Burn Notice

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån jun 04, 2007 23:36

WHAT IS BURN NOTICE?

When spies get fired, they don't get a letter from human resources...

While on assignment, agent Michael Westen (Jeffrey Donovan) gets a "Burn Notice" and becomes untouchable. Having no idea what or who triggered his demise, Michael returns to his hometown, Miami, determined to find out the reason for his sudden termination.

Unable to utilize his normal contacts and needing to stay under the spy network radar, he puts his Special Ops training to use to help those who the police can't or won't, in order to fund his ongoing personal investigation.

Premiering this June on USA Network, Burn Notice also stars Gabrielle Anwar, Bruce Campbell and Sharon Gless.


Que pasa?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån jun 04, 2007 23:42

Sharon Gless (QaF!) OCH The Bruce?! Måste man ju ge en chans.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis jun 05, 2007 6:24

Off skrev:Que pasa?

Låter lovande. Jag gillar upplägget. Låter lite 80 tal, to help those who the police can't or won't, in order to fund his ongoing personal investigation doftar av The Equalizer (eller varför inte A-Team) och jag är nyfiken vad dom kan göra med det på 2000-talet.

Dessutom, The Bruce. Det ger automatiskt en chans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jun 29, 2007 11:45

Burn Notice - ny serie på USA.
Såg just första avsnittet.
Tyckte det var skitbra.
Underhållande 1 timme och 5 minuter.
Får se om serien håller i längden.
Huvudskådespelaren var mycket bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre jun 29, 2007 13:51

LWes skrev:Burn Notice - ny serie på USA.

W00t! Var inte länge sen vi diskuterade den här, har jag för mig. Trodde nog den skulle dröja längre. Nu känner jag mig glad - THE BRUCE FTW!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jun 29, 2007 14:10

Vad för sorts serie är Burn Notice och vad handlar den om?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Simon » lör jun 30, 2007 3:05

Burn Notice ja, stort kalas. Musiken var lite torrsexig ibland och somliga dråplighetsscener hade klassisk dråplighetsmusik med finurlig basgång, och det är alltid beklagligt, men i övrigt mycket underhållande, rapp och cool. Charmig huvudperson som på något sätt är ett galet genetiskt experiment rörande McGuyver, Veronica Mars och Leonard från Memento.

Fet Simon Rekommenderar-stämpel på detta.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav adolvsson » sön jul 01, 2007 20:55

Burn Notice 1x01

Simon skrev:Fet Simon Rekommenderar-stämpel på detta.

Jaha, och vad tycker smale Simon då? Ha ha!

Jag tyckte också om. Det var inte jättejättebra, men mer än okej och bör bli bättre. Om det kan bli tillräckligt bra för att vara värt att följa vet jag inte än, och jag har inga problem att ge det några avsnitt innan ett säkert avgörande faller.

Dessutom... The Bruce! Nog sagt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön jul 01, 2007 21:34

Det fanns en liten potential i Burn notice men annars tyckte jag mest det var lite halvkass utfört alltihop. Hoppas på pilotproblem och att det wowar mig de kommande avsnitten. För det var ändå någonting som fick mig att vilja se nästa avsnitt. Inte bra men slumrande potential måhända.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » sön jul 01, 2007 21:37

Jag tror du känner dig mer negativ än jag inför piloten, Off, men annars träffar du huvudet på spiken. Slumrande potential var en träffande frasering.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav carre » mån jul 02, 2007 10:20

Off skrev:Det fanns en liten potential i Burn notice men annars tyckte jag mest det var lite halvkass utfört alltihop. Hoppas på pilotproblem och att det wowar mig de kommande avsnitten. För det var ändå någonting som fick mig att vilja se nästa avsnitt. Inte bra men slumrande potential måhända.


haha, det var ju asdåligt!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav noike » mån jul 02, 2007 11:52

ey skrev:
Off skrev:Det fanns en liten potential i Burn notice men annars tyckte jag mest det var lite halvkass utfört alltihop. Hoppas på pilotproblem och att det wowar mig de kommande avsnitten. För det var ändå någonting som fick mig att vilja se nästa avsnitt. Inte bra men slumrande potential måhända.

haha, det var ju asdåligt!

Sådant kan man ju inte medge för sig själv när the Bruce är med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Simon » tor jul 05, 2007 2:48

Hur som helst är jag helförtjust och ser fram emot nästa avsnitt i morgon.

Glada nyheter kan jag också bjuda på för er som gillade, då jag äntligen lyckats brotta lite tittarinfo ur nävarna på de-som-vet-sånt.

-Strong Start for USA’s Burn Notice:
USA Network drama Burn Notice premiered on Thursday, June 28 as the top-rated show in basic cable at 10 p.m. among both adults 18-49 (2.0 million) and adults 25-54 (2.2 million). Excluding the recent debut of The Starter Wife, that was USA’s largest adult 25-54 audience since January 2000, with growth over the prior four-week average of as much as 101 percent.


Hurra! När det går så pass bra för en serie så är det rätt säkert att älska på. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Simon » lör jul 07, 2007 14:37

Burn Notice 1x02 var jag inte lika nöjd med, så jag går ner till defcon 3.
Larvigt att tjejen fick ge upp dialekten. Nu har hon världens knepigaste blanddialekt i stället som inte låter som någonting.

Vilket passade i avsnittet, för det hade fler tvivelaktiga dialekter.


Inte totalt värdelöst på lång väg, och det behåller mycket av sin charm eftersom Michael är så härlig, men fokus bör nog just av den anledningen stanna på honom om inte hans tosiga lilla team blir mer genuint roliga att följa.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav A bear » fre jul 13, 2007 12:02

Burn Notice 1.01-1.02

Jovars, trevligt.

Jeffrey är en småskön karaktär. Och jag gillar kollisionen mellan privatliv och spionage - liiiite Sopranos över det. Inte i klass, förstås, men lite.

Och jodå, The Bruce är utmärkt; lite nedtonad, men får ta några rejäla smällar i varje avsnitt i alla fall.

SAM: Miami PD. I'm detective Cagney, this is detective Lacey.

Men ärligt, voice-oversarna är tröttsamma. Och fanken vet hur det här konceptet inte ska bli lite uttjatat efter ett tag - till att börja med vill jag få något som får mig att BRY mig om varför han är burnad, vad han eller någon annan gjort för att bli svartlistad och vilka återverkningar det fått. Annars blir det ju bara en ursäkt för honom att sitta i Bikini Wonderland och hjälpa sympatiska offer för elaka skurkar. Jag vill, som alltid, ha arc.

Men för The Bruces skull ger jag det ett par avsnitt till.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Simon » sön jul 15, 2007 1:45

Burn Notice 1x03

Trevligt igen. Mindre BOOOIING!-ton på detta än andra avsnittet vilket är trevligt. Jag tycker den enkla tacksamhetsgrejen är väldigt värmande med denna serien.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Rombat » ons jul 25, 2007 6:17

Såg precis första Burn Notice. Det var ju svinbra. Måste kolla in mer nu.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » tor jul 26, 2007 1:21

Säger bara Burn Notice! Jag kommer att tjaffsa tills någon annan tycker den är lika bra. The Bruce! Sjuk humor! En snygg tjej som varit i IRA! Allt!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tor jul 26, 2007 1:30

Burn Notice! Skamlöst underhållande. Ja, Rombie, jag gillar också en massa.

På en helt orelaterad notis är jag alldeles för förtjust i att Buffsters inläggsantal är lika samma som samlingsnamnet för en grupp titlar Marvel publicerade på 90-talet. 2099. Det var också årtalet titlarna utspelades i. Spider-Man 2099 var min favorit. Peter David i toppform, och det var där jag blev ett fan av Rick Leonardi. Leonardi gör en grym Spider-Man.

Ahh, min ljuva ungdoms serieitidningar...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » tor jul 26, 2007 6:51

adolvsson skrev:Burn Notice! Skamlöst underhållande. Ja, Rombie, jag gillar också en massa.

På en helt orelaterad notis är jag alldeles för förtjust i att Buffsters inläggsantal är lika samma som samlingsnamnet för en grupp titlar Marvel publicerade på 90-talet. 2099. Det var också årtalet titlarna utspelades i. Spider-Man 2099 var min favorit. Peter David i toppform, och det var där jag blev ett fan av Rick Leonardi. Leonardi gör en grym Spider-Man.

Ahh, min ljuva ungdoms serieitidningar...


haha fniss jag läste "burn noike"
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Simon » tor jul 26, 2007 12:52

Burn Notice har vi ju redan tjafsat om, men sen var det ingen som hängde på med grytlock och trumpet, så tjafset dog ut. :)

Men ja, jag gillar den också riktigt skarpt, men kanske inte just tack vare Bruce Campbell så mycket som Jeffrey Donovans galet smittsamma charm.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav LWes » tor jul 26, 2007 12:59

Jag såg avsnitt 3 av Burn Notice igår och avsnitt 4 idag och jag tycker att det är jättebra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jul 26, 2007 13:18

Simon skrev:så mycket som Jeffrey Donovans galet smittsamma charm.

Jag gillar framför allt hans imponerande förmåga att på en femöring kunna växla mellan galet smittsam charm och dödlig kyla.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör jul 28, 2007 15:11

caffeineaddict skrev:Hade ju helt missat att det här var pilot-veckan. Herrejävlar, vilken trevlig TV-helg det här verkar bli. Att döma av vad ni skrivit tänker jag nog se Californication, Pushing Daisies och Sarah Connor-piloterna, samt första avsnitten av Damages, Mad Men och Burn Notice. Sen var det ju Weeds-avsnitten och de Rescue Me jag inte hunnit med också. De två första Dexter-avsnitten får dock vänta tills man kan se resten av säsongen veckorna efter.
Burn Notice like a mutherfucker!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Simon » lör aug 11, 2007 3:08

Burn Notice börjar verkligen komma in i gungen riktigt, det pirrade lite i magen inför nästa till och med.

Mere Smith som stod för manus denna gången minsann.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav LWes » lör aug 11, 2007 12:10

Ja Burn Notice är den enda manusbaserade serien som visas för tillfället, som jag ser fram emot varje avsnitt. Jag älskar hans voice overs och "gör-det-själv" instruktionerna på hur man gör hemmagjorda bomber och säkerhetssystem och sånt!

Jag ser jättemycket fram emot att se FLASH GORDON ikväll. Jag älskade filmen när jag var liten, och jag tror att tv-serien kan bli skitbra. Om den är cool och spännande med starka arcer och sånt kan den bli superb.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Burn Notice

Inläggav adolvsson » mån aug 20, 2007 19:30

Burn Notice 1x08
Yess, rockar fortfarande på. Älskar scenen mot slutet, Westons ansikte, när han precis pratat med den där Philip, står vänd mot kameran och ser mer sammanbiten ut än någonsin tidigare, och just innan han vänder sig mot den ofrivillige husgästen spricker ansiktet upp i det där charmerande leendet. På ett sätt som gör det till ett obehagligt charmerande leende. Inte första gången, heller, men effektivare än någon gång förr.

Jag ville bara nämna det, för det är en sådan där typisk Michael Weston-grej, utförd till perfektion.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » mån aug 20, 2007 20:09

adolvsson skrev:Burn Notice 1x08
Yess, rockar fortfarande på. Älskar scenen mot slutet, Westons ansikte, när han precis pratat med den där Philip, står vänd mot kameran och ser mer sammanbiten ut än någonsin tidigare, och just innan han vänder sig mot den ofrivillige husgästen spricker ansiktet upp i det där charmerande leendet. På ett sätt som gör det till ett obehagligt charmerande leende. Inte första gången, heller, men effektivare än någon gång förr.

Jag ville bara nämna det, för det är en sådan där typisk Michael Weston-grej, utförd till perfektion.
Håller helt med dig. Jag har börjat gilla alla dessa sköna BN-karaktärer till vansinne.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » mån aug 20, 2007 20:42

Rombat skrev:
adolvsson skrev:Burn Notice 1x08
Yess, rockar fortfarande på. Älskar scenen mot slutet, Westons ansikte, när han precis pratat med den där Philip, står vänd mot kameran och ser mer sammanbiten ut än någonsin tidigare, och just innan han vänder sig mot den ofrivillige husgästen spricker ansiktet upp i det där charmerande leendet. På ett sätt som gör det till ett obehagligt charmerande leende. Inte första gången, heller, men effektivare än någon gång förr.

Jag ville bara nämna det, för det är en sådan där typisk Michael Weston-grej, utförd till perfektion.
Håller helt med dig. Jag har börjat gilla alla dessa sköna BN-karaktärer till vansinne.


Jag älskar den här serien!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » tor sep 13, 2007 18:21

Nu blev plötsligt iaf jag intresserad av att titta på Brun Notice: (spoiler cast nyhet) Lucy Lawless ska vara med.

Jag har ju inte tid med mer, vilket är enda anledning till att jag inte har börjat titta än! Jag vill ju se egentligen, men jäkla skola och jäkla IB!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron