Dirty Sexy Money

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör nov 17, 2007 17:06


"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön nov 25, 2007 14:14

Dirty Sexy Money har verkligen gått och blivit en favorit. Vilken liten guldklimp det är. Så fantastiskt underhållande hela tiden. En underliggande humor i princip allting som gör att man sitter och fånler i princip konstant, men att man samtidigt tar vad som händer på allvar.

(spoiler 1.08) Brian, som extremhycklande präst, desperat försöker behålla sin son. Ellen som sitter och förhandlar om Patrick, med payoff att Patrick blir skjuten. Jeremy som desperat försöker hålla sin identitet hemlig. Nåväl. Intressant, se vad som händer nu när Simon också har ett givet motiv till Dutch död.
Senast redigerad av Tob sön nov 25, 2007 17:25, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön nov 25, 2007 14:42

Tob: Medhåll. Det har blivit bättre och bättre och sakta men säkert blivit en av de serier som jag ser mest fram emot varje vecka.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav makane » ons nov 28, 2007 13:17

Tob skrev:Dirty Sexy Money har verkligen gått och blivit en favorit. Vilken liten guldklimp det är. Så fantastiskt underhållande hela tiden. En underliggande humor i princip allting som gör att man sitter och fånler i princip konstant, men att man samtidigt tar vad som händer på allvar.

(spoiler 1.08) Brian, som extremhycklande präst, desperat försöker behålla sin son. Ellen som sitter och förhandlar om Patrick, med payoff att Patrick blir skjuten. Jeremy som desperat försöker hålla sin identitet hemlig. Nåväl. Intressant, se vad som händer nu när Simon också har ett givet motiv till Dutch död.


Håller med! Dirty sexy money är en av mina absoluta favoriter i höst. Och jag tycker bara den blir bättre för varje avsnitt!
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav adolvsson » tor nov 29, 2007 22:57

Dirty Sexy Money 1x07
Ja, jag ligger lite efter. Tyvärr, för där 1x06 var ett steg neråt och gjorde mig orolig för framtiden, hoppar 07 till igen och visar att förra steget bara var ett snedsteg. Woo-hoo-hoo, så bra det var.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre nov 30, 2007 1:38

Dirty Sexy Money 1x09:

Kul att få se Dutch! Väntat att Brian var oäktingen, men rätt kul ändå. Och lite gulligt i kyrkan. Och sorgligt när Brian jr. åkte sen. Brian är verkligen en favorit! Skoj att Lisa dras in i "familjen" av Jeremy lite också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » fre nov 30, 2007 19:47

Dirty Sexy Money 1x08
an orphanage for the really starving children

Fniss.

Ellen sköt Patrick!

Fniss igen.

Fler småbitar om mordet, jag var lite orolig när dom inte ens nämde det i förra avsnittet, så det här kändes bra. Jeremy storyline med Sophia är söt. Clark och hans mustasch är rolig. Patricks deal med Ellen och Carmelita känns härligt bisarr. Brian är bäst.

Bra grejer. Bra avsnitt. Bra serie. Me likey and feelin' goodey.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre nov 30, 2007 20:19

Är det bara hag som tycker att en egen DSM tråd skulle vara kul? Det verkar ju helt klart vara ett par stycken som skriver om den varje vecka.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör dec 01, 2007 5:01

Jag gillar HEY idé. Hey hey HeY hey HEY! DSM tråd yey hey HEY hEY HeY HEY! Hey!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör dec 01, 2007 5:06

Jag gillar HEY idé. Hey hey HeY hey HEY! DSM tråd yey hey HEY hEY HeY HEY! Hey!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör dec 01, 2007 5:07

It seemed like a goo d idea at the time... I juswt washwish I was charmig. say no. :( :cry:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön dec 02, 2007 13:26

(spoiler Dirty Sexy Money 1.09) Efter scenen på trappuppgången mellan Dutch och Nick så fick jag nästan en känsla av att det kan vara någon form av självmord. Är det något som pratats om i serien som en möjlighet? Jag minns inte.

Jävligt bra avsnitt. Inte riktigt lika roligt som förra avsnittet. Men Jeremys storyline är verkligen hysterisk. Så jälva tragikomisk så att jag vet inte vad. Sen tycker jag man hanterar Brian-och-Nick-är-bröder på ett bra sätt. Scenen då Laticia berättar för Brian är verkligen skarp. "...Would it change anyting...?".
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav gaspode » sön dec 02, 2007 15:41

Tob skrev: (spoiler Dirty Sexy Money 1.09) Efter scenen på trappuppgången mellan Dutch och Nick så fick jag nästan en känsla av att det kan vara någon form av självmord. Är det något som pratats om i serien som en möjlighet? Jag minns inte.

Jag tror fortfarande inte att han är död, och tyckte att det här gick helt i linje med det. Han ville komma bort från the Darlings och fejkade sin egen död (med hjälp av Simon?).
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » sön dec 02, 2007 20:31

gaspode skrev:Jag tror fortfarande inte att han är död, och tyckte att det här gick helt i linje med det.

Jag hade inte alls kännt det där innan, förrän nu. Att vänta så länge med att ens visa en bild på Dutch George, och nu hyra in den här snubben, det känns som om det kan betyda Dutchs återkomst ungefär precis när som helst.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre dec 07, 2007 2:20

Egen tråd!

1x10:
Jeremy kysser Lisa! väntat, men ändå. Det får han ju inte göra!
och "I have to marry into this family."
Darlings är inget bra inflytande på Nicks stackars familj.

Och vad hände med Carmelita? Tycker Clark verkade uppträda lite märkligt. Var det han som gjorde nåt på Trips order? Fast inte skulle Trip kidnappa Carmelita?

Brians bitar är väldigt bra, han känns så äkta av nån anledning.

Vet inte om jag tycker om Juliets import, han är lite för stereotyp utlänning som säger "wow" till allt extravagant Darlingsktän så länge.

Det var något oväntat att Trip hade "planterat" Karen hos Simon måste jag säga, men jag gillar det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre dec 07, 2007 2:29

(spoiler 1.10) Jeremy/Lisa var en såndär grej som inte hade någon egentlig rätt att fungera så bra som det gjorde. "På pappret" hade jag nog sett det som ett tråkigt standardsätt att skapa konflikt, men när det väl kom till "You're sitting on my lap"-scenen... damnit, det fungerade! Och hela den handlingen har gett Lisa fler dimensioner och gjort henne till en stark karaktär i sig själv istället för att bara vara "Nicks fru". Bra gjort!

Ännu ett bra avsnitt även i övrigt, men den här gången var det faktiskt Jeremy/Lisa som gjorde störst intryck, vilket var oväntat.

Och ja, Juliette och hennes kille var trista. Kändes menlöst, så de får fort antingen försvinna eller hitta en egentlig poäng med den handlingen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » fre dec 07, 2007 2:33

Sant som du säger, Lisa har verkligen fått växa iom hela grejen med Jeremy. Precis som var jag orolig inför det jag förväntade mig skulle kännas som en krystad konflikt, men de lyckades göra det snyggt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav makane » fre dec 07, 2007 11:05

1.10
Riktigt bra avsnitt. Det enda som jag inte gillade, och som jag faktiskt tyckte var riktigt dåligt var Juliette och hennes utländska grabb. Förutom att jag tycker att hon inte spelar Juliette så bra så var ju den här mannen ett skämt. "Jag vill ge dig min oskuld" konversationen var bara pinsam. Nä.. Blä. Skicka bort henne igen. Det var bättre då. Saknade henne inte en sekund.

Som ni skrivit var scenerna med Jeremy och Lisa riktigt bra. Att något skulle hända där har ju varit, kanske lite för, uppenbart, men det blev riktigt bra. Gillar också vibbarna mellan Nick och Karen, även om jag vill ha Nick och Lisa tillsammans.

Åh Brian. Underbar. Blir bara bättre för varje avsnitt!

Darling - Elder historien är bra, invecklad och alltid intressant.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav caffeineaddict » fre dec 07, 2007 11:07

Härligt att förra helgens fylleposter kom med i flytten. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » fre dec 07, 2007 18:42

makane: Men! Inte gilla Samaire!? Jag tycker hon funkar fint som Juliet. Hon är lite speciell, men på ett bra sätt.

caffe: inte kunde jag låta dem falla i glömska i andraserier-tråden.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav makane » lör dec 08, 2007 19:06

gaspode skrev:makane: Men! Inte gilla Samaire!? Jag tycker hon funkar fint som Juliet. Hon är lite speciell, men på ett bra sätt.


Älskade henne i OC. Här tycker jag att hon från början känts osäker och tillgjord. I övrigt tycker jag alla är stålande bra... det tycker jag tyvärr inte att hon är.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Tob » sön dec 09, 2007 13:00

(spoiler 1.10) Jeremy/Lisa tyckte jag funderade riktigt jävla bra ända till kyssen. Gaah, nu satte Lisa stopp för det vilket gav scenariot lite mer, men ändå lämnar det en bitter eftersmak. Juliette tycker jag fungerar bra. Jag tar inte henne på allvar nånstans och därför fungerar hon på sitt egna over-the-top vis.

Överlag, bra avsnitt, igen!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » sön dec 09, 2007 14:04

gaspode skrev:Egen tråd!

DU är en egen tråd!

1x10
Brians bitar är väldigt bra, han känns så äkta av nån anledning.

Jag kommer sakna honom som präst, men dels kan han ju alltid komma tillbaka senare och dels ska det bli riktigt intressant att se honom i en helt ny situation, helt omplacerad från allt som var hans gamla liv.

Det var något oväntat att Trip hade "planterat" Karen hos Simon måste jag säga, men jag gillar det.

Jag med. Och inte bara oväntat, dessutom lite creepy, för den sexuella biten måste han ha räknat med, och att medvetet placera sin egen dotter i en sådan situation... lite creepy.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor dec 13, 2007 0:40

makane skrev:
gaspode skrev:makane: Men! Inte gilla Samaire!? Jag tycker hon funkar fint som Juliet. Hon är lite speciell, men på ett bra sätt.


Älskade henne i OC. Här tycker jag att hon från början känts osäker och tillgjord. I övrigt tycker jag alla är stålande bra... det tycker jag tyvärr inte att hon är.


Är inte det meningen? Jag har hela tiden tolkat henne som en typisk ungdomskändis á la Paris Hilton som de sedan har tänkt att utveckla och gå ifrån den dära stereotypen. Jag tycker de gör ett bra jobb med karaktären dessutom, även om jag hoppas att hon får lite mer screentime i framtiden.
Sedan så älskar jag Samaire Armstrong. Sötare tjej kan man leta efter :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav makane » tor dec 13, 2007 12:43

HeY skrev:
makane skrev:
gaspode skrev:makane: Men! Inte gilla Samaire!? Jag tycker hon funkar fint som Juliet. Hon är lite speciell, men på ett bra sätt.


Älskade henne i OC. Här tycker jag att hon från början känts osäker och tillgjord. I övrigt tycker jag alla är stålande bra... det tycker jag tyvärr inte att hon är.


Är inte det meningen? Jag har hela tiden tolkat henne som en typisk ungdomskändis á la Paris Hilton som de sedan har tänkt att utveckla och gå ifrån den dära stereotypen. Jag tycker de gör ett bra jobb med karaktären dessutom, även om jag hoppas att hon får lite mer screentime i framtiden.
Sedan så älskar jag Samaire Armstrong. Sötare tjej kan man leta efter :lovebunny:


Meningen att skådisen ska kännas osäker? Nej, det tror jag inte. Tillgjordheten ska väl till viss del vara där, men för mig görs den på hel fel sätt. Jag köper det inte alls. Att hon inte får mer screentime är väl pga hennes drogproblem eller vad hon nu var på behandlingshem för. De vågar väl kanske inte köra karaktären fullt ut och därför hamnar hon någonstans mittemellan. För mig blev det uppenbart hur obetydlig hennes roll var när hon var borta i några avsnitt utan att det saknades något. Men som sagt jag brukar gillar Samaire så man kan ju hoppas att hon reder upp sina problem och får en större roll. Då kanske hennes karaktär kan utvecklas till något bättre...
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav sp1keout » tor dec 13, 2007 17:10

Ögongodis
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor dec 13, 2007 19:59

makane skrev:Meningen att skådisen ska kännas osäker? Nej, det tror jag inte. Tillgjordheten ska väl till viss del vara där, men för mig görs den på hel fel sätt. Jag köper det inte alls. Att hon inte får mer screentime är väl pga hennes drogproblem eller vad hon nu var på behandlingshem för. De vågar väl kanske inte köra karaktären fullt ut och därför hamnar hon någonstans mittemellan. För mig blev det uppenbart hur obetydlig hennes roll var när hon var borta i några avsnitt utan att det saknades något. Men som sagt jag brukar gillar Samaire så man kan ju hoppas att hon reder upp sina problem och får en större roll. Då kanske hennes karaktär kan utvecklas till något bättre...


Osäkerheten håller jag inte alls med dig om, jag syftade på tillgjordheten. Jag var inte medveten om att hon hade drogproblem. Fan, jag förstår inte varför unga Hollywoodare alltid hamnar i sådant. Varför skulle de ha svårare att stå emot än oss mindre, öh, rika?`

Sedan säger sp1keout allt: Ögongodis! Word.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor dec 13, 2007 20:12

Hah! Nu när jag kollade på Samaires IMDb-sida så såg jag att hon spelat "Tasha, TBX greased-pig chaser" i ett gammalt ER-avsnitt. Måste nog se om det avsnittet! :eek:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor dec 13, 2007 20:20

Jag blir allt mer uttråkad av DSM, tyvärr. Det som en gång kändes som quirky fun blir numera bara löjligt. Exempel: såklart inte Jeremy kan låtsas vara målare, ljuga för tjejen, och tro att allt blir bra.

De enda delarna som är bra är de med Brian. Men Brian Jr får gärna komma tillbaka också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tor dec 13, 2007 21:40

Jag har inga specifika invändningar, men hoppar av nu. Det är lite väl mycket bagatell över serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare