Asiatiska serier och filmer

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav herdware » mån dec 29, 2008 14:42

sp1keout skrev:En sorglig... vad bra!

Nej... har börjat kolla på Densha Otoko igen, och den är inte alls bra om man jämför med de andra seriena jag sett... och då är den ändå fantastisk på många plan, och skit känd.

Nej, rekommenderas ej.

Om... jag... säger...

Jag har aldrig haft lust att se den av någon anledning.
sp1keout skrev:KUROSAGI!? Vad säger du då!? ^__^

Den ligger på min lista (som aldrig verka krympa :? )
Av någon anledning så har jag börjat kolla på Celeb to Binbo Taro. Man kan väl inte påstå att det är så där väldigt bra. Är ung. halvvägs. Däremot så tror jag att det inte kommer utveckla sig som man tror när man läser vad den handlar om...

Sen så har jag två filmer jag tänkt se också... GeGeGe no Kitaro (2007) med Inoue Mao och Toki o Kakeru Shoujo (1983).

Kollat in Yasashii Jikan än?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » lör jan 17, 2009 21:11

Två nya avsnitt av Kimi to Ita Mirai no Tame ni under loppet av några dagar! :extas:

Iguana no Musume (1996)
Söt och lite tragisk serie om en tjej som ser sig själv som en iguana varje gång hon ser sin spegelbild. Även modern ser henne som en iguana, hon ger absolut ingen kärlek eller ens lite hövlighet utan allt går till den yngre dottern. Fadern älskar dock henne men är väldigt flat när det gäller hans frus uppförande. (Spoiler t.o.m avsnitt 9.) Hon och hennes plågoande i skolan är kära i samma kille. Precis nu så dog hennes enda vän i en trafikolycka också.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » mån mar 09, 2009 23:15

[AmeNoUta] Kimi to ita mirai no tameni Ep05.avi :extas:

Tänk i vilken hastighet avsnitten släpps nu!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » sön mar 15, 2009 21:29

Riktigt produktiv helg (nåja). Såg tre filmer som jag har skjutit upp länge. Det iofs rätt mycket slump att alla var japanska.
Först Azumi 2 - Death or love. Lite för länge sedan jag såg ettan för att göra en bra jämförelse men de var nog ungefär lika bra. Plus Chiaki Kuriyama :lovebunny:

Lady Snowblood 2 Njae, inte jättebra. Dåligt fejkblod. Men jag var inte extremt imponerad av ettan heller...

Attack Girls' Swim Team Versus the Undead Zombies, T & A, mycket blod, lite softcore, galna lärare med motorsåg*
och linjaler som svärd och kastvapen. Kul för stunden, inte mer. Typiskt japanskt slut, så vet ni vad jag menar.

*Fick mig att tänka på (The True) Mayhems gamla slagdänga "Chainsaw Gutsfuck"
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » sön mar 15, 2009 21:29

herdware skrev:Riktigt produktiv helg (nåja). Såg tre filmer som jag har skjutit upp länge. Det var iofs rätt mycket slump att alla var japanska.
Först Azumi 2 - Death or love. Lite för länge sedan jag såg ettan för att göra en bra jämförelse men de var nog ungefär lika bra. Plus Chiaki Kuriyama :lovebunny:

Lady Snowblood 2 Njae, inte jättebra. Dåligt fejkblod. Men jag var inte extremt imponerad av ettan heller...

Attack Girls' Swim Team Versus the Undead Zombies, T & A, mycket blod, lite softcore, galna lärare med motorsåg*
och linjaler som svärd och kastvapen. Kul för stunden, inte mer. Typiskt japanskt slut, så vet ni vad jag menar.

*Fick mig att tänka på (The True) Mayhems gamla slagdänga "Chainsaw Gutsfuck"

Äsch, lär dig trycka på rätt knapp :(
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » sön mar 15, 2009 23:34

Tummen upp. kimi no tame blir det att se sedan fniss..

fast...


den fanns att ladda ner? utan subs nonstans va? under tiden ja ventat po den der serien har jag fan lärt mig so pass mkt att jag inte behöver subs längre :) ...kom jag po nu! :D
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån mar 16, 2009 19:11

Jo, den finns på d-addicts.com utan sub, men det är ont om seeds...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » lör apr 04, 2009 21:12

Shit, hej hopp. Maste kolla mer.

Hur gare!?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » lör apr 04, 2009 22:37

sp1keout skrev:Hur gare!?

Väntar på kommentarer och tips av dig :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » sön apr 19, 2009 22:15

Ashita no Kita Yoshio
Kita Yoshio är medelålders, frånskild, har otur, arbetslös och allmänt grå, trist och oimponderande. Han har ett förhållande med talet elva. Han föddes 11/11, gifte och skilde sig för elva år sedan, var den elfte i klasslistan hela sin skolgång - ja, ni fattar. Om elva dagar är det elva år sedan hans bästa/enda vän dog i en flygkrasch, den dagen ska Kita ta livet av sig.
Den första dagen (av de elva han har kvar) träffar han Heita som verkar lite halvkriminell och allmänt störig. Efter att Heita skrämt slag på den försynte Kita så lyckas han få Kita att lita på honom lite grann när han får tillbaka Kitas väska efter den blivit stulen (Kita har sålt allt han äger och alla pengar han har ligger i väskan).
Genom Heita träffar sedan Kita diverse konstiga personer och dessa elva dagar han har kvar blir de mest händelserika i hans liv. Saker börjar nystas upp om hans liv, hans fd. fru och hans bästa vän som kanske inte var allt Kita trodde. Han blir vän med en j-idol på nedgång, en fejkad kidnappning, politiker med skumma fetisher, en försäkringsagent som utreder Kitas exfrus nya mans död.

Kommer han att ta livet av sig till slut?

Naturligtvis elva avsnitt där ett avsnitt är en dag. Jag har set t.o.m det sjunde.

Chiaki Kuriyama som spelar den psykopatiska Gogo Yubari i Kill Bill 1 har en viktig roll som Heitas flickvän.

Rekommenderas starkt!

(edit) Har sett klart den nu. Rekommendationen kvarstår. (/edit)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » sön maj 17, 2009 21:45

Manga bra serier verkar det finnas.

Sag klart (äntligen) Stand up!!! nu, mjae kanske. Känns väl aningen meningslöst. Fjantig storyline, men söt, förvisso.

Sett Last Friends än dock??
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » sön maj 17, 2009 21:57

sp1keout skrev:Sett Last Friends än dock??

Nä. :blushbunny:
Senaste färdiga projektet är fortfarande Ashita no Kita Yoshio.
Har även sett de två första avsnitten av Ghost Friends. (De enda som det finns subs till än så länge).
(edit) Ja just det... Sett filmen Lovely Complex också. Rätt gullig men inget att hetsa upp sig över. (Finns på hubben).
Förresten, har du sett Higurashi no Naku Koro ni-filmen?
(/edit)
Senast redigerad av herdware sön maj 17, 2009 22:10, redigerad totalt 1 gång.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » sön maj 17, 2009 22:05

sp1keout skrev:Sag klart (äntligen) Stand up!!!

(Inte sett men Shura Yukihime :lovebunnier: )
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brainslicer » fre maj 29, 2009 2:42

blivit biten av japanska serier...

Sett några på sistone, bland annat tror jag hardwere föreslog två sorgliga storyn:
Kiraware Matsuko no Issho (The Life of Despised Matsuko)
Sailor Fuku to Kikanjuu (Sailor Suit and Machine Gun)
särskilt den första gillade jag, den andra var väl ok, dock irriterade jag mig på dom utdragna gråt o dödsscenerna där..., ville bara snabbspola då de började gråtas eller avlidas.... :D

Death Note gillade jag också, men det är nog den enda i anime väg jag stått ut med...

Dom två bästa jag sett är:
Triangle
Byakuyako (Journey under midnigt sun)
bägge mörka suspense storys, den senare tom bisarr. rekommenderas för den som är vän av mörkt, sorgligt... för trött för att skriva nåt mer ingående om dom, titta i länkarna om handlingen....

Även sett Ashita no Kita Yoshio (Kita Yoshio's Tomorrow) som nämns ovan, den har en del humor i annars sorglig story.

...är i behov av mera japanare i samma stil :) ideas?

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » fre maj 29, 2009 17:21

brainslicer skrev:blivit biten av japanska serier...

Välkommen ner i träsket. ;)
brainslicer skrev:Sett några på sistone, bland annat tror jag hardwere föreslog två sorgliga storyn:
Kiraware Matsuko no Issho (The Life of Despised Matsuko)
Sailor Fuku to Kikanjuu (Sailor Suit and Machine Gun)
särskilt den första gillade jag, den andra var väl ok, dock irriterade jag mig på dom utdragna gråt o dödsscenerna där..., ville bara snabbspola då de började gråtas eller avlidas.... :D

Om du kunde skriva några rader om Kiraware Matsuko no Issho så vore jag tacksam.
brainslicer skrev:Death Note gillade jag också, men det är nog den enda i anime väg jag stått ut med...

Du borde prova Kara no Kyoukai och Black Lagoon. Tror nog att båda (men kanske särskilt Black Lagoon) skulle passa dig. Kara no Kyoukai finns på hubben (dvs de filmerna som släppts). Om du inte får tag på Black Lagoon så skicka PM.
brainslicer skrev:...är i behov av mera japanare i samma stil :) ideas?

Hmm, jag har lite dåligt med såna serier... Du skulle kunna prova Xenos, jag har dock inte sett den själv än så jag lämnar inga garantier. :) Kolla även om http://wiki.d-addicts.com/Ame_to_Yume_no_Ato_ni, Shigeshoshi, Aoi Tori/L'oiseau Bleu och Zeni Geba är något so verkar intressant. Förresten, Kurosagi kanske vore något?
Jag gillar http://wiki.d-addicts.com/Yasashii_Jikan mycket, men det kanske inte är riktigt vad du är ute efter. (Sen ska man ju inte glömma serier som Hana Yori Dango, Nobuta wo Produce, Great Teacher Onizuka och Bara no nai Hanaya)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » sön maj 31, 2009 0:16

Om du kunde skriva några rader om Kiraware Matsuko no Issho så vore jag tacksam.

kanske de inte var du som rekommenderade den, mycket möjligt jag blandar....

Tjaa, va ska man säga utan att avslöja för mycket: Mörk story om Matsukos liv. Börjar med att en släkting ska städa upp avlidne Masukos skitiga lägenhet, och på det viset börja nysta upp storyn vi får följa. Börjar med en ung lärarinna på 70-talet som har livet framför sig när det börjar gå snett pga otur, tillfälligheter, egen hänsynslöshet ...och det är bara början på nerförsbacken

Finns även en film
http://en.wikipedia.org/wiki/Memories_of_Matsuko
spoiler varning


Du borde prova Kara no Kyoukai och Black Lagoon. Tror nog att båda (men kanske särskilt Black Lagoon) skulle passa dig. Kara no Kyoukai finns på hubben (dvs de filmerna som släppts). Om du inte får tag på Black Lagoon så skicka PM.

Hmm, jag har lite dåligt med såna serier... Du skulle kunna prova Xenos, jag har dock inte sett den själv än så jag lämnar inga garantier. :) Kolla även om http://wiki.d-addicts.com/Ame_to_Yume_no_Ato_ni, Shigeshoshi, Aoi Tori/L'oiseau Bleu och Zeni Geba är något so verkar intressant. Förresten, Kurosagi kanske vore något?
Jag gillar http://wiki.d-addicts.com/Yasashii_Jikan mycket, men det kanske inte är riktigt vad du är ute efter. (Sen ska man ju inte glömma serier som Hana Yori Dango, Nobuta wo Produce, Great Teacher Onizuka och Bara no nai Hanaya)

tackar, många av dom verkar ju onekligen intressanta :) long live Nippon Banzai
Senast redigerad av brainslicer sön maj 31, 2009 1:30, redigerad totalt 1 gång.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » sön maj 31, 2009 1:29

brainslicer skrev:
Om du kunde skriva några rader om Kiraware Matsuko no Issho så vore jag tacksam.

kanske de inte var du som rekommenderade den, mycket möjligt jag blandar....

Jo, men jag hade ju inte sett den själv. :devil: Det var just därför jag vill att du ska skriva om den. :oops: Jag vill ju veta lite mer än det jag redan visste (dvs. det du skrev).
Men jag är rätt övertygad om att du skulle gilla Black Lagoon.

HSH så finns det jag rekommenderade på hubben. Men det kan nog gå snabbare att få tag på en del av det på d-addicts.com...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » sön maj 31, 2009 1:40

herdware skrev:
brainslicer skrev:
Om du kunde skriva några rader om Kiraware Matsuko no Issho så vore jag tacksam.

kanske de inte var du som rekommenderade den, mycket möjligt jag blandar....

Jo, men jag hade ju inte sett den själv. :devil: Det var just därför jag vill att du ska skriva om den. :oops: Jag vill ju veta lite mer än det jag redan visste (dvs. det du skrev).
Men jag är rätt övertygad om att du skulle gilla Black Lagoon.

HSH så finns det jag rekommenderade på hubben. Men det kan nog gå snabbare att få tag på en del av det på d-addicts.com...


ahaa, klippen från filmen ovan ger lite tips, samt wiki texten om filmversionen ger väl lite mer info, filmen baserar sig på samma novel

The story begins with Sho cleaning out the remaining belongings of his recently deceased aunt Matsuko. Sho gradually learns many details of his aunt's life, and it is through his investigations that the audience learns the story of Matsuko's past.

In the early 1970s, Matsuko was a popular school teacher. However, when one of her students (Ryu) committed a theft, and Matsuko took the blame for him, this had terrible consequences for her life.

The film also reveals some details of Matsuko's earlier life, including troubled childhood, when she struggled to gain the attention of her father. Matsuko's father's affection was mostly dominated by her chronically ill sister, which created an imbalanced rivalry where Matsuko's needs were less likely to be met.

Matsuko's relationships with men were generally troubled as well. She moved from relationship to relationship with men who gave her some inkling of affection, though it was often accompanied by abuse. She often found herself abandoned by the men she loved, who couldn't cope with her neediness. She continued to pursue her dreams of perfect love, even as her life spiraled down, and she found herself working as a prostitute, and even imprisoned.

When Matsuko met later in life with Ryu, whom she saved from the charges relating to his theft, she found that he held affection and admiration for her. She saw in him another chance for true love. But Ryu, by this time, was deeply entrenched in a criminal life. He decided that it would be best for him to disappear from her life, to protect her from the risks of life with a gangster. This final abandonment was disastrous for Matsuko, who never knew to what extent she impacted the lives of the men who loved her.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » sön jun 28, 2009 21:51

Borde skriva lite här nu. Har ju faktiskt sett två serier och är inne på min tredje...
De två färdiga handlar båda om flygindustrin.

Good Luck!! handlar om Hajime som är andrepilot. Efter att ha fått landa planet pga av att förstapiloten fått ryggproblem så ringer en av mekanikerna upp honom på radion och säger till honom att vara mer försiktig med planen, samt att han suger. Landningen var något hård. Flygsäkerhetschefen (Koda) vill att han ska säga upp sig. Han börjar senare ett trevande förhållande med den ganska speciella mekanikern (Ogawa).
Serien är mycket bättre än min beskrivning... Rekommenderas.

Attention Please Misaki Yoko är högljudd, uppkäftig och vild. När killen som hon gillar flyttar till Tokyo råkar han nämna att han skulle vilja se Yoko i flygvärdinna-uniform. Hon har ändå inga större planer och söker till utbildningen. Resten av serien är nästan Yoko är vild/högljudd/bångstyrig och läraren/klasskamraterna tycker att hon är jobbig. Kommer Yoko bli flygvärdinna? Borde hon bli flygvärdinna? Ingen jättebra serie. Funkar, inte mer.
Anledningen till att jag började se denna var att jag var sugen på mer "flygserier" efter Good Luck!! Någon som känner till flera?

Konkatsu! Sex avsnitt är textade än så länge.
d-addicts skrev:Amamiya Kuniyuki is the unemployed son of a tonkatsu restaurant owner. He finds a job that requires a married person, so he lies by saying that he has plans to marry, and he is forced to keep up the charade using Hida Haruno, a part-time worker from the restaurant. The relationship between the two is the key of this romantic comedy, though the series also focuses on family and friendship through Nakai's interactions with the other characters.

Bättre än man kan tro, åtminstone delvis. Ueto Aya är väldigt söt i denna serien.

Hmm har jag skrivit om Coin Locker Monogatari?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » lör jul 18, 2009 18:11

Ok, i detta avsnitt (Konkatsu! ep09) så hade huvudpersonen på sig två tröjor med svenskt tryck... :eek:
Jag börjar ana ugglor i mossen.
Har inte orkat ta skärmskott denna gången men texterna var Dalahästen och Fjällräven.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » lör jul 25, 2009 0:14

Du borde prova Kara no Kyoukai och Black Lagoon. Tror nog att båda (men kanske särskilt Black Lagoon) skulle passa dig. Kara no Kyoukai finns på hubben (dvs de filmerna som släppts). Om du inte får tag på Black Lagoon så skicka PM.


Måste bara säga att efter att nu sett iaf ett 10-tal animes, varav dom flesta riktigt bra så är dom där två ändå bäst fortfarande, tackar :)

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » lör jul 25, 2009 13:40

brainslicer skrev:
Du borde prova Kara no Kyoukai och Black Lagoon. Tror nog att båda (men kanske särskilt Black Lagoon) skulle passa dig. Kara no Kyoukai finns på hubben (dvs de filmerna som släppts). Om du inte får tag på Black Lagoon så skicka PM.


Måste bara säga att efter att nu sett iaf ett 10-tal animes, varav dom flesta riktigt bra så är dom där två ändå bäst fortfarande, tackar :)

Heh, varsågod. När jag ser eller hör nåt bra så försöker jag få folk att prova det. Fråga folk i min närhet, de kan bli lite smått trötta på det. Tyvärr så lyckas det sällan (senaste exemplet är mp3-länkarna i Lyssnar på-tråden) så jag är bara glad när någon faktiskt testar.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » ons sep 09, 2009 10:57

Hur går det med "Kimi to ita mirai"? Vart laddade man ner den nu igen?

Jag har börjat kolla på skitmkt j-serier nu, insett att de är bäst.

Sett klart:

Liar Game, Ikebukuro West Gate Park och Proposal Daisakusen (äntligen! haha)

Letar efter andra bra... börjar bli orolig.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » ons sep 09, 2009 18:24

Nja, fem avsnitt är översatta. Sjätte och sjunde kommer snart(tm) enligt blogginlägg från 27:e augusti.
RAWs finns på http://d-addicts.com. Dåligt med seeds dock. De som är subbade finns på hubben.

Jag skulle vilja rekommendera "Ashita no Kita Yoshio" och "Yasashii Jikan". Tror nog att jag nämnt dem innan. Vill du ha nåt småtramsigt så kan kanske "Konkatsu!" passa? (Eller "Atashinchi no Danshi"). "Good Luck!!" gillade jag också.
Sett "Cat Street"?

Det är rätt lugnt på dorama-fronten här. Tittar så sakteliga igenom (läs: när jag har tråkigt) "Mendol". Tre tjejer (från AKB48 :) ) försöker göra karriär som ett boy band. De var tvungna att klä ut sig som män pga att de är förföljda av en maffiatyp.

Orkade inte länka alla serierna till http://wiki.d-addicts.com, sry.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » tor sep 17, 2009 16:48

Jag funderade på Atashi n chi no danshi, ahhah verkar soft.

Jag kollar på Hana Kimi nu, fantastisk. Kollar på Gokusen också, helt ok.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » tor sep 17, 2009 17:00

sp1keout skrev:Jag funderade på Atashi n chi no danshi, ahhah verkar soft.

Jag kollar på Hana Kimi nu, fantastisk. Kollar på Gokusen också, helt ok.

Ja, Hana Kimi är gullig även om jag tycker hon väljer fel. Gokusen är ok.
Börjat kolla på Saru Lock, ingen åsikt ännu.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » tor sep 17, 2009 23:34

Alltså. Nakatsu Shuichi kan ju vara den coolaste killen någonsin.

Hon är ju med i Atashi nchi no Danshi. Nästan värt att kolla på den bara för det.

Nog för att jag inte tycker Maki Horikita är speciellt snygg egentligen, mer söt.

Men hon är ju föralltid våran Nobuta <3

Minnen.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån okt 05, 2009 22:53

& Gokusen var bättre än jag trodde.

Matsumoto Jun. Jag är Domyoji! :D
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre okt 23, 2009 1:24

jag skiter i allt.

se

buzzer beat

ett måste

ok

fatta!!!!! :lovebunnier:

yamapi :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » fre okt 23, 2009 12:54

Hehe, ok. Ska kolla in den.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron