fripp21 skrev:C'era una volta il West (1968)
Men jag är kluven, filmen är bra men inte "super, super bra". Kan någon förklara för mig vad andra ser i denna film? Vad gör den så omåttligt populär?
caffeineaddict skrev:fripp21 skrev:C'era una volta il West (1968)
Men jag är kluven, filmen är bra men inte "super, super bra". Kan någon förklara för mig vad andra ser i denna film? Vad gör den så omåttligt populär?
För mig är det en sån där film där upplevelsen är allt. Musiken och fotot tillsammans skapar en stämning som gör att det för min del gör att det känns som att den flyger förbi på en halvtimme, trots att tempot inte jämt är jättehögt. Sedan är den ibland den coolaste filmen någonsin, samtidigt som en hel del saker bara är överjordsligt vackra. Som fotot, då. Och Claudia Cardinale. Och Morricone-musiken som nog IMHO kan vara hans allra bästa. Och subversionen av Henry Fonda till den ondaste skurken någonsin.
Alltså, ibland är det svårt att "förklara" varför man älskar de där filmerna som man bara blev kär i på pricken och tycktes kändes underbara och perfekta utan att egentligen spendera så mycket tid på att fundera över varför. Det kändes på något sätt bara som att allt var "rätt" för just mig. Det är en av mina absoluta favoritfilmer, och jag ser inte riktigt vad jag INTE skulle tycka om med den? Jag förstår såklart att många har andra åsikter o.s.v. o.s.v. men för mig är den bara... oemotståndligt rätt på alla sätt och vis.
sfinx skrev:jag är för nyfiken.
adolvsson skrev:sfinx skrev:jag är för nyfiken.
Oj oj oj, tur att du inte är katt!
fripp21 skrev:Dessutom måste jag sluta att analysera allt så himla mycket, och bara ta in upplevelsen. Grubbleri är en skoj men ibland störande vana jag har...
Tack än en gång!
Zaxx skrev:Ni är värdelösa allihopa. Sitta o analysera filmer!!
Foto hit och scenografi dit... vem har regisserat.. bla bla.. WHO CARES!
Kolla på filmen. Var den bra? Ja eller nej. Man behöver ju knappast analysera fram att: "Nej nu mår jag dåligt efter denna filmen för den var skittråkig, men VILKEN upplevelse jag hade och fotot var underbart!!! 10 av 10!!!!"
FEL! FFS!
Tob skrev:caffeineaddict skrev:Haha, och det säger folk som försöker analysera fotboll.
Touché
fripp21 skrev:Vilka är John Cusacks 5 bästa filmer?
noike skrev:I kronologisk ordning.
AKS skrev:Kul att du tar upp John Cusack precis idag då jag fick hem The Sure Thing...
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare