Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » sön jul 20, 2008 18:44

The Dark Knight har löjligt hög rating på IMDB. Nu har ändå drygt 23000 röstat också. Så den borde vara bra (inte bra dock troligtvis).
http://www.imdb.com/title/tt0468569/

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » sön jul 20, 2008 18:49

eriked skrev:The Dark Knight har löjligt hög rating på IMDB. Nu har ändå drygt 23000 röstat också. Så den borde vara bra (inte bra dock troligtvis).
http://www.imdb.com/title/tt0468569/

warpdrive.se skrev:<a2m4life> 1. The Dark Night (9.5) 2. The Godfather (9.1)
<a2m4life> ja, den rövknullar ju gudfadern med bred marginal
<Nitro^> Pinsamt
<Nitro^> Massa fanboys som kommer hem och sätter tior
<Nitro^> filmbetygen första halvåret på IMDB är ett skämt
<Nitro^> Jag menar, WALL-E ligger för fan på 22:a plats :P
<Tensai> Lost in translation borde ligga på top 10 med allt inavel som ser den ger den lågt betyg
<Nitro^> LOTR-filmerna toppade vl den där listan också när de kom har jag för mig
<Nitro^> man borde få kryssa i ett formulär innan man röstar :P
<Nitro^> "Har du någonsin ägt en Gandalfhatt?" Svarar man ja på den frågan så blir det IP-ban i 4 månader :P

Den är visst uppe på 9.7 nu... jag har svårt att tro att den kan vara bra.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav caffeineaddict » sön jul 20, 2008 18:49

Vadå inte SÅ bra?! Det är ju den BÄSTA FILMEN NÅGONSIN! Det ser du ju på statistiken!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » sön jul 20, 2008 18:55

caffeineaddict skrev:Vadå inte SÅ bra?! Det är ju den BÄSTA FILMEN NÅGONSIN! Det ser du ju på statistiken!

Du har rätt. Man kan inte misstro statistiken. Som svar på din och noikes topp 100-lista så kan ni kolla på min topp 250-lista. Imdb har bestämt den åt mig.

http://www.imdb.com/top_250_films
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Off » sön jul 20, 2008 18:55

Jag har inte sett den men ger den 10.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Rombat » sön jul 20, 2008 19:03

Off skrev:Jag har inte sett den men ger den 10.

Åh, det måste jag in och göra!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » sön jul 20, 2008 19:07

Om Gudfadern är nummer två måste Dark Knight hamna på första.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön jul 20, 2008 19:08

Ja dom där jävla filmerna med de skrikande violinerna och snubben som varit hos tandläkaren är brutalt överskattade.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön jul 20, 2008 20:52

Jo, ni hörde det säkert. The Dark Knight drog in 155 miljoner på en helg. Dollar. Det är mycket pengar. Jättemycket. Mest någonsin, faktiskt.

Men är det statistiskt sett den bästa filmen i världen så är det väl välförtjänt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön jul 20, 2008 21:00

Omtitt av Läderlappen Börjar. Det är en extraordinär blandning av precis briljanta drag och ganska halvdumma påhitt. Hursomhelst är Michael Caines Alfred gissningsvis den mest rörande, bäst spelade karaktären någonsin i en film baserad på en serietidning. Jävlar så bra han är. Små blickar, små miner... underspelad så det skriker och så, så jävla fint! Det är upp till Heath Ledger att ta platsen ifrån honom nu då.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön jul 20, 2008 21:48

En sak till jag älskar, älskar, ÄLSKAR med Begins och hoppas inte glöms bort i The Dark Knight... att ALLT han gör för det teatraliskas skull, allt han gör för att skapa effekt... det inte bara händer så som det skulle göra i alla andra filmer (verkligen, ALLA ANDRA) utan man får se honom planera och skapa effekten medvetet. Beställningen av maskerna, när han kastar ultraljuds-sändaren, sprayningen av dräkten, hur han binder Tom Wilkinson ovanpå ljuset... Det gör det på något vis ännu coolare och ännu bättre att veta att han planerat det och gör det medvetet.

(edit) Nu pratar jag alltså om Läderlappen igen. (/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » mån jul 21, 2008 0:16

Håller med dig. Såg den precis på tv också... faktiskt. Ser bättre ut när det finns en tanke bakom allt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » mån jul 21, 2008 0:29

Det är det som är grejjen med Batman. Han gör ju allt för att spä på sin egen myt, eftersom det hjälper.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » mån jul 21, 2008 1:09

Un coupable idéal/Murder on a Sunday Morning
http://www.imdb.com/title/tt0307197/

Så, nu har jag sett Oscarsvinnaren för bästa dokumentär 2002 och precis som den dokumentära tv-serien The Staircase så handlar den om ett mord och en person anklagad för brottet som regissören anser vara honom vara oskyldig till. Man märker mycket väl Jean-Xavier de Lestrades ställningstagande både i denna film (och han har rätt) och i The Staircase (vad jag kan minnas så vet vi inte om han har rätt här). Som sagt så är det en av anledningarna till att The Staircase är både älskad och hatad.

Även om denna dokumentär definitivt är bra och engagerande (jag satt som på nålar då de läste domen, men reasonable doubt har ju aldrig varit mer uppenbart så om pojken fällts hade det varit skandal) så är The Staircase definitivt överlägsen. Men då har ju den, som en tv-serie på åtta avsnitt (360 minuter), en helt annan förutsättning att berätta historien.

Men som sagt, detta är en bra film och gillar man rättegångsfilmer så kan man se denna. 90% av filmen är rättegångsmaterial.

Jag gillade verkligen försvarsadvokaten Patric McGuinness. Så cool på nåt vis.

He (en polisman som snart ska vittna) looked at me and there's no love lost between us and he said:
"Suck down another cancer stick?"
And I just looked at him and I said:
"I always enjoy a cigarrette before sex."
Cause I wanted him to know... I was gonna screw him. I don't think the message was lost on him. And I did.


:D :D

Hm, nu kommer jag inte ihåg vad jag hade tänkt att skriva utöver detta. Ja, ja... Det kanske räcker. Jag rekommenderar i alla fall filmen.

7/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jul 23, 2008 23:32

Tidigare idag såg jag Near Dark en vampyrfilm från 1987 av Kathryn Bigelow.

Det roliga är då man ser året, sen Lance Henriksen... Bill Paxton... Jenette Goldstein. Året innan kom Aliens och alla tre är med där. Alla tre är ju återkommande James Cameron-skådespelare och det är så kul att Bigelow liksom "ärvde" dem. Och de fick jobba tillsammans igen nästan på en gång.

Av dessa skådespelare är Lance Henriksen min favorit. Jag älskar honom i Millennium (och tycker fortfarande att det är sorgligt att den serien -- som var så bra -- lades ner redan efter tre säsonger, iofs såg jag inte hela serien förrän för några år sedan, så jag har inte behövt sakna serien så länge). Han är bra i alla andra roller också och så även här. Tyvärr användes en del lite väl uppenbara: "I vilken vinkel och med vilket ljus får vi Henriksen att se mest creepy och ful ut?", men jo, en film med Lance Henriksen blir alltid lite extra intressant för mig.

Paxton då? "Chewing the scenery" känns som den mest passande termen. Visst, han är underhållande, men det är lite väl mycket emellanåt, det måste jag få säga.

Adrian Pasdar, som jag knappt sett i nåt annat utöver denna film och Heroes, har huvudrollen som den vanlige killen som råkar bli vampyr. Det jag gillar med filmen är att den känns originell för att vara vampyrfilm. Det är verkligen ingen typisk vampyrfilm och jag gillar hur Pasdars karaktär inte bara blir helt galen och mördar alla utan väljer sin familj och som vampyr även kan välja sin familj. D.v.s. ingen personlighetsförändring eller så.

Det jag inte fattar är hur han botas och hur tjejen botas på slutet... Om en blodtransfusion kan göra det så borde de väl bli botade så snart de äter? Känns som att jag missat något.

Nåväl, underhållande, originell och bra (men inte mycket mer) vampyrfilm där musiken tyvärr aldrig kommer längre än "jag trycker ner en tangent på min synth och håller ner den väldigt länge". Men så var det ju 80-talet också...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jul 23, 2008 23:35

AKS skrev:Adrian Pasdar

Profit. Pre-Buffy-serie av David Greenwalt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons jul 23, 2008 23:36

Hm, bra genomsnitt på IMDb. Men när ska jag hinna se allt?! Gnnnng! Har fortfarande inte sett The Wire S4 och S5 och det känns omöjligt att hinna det i sommar om jag även vill kunna vara social. Smärtsamt är vad det är.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor jul 24, 2008 1:28

Omtitt av Batman Returns i HD med Björn, En. Tveklöst den bästa Läderlapp-film jag sett. Det är upp till Mörka Knigiten i morgon att ta över rollen. Den äger faktiskt Begins helt och hållet. Även om Batman knappt är med i den (tror han har en replik och fem minuter i bild under första 45 minuterna?).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor jul 24, 2008 1:30

Gah! Det tidigaste jag kan se The Dark Knight är nästa lördag och det är inte helt klart att min kompis kan då heller så det kan dröja längre också. Trist, men sant.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor jul 24, 2008 1:57

Forgetting Sarah Marshall
Det är inte överraskande att jag tyckte om den, det var rätt väntat, men det var mer oväntat hur mycket. Inte alls som alla andra romantiska komedier. Inte likaledes uppbyggd. Framför allt inte lika endimensionella karaktärer. Åh, karaktärerna, Jason Segel har en gåva för dom. Jason! Segel! Dessutom underbar dialog, och Jason Segel-penis. Oj, vad Jason Segel gillar sin penis. Jag gillar Jason Segel. Och hans penis, den ser fin ut. Mellan den och Dr Horrible måste jag verkligen börja titta på How I Met Your Mother nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor jul 24, 2008 2:01

adolvsson skrev:måste jag verkligen börja titta på How I Met Your Mother nu.

det måste du verkligen!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tomas » tor jul 24, 2008 13:39

caffeineaddict skrev:Omtitt av Batman Returns i HD med Björn, En. Tveklöst den bästa Läderlapp-film jag sett. Det är upp till Mörka Knigiten i morgon att ta över rollen. Den äger faktiskt Begins helt och hållet. Även om Batman knappt är med i den (tror han har en replik och fem minuter i bild under första 45 minuterna?).


Det dröjer väll nästan en timme innan han dyker upp i Begins?

Har du sett Batman: Mask of the Phantasm eller Batman: The Movie (1966) föresten?

Man vill ju inte missa klassiker som

Batman: Hand down the shark repellent Batspray!


Commissioner Gordon: It could be any one of them... But which one? Which ones?
Batman: Pretty *fishy* what happened to me on that ladder...
Commissioner Gordon: You mean where there's a fish there could be a penguin?
Robin: But wait! It happened at sea... Sea. C for Catwoman!
Batman: Yet, an exploding shark *was* pulling my leg...
Commissioner Gordon: The Joker!
Chief O'Hara: All adds up to a sinister riddle... Riddle-R. Riddler!
Commissioner Gordon: A thought strikes me... So dreadful I scarcely dare give it utterance...
Batman: The four of them... Their forces combined...
Robin: Holy nightmare!


Commissioner Gordon: Penguin, Joker, Riddler... and Catwoman, too! The sum of the angles of that rectangle is too monstrous to contemplate!
Batman: We've been given the plainest warning. They're working together to take over...
Chief O'Hara: Take over *what*, Batman? Gotham City?
Batman: Any *two* of them would try that!
Commissioner Gordon: The whole country?
Batman: If it were three of them, I would say yes, but *four*? Their minimum objective must be... the *entire* world.
Senast redigerad av Tomas tor jul 24, 2008 13:46, redigerad totalt 1 gång.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » tor jul 24, 2008 13:45

The Movie har jag sett. Inte Mask of the Phantasm dock. Den ligger på hårddisken.

Och vad jag menade var att inte ens Bruce Wayne dyker upp särskilt mycket i början av Returns.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor jul 24, 2008 13:51

Batman Returns. Första omtitten på många år, och som Kalle säger: smått fantastisk. Visst har storyn problem, den hänger inte ihop riktigt och Michael Keatons roll är mest att stå i mitten med ett lätt förvånat uttryck och se på när alla andra bär filmen, men visuellt är den helt fantastisk och herregud vilket mörkt slut för att vara en stor serietidningsblockbuster. 4/5.

Batman Begins, i förberedelse inför kvällen. (Nej, jag hade inte sett den innan.)

Och visst, här finns en hel del jag gillar. Även om hela storyn med League of Shadows känns lite onödig och allt det där med tibetanska fängelser och den numer obligatoriska träna-upp-dig-till-en-samurajninja-grejen gjorts femtielva gånger vid det här laget gillar jag Bale både some Bruce och Batman, och Michael Caines Alfred är nog den bäste någonsin. Bra setup med både Lucius Fox och Gordon också - gillade de karaktärerna i serietidningarna, och här ges de precis lagom utrymme. Och det märks att de verkligen svettats blod för att få de som alltid ganska over-the-top DC-handlingarna med superskurkar och snudd på (men bara snudd på) övernaturliga tekniska mackapärerna att verka realistiska; här finns inget av Burtons serietidningsestetik, det här ska vara på riktigt.

Sen var ju skälet till att jag inte såg filmen när den kom det att jag var hjärtligt trött på Katie Holmes efter hela Tom Cruise-grejen, och mycket riktigt; hon funkar inte alls. Hon är ingen usel skådis, och hon har varit med i flera filmer jag verkligen gillar (Ice Storm, The Gift... fast i båda är ju hennes roll faktiskt att vara söt och odräglig). Men hon saknar tyngd; jag tror inte på hennes karaktär här för fem öre, och när hon då ska vara Bruces moraliska centrum går det på sin höjd sisådär. Fan, Kirsten Dunst gjorde nästan exakt samma roll mycket bättre i Spider-Man. Öht känns konflikten Batman-Bruce Wayne lite underutnyttjad, filmen blir liksom en enda lång prolog snarare än en story i sig själv. Få se om det kommer payoff ikväll då. Men just nu, 3/5 till BB.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Film 4: THE REVENGE!

Inläggav adolvsson » tor jul 24, 2008 13:54

Tomas skrev:
Commissioner Gordon: It could be any one of them... But which one? Which ones?
Batman: Pretty *fishy* what happened to me on that ladder...
Commissioner Gordon: You mean where there's a fish there could be a penguin?
Robin: But wait! It happened at sea... Sea. C for Catwoman!
Batman: Yet, an exploding shark *was* pulling my leg...
Commissioner Gordon: The Joker!
Chief O'Hara: All adds up to a sinister riddle... Riddle-R. Riddler!
Commissioner Gordon: A thought strikes me... So dreadful I scarcely dare give it utterance...
Batman: The four of them... Their forces combined...
Robin: Holy nightmare!

Fantastisk slutledningsförmåga :D Jag älskar filmen och det enda felet med den, är att fel skådespelerska spelar Catwoman. Julie Newmar for life, yo!

JulieNewmar.jpg
JulieNewmar.jpg (82.11 KiB) Visad 9969 gånger


Meow, rawrr...
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor jul 24, 2008 19:47

Såg precis klart De andras liv. Den vann tydligen en oscar för bästa utländska film. Den har stått ett tag i min hylla. Men väl värd att vänta på. Filmen blir nästan äckligt aktuell när man sätter Stasi tyskland till huvudtema vilket gör detta till en ohyggligt skrämmande film. Men utöver det så är det ett jävla fint drama och det är väl det som gör att filmen till sist funkade så bra. Sista scenen När Weisler öppnar boken och läser tacksamhetshälsningen så kände jag mig inte kaxig direkt.

Och jag som skall åka iväg och se The Dark Knight ikväll. Vilken filmdag (ja, jag förutsatter att jag kommer tycka TDK är grymt bra)!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Murnau » tor jul 24, 2008 22:57

adolvsson skrev:Jag älskar filmen och det enda felet med den, är att fel skådespelerska spelar Catwoman. Julie Newmar for life, yo!

Big rawr!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tomas » tor jul 24, 2008 23:59

The Dark Knight Bäst :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tob » fre jul 25, 2008 0:38

Tycker nog att TDK höll för förväntningarna. Det är tight. Det är välspelat. Det är intensivt. Det är spännande. Det är dock inte så hysteriskt bra som vissa vill få det till (pekar på imdb top 250). Heath Ledger porträtterar Jokern på ett alldeles lysande sätt, men tycker det är viktigt att lyfta fram resten av casten också, precis som i Batman Begins så bjuds det på finfint skådespel från många håll. Sen tyckte jag det var lite lustigt att jag kom att tänka på FRA lagstiftningen i TDK också, just den kopplingen föll väl en del med tanke på att jag såg De andras liv 3 timmar innan.

Överlag, jävligt stabilt, ett snäpp bättre än Begins....men någon riktigt fullpoängare är det inte.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » fre jul 25, 2008 8:16

Vad Tobbe sade. Om Begins sjönk till 3,5/5 under omtittarna så får Dark Knight nog ändå 4/5 i slutändan. Men något mästerverk är det inte. Jävligt habil underhållning dock. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron