Spooks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån mar 27, 2006 2:49

Som fan till Greg Ruckas "Queen and Country" kommer det inte som en överaskning: Spooks är riktigt bra. Visst, en av huvudkaraktärerna är lite uttryckslös men å andra sidan passar det rollen jävligt bra. Efter ett tag blir man kall och känslolös utåt. Sedan var ASH i hans avsnitt fenomenal också, men det var bara en bonus.

Hade man bara fått lite bättre grepp om karaktärerna så hade man kunnat likna backom-kamera-arbetet med manus och sådant som Shieldaktigt. Anything goes ungefär.

Som vanligt när Kudos är inblandat: toksnyggt, även om jag måste medge att det är deras "svagaste" serie av de tre jag sett.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » sön apr 02, 2006 1:15

Blev nyss klar med Spooks s2. Det här är ju riktigt jävla bra. Säsong ett var lite svartvitt på sina ställen, men nu... Åh! Spionsaker går att göra och mycket mer komplext nu än under kalla kriget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » sön apr 02, 2006 18:54

Just nu på Spooks 3.04 -- vilket verkar vara däro mkring många britter tyckte att säsongen var skräp och jag kan inte förstå varför. Eller jo, det kan jag å¨sätt och vis. Mycket internpolitik, inga klara fiender och vänner, och en av huvudpersonerna utbytt. Det är onekligen mörkare än de förra säsongerna. I love it.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » mån apr 03, 2006 1:48

Spooks 3.10 o_O
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons maj 31, 2006 1:56

Spooks 1x01-02:
Avsnitt ett i all ära, och det är för all del välproducerad brittisk TV av bästa sort, men redan i avsnitt två höjer dom oddsen ordentligt. En bollparks skillnad emellan dom, jag kan inte ens börja beskriva varför utan att använda svarta fält.
Friterad flicka! Alltså, allvarligt. Jag hade väntat mig att det skulle bli farligare längre fram, för britterna brukar våga mer, men att i andra avsnittet gå från ett fall som kändes lite lagom tryggt på klassiskt TV-vis, ungefär som första avsnittet, till att doppa Helen i grytan och därmed i ett slag ändra på förutsättningarna, det var tillräckligt för att jag skulle sitta med hakan mellan skosulorna.

Jag uttryckte mig negativt om Tom, och hans avsaknad av karisma, efter första avsnittet, men han växte under det här avsnittet och efter fritösscenen, ja, jag upprepar det där om förutsättningar.

Hade egentligen tänkt kalla det en natt efter de här två avsnitten. Tuff skit, liksom, det går ju inte nu. Bara att fortsätta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons maj 31, 2006 3:09

Spooks 1x03:
Ja, efter 02 känns onekligen mycket genast mer osäkert och spännande. Jag gillar det. Nej, stryk "gillar" och ersätt med "älskar".
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån jun 05, 2006 21:36

adolvsson skrev:..Spooks ger en sablans mersmak för brittisk kvalitéts-TV på DVD.


Spooks är sommarprojekt för mig. Har ju fått fantastiska lovord av dig och noike så man är ju onekligen sugen på att kolla.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tis jul 25, 2006 22:23

Såg första avsnittet av Spooks precis and it rocked my (Disney)world.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 23:00

Off skrev:Såg första avsnittet av Spooks precis and it rocked my (Disney)world.

Hurra! s5 börjar i höst... Inte för att jag vill stressa dig men ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 23:15

noike skrev:
Off skrev:Såg första avsnittet av Spooks precis and it rocked my (Disney)world.

Hurra! s5 börjar i höst... Inte för att jag vill stressa dig men ändå.


Hoppsan, borde kanske höja upp den lite på min lista över serier att se då... fast det är klart, många av serierna som ligger före är ganska korta (miniserier eller serier som bara hunnit ha en säsong).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons jul 26, 2006 10:08

Avsnitt 2 av Spooks var ännu bättre.
Jag gillade den tjejen så det var tråkigt att hon dog men vilket sätt att döda en karaktär!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons jul 26, 2006 12:19

Off skrev:Avsnitt 2 av Spooks var ännu bättre.
Jag gillade den tjejen så det var tråkigt att hon dog men vilket sätt att döda en karaktär!

Ja, men samtidigt skapar det en oro för karaktärerna som inte hade varit där annars. Hon dog för en bra sak med andra ord.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons jul 26, 2006 17:36

Har sett tre avsnitt av Spooks nu och hade det inte varit för Rescue Me hade avsnitt fyra setts direkt. Det här kickar ju rumpa för fan! Hittar inga bra torrents för s04, måste ha tag i den hyffsat snabbt för jag käkar nog upp s01-3 innan helgen är slut.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » ons jul 26, 2006 18:53

Off skrev:Har sett tre avsnitt av Spooks nu och hade det inte varit för Rescue Me hade avsnitt fyra setts direkt. Det här kickar ju rumpa för fan! Hittar inga bra torrents för s04, måste ha tag i den hyffsat snabbt för jag käkar nog upp s01-3 innan helgen är slut.

Nu ska jag själv strax fortsätta på S4. Om Kudos vore en kvinna, eller för delen en någorlunda attraktiv man, skulle jag hångla upp henne (eller honom) mot en vägg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor jul 27, 2006 11:01

Holy hospital garment Batman, Spooks äger allt! Sista tio minuterna av säsongsavslutningen på s01 är tv at it's finest. Var så trött efteråt men var tvungen att spola ansiktet i vattnet och se inledningen på s02 innan jag gick och la mig. Härligt att det började komma in lite mer humor i slutet av säsongen också.

Eureka 1x02

Poliskillen är riktigt rolig men berättelserna har inte riktigt fångat mig ännu. Jag sätter min gräns på 5 avsnitt tror jag.

Nu kaffe och SPOOOOKS!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tor jul 27, 2006 11:05

Off skrev:Holy hospital garment Batman, Spooks äger allt! Sista tio minuterna av säsongsavslutningen på s01 är tv at it's finest.


Tyvärr var det slutet av S1 som gjorde att jag slutade kolla på serien trots att jag älskade S1. Älskade. Ibland blir jag lite vrång... (spoiler inledningen S2) Jag var helt till mig över slutet av Spooks S1 då den visades på SVT för några år sedan. Så jävla spännande. Så självklart att nån skulle dö iom att nedräknaren i princip var nere på noll. Då dyker jag på en spoiler på internet där det står att alla i huset överlever. Där och då slutade jag se på Spooks. Har ofta tänkt ta upp tittandet igen och kommer definitivt att göra det, kanske nästa sommar, men det kändes så jäkla meh att alla skulle lyckas överlva det där.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jul 27, 2006 12:28

AKS skrev:Tyvärr var det slutet av S1 som gjorde att jag slutade kolla på serien trots att jag älskade S1. Älskade. Ibland blir jag lite vrång... (spoiler inledningen S2) Jag var helt till mig över slutet av Spooks S1 då den visades på SVT för några år sedan. Så jävla spännande. Så självklart att nån skulle dö iom att nedräknaren i princip var nere på noll. Då dyker jag på en spoiler på internet där det står att alla i huset överlever.

Ett ord: decoy. Och ju mer jag tänker på det desto bättre var det att det var på det viset. Hade de dött så hade karaktären förvandlats till hämndlysten buttermunk för att hans familj dött i en explosion. Nästan så att man får clichékväljningar bara av att skriva det. Istället får vi en utveckling av karaktären åt ett annat mer intressant håll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jul 27, 2006 12:50

AKS skrev:
Off skrev:Holy hospital garment Batman, Spooks äger allt! Sista tio minuterna av säsongsavslutningen på s01 är tv at it's finest.


Tyvärr var det slutet av S1 som gjorde att jag slutade kolla på serien trots att jag älskade S1. Älskade. Ibland blir jag lite vrång... (spoiler inledningen S2) Jag var helt till mig över slutet av Spooks S1 då den visades på SVT för några år sedan. Så jävla spännande. Så självklart att nån skulle dö iom att nedräknaren i princip var nere på noll. Då dyker jag på en spoiler på internet där det står att alla i huset överlever. Där och då slutade jag se på Spooks. Har ofta tänkt ta upp tittandet igen och kommer definitivt att göra det, kanske nästa sommar, men det kändes så jäkla meh att alla skulle lyckas överlva det där.

Lite på mig, och noike som jag skriver medhåll på, det var inget meh över det. Min första reaktion var visserligen också en besvikelse som dock gick över snabbt. Dels för att S2 börjar väldigt starkt på många andra sätt, dels för lösningen känns både realistisk och oväntad, och dels för att när alla överlever betyder det inte automatiskt ett lyckligt slut... Vilket ju trots allt är några av fördelarna med Spooks, generellt. Så AKS, fortsätt för bövelen! :) Jag är inne på S4 nu och älskar den lika mycket som S1, om inte mer. Fantastiska grejer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor jul 27, 2006 13:25

(spoiler Spooks S2-inledning) Decoy läste jag inget om i spoilern, bara att alla överlevde. Det förändrar ju det hela en hel del... för det skulle jag inte tycka var meh. Troligtvis. Vi får väl se. Får väl ge mig på serien till jul eller sommaren. Som sagt, jag älskade S1, men kunde bara inte fatta att alla klarade sig från explosionen. Det kändes som en cop out. Nu är förutsättningarna lite annorlunda...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 16:09

Den 16:e september börjar Spooks s5! Och de kör sin vanliga sak: del två dagen efter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor sep 07, 2006 17:33

noike skrev:Om vi hade gjort adolvsson till moderator så hade han kunnat göra det när han sitter uttråkad hos arbetsförmedlingen.

Oh, och när jag är klar med det kan jag möblera om resten av forumet!

noike skrev:Den 16:e september börjar Spooks s5! Och de kör sin vanliga sak: del två dagen efter.

Hurra, för fan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 22:53

Jag skulle kunna säga att jag blev besviken på de två första avsnitten av Spooks femte säsong. Fast det vore en lögn. Och sånt håller jag som bekant absolut inte på med.

Från och med säsong 4 hände något med serien, tror jag. Något subtilt, men ändå fundamentalt, mer än övergripande känsla och inte enstaka detaljer. Något som, baserat på mina åsikter om de tre första säsongerna, jag kanske borde tycka illa om.

Det gör jag inte. Avsnitt ett och två har varit en oerhört stark inledning på S5 och visar att serien har mer nerv än någonsin. Spooks är fortfarande riktigt bra skit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor sep 21, 2006 23:15

adolvsson skrev:Från och med säsong 4 hände något med serien, tror jag. Något subtilt, men ändå fundamentalt, mer än övergripande känsla och inte enstaka detaljer. Något som, baserat på mina åsikter om de tre första säsongerna, jag kanske borde tycka illa om.

Den flyttade sig lite närmare verkligheten skulle jag vilja påstå. Så det gör jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 23:27

noike skrev:Den flyttade sig lite närmare verkligheten skulle jag vilja påstå. Så det gör jag.

Huh. Då påstår jag snarare motsatsen.

Eller, visst, det blev mindre svart/vitt och mer gråzoner, men samtidigt tyckte jag dom oftare lämnade realism till förmån för det mer, hur uttrycker jag det, fantastiska. Mer klassiska spionhistorier. Kanske en gnutta James Bond.

Nåväl, jag kanske är ute och cyklar, det ska villigt erkännas, men det var ändå den känslan jag lämnades med. Fast om det är kritik, är det ändå förbaskat svag kritik, för trots det jag haft den lilla protesten med mig, har kvalitén på Spooks aldrig sjunkit. Jag har inte kännt mig besviken, och den fortsätter sparka spionrumpa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor sep 21, 2006 23:30

adolvsson skrev:
noike skrev:Den flyttade sig lite närmare verkligheten skulle jag vilja påstå. Så det gör jag.

Huh. Då påstår jag snarare motsatsen.

Eller, visst, det blev mindre svart/vitt och mer gråzoner, men samtidigt tyckte jag dom oftare lämnade realism till förmån för det mer, hur uttrycker jag det, fantastiska. Mer klassiska spionhistorier. Kanske en gnutta James Bond.

Du menar så, jo, det har ökat men vad som händer i hemlandet har mer eller mindre ibland nästan varit skrämmande speglingar av England IRL.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis okt 03, 2006 22:12

Spooks 5x01-2:

Snuskigt bra. Hade mina klagomål på s04 men kan knappt minnas dem nu när säsongen började på det här sättet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » tis okt 03, 2006 22:23

Off skrev:Spooks 5x01-2:

Snuskigt bra. Hade mina klagomål på s04 men kan knappt minnas dem nu när säsongen började på det här sättet.

Det blir inte sämre. Då älskade jag ändå säsong 4. Fast det är klart, som jag är inne på i inlägget här ovan, även när det är saker med Spooks jag stör mig på tenderar dom överglänsas av allt som tokregerar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån dec 31, 2007 1:08

Spooks 1.01-1.02: Ja, det var ju ett tag sen sist, men nu är jag redo att ge serien ännu en chans. ( (spoiler hela S1) Jag slutade se då jag efter den oerhört spännande avslutningen av S1 dök på en spoiler om att alla överlevde cliffhangern och jag tyckte det var en cop-out. Inger mer Spooks för mig.) Jag måste alltså se om S1 eftersom jag inte sett avsnitten sedan de gick på svensk TV runt 2003. Det som är bra är att jag glömt bort det mesta förutom S1-avslutningen. Jag känner igen saker då de händer, men inte i förväg så det är som att se nya avsnitt, men ändå inte.

Det som gör serien är ju Macfadyens karaktär. men det är väl meningen också. Han är den vi verkligen lär känna på fritiden och han är huvudpersonen. Jag tycker om hans storyline: kan han berätta för sin flickvän eller inte? Det är en engagerande b-storyline enligt mig.

Det jag också gillar är det oväntade: som agenten som blev mördad i 1.02. Jodå, ska definitivt fortsätta att se.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » mån dec 31, 2007 4:21

AKS skrev:Spooks 1.01-1.02: Ja, det var ju ett tag sen sist, men nu är jag redo att ge serien ännu en chans. ( (spoiler hela S1) Jag slutade se då jag efter den oerhört spännande avslutningen av S1 dök på en spoiler om att alla överlevde cliffhangern och jag tyckte det var en cop-out. Inger mer Spooks för mig.)

Spooks! :lovebunnier: Det finns all anledning att fortsätta, för vad som må kännas som en cop-out används på ett väldigt bra sätt, det för - utan att säga för mycket - karaktärer till intressanta platser, och serien blir bara bättre för varje säsong.

Tyvärr har halkat efter med senaste säsongen, har hela sexan liggande hemma utan att någonting händer, men det är sådant som händer med mig och har ingenting med sänkt kvalitet att göra. I love the shit out of this show.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån dec 31, 2007 4:31

Ja. Spooks! :lovebunny: Fantastisk serie. Sättet de använder huvudkaraktärerna...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron