Chuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tomas » tor okt 21, 2010 19:30

Good news :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav sfinx » tor okt 21, 2010 19:43

HeY skrev:Säsong 4 har inte bara fått sina back 9 avsnitt utan 11(!) nya avsnitt. Det betyder att säsongen blir hela 24 avsnitt, och att om nästa säsong(!) får 22 kommer serien upp i 100 avsnitt. Vem skulle nånsin tro att Chuck skulle hamna i syndication? Och det är väl 100 avsnitt som krävs, vilket ju NBC säkert skulle satsa på då de tjänar på serien mer i längden. Ska man våga hoppas på en säsong 5 också då? :)

Jag är en hemsk människa, för någonstans vill jag den här serien väl, men jag tror på kortare säsonger och mer genomtänkta arcer. Sorry?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav konstant » fre nov 05, 2010 23:13

sfinx skrev:Aaaaand we back to normal. Jag hoppades att Buymore skulle fortsätta hålla sig borta, det fanns andra sätt att plocka in de andra om man ville. Varför gå tillbaka till mer eller mindre exakt samma utgångs läge som i första säsongen hela tiden?
Känner mig lite som ett troll i den här tråden, kan inte sluta titta, kan aldrig bli nöjd.


JAAA! Faktiskt en besvikelse, de sprängde hela skiten och jag tänkte "ÄNTLIGEN"! Och sen var vi där igen. Men det har blivit bättre. Snäppet.

Hyfsat hög klass på säsong 4 so far (sett till avsnitt fyra). Ingen woho-moment riktigt, inte som jag minns just nu. Fast i och för sig har jag rätt mycket annat i huvudet just nu, jag skriver egentligen bara det här för att slippa skriva på min uppsats som ska in om en timme och femtio minuter...

Jaa. Hahaha. Sämsta kommentaren någonsin.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav Rombat » fre nov 19, 2010 2:25

Deras product placement har ju aldrig varit direkt subtil, men 4.08 tog då fan priset.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Noam » lör nov 20, 2010 23:04

Rombat skrev:Deras product placement har ju aldrig varit direkt subtil, men 4.08 tog då fan priset.

Det vägdes upp av Summer Glau tycker jag! :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav sfinx » tis maj 03, 2011 23:40

4.22
Dumma Chuckserie, när det äntligen börjar handla om hans syster så snor de all action ifrån henne. Vi har sett Chuck se rädd, förvånad, låtstas vara agent, låtsas vara cool och ha krossat hjärta nu tusen gånger, och han ser likadan ut som i första säsongen. Ge tillbaka datorn till henne och låt henne slippa sluta mesa omkring. Tack.
Måste sluta titta på den här serien.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » mån nov 28, 2011 3:04

Är det någon som hängt med in i sista säsongen? Vad tycker ni? Personligen måste jag säga att jag tycker Chuck för första gången börjat riktigt tråkigt. Ska det här vara sista krutet? De första avsnitten har varken varit speciellt spännande eller roliga, och jag tycker fortfarande - som jag gjort sedan säsong 1 - att (spoiler till 5x04) Morgan överlag är väldigt ointressant och ganska jobbig i större doser. Och här har han varit extra jobbig och jag struntar fullständigt i hur "medvetet" det var att göra honom frustrerande för jag tycker inte att han var det som konsekvens av storyn utan hela storyn var väldigt frustrerande. Jag är iaf glad över att han inte kommer "zoom"a mer, och förhoppningsvis kan ta ett baksäte resten av serien.

Chuck behöver få tillbaka intersekten typ nu, och de behöver göra något riktigt jälva coolt med det här med Casey. Det var ju ganska svart att han sköt de där agenterna i kallt blod, spela vidare på det!

När det kommer till Buymore är det löjligare än nånsin. Jeffster borde varit ute ur serien för minst 3 säsonger sedan. Vem tog beslutet att behålla dem som regular men degradera Beckman? Schmucks! Och låt Ellie göra nåt coolt för fan! En intressant story för säsongen hade t.ex kunnat vara om Ellie var någon sorts sleeper efter att pappan experimenterat på henne också, eller nåt. Vad som helst!


Min största kritik är nog att jag vill ha mindre lek och mer Alias över det - mer spionaction, mindre buymore. Om man har 12 avsnitt att avsluta en serie på ska man hitta på något som suger in tittaren från första stund, och sedan rocka deras värld med varje efterföljande avsnitt. Jag väntar fortfarande på att säsongen ska börja, och samtidigt väntar jag bara på att de ska ta slut så jag kan sluta plågas igenom scener som dessa avsnitt inkluderat.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron