My Name Is Earl

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » lör okt 20, 2007 0:37

Antigen var jag på helt fel humör eller så var 3x05 riktigt, riktigt dåligt. Skrattade inte en enda gång.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » lör okt 20, 2007 0:44

Det var inte ditt humör.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 0:59

Nej! Jag har inte sett det än, men en så stark inledning på säsongen och sen... två mindre bra avsnitt på raken? Tur att jag inte kommer att ha höga förväntningar nu i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör okt 20, 2007 2:07

AKS skrev:Nej! Jag har inte sett det än, men en så stark inledning på säsongen och sen... två mindre bra avsnitt på raken?

Förra avsnittet var mindre bra, det här var... något helt annat. (spoiler hur dåligt det är) Hade det varit i säsong ett och inte säsong tre så hade jag slutat titta utan att tveka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 9:20

Åh nej. Jag tänkte först använda ordet "dålig", men tänkte att det var för hårt då jag ju inte sett avsnittet än. Och iom att förra avsnittet var mer "mindre bra" än dåligt som sagt.

Lite nyfiken blir jag nog också måste jag erkänna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » lör okt 20, 2007 11:42

Det var ingen höjdae direkt, men inte så man skulle sluta titta.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 20:32

Spoiler kommande avsnittstitel som avslöjar handlingen:

Från myepisodes:
01-Nov-2007 My Name Is Earl 03x07 Our Other Cops is On! Part 1
01-Nov-2007 My Name Is Earl 03x08 Our Other Cops is On! Part 2


Jag har hört det ryktas om detta och känt mig ytterst tveksam. Samma idé igen?! Jag menar inte att det inte kommer att kunna vara roligt, men det känns lite... meh för mig. Iofs kanske det gör nåt helt annat med det denna gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön okt 21, 2007 10:52

3.05: Nej. Bara nej. Detta var inte alls bra. Sämsta MNIE hittills. Lyckligtvis tillät jag mig, efter tio minuter, att bara göra vissa nedslag i fantasierna resten av avsnittet annars hade jag nog aldrig lyckats ta mig igenom detta dravel. Dåligt på riktigt och inte bara "dåligt för att vara MNIE".

Ingen bra vecka för mig då det gäller komedier: både MNIE och TOUS hade sina sämsta avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön okt 21, 2007 15:19

(Och det var Myspace-avsnittet av Sunny in Philly så det hade man sett. Fast jag ogillade inte the Office.)

Om senaste Earl igen: Jag förstår inte heller hur man kan misslyckas med ett Katamari-skämt men det gjorde de.

På andra forum verkar folk i USA älska 3.05. Boy, is my thumb not on the pulse of America.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön okt 21, 2007 15:19

Förra veckan höll jag med dig om allt. Denna veckan håller jag bara med om hälften. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » sön okt 21, 2007 15:23

Rombat skrev:Förra veckan höll jag med dig om allt. Denna veckan håller jag bara med om hälften. :D

Ibland växer man helt enkelt bara ifrån varandra och det finns inget att göra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön okt 28, 2007 23:17

3.06: Såg detta tidigare idag och fann ingen inspiration att kommentera. Avsnittet var inte dåligt, men definitivt meh. Den första dubbeln och det påföljande avsnittet om de förälskade fångarna var höjdaravsnitt (säsongspremiären var ju sjukt bra), men nu börjar MNIE gå ner sig. Det har inget med den nya miljön att göra utan de senaste tre avsnitten har bara känts oinspirerade.

3.06 var dock det bästa sedan 3.03, men nu måste Earl skärpa sig!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön okt 28, 2007 23:21

Tror felet är interaktionen mellan karaktärerna -- de måste anstränga sig på den punkten. Tyckte det var lite bättre en meh, men helt klart i mittfåran och om man ser till avsnitt 3.05 så var det en rejäl uppryckning ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön okt 28, 2007 23:35

Ja, absolut! (Att det var en rejäl uppryckning alltså.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Ankh » fre nov 02, 2007 17:43

307-308

"HURRA dubbelavsnitt" var min reaktion. Nu efteråt känns det som 37 minuter jag aldrig kommer få tillbaka. Det var kul att se Kenny igen. Men annars var avsnittet rätt platt. Skrattadse inte högt en enda gång. Log kanske 3 ggr.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » ons nov 07, 2007 13:30

Ör det bara jag som sett 307-308? Eller var ni andra för däckade för att ha en åsikt?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Buffster » ons nov 07, 2007 13:53

The Ankh skrev:Ör det bara jag som sett 307-308? Eller var ni andra för däckade för att ha en åsikt?

Jag är oftast för däckad för att han en åsikt, men jag har sett. Jag var väl inte lika negativ som du riktigt. Men samtidigt tycker jag väl inte heller att det är MNIE när det är som bäst. Skrattade kanske en del men inte jättemycket. Nej, serien är fortfarande mysig, men det är dags för en uppryckning!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » ons nov 07, 2007 14:57

Jag tog bort osett. Fanns ingen lust alls att se efter din förklaring.

Jag tror manusförfattarna på Earl började strejka tidigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Ankh » ons nov 07, 2007 15:37

=D Jag har gillat allt i säsong 3 ända tills detta dubbla. Förra avsnittet var underbart tyckte jag. Hoppas dde kommer igen i 309...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav AKS » ons nov 07, 2007 17:46

Jag har inte sett än. Men iofs har jag bara kunnat tänka på nästa Doc Martin-avsnitt de senaste veckorna så jag har inte sett t.ex de två senaste avsnitten av Chuck heller. T.o.m. The Office fick vänta mer än det brukar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Ankh » lör nov 10, 2007 1:38

309

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaand we're back on track =) Ett underbart avsnitt. Bitarna med Joy o hennes övergågna graviditet var jätteroliga. När hon hade fastnat i vattensängen =)

Joy: No G-strings or canned cheese!? How the hell am I supposed to celebrate New years?
:D :D :D

Roligt oxå med Randys revolution =) Ser fram emot del två på detta fortsättning-följer-avsnitt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Rombat » lör nov 10, 2007 1:42

Det bästa var: "Hmmm, that is a big spoon." :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav The Ankh » lör nov 10, 2007 1:45

Hihih =) Jag älskar Randy!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » sön dec 16, 2007 2:43

Hmm.. det står på epguides att det skulle gått 3x13 den 13/12, men jag kan inte hitta nån torrent för den. Är det ljug på epguides? Vad vet ni?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav caffeineaddict » sön dec 16, 2007 3:10

Mm, jag tror det är ljug. myepisodes säger inget om det och som sagt har inget avsnitt dykt upp på torrentsidorna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön jan 13, 2008 23:20

(spoiler 3.13) Alltså, jag vet att det bara var tänkt som en julcliffhanger egentligen, men tänk om (och förlåt mig för att jag ens tänker så här) strejken gör så att det här blir sista avsnittet = sista S3-avsnittet och de inte förnyar serien. Vilket tokigt bittert slut det vore, och konstigt nog ändå fungera med tanke på hur det följer hela den där cirkel-berättarstrukturen. Det SKULLE kunna vara ett serieavslutning, det vore bara den mest oväntade och svartaste avslutningen på en så ljus serie någonsin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » mån jan 14, 2008 0:10

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.13) Alltså, jag vet att det bara var tänkt som en julcliffhanger egentligen, men tänk om (och förlåt mig för att jag ens tänker så här) strejken gör så att det här blir sista avsnittet = sista S3-avsnittet och de inte förnyar serien. Vilket tokigt bittert slut det vore, och konstigt nog ändå fungera med tanke på hur det följer hela den där cirkel-berättarstrukturen. Det SKULLE kunna vara ett serieavslutning, det vore bara den mest oväntade och svartaste avslutningen på en så ljus serie någonsin.


Ja det skulle ju vara ganska knasigt! Det är väl oundvikligt att några serier som fått sina säsonger nerkortade p.g.a. strejken inte blir förnyade för nästa säsong och därav får HELT oplanerade serieavslutningar, vilket är väldigt fel.
Jag hoppas att det inte händer någon serie man bryr sig om, eller d.v.s. hoppas att tillräckligt många "nya" serier läggs ner så att veteranserierna inte råkar ut för sådant öde, men å andra sidan är det ju även en del nya serier jag gillar, fast det är bara några.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor feb 21, 2008 1:15

kollar ikapp MNIE med dåligt tempo..

S3 startade riktigt starkt, men nu har det varit riktigt kass ett antal avsnit. 3x05 var dåligt, förutom möjligen Crabmans sångnummer, och nu har de gjort ett nytt Cops-avsnitt. Idétorka? Inte särskilt roligt avsnitt heller.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav The Ankh » tor feb 21, 2008 1:25

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.13) Alltså, jag vet att det bara var tänkt som en julcliffhanger egentligen, men tänk om (och förlåt mig för att jag ens tänker så här) strejken gör så att det här blir sista avsnittet = sista S3-avsnittet och de inte förnyar serien. Vilket tokigt bittert slut det vore, och konstigt nog ändå fungera med tanke på hur det följer hela den där cirkel-berättarstrukturen. Det SKULLE kunna vara ett serieavslutning, det vore bara den mest oväntade och svartaste avslutningen på en så ljus serie någonsin.


På DVD:n finns en alternativ pilot, som är just så att Earl i stället bestämmer sig för att vada "Bad" och skita i allt =) Lite kul.

gaspode skrev:S3 startade riktigt starkt, men nu har det varit riktigt kass ett antal avsnit. 3x05 var dåligt, förutom möjligen Crabmans sångnummer, och nu har de gjort ett nytt Cops-avsnitt. Idétorka? Inte särskilt roligt avsnitt heller.


Jag var arg efter det där nya copsavsnittet minns jag. Dubbelavsnitt, och så var det skittråkigt.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav gaspode » tor feb 21, 2008 1:45

3x09 var helt klart bättre!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron