Chuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » ons dec 23, 2009 15:32

Jag vet inte om jag tycker att det är så mycket spoiler alls det där..

Pepp! Chuck! <3
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » ons dec 23, 2009 18:38

Nje, inte jag heller. Men kanske tycker någon det.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Garim » tis jan 12, 2010 20:23

3x01-02 Riktigt bra säsongsöppning. Det funkar bra med malfunctioning intersect 2.0

3x03 Whoa! Captain Awesome dog?! Tittade inte jag på Chuck eller? Lurades de? Kändes inte så... Ska folk som man bryr sig om börja dö nu i chuck? Har Joss smittat av sig? Lite i chocktillstånd nu. Bra avsnitt igen dock.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tomas » tis jan 12, 2010 22:47

3x03 Chuck har aldrig känts som en serie där huvudpersonerna eller andra oskyldiga går och dör (Emmett kanske var en hint om att det börjar ändras?). I slutet av förra säsongen då Bryce dog igen var skurkarna snabba med att släpa iväg hans kropp så jag tar ingenting för givet. Först visar de tre avsnitt på två dagar och sedan tvingas man vänta en hel vecka för att få veta vad som hände med honom.

Min gissning är att Awesome blir kidnappad för att den nya organisationen vill veta mer om agentarna de tror han arbetar med.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » tis jan 12, 2010 23:04

3.03

Jag tror att de har ihjäl karaktärer för att dra ner på kostnaderna.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » tis jan 12, 2010 23:15

3x04, alltså nästa veckas avsnitt. Var tvungen att läsa titeln för nästa avsnitt och det ger en bra idé om Awesome's öde.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaspode » ons jan 13, 2010 0:29

(spoiler 3x03) råkade markera garims första mening på 3x03-spoilern innan jag såg avsnittet och kunde inte riktigt njuta av det därför, men missade frågetecknet i slutet. Nu vet vi ju inte vad som hände. Känns som han kommer klara sig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis jan 26, 2010 2:58

3x05:
Bored now. :lovebunny:
Skulle inte Chuck dra ner på casten för att de hade lägre budget? Så plockar de in Kristin Kreuk för vad jag gissar blir åtminstone ett antal avsnitt.
Jag vill hellre ha tillbaka Rachel Bilson om de skall spela på svartsjuka.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tis jan 26, 2010 4:30

gaspode skrev:3x05:
Bored now. :lovebunny:
Skulle inte Chuck dra ner på casten för att de hade lägre budget? Så plockar de in Kristin Kreuk för vad jag gissar blir åtminstone ett antal avsnitt.
Jag vill hellre ha tillbaka Rachel Bilson om de skall spela på svartsjuka.


Rachel Bilson i all sin ära, men jösses vad min gamla crush för Kreuk återuppväcktes. Sjukt söt! :lovebunny:
De har ju tagit bort Anna, samt Tony Hale. Men annars har de väl knappast dragit ner på casten? Jag kan dock minnas att Jason Schwartz kommenterade i våras att den lägre budgeten inte kommer märkas, så jag tror inte den var så signifikant. Lite kul också att om man kollar på NBC just nu så är väl Chuck näst intill en av deras mest sedda serier? Haha, stackars lilla :D
Sen vet jag inte hur dyr Kreuk är heller, eller hur många avsnitt hon är bokad för men jag har för mig en multi-arc.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tis jan 26, 2010 6:20

Jag har missat ett avsnitt...inte undra att jag var förvirrad i början på 3.05. :)
Ny frukostteve då.

3.04
Jag insåg inte förrän nu, hur irriterande medlemmarna i en Fight club måste vara för de utomstående. Precis som 3.05,fann jag dessvärre och för ovanlighetens skull handlingen på Buymore mer intressant. Tyvärr. Chuck är en charmig serie, med bra karaktärer som inte alltid leverar. Önskar jag kunde säga annat.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tis jan 26, 2010 15:22

Jag håller inte med, jag finner alltid handlingen i Buy More tristare än spionhandlingen. Blir ofta frustrerad på framför allt Lester - tycker inte han är rolig nånstans. Tyvärr. Men allt annat gillar jag med Chuck, oftast.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tis jan 26, 2010 16:21

HeY skrev:Jag håller inte med, jag finner alltid handlingen i Buy More tristare än spionhandlingen. Blir ofta frustrerad på framför allt Lester - tycker inte han är rolig nånstans. Tyvärr. Men allt annat gillar jag med Chuck, oftast.

Fast jag höll ju med dig, innan jag kunde hålla med dig. Om Buymore alltså. :)
Lester är väl ok, men de kunde gott ha hittat på annat än att återvända till Buymore, och utveckla karaktärerna lite.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eriked » tis feb 02, 2010 21:42

Ja, Buymore-delerna känns nästan alltid som fillers. Avsnitten med mycket Buymore känns också rätt ofokuserade.

(spoiler 3.06) Jag diggar utvecklingen. Inte för att jag tycker att s3 har varit bättre än tidigare säsonger men i alla fall inte sämre. Var lite nervös efter första avsnitten men nu börjar jag komma in i det vanliga Chuck-gunget. Bra grejer i 306. woho.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor feb 04, 2010 22:46

Jag vill ha en spin-off med Awesome. All Awesome all the time!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » tis mar 09, 2010 20:59

3x09: fantastiskt bra!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis mar 09, 2010 21:36

Chuck är jäkligt awesome nuförti'n.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis mar 09, 2010 22:55

adolvsson skrev:Chuck är jäkligt awesome nuförti'n.

Har tyckt att det varit upp och ner det senaste, men detta var slam dunk genomgrymt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis mar 09, 2010 23:00

Alma tyckte också det var bra, men hon håller sig för fin för att posta om de serier hon ser!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » tis mar 09, 2010 23:03

Meh! Det gör jag inte alls. Jag tyckte det var superbra. Just nu känns det som Chucks bästa avsnitt, men det kanske jag skulle ändra om jag såg om från början. Men hur som helst superbra!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav adolvsson » tis mar 09, 2010 23:42

gaspode skrev:
adolvsson skrev:Chuck är jäkligt awesome nuförti'n.

Har tyckt att det varit upp och ner det senaste, men detta var slam dunk genomgrymt.

Nu har jag sett senaste också, det hade jag inte förut, och kan bara hålla med. Eller, ja, inte den första biten. Tycker ju det varit stabilt skitbra på sistone. Men detta var slam dunk genomgrymt. Chuck! :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » tis mar 16, 2010 14:26

Fortsätter vara skitbra. :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav adolvsson » tis mar 16, 2010 21:31

Tomas skrev:Fortsätter vara skitbra. :)

Oh, hell yeah.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis mar 23, 2010 22:55

3x11: Helt klart ett steg tillbaka från de tidigare klockrena avsnitten.

Förutsägbart med Casey som shooter. Och småfånigt med självförstörande meddelanden.
Uttjatat med Sarahs dodgande av Chuck...

lite fånigt är det också med Sarahs aversion mot Chucks dödande.
Visst kan jag förstå det, men det görs lite för övertydligt och överdrivet för att jag skall gilla det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » ons mar 24, 2010 0:30

Jag vill tycka om varje avsnitt av Chuck, men det händer för ofta att de går tillbaka hela tiden till samma problematik. Jag skulle vilja ha en utveckling som ändå kan ha kvar kärnan i serien utan att fastna i Buymore eller nåt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » tis mar 30, 2010 19:46

(spoiler 3x12) Sarahs beteende och hela grejen med Chucks "dödande" och hur det är skrivet är bara irriterande och gjort för att skapa drama.
Och Mark Sheppard måste visst vara med i alla serier nuförtiden. Inte mig emot förstås.

Sista biten var en klar uppryckning, från att Chuck sa I Love You till Casey som berättar för Sarah att Chuck inte är nån mördare. (Skönt att ha det ur handlingen)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » ons apr 07, 2010 1:12

3x13
Awesome! :extas:
Slutet :lovebunny:

Skönt att Shaw är borta (i hope). Jag har ogillat honom sedan dag 1 och aldrig litat på honom, och jag håller inte med om hans logik. Jag förstår att han är arg på CIA, men Sarah känner han och påstod sig ha känslor för och han om någon måste ha förstått att hon bara följde order. Okej, jag kan förstå om det inte får honom att älska henne, men att hon ska straffas? Om någon sätter en pistol i någons hand och tvingar den är skjuta är det inte den med pistolen i handen som är mördaren.
Skönt att Chucks skjutande inte blev ännu en ursäkt för Sarah och Chuck att inte vara tillsammans. Äntligen! Just nu bryr jag mig inte om de inte tänkt ha något långvarigt med dem ännu, i nästa avsnitt vill jag åtminstone bara ha massor av hugs and puppies! Hör du det, Josh Schwartz!? Hugs and puppies!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » ons apr 07, 2010 1:35

Hur långa säsonger har den här serien?
Vore bra att veta när man tittar på säsongsavslutningen. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » ons apr 07, 2010 3:04

Säsong 1: 13 avsnitt
Säsong 2: 22 avsnitt
Säsong 3: 20 avsnitt

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » ons apr 07, 2010 3:19

HeY skrev:Säsong 1: 13 avsnitt
Säsong 2: 22 avsnitt
Säsong 3: 20 avsnitt

3.13
Vad ska de arca på efter veckans avsnitt i så fall?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eriked » ons apr 07, 2010 14:47

sfinx skrev:
HeY skrev:Säsong 1: 13 avsnitt
Säsong 2: 22 avsnitt
Säsong 3: 20 avsnitt

3.13
Vad ska de arca på efter veckans avsnitt i så fall?
Mycket bra fråga. Lite spännande vilket är mer än vad man kan säga om detta avsnitt. Jag gillade ändå avsnittet även om lösningen inte var särskilt otippad. Det var mer äntligen.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare