Whedonverseskådespelarna i andra roller

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Garim » sön feb 15, 2009 22:19

EDIT: Sidbrytning:
Catfight skrev:Jag ser just nu Giles på svt. Han spelar kung i en serie som verkar ganska påkostad som heter Merlin. Söndagar 18.45 i svt1. Kan inte säga om den är bra eller ej... bara att Giles är med.

Man får ställa in sig på att det är lite barnsligt. Jag har sett alla avsnitt av Merlin med sonen, och det är helt ok underhållning.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav XY » sön feb 15, 2009 22:56

Jag litar inte riktigt på det där med barn eller familjevänligt efter Peter Jacksons King Kong och den där insektsscenen i dalen. Den var från 11 år i Sverige tror jag (vilket på något sätt indikerar familjevänlighet), och jag kunde inte äta på flera dagar. Scenen lever fortfarande i mitt sinne.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » mån feb 16, 2009 1:20

Ja, den scenen är fan vidrig. Aaaargh! Nu har jag den i skallen!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav XY » tis feb 17, 2009 10:47

Skrämmande och motbjudande, men man måste erkänna att den är extremt välgjord. Rätt val av musik och så.

Jag överdrev inte angående ätandet... tror jag fick i mig ett äpple eller så, annars åt jag ingenting alls på ett par dagar, och sedan mindre än vanligt i några dagar. Tappade matlusten helt.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav herdware » ons feb 18, 2009 22:18

Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav AKS » ons feb 25, 2009 20:07

Amy Acker har fått en roll i en ny serie. Antar att det betyder att hon inte dyker upp i Dollhouse om det blir en S2. (Och om serien verkligen blir en serie, det är ju långt ifrån säkert.) :(

http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... 459abcbabe

Men grattis till Amy naturligtvis!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons feb 25, 2009 21:23

AKS skrev:Amy Acker har fått en roll i en ny serie. Antar att det betyder att hon inte dyker upp i Dollhouse om det blir en S2. (Och om serien verkligen blir en serie, det är ju långt ifrån säkert.)

Grattis, ja, och beskrivningen "small town mystery" gör mig smått intresserad, men i stora drag åh nej synd och trist-vibbar. Kanske är det ett säkerhetsnät, kanske blir inte piloten upplockad eller är lätt att hoppa av om (NÄR! NÄR! NÄR!) DoH får sin S2:a, kanske kolar ändå Amys karaktär stora vippen i Happy Town-piloten, så det kan ju lösa sig till vår fördel ändå, för ett Dollhouse utan Amy Acker är som ett Dollhouse utan Amy Acker, och det låter förstås inte speciellt upphetsande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » lör feb 28, 2009 13:36

Catfight skrev:Jag ser just nu Giles på svt. Han spelar kung i en serie som verkar ganska påkostad som heter Merlin. Söndagar 18.45 i svt1. Kan inte säga om den är bra eller ej... bara att Giles är med.

Usch vad den var B.

Vill man se Anthony Head kan man istället se den roliga serien Free Agents. Också med Stephen Mangan, så det blir en Nescafe-fest.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Spuffy » lör feb 28, 2009 15:59

Jag ser ju ikapp HIMYM och igår såg jag Amy Acker i ett avsnitt. Finaste.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » lör feb 28, 2009 16:15

Spuffy skrev:Jag ser ju ikapp HIMYM och igår såg jag Amy Acker i ett avsnitt. Finaste.

Amy! :lovebunny: HIMYM! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » sön mar 01, 2009 15:07

Och nu är det Morena Baccarin som är med! Roligt!

edit: Och Tom Lenk! :lovebunny:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » sön mar 01, 2009 17:36

Och the Mayor!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » mån mar 09, 2009 20:19

Världens sötaste (eller en av ett antal) Morena Baccarin har fått en potentiellt bra roll. Hon ska spela Anna i V. Enligt vissa källor är det den nya versionens Diana. Vilket bara är så cool!

ABC's "V" remake, has found its alien leader in Morena Baccarin. The "Firefly" actress, who also co-starred in TNT's "Heartland" a couple seasons back, will play a character named Anna, who uses her knowledge of human culture to advance her own nefarious plans.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-pilot ... ?track=rss

Som sagt i andra trådar, V präglade min barndom och var den första serie jag var fixerad vid. Redan då en scifinörd. :) Så att Morena ska vara med känns jätteroligt för serien kommer, trots mannen som är bakom den (blev uttråkad efter två-tre avsnitt av the 4400 eller vad den nu hette), att få ett flertal chanser av mig även om den inte skulle börja så bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » mån mar 09, 2009 20:32

Ja, gudars vad roligt det ska bli med nya V! Har svårt att föreställa mig Morena som en Diana-karaktär, men det ska bli kul att se. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav herdware » mån mar 09, 2009 21:48

AKS skrev:(blev uttråkad efter två-tre avsnitt av the 4400 eller vad den nu hette)

Hehe, jag orkade knappt ta mig igenom piloten...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tinwiel » tis mar 10, 2009 23:31

Summer Glau var med i senaste The Big Bang Project. Fast hon spelade sig själv och var bara med litegrann, information till fanboys and girls out there..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » ons mar 11, 2009 0:01

Tinwiel skrev:Summer Glau var med i senaste The Big Bang Project. Fast hon spelade sig själv och var bara med litegrann, information till fanboys and girls out there..


Kul avsnitt dock, och Summer var söt! The Big Bang Theory kan vara väldigt rolig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons mar 11, 2009 1:02

HeY skrev:
Tinwiel skrev:Summer Glau var med i senaste The Big Bang Project. Fast hon spelade sig själv och var bara med litegrann, information till fanboys and girls out there..


Kul avsnitt dock, och Summer var söt! The Big Bang Theory kan vara väldigt rolig!



Ja, jag tycker att den duger som en sitcom att fördriva tiden med. :) Det är inte så mycket variationer på det roliga i och för sig, allt (eller mycket i alla fall) går ut på att driva med Sheldon och hans Aspergersiskhet. Men han är ju rolig så. :D Och Summer var jättesöt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons mar 11, 2009 18:12

Whedonverseskådisarna fortsätter att synas. Nu Charisma Carpenter i The Expendables.

Starring are Sylvester Stallone, Mickey Rourke, Jason Statham, Jet Li, Randy Couture, Dolph Lungdren, Forest Whitaker, Ben Kingsley and Arnold Schwarzenegger who will play a minor role — reportedly as himself. Carpenter will play Statham’s love interest.

http://www.empiremovies.com/?p=25937

Kan bli en blink-and-you'll-miss-it det där. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons mar 11, 2009 22:40

Och Marc Blucas har fått en roll i piloten till en ny ABC-dramaserie, See Cate Run. :)

ABC has cast Marc Blucas and Liza Lapira in key supporting roles in the drama pilot ""See Cate Run."

We keep describing "See Cate Run" (formerly "I, Claudia") as "Jack & Bobby"-esque,because it focuses on C.C. (Amy Smart), a young prosecuting attorney, who has no idea that some day she'll be a contender for the presidency.

According to The Hollywood Reporter, Blucas will play a campaign guru who sees potential in C.C., while Lapira will play the main character's roommate.

http://www.hitfix.com/articles/2009-2-2 ... -with-abc/
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » mån mar 23, 2009 9:40

Det verkar som att Alan Tudyk också ska få en roll i V (precis som Morena Baccarin). Han ska spela FBI-agent enligt en V-hemsida. Om det stämmer återstår väl att se.

http://www.visitorsite.net/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » fre apr 10, 2009 13:51

TV4+ visar en film med Amy Acker i kväll, kl 22. Voices (a.k.a A Near Death Experience).
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » fre apr 10, 2009 13:56

Den här tråden påminner mig om att Morena Baccarin var med i senaste Medium.

Tyvärr ett medelmåttigt avsnitt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön apr 19, 2009 11:35

Amber Bensons filmkarriär går från klarhet till klarhet.

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » sön apr 19, 2009 13:29

A bear skrev:Amber Bensons filmkarriär går från klarhet till klarhet.


One Eyed Monster :D
Även om Amber kanske inte har lika hög status som typ SMG eller Alyson, eller ens Michelle, så tycker jag absolut att hennes små indi filmer ofta är mer sevärda än det som de andra gör. Jag tyckte om både I Race You To The Bottom och Lovers, Liars & Lunatics och jag tror knappast att hälften så många har ens hört talats om dem jämfört med The Grudge eller typ Ice Princess, but they are the funny and the sweet!

Amber förtjänar en indi film som bryter ut som typ Juno, för som sagt: she's the funny and the sweet!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Fucking Easterbunny » mån apr 20, 2009 19:18

A bear skrev:Amber Bensons filmkarriär går från klarhet till klarhet.




kan bli världens bästa film nånsin!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav HeY » lör maj 09, 2009 14:36

Om man vill bli uppdaterad på Michelles karriär kan man se hennes intervju från Chelsea Lately från nu i veckan:



Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hennes nya serie Mercy - jag tror inte den kommer att lyckas.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » lör sep 05, 2009 22:37

Danny Strong är visst med i filmen "Sydney White" aka "Sydney White and the seven dorks" med Amanda Bynes. Trailer.
Det hade jag missat.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » fre jan 29, 2010 16:32

JM ska tydligen vara med i Caprica

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav AKS » lör mar 13, 2010 1:20

Summer Glau har fått en ny roll. I en genreserie. All the fanboys and fangirls go crazy!! :) Serien heter The Cape.

In the pilot, directed by Simon West, a former cop (David Lyons) is set up as a criminal and becomes a masked hero, the Cape, to clear his name.


Glau will play Orwell, a cute and intrepid investigative blogger who fearlessly goes after corrupt cops and costumed bad guys.

And yes, she gets physical and is quite capable of kicking ass.

http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... 178519443d
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron