Burn Notice

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » tor sep 13, 2007 18:59

HeY skrev:Nu blev plötsligt iaf jag intresserad av att titta på Brun Notice: (spoiler cast nyhet) Lucy Lawless ska vara med.

Jag har ju inte tid med mer, vilket är enda anledning till att jag inte har börjat titta än! Jag vill ju se egentligen, men jäkla skola och jäkla IB!
Burn Notice är värt allt besvär. Fy fan vilken underbar serie det är.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav LWes » tor sep 13, 2007 19:41

Rombat skrev:
HeY skrev:Nu blev plötsligt iaf jag intresserad av att titta på Brun Notice: (spoiler cast nyhet) Lucy Lawless ska vara med.

Jag har ju inte tid med mer, vilket är enda anledning till att jag inte har börjat titta än! Jag vill ju se egentligen, men jäkla skola och jäkla IB!
Burn Notice är värt allt besvär. Fy fan vilken underbar serie det är.

Den är störtskön. 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor sep 13, 2007 23:00

Burn Notice :lovebunnier:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre sep 14, 2007 21:54

Burn Notice 1.10

Det började väldigt förutsägbart men blev snabbt helt annorlunda. Och jag höll på att garva runt när titlarna byttes. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » fre sep 14, 2007 22:19

Rombat skrev:Burn Notice 1.10

What the Rombster said.

Av dom CotW-serier jag följer, kan BN vara den som lyckas väva in arcen mest naturligt och bäst fungerande, så att det blir intressant och utan att det blir en arcserie. Snyggt.

Och jääävligt underhållande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre sep 14, 2007 22:57

och Jeffrey Donovan har så klockren i rollen. Det är sällan jag tycker att någon skådespelare är mer utstående än någon annan, men han är helt suverän. Han borde få en Emmy om någon.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre sep 14, 2007 23:03

LWes skrev:Han borde få en Emmy om någon.

Jag skulle inte bli ledsen. Det finns folk som jag hellre skulle se, men jag skulle inte protestera om Donovan fick en. Defintivt välförtjänt. Hans växlingar mellan kyla och charm ger mig fortfarande små rysningar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör sep 15, 2007 1:18

Fan, jag satt och letade bilder som skulle kunna visa ombytet mellan charmig och iskall, men det måste nog ses för att riktigt fattas.
Jag får illustrera det!

Hejsan hejsan *leende* -Pang!- Iskyla *Bryter någons handled*

Äh, jag får lägga in en bild på mina nya favoriter iaf. :P

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav LauraP » lör sep 15, 2007 8:17

dom ler ju mindre och mindre i alla fall.....
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör sep 15, 2007 10:51

Fortfarande Burn Notice.

LauraP skrev:dom ler ju mindre och mindre i alla fall.....

Hah, fin upptäckt :D

Två saker jag tänkt på och gillar, är dels att The Bruce fått lite mer att göra på sistone och dels att mammans karaktär blivit mänskligare, inte bara fått spela den Pain in the Ass of Michael hon introducerades som. All utveckling går åt rätt håll.

(spoiler 1x10) Vad jag tyckte var lite synd i senaste avsnittet, var att det inte verkar bli någon resa till D.C. Hade varit kul att se Michael i ny miljö, antingen utan Fiona (helst utan, för jag gillar henne som fan men det vore intressant att se hur han hanterar en situation helt själv i ett avsnitt) eller med (för dom är ju trots allt helt underbara ihop).

Så lite synd. Fast det lär ju bli bra ändå, det här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

I wanna see the slayer burn...

Inläggav adolvsson » lör sep 15, 2007 10:54

Snubblade in på BNs hemsida, upptäckte att nästa vecka är säsongsfinal - med ett dubbellångt avsnitt! Lövs it.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » lör sep 15, 2007 12:04

Man kanske kunde organisera en gemensam tittning i Norrköping någon gång på fredagkvällen?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » lör sep 15, 2007 13:00

Tomas skrev:Man kanske kunde organisera en gemensam tittning i Norrköping någon gång på fredagkvällen?
Inte en helt dum idé. Inte alls dum.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » lör sep 15, 2007 13:07

dum idé! hur skall jag hinna ikapp?! har bara sett två avsnitt än.
jaja, jag får lägga på ett kol.
Senast redigerad av gaspode lör sep 15, 2007 13:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » lör sep 15, 2007 13:08

gaspode skrev:dum idé! hur skall jag hinna ikapp?! har bara sett två avsnitt än.
Du har ju hela veckan på dig. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » fre sep 21, 2007 10:57

Var är dubbelavslutningen av Burn Notice? Är det någonting jag missat? :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HippieSpellan » mån sep 24, 2007 8:18

Nu hade jag tänkt börja på min Burn Noticetittande, är det något jag ska tänka på innan? typ "Ja den där fuglyn är med, men ignorera det, det blir bättre" eller?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tinder » mån sep 24, 2007 19:04

HippieSpellan skrev:Nu hade jag tänkt börja på min Burn Noticetittande, är det något jag ska tänka på innan? typ "Ja den där fuglyn är med, men ignorera det, det blir bättre" eller?


Tycker inte det är så mycket att varna för här. Det man ser är det man får, första avsnittet visar ganska bra vilken slags serie och vad för slags stil resten av säsongen är. Gillar den riktigt bra själv, bra skådisar, trevlig miljö och en riktigt lyckad blandning av humor, drama och action. Kommer inte ens på någon speciell karaktär som jag har problem med utan man har lyckats ganska bra med alla återkommande roller.

Att den sedan har en riktigt bra säsongavslutning gör ju inte det hela sämre.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav adolvsson » mån sep 24, 2007 22:20

Burn Notice 1x11
Jävlar. Så det är någonting med de första minuterna, inte så att avsnittet börjar exceptionellt sensationellt, men det är någonting över inledningen som får mig tänka att det här kommer verkligen bli en riktigt bra säsongsavslutning.

Första halvan senare och det är tydligt, jag hade inte alls fel. Spänning och drama, allt intensivt.

Nu ska jag gå och hämta glass innan jag fortsätter med sista delen.

Jävlar, alltså.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån sep 24, 2007 23:23

Burn Notice 1x12
GNNN! Jodå, resten var också bra. Egentligen, i vanliga fall, hade jag önskat att en säsongsavslutning innehållit mer av arcen, men i det här fallet var fallet såpass spännande att det räckte mer än väl. Skulle gissa att det fanns en specifik anledning tillvarför dom inte valde vilken okänd liten skitskådis som helst till Richard Schiffs roll, nämligen att det gjorde Bruce Campbells chanser att överleva mer osäkra. Simpelt men effektivt litet trick, det där.

Och vilken cliffhanger sen. Jag satt som på nålar, känns som jag kan sitta säkert där tills nästa sommar.


Jag står fast vid min tidiga bedömning, att BN är formad som ett Magnum P.I, fast i modern klädsel. Modern och mer välsydd. Det vill säga bättre. BN har visat sig vara årets mest positiva överraskning (inte allra bästa, men att Damages skulle vara bra förvånade väl ingen och när jag väl upptäckte Friday Night Lights i våras var den redan tillräckligt uppsnackad häromkring). Jag som bara trodde det skulle vara årets Psych...

Glassen var föresten vaniljglass med chokladkross, och så hade jag lagt i skivad banan och dränkt i nougatsås. Mumma.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån sep 24, 2007 23:59

Jag vill se Burn Notice, men jag har inte tiiiiiiid :emo: :drool:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor sep 27, 2007 23:55

Burn Notice 1.12

Säsongsavslutning!

"My name is Michael Weston. I used to be a spy." När han sa det till heroinlangaren fick jag sån gåshud att det var hemskt. I lub this show! :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Burn notice

Inläggav henriken » lör sep 29, 2007 4:28

Någon som vet när serien kommer till sverige??
henriken
Demon Fodder
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 sep 2007

Inläggav Tomas » lör sep 29, 2007 9:58

Har inte hört någonting men skulle gissa på nästa år. Hoppas den köps in av en vettig kanal.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav henriken » lör sep 29, 2007 19:36

Tyckte först det var märkligt att Richard Schiff dyker upp för att direkt dyka ner, så att säga :D . Men karaktären har ju haft en stark betydelse för hela serien. Så jag antar att det är anledningen till att han fick den. Det kanske kommer mer av honom mer längre fram när man kanske får se tillbakablickar i allas inblandingar.
henriken
Demon Fodder
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 sep 2007

Inläggav caffeineaddict » sön okt 28, 2007 21:03

Ett par punkter efter 1.08:

1. Det är charmigt som fasiken, men för mycket standalone för att bli nån riktig favorit än så länge.
2. Voice-overn tycker jag fungerar fenomenalt. Precis som LWes tycker jag att alla agent-tips & tricks är hur kul som helst.
3. 1.07-fallet hade ett jäkligt oväntat, mörkt och snabbt slut. Han fick henne helt enkelt dödad. Brutalt. Egentligen är han banne mig inget mer än en hitman i det avsnittet, om än han tar omvägar för att komma till den punkten. Hoppas serien hittar den svärtan oftare.
4. Herregud, bara Schiffs röst på telefonen räckte för att jag skulle få rysningar. Jag älskar Richard Schiff så mycket att ord inte riktigt kan förklara det.
5. Två avsnitt utan mamman nu (som jag inte kan låta bli att tänka på som "Debbie", rollen påminner trots allt en hel del om den hon har i QaF). Jag saknar henne.
6. (eller egentligen punkt 1 igen): Mer arc, mindre standalone. Plix?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån okt 29, 2007 22:10

(spoiler S1) Men WTF?! Man tar inte in THE SCHIFF och ger honom en jäkla scen innan man dödar honom! Ohyfsat!

I övrigt är det en kul serie. Inte någon favorit, men helt okej.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » ons apr 23, 2008 13:53

20 frågor till The Bruce

The best things I’ve bought recently are bicycles for the set of Burn Notice. I wanted it to be like the old days where you rode bicycles around studio sets. So, I got all the actors bicycles and we ride them from our trailers to the set (we carry our scripts in the little baskets up front) and ring little bells to warn crew members of our arrival. It’s so cute, you’d want to vomit.

- Your ideal brain food?
It’s a plant that grows from the ground. I refuse to identify it.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » ons apr 23, 2008 13:55

The Bruce, how I love him.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » ons apr 23, 2008 18:33

The Bruce! Burn Notice! :lovebunnier: Som jag längtar!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron