Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön mar 22, 2009 22:33

Fick "lust" att se den nu. Alltid lika spännande för mig att se vad jag tycker är grafiskt våld eftersom jag verkar ha avtrubbats enormt där. Psykologiskt obehagligt är jag dock enormt känslig för...

(edit) Ojdå, släpps inte förrän i juli... (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön mar 22, 2009 23:06

Jo. Jag är också väldigt avtrubbad när det gäller grafiskt våld, och Martyrs bräcker väl inga gränser där direkt. Men pga. den andra biten så betraktar jag nog det som en riktigt - riktigt jobbig film, definitivt och nosar på mina gränser.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » ons mar 25, 2009 19:54

Trailer för Where The Wild Things Are: http://www.traileraddict.com/trailer/wh ... re/trailer
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre mar 27, 2009 11:50

The Falls är ungefär det konstigaste jag har sett. En experimentfilm som på något vis lyckas vara samtidigt riktigt njutbar, tokigt långtråkig, helt ogenomtränglig, och precis briljant.

Det är Peter Greenaways första försök till en långfilm (och lång är den, 187 min) och ett så genomarbetat hantverk att om man någonsin satt sig i en filmredigering blir man fullkomligt yr över den rena tid som det måste ha tagit att få till allt detta.

Konceptet är detta: någon gång under det tidiga 1900-talet slogs cirka 19 miljoner människor världen över av ett konstigt fenomen som benämnts the Violent Unknown Event (VUE). Detta fick dem att bli odödliga, i olika grad muteras till fåglar, i många fall få ett ovanligt intresse för vatten, och skapa sina egna språk (inte ett gemensamt, utan hundratals olika). Filmen går sedan i stel brittisk dokumentärform med mycket inklippsbilder och fantastiskt dryga berättarröster igenom korta personporträtt av 92 av dessa 19 miljoner människor, varav allas efternamn börjar med bokstäverna F-A-L-L (därav The Falls). Mycket är humor, av den absolut torraste sort, mycket verkar bara vara just experiment och Greenaway som leker med filmmediet.

Den stora njutningen ligger i hur perfekt stela, brittiska berättarröster läser upp fantastiskt författade, tokigt bisarra textrader om påhittade livsöden (se raden i min signatur som ett av hundratals, om inte tusentals, exempel. "Menenome, perpetually eight years old, spoke Maudine, was prone to too thick a nosebleed, and was happiest hanging upside down like a bat. She sang a lot, swam well, and like a Velvet Scooter could stay underwater for five minutes."). Hela grejen är ibland väldigt Pythonish, men om det hela är menat som ett skämt (och chansen är väldigt stor att det faktiskt är det) så går det långt bortom vad Python någonsin gjorde och är något som skulle få Andy Kaufman att känna sig oengagerad i jämförelse. Det är lätt att helt tappa intresset och zona ut men så börjar man lyssna igen och slås av en textrad som är så briljant och konstig att man tappar hakan. Utöver vissa av Pythons mer ordentligt författade rader så började jag tänka en del på vissa såna där underbart formulerade Pratchett-citat och dylikt. Någonting säger mig att Björn skulle hitta en hel del att gilla här.

Greenaway har själv sagt att det nog faktiskt är en film som går lika bra att bara se en bit av nuförtiden, och man kommer ändå förstå hela grejen. Jag tog lite av en medelväg där: jag såg hela, men uppdelat över ett par dagar och med gott om pauser. Iom filmens struktur är det nog det bästa sättet att uppleva den. Jag skulle vara grymt imponerad över den som kommer oskadd genom en sträcksittning av The Falls.

Betyget kan bara bli ?. Jag har ingen aning.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre mar 27, 2009 14:11

Jag måste se.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » fre mar 27, 2009 14:19

Det där låter fan coolt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » fre mar 27, 2009 15:55

Perkins' 14
Inte helt dålig zombie- (eller möjligen gang-related, PCP-) -skräck. Rockidolen Michale Graves har en roll. Rätt mörkt, både tematiskt och fotot. Inte särskilt välskriven dock. Stark 2/5.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » fre mar 27, 2009 16:21

Måste bara få citera den här biten från The Falls så att folk kan bedöma huruvida de finner det roligt eller inte. Gör man det kan man kanske försöka se den. Gör man inte det ska man nog hålla sig borta.

"The Violent Unknown Event had partially paralyzed the face of Afracious Fallows, enlarged his heart, thumbs and genitals, made him scruffulous, softened and widened his feet and thoroughly wrecked his career as a School Headmaster. Afracious regularly sought to relieve his depression by driving a stolen car around the traffic island in the center of Abersock, until the petrol ran out or until he was stopped by the police. He made a living through petty thieving, gardening, mimicry, latin lessons, car stealing, bird identification and occasional prostitution."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » fre mar 27, 2009 16:25

Roligt! Men kan inte lova att jag kommer att ta mig för att se den ändå.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » fre mar 27, 2009 17:34

Jag måste se den där nu!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » fre mar 27, 2009 17:39

Men var fan hittar man den?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » fre mar 27, 2009 17:58

Rombat skrev:Men var fan hittar man den?


Jag kan väl gå ut på BF-hubben. 80-talsmappen bland filmerna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » fre mar 27, 2009 20:58

Much love!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav chanda » sön mar 29, 2009 9:48

Är det någon film som jag ser i fram i mot lika mycket som "Änglar och Demoner" så är det "I love you Phillip Morris" med Ewan McGregor och Jim carrey. Den kommer förmodligen hit i Augusti :D

Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav HeY » mån mar 30, 2009 23:31

Jag vill se en mysfilm - men jag kommer inte på ngn jag funderat på som verkar mys. Vilket problem!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån mar 30, 2009 23:32

HeY skrev:Jag vill se en mysfilm - men jag kommer inte på ngn jag funderat på som verkar mys. Vilket problem!

Nich And Norahs Infinite Playlist? Penelope?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » mån mar 30, 2009 23:54

noike skrev:
HeY skrev:Jag vill se en mysfilm - men jag kommer inte på ngn jag funderat på som verkar mys. Vilket problem!

Nich And Norahs Infinite Playlist? Penelope?


Penelope, är det denna?

(edit) ...för det fanns flera. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis mar 31, 2009 0:05

HeY skrev:
noike skrev:
HeY skrev:Jag vill se en mysfilm - men jag kommer inte på ngn jag funderat på som verkar mys. Vilket problem!

Nich And Norahs Infinite Playlist? Penelope?

Penelope, är det denna?
(edit) ...för det fanns flera. (/edit)

Ja. Christina Ricci i grisnäsa. Kan vi säga ador-a-ble?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » tis mar 31, 2009 0:08

Where the heart is bör väl ändå räknas som mysfilm.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav caffeineaddict » tis mar 31, 2009 15:47

Cronenberg gör sin första riktiga uppföljare (annat folk har ju gjort uppföljare på hans filmer, men det här är den första uppföljare som han gör själv): Eastern Promises 2 är på väg!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » tis mar 31, 2009 17:01

Oh! Spännande!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Zaxx » ons apr 01, 2009 18:31

Såg Thick as thieves igår.... SKRÄÄÄÄP! .... 3/10
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons apr 01, 2009 20:41

Jag såg Slumdog millionaire igår.Den började bättre än den slutade. Vissa delar av historien var gripande och jag gillade berättelsen om de två (eller tre) streetsmarta ungarna, som konstigt nog i mellanstadieåldern började prata engelska med varandra. Weeeird. Så ja, bra film, och kärlekshistorien med Latika var gullig, ack ett sånt trofast hjärta han hade den pojken. Men slutet var väldigt gullegulle-Hollywood, och visst, det kanske hade varit ett ok slut om man också hade fått lite mer realism (eftersom delar av filmen var så full av realism, eller något åt det hållet, så passade det överlyckliga slutet inte in riktigt) med hur det gick med gangstern och hans män som var efter Latika, och hur det funkar med en slumdog som plötsligt var millionaire och hur deras liv skulle ha blivit. Saker och ting löser sig ju inte bara för att man får pengar. Fast i Indien så kanske rätt många saker löser sig om man får pengar. Jaja. Jag gillade den, med några invändningar.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre apr 03, 2009 11:44

Watchmen då. Bra film, bra skådespelare, fel regissör. Jag störde mig på att blod och slafs var helt okej fram tills dess att det behövdes -- då fick plötsligt allt upp i blå rök. Och superhjältevåldet var... idiotiskt. En av poängerna med Watchmen är att införa realism och bokstavligen ta ner superhjältandet på jorden. FFS, att då låta vanliga människor slå igenom väggar utan att bli skadade? Jag blir så trött.

Sedan tyckte jag den var lite väl vinjettartad. Scener gick över till andra scener utan att de kändes förankrade i varandra. Men visst, den såg snygg ut. Ibland riktigt snygg. Tror den hade mått bra av mer skit och smuts. Men låt gå. Det kunde varit så mycket värre och den var rätt trogen utseendet av serietidningen i varje fall om än inte poängerna.


Så bra, inte mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » fre apr 03, 2009 15:16

Jag gillade den ändå, men jag håller med om att det var fel regissör. Och de kanske hittills o-originellaste musikval en film någonsin haft.

Halleluja... näst efter Darth Vaders "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!" var det den töntigaste jävla scenen någonsin, och allt på grund av musiken.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » fre apr 03, 2009 17:14

noike skrev:
HeY skrev:Penelope, är det denna?
(edit) ...för det fanns flera. (/edit)

Ja. Christina Ricci i grisnäsa. Kan vi säga ador-a-ble?

Håller helt och totalt med Nicklas: ador-a-ble!
Hela filmen var rätt gullig.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tam » fre apr 03, 2009 17:17

How to lose friends & alienate people var en besvikelse. 2/5
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Zaxx » mån apr 06, 2009 14:08

Tam skrev:How to lose friends & alienate people var en besvikelse. 2/5


Tyckte ändå den var rätt bra... 3:a får den av mig.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » mån apr 06, 2009 23:35

Idag har varit en dag full av film och kakor.

Autopsy (2008)
En samling skamlösa och kärleksfulla stölder ur skräckfilmshistorien utgör grunden för denna B-skräckis i sjukhusmiljö. Skräck, skratt och lite splatter i en fin blandning. Gillade den mycket. 4 av 5.

Mr Fix It (2006)
Roantisk komedi med David Boreanaz. Inte överraskande eller nyskapande, men tillräckligt fin och rolig. 3 av 5.

Nick & Norah's Infinite Playlist (2008)
En massa indiepop och Michael Cera. Tänkte sån oorginalitet skulle dra ner underhållningsvärdet, men inte. Så charmigt så. 4 av 5.

The Alphabet Killer
(2008)
Björn använde ord som "bortkastad chans" och "lite ofärdig". Sant så. Trots en del bra grejer blir det inte mer än 2 av 5.

Tropic Thunder
(2008)
Hade hoppats på bättre. En del roligt, jätteroligt till och med, men på det hela taget inte helt bra. 2 av 5.

Breach (2007)
Blågrå spionthriller. Såg den för att Caroline Dhavernas är med. Gillar henne. Bra film annars också. 3 av 5.

Hudson Hawk (1991)
Var ju tvungen att se vad jag tyckte i denna kontroversiella fråga. Jättebra, tyckte jag. 4 av 5.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » mån apr 06, 2009 23:40

Folk som påstår att jag tycker om allting, borde fråga mig vad jag tycker om Hudson Hawk.

Breach var rätt standard men bra standard. 3 av 5 känns rättvist.

Tropic Thunder var ren kärlek.

Sedan har jag inte sett fler på den listan. Tokigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron