caffeineaddict skrev:Särskilt efter att ha varit i Hollywood och hört turistguiden på Paramount berätta om och erkänna hur lätt celluloid självantänder i deras arkiv och hur många gamla filmer som inte ens existerar längre på grund av detta.
adolvsson skrev:caffeineaddict skrev:Särskilt efter att ha varit i Hollywood och hört turistguiden på Paramount berätta om och erkänna hur lätt celluloid självantänder i deras arkiv och hur många gamla filmer som inte ens existerar längre på grund av detta.
Hela vägen till Hollywood? Det hade räck med en kurs filmvetenskap i Växjö. Bara jag tänker på att bara en bråkdel av all stumfilm som gjordes (eller ja, det känns som en bråkdel i alla fall, om jag sedan har ett faktuellt underlag för att uttrycka mig så, det är en annan sak) finns kvar idag smärtar det till i hela hjärtegropen.
poser skrev:Äsch, det måste ha minst stereoljud för att få räknas som film och då är jag fan snäll.
poser skrev:det måste ha minst stereoljud för att få räknas som film och då är jag fan snäll.
caffeineaddict skrev:poser skrev:det måste ha minst stereoljud för att få räknas som film och då är jag fan snäll.
Jag har inte dubbelkollat, men Life of Brian skulle jag absolut tro är en monofilm. Plus att allt ju kan remixas. Du har inte upplevt Smultronstället innan du gjort det i DTS 7.1!
Rombat skrev:Jag gillade senaste Indy-rullen. Inte som de första tre, men långt från så dålig som jag har hört.
Matt skrev:Hej, jag heter Matt
Jag vill ha tips på roadtrip filmer
Matt skrev:Hej, jag heter Matt
Jag vill ha tips på roadtrip filmer
HeY skrev:Ingen som har sett (eller bryr sig?) Sex and the City filmen än? Jag såg den i söndags och jösses vad vi skrattade! Det var absolut en utav de bästa filmerna jag har sett sedan...öh...Juno?
Aja, jag är ingen stor filmtittare men jag gillade den verkligen. No dissapointment! Jag är ju en av dem som tyckte om serien och tittade igenom hela den och det är väl dessa som är rädda för att filmen inte ska kännas som serien, det gjorde den och som sagt - no dissapointment!
Så tyckte ni om SatC gå och se den! Tyckte ni inte om SatC, se den ändå
herdware skrev:The Straight Story måste ju kunna räknas med...
En helt underbar film!
Tob skrev:HeY skrev:Ingen som har sett (eller bryr sig?) Sex and the City filmen än? Jag såg den i söndags och jösses vad vi skrattade! Det var absolut en utav de bästa filmerna jag har sett sedan...öh...Juno?
Aja, jag är ingen stor filmtittare men jag gillade den verkligen. No dissapointment! Jag är ju en av dem som tyckte om serien och tittade igenom hela den och det är väl dessa som är rädda för att filmen inte ska kännas som serien, det gjorde den och som sagt - no dissapointment!
Har inte sett den.
Men jag tyckte det var fruktasnvärt roligt med allt rabalder kring Hans Wiklunds sågning av filmen.
HeY skrev:Tob skrev:HeY skrev:Ingen som har sett (eller bryr sig?) Sex and the City filmen än? Jag såg den i söndags och jösses vad vi skrattade! Det var absolut en utav de bästa filmerna jag har sett sedan...öh...Juno?
Har inte sett den.
Men jag tyckte det var fruktasnvärt roligt med allt rabalder kring Hans Wiklunds sågning av filmen.
Vad skrev han!? Jag har inte hört om det.
Jag sågar den inte iaf, och så som alla skrattade i biografen tvivlar jag på att de där inne gjorde det heller.
Tob skrev:Minns inte exakt. Men innebörden var väl i princip att filmen är korkad och lägger fram ideal som förminskar kvinnan. Detta med punchlinen att kvinnor som tycker om detta förtjänar halva lönen mot män.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare