Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » fre aug 15, 2008 22:17

Murnau skrev:Rosemary's baby är en av de bästa skräckfilmer som gjorts. Jag älskar den, skräms av den och myser till den. Det är inte mycket fel med den filmen.


Vad han sa. Plus att jag har en ologisk och alldeles enorm kärlek till anagram-scenen framför alla andra. Fråga mig inte varför. Den får mig att rysa, pirra och mysa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre aug 15, 2008 22:31

Rosemary's Baby. Välgjord, lite småtråkig, inte det minsta skrämmande. Kanske dags att se om?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre aug 15, 2008 22:37

Nu har jag äntligen fått se Into the Wild. (Jag lyckades ju vara sjuk hela den månad den gick på bio här i stan och har inväntat DVD-releasen.)

För det första: Jag fattar fortfarande inte hur Eddie Vedder inte ens nominerades till en Oscar bästa sång. I stället fick vi 500 låtar från Enchanted... Feeeel!

Filmen tycker jag är väldigt bra. Ett härligt tempo, varken för långsamt eller för snabbt. Den är också uppbyggd på ett intressant sätt med systern som berättare emellanåt och hopp mellan olika tider. Skådespelarna? Alla är pitch-perfect. Verkligen ett fantastiskt cast. Emile Hirsch imponerar i huvudrollen.

Alla vet väl egentligen grundhistorien här och hur det hela slutar, men jag spoilermarkerar ändå. Jag finner det oerhört sorgligt att denne unge man dog ensam och rädd mitt ute i ödemarken. Helt idiotiska val av honom innan han hamnade i den situationen, men han tycks ha varit en fin människa och hur dumma val han än gjort så förtjänade han inte det ödet. Påminner en del om Grizzly Man på det viset (och fy fan vad jag hatar karln där som tycker att Timothy Treadwell förtjänade att dö för att han var så dum eller nåt åt det hållet).

Väldigt bra film i alla fall. 8/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre aug 15, 2008 22:42

Cue... Rikard! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » fre aug 15, 2008 22:56

AKS skrev:Jag finner det oerhört sorgligt att denne unge man dog ensam och rädd mitt ute i ödemarken


Jag har svårt att känna så mycket sympati med honom. Dummare männska får man leta efter. Och gnällig var han också. Och orättvis mot sin familj. Herregud!

Fast filmen var vacker, och bra berättad. Så det var ändå mycket som var bra med den.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav AKS » fre aug 15, 2008 23:00

Jag kan inte ens fatta hur man kan känna så. Verkligen inte. Men to each his own.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » lör aug 16, 2008 15:20

Han var bara missuppfattad. Stackars påg.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » sön aug 17, 2008 11:46

Darwin.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Eatthemeat » sön aug 17, 2008 13:06

Nu har jag ÄNTLIGEN sett Dead ringers. Jag är nu kär i åttiotals-Jeremy Irons. Och ännu mer kär i Cronenberg. Jag förlåter honom för Eastern promises. Såg Notes on a scandal också (åh Judi Dench...) och Lancelot du lac som var...intressant. Både bra och sisådär var den.
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.


I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby
 
Inlägg: 781
Blev medlem: 10 feb 2007

Inläggav Tob » sön aug 17, 2008 14:09

Förlåter honom för Eastern Promises? Tycker faktiskt bättre om den senare Cronenberg än den tidigare och att både Eastern Promises och A history of Violence är bland det bättre han har gjort.

Och Notes on a Scandal är ett lite försynt mästerverk. Den träffade mig oerhört vill jag minnas.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav poser » sön aug 17, 2008 15:13

Vet alla om det här http://www.imdb.com/title/tt0901469/ utom jag eller?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön aug 17, 2008 15:16

poser skrev:Vet alla om det här http://www.imdb.com/title/tt0901469/ utom jag eller?


Ja, ryktena har gått länge. Tror inte det är 100% än, men det verkar bli säkrare och säkrare. Bateman har iaf låtit hoppfull på sistone.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eatthemeat » sön aug 17, 2008 17:13

Tob skrev:Förlåter honom för Eastern Promises?

Stämmer. Jag har inte sett History of violence, men Eastern promises var för mig en besvikelse. Ja det är en ok film, men det är ju inte riktigt en Cronenberg-film. Han har ju sin speciella stil i de gamla filmerna och det är det jag gillar. Det där köttiga och bizarra och konstiga. Eastern är ju bara en snygg maffiafilm, med en riktigt snygg bastu-scen.
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.


I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby
 
Inlägg: 781
Blev medlem: 10 feb 2007

Inläggav Eatthemeat » sön aug 17, 2008 17:16

Tob skrev:Och Notes on a Scandal är ett lite försynt mästerverk. Den träffade mig oerhört vill jag minnas.

Väldigt bra är den. Särskilt Judy, jag hejade på henne hela tiden fast hon ska vara den "onda".
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.


I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby
 
Inlägg: 781
Blev medlem: 10 feb 2007

Inläggav Zaxx » mån aug 18, 2008 1:23

What Happens in Vegas
Man fick vad man förväntar sig av en "komedi" av detta slag.
Gjort på ett bra sätt, allt funkar o sådär. Helt ok underhållning faktiskt.
6/10
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » mån aug 25, 2008 15:22

Mamma Mia! :lovebunnier: :extas:
Såg den förra veckan på bio och har helt glömt att berätta hur jävla glad man blir av den! Musiken! Sprallet! Jag tror jag är kär i Meryl Streep.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tob » mån aug 25, 2008 17:32

lilith skrev:Jag tror jag är kär i Meryl Streep.


Ja. Det finns ett par anledningar till varför Mamma Mia blev såpass bra som den ändå är, Meryl Streep är definitivt en av dem, sån utstrålning, sån inlevelse!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav fripp21 » ons aug 27, 2008 10:31

Jag har äntligen sett The Dark Knight. Otroligt bra film. Heath Ledger som Jokern är verkligen lika bra som ryktet sade. Det var synd att han gick bort, jag hade gärna sett honom mera. De två nya filmerna har tagit Batman till en helt ny nivå.
Jag gillar verkligen inte Batman-filmerna av den gamla sorten. The Dark Knight lyckades överraska positivt trots mina högt skruvade förväntningar. Ovanligt nu för tiden... Betyg 5/5

Har också sett Friday Night Lights, filmen. Jag läste boken i somras och ville nu se filmen. Helt ok, följer boken någorlunda bra och är hyfsat engagerande. Inte en skuggan av en chans mot hur bra tv-serien är dock. Jag skymtade i vart fall två av skådisarna som gör samma roller i film och tv-serie. Betyg 3/5

Boken som filmen/tv-serien bygger på handlar mindre om fotboll än vad man kan tro, mer om USA/västra Texas under slutet av 80-talet, oljekris, rasism, obildning, fanatism. Kan varmt rekommendera boken faktiskt.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » ons aug 27, 2008 12:19

Hairspary
Den gamla med Rikki Lake såklart. Den var ganska underhållande, men jag gillar faktiskt Cry Baby mer. Oh johnny! :lovebunny:

Jag satt en stor del av filmen och stirrade på killen som spelade Link Larkin för han ser ut som Elvis. Har nog till och med sett honom spela Elvis en eller två gånger tror jag. Rikki var väldigt söt som Tracy Turnblad men spelade lite väl storögd ibland. Jag har nyinspelningen av Hairspray också, så jag tänkte titta på den någon dag och jämföra filmerna.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav caffeineaddict » ons aug 27, 2008 16:43

fripp21 skrev:Boken som filmen/tv-serien bygger på handlar mindre om fotboll än vad man kan tro, mer om USA/västra Texas under slutet av 80-talet, oljekris, rasism, obildning, fanatism. Kan varmt rekommendera boken faktiskt.


Läser den just nu, har sisådär 100 sidor kvar. Väldigt bra, onekligen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav fripp21 » ons aug 27, 2008 19:23

caffeineaddict skrev:
fripp21 skrev:Boken som filmen/tv-serien bygger på handlar mindre om fotboll än vad man kan tro, mer om USA/västra Texas under slutet av 80-talet, oljekris, rasism, obildning, fanatism. Kan varmt rekommendera boken faktiskt.


Läser den just nu, har sisådär 100 sidor kvar. Väldigt bra, onekligen.



Kul! Jag ska således inte avslöja hur det går för dem...

Go Panthers! ;)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor aug 28, 2008 20:31

Aaron Sorkin gör Facebook: The Movie! :eek: Verkligen!

http://chud.com/articles/articles/16134 ... Page1.html


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor aug 28, 2008 21:36

Dags att signa upp, Kalle?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor aug 28, 2008 21:38

Rombat skrev:Dags att signa upp, Kalle?

Varför det? Nu kommer ju filmen, det är ju den man väntat på.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav RalfiParpa » lör aug 30, 2008 14:05

Daredevil (Director's cut): Chockerande bra. Eller rättare sagt, chockerande mycket bättre än den vederstyggliga bioversionen, även om jag inte skulle påstå att det är en helt ny film; alltför många problem kvarstår och då är Ben Affleck och Jennifer Garner bara två av dem. Men i sin barnförbjudna skepnad känns det här nästan som en Daredevil-film värdig namnet: mörkret, de moraliska frågeställningarna, den religiösa symboliken - allt finns här (om än inte i ymnigt mått, vilket jag förstås hade uppskattat). Men, herredjävlar, den här versionen - som jag naturligtvis betraktar som den riktiga - korrigerar många fel och gör en av de mer oinspirerade Marvel-filmatiseringarna till en fullt njutbar film. Och det får väl ses som en bragd.

Sortera med Alien 3, alltså.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » sön aug 31, 2008 21:05

Tre mer eller mindre renodlade actionfilmer sedda i helgen. När hände det sist? Jag tror inte ens jag minns.

Shooter, Shoot em up samt Doomsday.

Den sistnämnde överlägset bäst. Seriöst, det var evigheter sedan jag satt och myste såpass ordentligt till en renodlad actionfilm, grovt och kompromisslöst våld rakt av. Dem andra hade lika gärna kunnat vart osedda även om framförallt Shoot em up hade en hel del positivt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eriked » mån sep 01, 2008 20:21

Tufft. Jag vill se.

Doomsday.. är det inte Descent-regissören som ligger bakom den? (spindelhoppar över webben...) Jepp så är det. Coolt.
Senast redigerad av eriked tis sep 02, 2008 22:40, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis sep 02, 2008 1:34

Jag har sett romantiska komedier de senaste dagarna.

Macho-poängställningen följer:
Tob 3p
gaspode -2p

A Lot Like Love
Med Ashton Kutcher och Amanda Peet. Nära katastrof, Peet till trots.
kan bara ge den 4/10

Just Friends
Med Ryan Reynolds och Amy Smart, och Anna Faris som fantastisk tokig popdiva.
Helt klart bättre, trots förutsägbarhet. Anna Faris är mycket nära att peta upp den till en sjua, men jag tror jag kommer ta ner den till en sexa i efterhand isåfall, så jag sätter 6/10 med en gång. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » tis sep 02, 2008 7:23

gaspode skrev:Macho-poängställningen följer:
Tob 3p
gaspode -2p


:D

Om det är till någon tröst så var förra helgens filmer för min del Darling, Waitress och Things we lost in the fire. Inga givna romantiska komedier men långt ifrån fullpackade actiondrönarna som helgen bjöd på.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav herdware » tis sep 02, 2008 23:24

Jahopp, jag har också sett Doomsday nu. Kan hålla med Tob. Rå, kompromisslös och bra action helt enkelt.
Men det är en del saker som verkligen går mig på nerverna! Särskilt när de helsteker människa. Man tillagar inte större djur med inälvorna kvar i, nej, nej, nej, nej. Visst fattar jag att det gjordes för "skräckfaktorn", men ändå. Sen så tar det lååång tid också, tror ni mig inte så kan ni prova att helsteka en gris någon gång.
Sen börjar man ju undra över kvaliteten på engelska bepansrade fordon :) Slå igenom skottsäkert glas med en yxa? FFS!


2.5/5
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron