyndham » fre maj 15, 2009 21:01

In Bruges. Synd att den inte fick svensk titel. I Brügge har en fin klang. Låter som "i brygga" på låtsasnorska.

Bra film. Jag tycker emellertid att historien är lite för fin för att fyllas med genremanér à la brittisk gangsterfilm. Små bitar av dialog och skådespel blir bara artificiellt ibland. Typ misslyckade försök till Tarantino-monologer. Och den där jävla dvärgen är en usel skådis.

Men det mesta av humorn och ledarduons samspel är alla tiders. Så en
4/5 kan den få.

En sak till bara... Jag tycker det går inflation i öppna eller halvöppna slut. Jag tycker inte om det. Ovisshet kan väl vara bra och rätt ibland, men jag vill att det ska finnas en koda. En efterklang. Och nu har jag sett en hel hög filmer som slutar med ett klimax tätt följt av en slutscen där nån kanske överlever eller kanske inte. Jag är skeptisk.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sfinx » lör maj 16, 2009 1:11

Coraline. I 3D på en liten bioalong i Hornstull.
Mycket snyggt, och mycket känsla och rolig och kuslig. Neil Gaiman i ett litet nötskal. Jag tyckte mycket om. :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » lör maj 16, 2009 1:12

sfinx skrev:Coraline. I 3D på en liten bioalong i Hornstull.

:eek: :chock:

Fan... Vill se i 3D... :emo:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » lör maj 16, 2009 1:16

noike skrev:
sfinx skrev:Coraline. I 3D på en liten bioalong i Hornstull.

:eek: :chock:

Fan... Vill se i 3D... :emo:

Det var rätt häftigt, men någon biosalong borde väl ha det vid dig med?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » lör maj 16, 2009 1:17

Hah! Men nej. Coraline går inte alls här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » lör maj 16, 2009 1:19

noike skrev:Hah! Men nej. Coraline går inte alls här.

:lovebunny: !
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » lör maj 16, 2009 2:35

Role Models
Bra skit! På riktigt. Rolig, mysig och vuxen. Jag hade väntat mig något mycket tramsigare, men dom lyckas balansera allting riktigt bra. Även om det är tramsigt, blir det aldrig för mycket. Fula ord, snuskiga skämt och humor under bältet men aldrig till överträff. Det är en sedelärande historia om män som umgås med barn och alla lär sig något fin av varandra, men vi får aldrig en sådan där riktigt jobbig känslopjuckscen mot slutet som alltid annars i den här typen av komedier.

Och slutfighten rockar. Musiken är också bra. Jag vill pussa på Paul Rudd.

Jag plockade hem den efter att ha sett Zack and Miri Make a Porno och ville ha mer Elizabeth Banks och hade väl egentligen inte väntat mig speciellt mycket. I slutändan fick jag mindre Banks och bättre film än jag trodde. Trots att lite Banks inte direkt är En Bra Sak, är jag ändå okej med situationen. För, som sagt, bra skit. På riktigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör maj 16, 2009 8:54

noike skrev:Hah! Men nej. Coraline går inte alls här.


Oj. Den går ju till och med i Borås vars bioutbud jag svär över flera gånger om året (även om det har blivit betydligt bättre sen de byggde en ny salong för några år sedan).

Tror jag skall gå och se Caroline. Den verkar mysig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron