Asiatiska serier och filmer

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav herdware » ons apr 20, 2011 17:54

Välkommen tillbaka :)

Ja, det rekommenderas. Det är ju förstås en fördel om nästan tvunget att man gillar AKB48 på någon nivå iaf.
Som jag skrev ovan:
herdware skrev:...dåligt koreograferade slagsmål och urkasst skådespeleri! Kan ju knappast bli bättre. Bild

Kan ju lägga till "tunn handling" också :popcorn:

Det kan väl nämast beskrivas som "campy" i brist på bättre uttryck.


Du såg kanske detta klipp? Söta flickor som slår varandra sönder och samman om herraväldet på en nedgången värstingskola.
Särskilt välkommet eftersom vi blev lurade på "idoler som dödar varandra"-videon till Beginner. :angry:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » lör apr 23, 2011 14:07

För det första: Satans vad bra säsong 2 av JIN började! Det här kommer att bli bra! :popcorn:

Vad ska man säga om första avsnittet av Majisuka Gakuen 2 då? Det hände ju inte så mycket, mest presentationer och recap.
Jurina gick upp för trappan direkt utan att få ultraspö. Väntat. Så väntat att det blev en ganska stor besvikelse faktiskt. Yui som boss för Rappappa?! Två Yuko?
Folk har tappat rädslan för Rappappa, Nezumi manar till revolution (för hennes egen vinning förstås).
Vad var grejen med körsbärsblombladen egentligen?

Hörrö Aki-P, var det verkligen nödvändigt att återanvända Team Hormones schtick med Team Fondue? Bild
Dessutom: Ett helt team med bara tråkiga RS? Färsk Citron kunde då verkligen inte spela yankee.
Jurina har smeknamnet センター? (Center) Allvarligt? Snacka om dålig fantasi... :roadkill:
Besvikelse.

Förlåt Aki-P! Det är inte min mening att misstro. Jag tar för givet att allt kommer att ordna upp sig och bli jättebra! Bild
Bild
Safe! Pust.

brainslicer: Vad tycker du?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » tor maj 05, 2011 22:26

herdware skrev:Jurina har smeknamnet センター?


Du har börjat skriva japanska, nice
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » sön jun 19, 2011 1:52

Efter en svag inledning är säsong två av Majisuka Gakuen ordentligt bra! Var väldigt tveksam i början. Med lite tur kan undertexterna till avsnitt tio släppas redan idag.

Reaction shot-summering av första säsongen. Inte helt oäven faktiskt. Roligast är reaktionen på Torigoya. (Nionde raden) Danso-reaktionen på Gakurans erm... Danso är också humor på hög nivå. Om man sett AKBINGO! förstås. (Rad 3) :)
Bilagor
majisuka-reactions.jpg
majisuka-reactions.jpg (642.16 KiB) Visad 5591 gånger
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » sön jun 19, 2011 18:11

Hehe, ja så kan man också summera säsong 1 :D

Sparat ihop några episoder av Majisuka Gakuen(och JIN), ska snart se ikapp båda, det var väl lite si som så i början ja(liksom säsong 1) men tar sig, jag gillar iaf, sett till episoden där Sayaka och Jurina ryker ihop

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » tis jul 12, 2011 21:10

Jaha, då har man sett klart på Majisuka Gakuen 2 då... Det började svagt och slutade svagt. Mitten var hel OK. Lite väl mycket lösa trådar kvar också. Vad är det jag säger egentligen? Slutet var s-k-i-t. Vad var grejen med Takamina-polisen? Vad händer med Maeda? Kriget mellan skolorna bara slutar? Det blev ingen uppgörelse mellan Shibuya och Acchan! Head->Desk.
Visst, man förväntar sig inte Citizen Kane när man ser på sånt här...
Trots det håller jag med greenlight när han säger:
-- diskussion där folk är sura för att det varit så dåligt.
10:58 < greenlight> I can't wait for majisuka 3
10:59 < Ready_ESC> you cant make anything half decent with this amount of cast
11:01 < herdware> i'm with you greenlight :)
11:01 < herdware> but i doubt there will be a mjg 3
11:03 < greenlight> herdware: thx
11:03 < greenlight> yeah me too


Nu får vi "se fram emot" nyinspelningen av Hana Kimi. Acchan spelar tjejen som klär ut sig till man för att komma in på en internatskola för killar. Det kommer bli roligt att se Acchan försöka spela kille. :D Unpossible. Lika dumt som att Färsk Citron spelar Yankee i Majisuka Gakuen 2. Yukirin spelar Hibari från Hibari 4 (med Färsk Citron, Oba Mina och Nagoya Maria från Team 4, eller "det glorifierade RS-teamet").
Jag känner inte precis igen några av de övriga skådisarna i detta dramat. IMO så känns det som en onödig nyinspelning. Det från 2007 med Horikita Maki duger gott. Det är faktiskt inte en helt fantastisk och unik historia till och börja med. Dessutom så väljer hon ju fel person :x

brainslicer: Du hade inte sett den gamla Hana Kimi va?

Fortfarande inte sett klart Jin säsong 2... Måste ordna det.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » lör jul 16, 2011 14:28

inte sett MG2 klart ännu, såg klart JIN däremot och håller på med Akagi, en anime om gambling :D

inte sett Hana Kimi heller, inte min typ av serie så kommer väl knappast ens att ögna igenom nyinspelningen heller, såg iaf de var typ 4-5 förutom Acchan som skulle va med i serien också, Yukirin bland annat.

Ahh va förväntar man sig av 100talet tjejer som inte har nån skådisvana(står ju faktist i början texterna nåt om de också), varav sedan många säkert inte har nån talang/intresse för de heller. Ska de bli ok får de va hyfsad manus och lite annat godis den kan leva på, som en Gekikara <3 tex

Majisuka Gakuen and Human Liberation :D
http://wotaintraining.blogspot.com/2011 ... ation.html
Bild

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » tor jul 21, 2011 17:29

brainslicer skrev:inte sett Hana Kimi heller, inte min typ av serie så kommer väl knappast ens att ögna igenom nyinspelningen heller, såg iaf de var typ 4-5 förutom Acchan som skulle va med i serien också, Yukirin bland annat.

Inte acceptabelt! Du ska se Hana Kimi 2011 och du ska gilla det! Skämt åsido. Jag har sett första avsnittet (två är sända). Totalt onödig nyinspelning. Allting är likadant som den förra med Horikita Maki, fast sämre. Till och med flygplanet i början och "wohoo"-grejen från förra är samma. Sämre (dussin)skådespelare i alla roller förutom Hibari 4. Andra avsnittet hade visst rasat kraftigt i tittarsiffrorna. Det finns egentligen ingen anledning att se detta om man sett den gamla. Har man inte sett den gamla så ska man se den istället för denna. Endast för Acchan-wotas.
Yukirin är dock väldigt söt i St. Blossoms uniform. :blushbunny:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » mån jul 25, 2011 16:57

Ska vi börja diskutera "riktiga" serier nu? ;)
Av en händelse råkade jag se första avnsittet av Asuko March! och såg sedan i snabb följd tre avsnitt till.
Serien handlar om en tjej (Nao) som misslyckas med att komma in på ett bra gymnasium och tvingas börja på en industri-/yrkesskola. I hela hennes årskull är det tre tjejer.
Det började rätt bra, det känns dock som om det inte kommer hålla hela vägen (9 avsnitt). Mycket "se ner på folk för att de går i en dålig skola eller har dåligt jobb"-mentalitet från i princip alla rollfigurer som inte går på själva skolan blir lite väl överdrivet ibland.
Nåja, bra nog att fortsätta se.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » fre aug 12, 2011 14:29

Jag bara glor på Tomomi Itano som tydligen var, sexig

http://www.google.se/search?hl=sv&cp=12 ... a=N&tab=wi

Hon var en potiential (stavning?) wife-material till mig innan jag fann mig min 8)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » fre aug 12, 2011 14:40

Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » sön aug 05, 2012 18:10

VARNING FÖR SPOILERS!

Ny säsong av Majisuka Gakuen! Efter besvikelsen som var Majisuka Gakuen 2:s slut sa Aki-P att ska det bli en ny säsong så blir det med helt nya rollfigurer och omgivning.
Majisuka Gakuen 3:s handling lyder som följer.
[...] set in the year 20xx in a privately run juvenile prison called “Prison HOPE” or better known as “Majisuka Prison”. The prison accommodates juvenile delinquents who have been abandoned by society, school, and even their families, and are put into different groups. Rather than trying to turn over a new leaf, the girls step into a battle ring everyday to compete for the top in a game of the survival of the fittest.

En del personer har varit med i tidigare säsonger men de spelar andra roller här.
Tre avsnitt är sända i skrivande stund.
Stoppa mig om ni har hört det här förut. En ny person anländer. Personen i fråga säger i princip ingenting, sällan ens på tilltal. Personen i fråga är totalt ointresserad att skaffa vänner och drar sig undan. Detta retar övriga personer som vill slå henne sönder och samman. Bild FFS Aki-P, du behöver inte använda de två första manussidorna från Majisuka Gakuen 1 i trean. :psychobunny:

Hur som helst. Huvudpersonen spelas denna gång av Shimazaki "Paruru" Haruka. Precis som Acchan är hon inte världens bästa skådis om man säger så. Allvarligt så tror jag att hennes vältränade leende sitter så hårt fast i ansiktet att hon sover med det. Precis som med Acchan så är det svårt att se henne som värsting (iofs ett genomgående problem med dessa serier). Hon passade bättre som överklassflickan Fumie i Shiritsu Bakaleya Koukou.

Förutom ett mycket kort inhopp av Kitahara Rie verkar det vara helt tomt på "riktiga" medlemmar i rollistan. Alla viktiga roller spelas av folk från Team 4 eller halvkända töser från SKE48. Förutom Yagami "Kuumin" Kumi från SKE och just Paruru är det väldigt lite stjärnglans över rollistan.

Åter till handlingen kanske... Paruru anländer till fängelset. Varken vi eller hon vet tydligen varför hon har blivit inspärrad. Efter ett kort och fruktlöst flyktförsök blir hon inspärrad hos "Team Habu" bestående av Shimada Haruka (Ureseeyo dvs. Håll Käften!), Abe Maria (Tetsuo), Oba Mina (Daasu dvs. dussin), Yagami Kuumi (Komomi dvs. små öron), Kawaei Rina (Nanashi dvs. namnlös/saknar namn) och Kimoto Kanon (Nantene dvs. "skojade bara"). Hennes rollfigur tröttnade jag på efter två jävla repliker. Hon avslutar varenda mening med "nantene" (jag skojade bara). Det blir gammalt omedelbart. Enbart en gång hittills var det effektivt när hon inte sa det. Lite på utkanten rör sig Kizaki Yuria (Peace). "The resident fixer". Hon som kan fixa in saker från utsidan.

Återigen spelar Kuumin delvis sykofant, delvis backstabber och skvallerbytta som egentligen bara är på sin egen sida. Undrar om Aki-P vill säga oss något? :D
Av någon oförklarlig anledning tar Peace Paruru under sina vingar.
Precis som tidigare säsonger finns det olika grupperingar som slåss om herraväldet på skolan fängelset. Team Habus ledare, Nobunaga, har nyligen försvunnit spårlöst vilket kan leda till katastrof för dem om det kommer ut. Man får bara se Nobunaga bakifrån under någon mycket kort flashback så jag vet inte vem det är...
Efter att Team Habu försökt misshandla Paruru och hon naturligtvis vinner blir de typ vänner. The goggles, they do nothing!!!

Skådespelarinsatserna är (precis som innan) av... varierande uselhet. Fängelsechefen spelar över något så fruktansvärt att man kan tro att det är Jim Carrey som spelar Kabuki. :eek:
Naturligtvis måste Ranran spela golf i serien eftersom det är hennes schtick.
En sak jag aldrig förstått: Eftersom det finns så oerhört många tjejer (200+) varför tar de in utomstående för så många statistroller?

Bäst hittills är när Komomi (Yagami Kumi) i ett svagt ögonblick berättar för Paru hur hennes liv gick åt helvete. Från det första suddgummit hon snodde för att hennes mobbande klasskamrater tvingade henne till att hon hamnade i fängelset. "Innan jag visste vad som hade hänt satt jag här." Detta är faktiskt riktigt bra.


Öppning och avslut.

Trailer.

Förhoppningsvis blir detta bättre än tvåan. Potentialen finns.

brainslicer: Sett ännu?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron