Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor apr 16, 2009 23:13

Emelie: ja, det skulle jag också gjort. Funderat alltså. Vetefan om jag hade kunnat slutföra det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » fre apr 17, 2009 0:17

In Bruges var en sån där ytlig film utan djup. För lite action. Kass.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » fre apr 17, 2009 0:39

Zaxx skrev:In Bruges var en sån där ytlig film utan djup. För lite action. Kass.

Låter precis som du, alltså. Hm. Låt oss testa den teorin:

Sebastian Börjesson är en sån där ytlig person utan djup. För lite action. Kass.

Jajamänsan, så är det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre apr 17, 2009 8:50

Emelie, vad var deras anledningar? Samma som fel-Sebbes ungefär?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » fre apr 17, 2009 13:08

Filmen var "konstig". DE är konstiga.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » lör apr 18, 2009 13:40

X-Men Origins: Wolverine och Deadpool-situationen.

Jag antar det här inlägget är för Rombat.

Det har ju varit en del snack och oro och kontroverser om hur Deadpool skildras i Wolverine-filmen. Rob Liefeld, Deadpools skapare, försöker lugna på Twitter:
The question I am getting asked the most nowadays, especially at conventions, is how do I feel about Deadpool in the ‘Wolverine’ movie

My answer is, I’m thrilled he’s in the movie, his character is true to the comic and I’m pleased with how he is presented. But I also remind

everyone that the movie is called “Wolverine” and not Deadpool. I hear rumors that they put more Deadpool in the final cut. fingers crossed


Och här är en reklamfnutt med Ryan Reynolds in karaktär:



Och här är en reklamfnutt av samma stuk, fast med Taylor Kitschs Gambit:



Finns fnuttar för Wolvie, Wraith och Sabretooth också, lätt tillgängliga via den här länken.

Jag är ganska exhalterad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör apr 18, 2009 15:48

Wraith ser trevligt cool ut. Men var är The Blobs TV-spot? :emo:

Och naturligtvis: Deadpoooooooooooooooooooooooooooooooool!

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Binchy » lör apr 18, 2009 23:05

Quantum of Solace, och så någon Woody Allen-film (maken har Woody Allen-feber). Båda var rätt skumma. QoS hade alldeles för mycket närbilder och snabba klipp, blev alldeles sjösjuk. Hängde inte med alls i alla svängar hit och dit.

Får kolla imdb vad Woody-filmen kan tänkas heta. Ok, Anything Else hette den. Lite lättare att hänga med, men Woody spelade Woody som vanligt. Kändes ganska mycket som en teaterproduktion, folk poserade och sa repliker, men så mycket liv och realism var det inte direkt.

Vi skulle ha sett Slumdog Millionaire också, men klockan blev för mycket... Får väl bli i morgon.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » lör apr 18, 2009 23:28

Död snö. Visst, bara idén med en norsk skräckfilm om nazizombies på tur är egentligen god nog för att få mig att rekommendera det här. Men det är faktiskt rätt välgjort också, även om det märks att specialeffekterna är gjorda av amatörer (de är i alla fall entusiastiska amatörer). Rockar på riktigt bra och balanserar humor och allvar snyggt. Visst, med undantag för några enstaka ganska uppfinningsrika gorescener och det att det är på norska har vi sett alltihop förut (knökfullt med Raimi- och Romeroreferenser), men de älskar det de gör och då gör jag det också. Kjempegöj. 3+/5.

Revolutionary Road. Det vore väl för mycket att begära att den skulle vara lika bra som boken, och det är den heller inte; Mendes kokar ner Richard Yates anklagelse mot den amerikanska medelklassen till att bara handla om det här paret, och kapar dessutom mycket av backstoryn som gör dem begripliga och omöjliga att skriva av som idioter. Men det är fortfarande ett sjuhelvetes familjedrama, snyggt filmat, och Kate och Leo (!) gör faktiskt ett helt enormt jobb. 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Zaxx » lör apr 18, 2009 23:38

Jag skojade ang Bruges :) Jag gillade den inte så jätte mkt. Men inte av de anledningarna som förklarar hur adolvsson är som person.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön apr 19, 2009 0:59

såg Changeling och jag kan inte säga att jag direkt ogillade, men den var alldeles för onyanserad och svartvit. Alla motarbetade henne så hårt och pardonlöst att det blev för mycket. Det var dock kul att se Jeffrey Donovan, även om han inte fick utrymme att göra så mycket. Angelina var bra och Malkovich är Malkovich. Över huvud taget välspelad och välgjord, ett gott hollywoodhantverk.
Den får 6/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav wyndham » mån apr 20, 2009 17:48

A bear skrev:Revolutionary Road. Det vore väl för mycket att begära att den skulle vara lika bra som boken, och det är den heller inte; Mendes kokar ner Richard Yates anklagelse mot den amerikanska medelklassen till att bara handla om det här paret, och kapar dessutom mycket av backstoryn som gör dem begripliga och omöjliga att skriva av som idioter. Men det är fortfarande ett sjuhelvetes familjedrama, snyggt filmat, och Kate och Leo (!) gör faktiskt ett helt enormt jobb. 4/5.

Om det fanns en backstory som gjorde Leo begriplig hade jag behövt den. Han kämpade verkligen i motvind med den karaktären även om han var bra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » ons apr 22, 2009 15:15

John Cameron Mitchell har en ny film planerad. Det var på tiden! The Rabbit Hole ska ha premiär 2011. Nicole Kidman och Aaron Eckhart ska vara med, sägs det.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav MissKittyFantastico » tor apr 23, 2009 14:49

Tjejen som föll överbord

Den tittade jag på ganska många gånger när jag var liten och av någon anledning började jag tänka på den förra veckan. Så i fredags när jag var inne i min filmbutik så låg den där på ett reabord och ropade på mig. För femtio kronor kändes det ok att svara på det ropet.

Goldie Hawn spelar överklassbitch som lurar snickare, spelad av Kurt Russel, på betalningen. Hon trillar senare överbord och tappar minnet och snickaren hämnas genom att intala henne att de är gifta och att hans fyra bråkiga söner är hennes barn och att soptippen till hus är hennes hem. Sedan följer normal Hollywoodstory.

En 3+ kan jag nog fortfarande tänka mig att ge den. Den är bra för sin genre.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » tor apr 23, 2009 16:39

Den såg jag på tv när jag var liten. Vill minnas att jag fann den rätt underhållande, fast bara på en 3 av 5-skala, inte mer. Det var ju ingen Dirty Dancing, om man säger så.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » fre apr 24, 2009 16:30

Jag och Karl kollade på Predator igår. Jag tänkte hur underligt det var att det, bortsett från AvP-filmerna förstås, inte kommit en regelrätt uppföljare eller remake/reboot efter P2. Så idag, dagen efter, dyker det här upp:
For Fox, Rodriguez has scripted "Predators," a film that will bring back the dreadlock-sporting alien hunter who originated in the 1987 Arnold Schwarzenegger hit "Predator."

Ingen uppgift om han kommer regissera, men en får hoppas. Rodriguez! Jag är jävligt på.

Dessutom är Machete verkligen på gång nu. Skittufft.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre apr 24, 2009 16:54

Machete vs Predator!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre apr 24, 2009 17:56

Haha, jag tänkte precis posta exakt samma sak som Fredrik redan hade postat, utan att veta att han hade gjort det.

Anyways, Predator rockar fortfarande lika mycket som i mina barndomsminnen. Fredrik var lite mer negativ än jag. För jag är inte negativ alls. Predator rocks out with it's cocks out. Den är vad den är: en film som måste pitchats som "Rambo möter Alien" och den är absolut ingenting utöver detta men den är den bästa "Rambo möter Alien"-film man kan tänka sig, åtminstone nästan. Det är upp till Rodriguez att bevisa något annat. Men jag har sett Once Upon a Time in Mexico, så jag är inte alltför övertygad.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre apr 24, 2009 17:59

caffeineaddict skrev:Men jag har sett Once Upon a Time in Mexico, så jag är inte alltför övertygad.

Ja, för den är ju den sämsta av Rodriguez filmer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre apr 24, 2009 18:07

caffeineaddict skrev:Men jag har sett Once Upon a Time in Mexico, så jag är inte alltför övertygad.

Jag är förtjust i OUaTiM. Jag tror för mig passar den utmärkt in på det där, att den är vad den utger sig för vara och inget mer, och den gör det bra. Sämsta Rodriguez i min bok? Spy Kids 2 var inte så jävla inspirerande. Bäst? Planet Terror. Så mycket kärlek att det nästan är löjligt. Helt apropå, och så vidare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre apr 24, 2009 18:07

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Men jag har sett Once Upon a Time in Mexico, så jag är inte alltför övertygad.

Ja, för den är ju den sämsta av Rodriguez filmer.


Han har gjort en bra vändning de sista åren, erkänt. But the bitter taste av alla de där överhypade filmerna som faktiskt aldrig var särskilt bra still lingers on. Två bra filmer, och de är de två senaste, right? Vilket iofs lovar en del, sant.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre apr 24, 2009 18:13

caffeineaddict skrev:Han har gjort en bra vändning de sista åren, erkänt. But the bitter taste av alla de där överhypade filmerna som faktiskt aldrig var särskilt bra still lingers on. Två bra filmer, och de är de två senaste, right? Vilket iofs lovar en del, sant.

Fast jag tycker det känns som om han gjort en karriär av den typen av filmer som du gillar att Predator är. Nej, inte Rambo möter Alien, utan den där andra delen av beskrivningen. Vilket iofs är en av orsaken till varför jag tycker RR vore perfekt att även regisera en ny Predator, att Planet Terror var den bättre Grindhouse-rullen beror till stor del på att den inte var en hyllning till genren (som Tarantinos var) utan en tvättäkta Grindhouse-rulle fast med större budget. Så jag gissar att det är vad RRs Predator blir, en tvättäkta Rambo möter Alien, fast maffigare. Och även bättre ;)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre apr 24, 2009 18:15

adolvsson skrev:Jag är förtjust i OUaTiM. Jag tror för mig passar den utmärkt in på det där, att den är vad den utger sig för vara och inget mer, och den gör det bra. Sämsta Rodriguez i min bok? Spy Kids 2 var inte så jävla inspirerande. Bäst? Planet Terror. Så mycket kärlek att det nästan är löjligt. Helt apropå, och så vidare.

Spy Kids 3-D är lätt den sämsta. Annars håller jag med om bästa.

OUaTiM var medelmåttig på det sämsta sättet. Den var som att spacea ut framför datorn fast under en längre tid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre apr 24, 2009 18:17

noike skrev:Spy Kids 3-D är lätt den sämsta.

Inte sett. Misstänker att det hade blivit mitt svar också annars. Vilket bör vara varför jag inte sett den än till att börja med.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » fre apr 24, 2009 18:40

Undrar om jag tycker bäst om From Dusk till Dawn eller Planet Terror. Svår fråga.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » fre apr 24, 2009 18:42

Jösses, jag glömde helt Dusk Till Dawn. Den är ju faktiskt högst godkänd. Även om jag tycker mest om Sin City. P.g.a. the Mickey.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » fre apr 24, 2009 19:13

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Men jag har sett Once Upon a Time in Mexico, så jag är inte alltför övertygad.

Ja, för den är ju den sämsta av Rodriguez filmer.

*host*
Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » fre apr 24, 2009 19:37

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Men jag har sett Once Upon a Time in Mexico, så jag är inte alltför övertygad.

Ja, för den är ju den sämsta av Rodriguez filmer.

Jag blir mer och mer övertygad om att jag borde avslutat den här med en </sarkasm>
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre apr 24, 2009 20:40

The Faculty!! Den är ju småkul faktiskt. Men inte nån Sin City direkt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre apr 24, 2009 21:00

noike skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:Men jag har sett Once Upon a Time in Mexico, så jag är inte alltför övertygad.

Ja, för den är ju den sämsta av Rodriguez filmer.

Jag blir mer och mer övertygad om att jag borde avslutat den här med en </sarkasm>


Jag trodde det var ett högst seriöst inlägg. Den är ganska jäkla dålig. Fan vet om jag inte föredrar Faculty.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron