Californication

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » ons okt 22, 2008 9:29

gaspode skrev:jag tänkte nästan fråga igår i tråden om jag var den enda som fortfarande gillar det här.

Haha. Är det inte mest jag som har klagat?

Jag har inte varit imponerad alls av dom första avsnitten (jag har nog sett tre och inte två kom jag på sen). Men som sagt, så vet jag inte riktigt varför. Känns som om jag borde gilla det, men jag gör inte riktigt det. Mest för att många av karaktärerna är så tröttsamma. Jag blir helt enkelt less och orkar inte bry mig. Främst gäller det Karen som hela tiden gnäller. Tur att hennes dotter är lite mer klarsynt, och förklarade om att hon väljer att vara med Hank så får hon ta honom som han är. Fast även det störde mig lite. För att det känns som om det är tänk att Hank ska vara helt bristfällig och att Karen är så duktigt som står ut med honom. Och så är det ju inte alls. Det där med den andra tjejen var ju ett misstag. Hanks kompis, som jag inte ens kommer på vad han heter är tröttsam. Hans fru likaså. Kunde inte bry mig mindre om dom och deras problem. Inte ens Hank, som känns som den typ av karaktär som jag alltid gillar tycker jag är särskilt mycket om. Mia, är nog den enda jag gillar.

Oj, så negativ jag är. Jag vet inte vad som har hänt riktigt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav gaspode » ons okt 22, 2008 9:56

The Buffster skrev:
gaspode skrev:jag tänkte nästan fråga igår i tråden om jag var den enda som fortfarande gillar det här.

Haha. Är det inte mest jag som har klagat?

Jo, jäkla klago. ;)

nej det var mest att ingen annan skrev i tråden alls som gjorde att jag kände mig ensam :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » tor okt 23, 2008 17:03

Jag gillar det fortfarande mycket, men undrar om jag inte var mer entusiastisk under säsong 1. Vet inte heller varför. Några karaktärer har jag liksom ändrat åsikt om. Mia är inte längre ett hatobjekt, och förläggaren/kompisen är ganska tröttsam nu. Den nya killen, han som Hank ska skriva åt/med, han är lite mer intressant. Roligt att de tagit in nån ny.

(spoiler 2.04) Jag är väldigt besviken över att Karen inte tycker att de kan vara tillsammans längre. Vafan! Vad vill hon egentligen? Vilken strulpella. Hon kommer säkert att ångra sig senare.

Men det var ett riktigt roligt avsnitt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Garim » tis okt 28, 2008 16:47

2x05 Hehe."Black-bagged? Is that some sort of interracial tea-bagging?" :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav gaspode » fre nov 14, 2008 1:00

2x06:

Carly Pope!
Alldeles för lite av Becka i det här avsnittet. och rätt förutsägbart slut.
men det var rätt skoj ibland ändå. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » sön nov 16, 2008 15:35

gaspode skrev:2x06:

Carly Pope!
Alldeles för lite av Becka i det här avsnittet. och rätt förutsägbart slut.
men det var rätt skoj ibland ändå. :)


(spoiler 2.07) Betydligt mer Becka, men dock inte tillräckligt tycker jag, jag tycker Californication har vissa delar som är skitbra (läs = allt med Karen/Hank/Becka) och resten rätt tja, som en axelryckning. Tycker detta avsnittet visade det rätt tydligt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav gaspode » mån dec 08, 2008 1:45

(spoiler 2x07) Jag kan inte hjälpa det, men jag gillar verkligen Charlie och Marcy, de är söta på nåt sätt. Men jäklar va mycket bättre bitarna med Becca är ändå. :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » mån dec 08, 2008 7:10

Fram till 2.11 kan jag inte låta bli att fortfarande vara ganska tokigt förtjust. Något med serien klickar verkligen hos mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » mån dec 08, 2008 23:40

Jag vill också vara tokigt förtjust i Californication. Men tyvärr så är jag inte det. Men jag fortsätter att titta ändå, tänker att jag åtminstone ser klart säsongen.

2.11 var nog det första avsnittet denna säsong som jag verkligen gillade. Allt tack vare Lew. Han har nog varit den enda karaktär som verkligen tilltalat mig denna säsong (Mia är bra men får inget vettigt att göra). Jag gillade hans scen med Becca på toaletten enormt mycket. Slutet var riktigt bra också, sådär så att jag verkligen tänkte att ja, okej då, den här serien kan ju vara bra när den vill. Men, nu överlever han väl antagligen inte. Just typiskt.

Sen kan jag inte riktigt låta bli att uttrycka min avsky för Karen, Charlie och Marcy. Fruktansvärt irriterande och sjukt tråkiga alla tre. Usch.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Ankh » ons dec 31, 2008 0:04

Så där då:

The Ankh skrev:Såg precis Californication-piloten. Verkar som bra skit! :) Såg Greek-piloten häromdagen oxå, men jag tror Californication får gå före. Känns bättre efter True Blood ;) Mer på en gång!


:D
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sp1keout » tor jan 01, 2009 2:09

fan vad ankh e cool
o fyfan va ja e full, (skrev ful först) hhaa klockan e 9 i japan o gott nytt år,.. full som ett troll och en jävligt rolig kväll... ful som ull... full!!!!!!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » fre jan 02, 2009 20:45

sp1keout skrev:fan vad ankh e cool


Haha, vad sa jag för att förtjäna det? ;)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sp1keout » tor jan 08, 2009 23:42

har du sett klart första säsongen nån gång eller !!!! :angry: :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » ons jan 14, 2009 17:43

sp1keout skrev:har du sett klart första säsongen nån gång eller !!!! :angry: :)

Ja snart! Har bara 1.12 kvar och det ska jag se nu typ!

Förresten, Californication är jobbigt både att säga och skriva. Funkar förkortningen CFC? Vad tycker ni?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » ons jan 14, 2009 19:52

Tom s1
OMG! Jag vågar inte tro på att hon verkligen kom utspringande där i slutet! Måste cvara en dröm.

Denna serie är inte alls vad jag trodde att den skulle vara. Hade förväntat mig mer bara.. jag vet inte.. Inte så mycket riktig kärlek iaf. Gillar den jättemycket. Har extremt svårt för sociopaten Mia dock. Ge tillbaka boken idiot! Jag tycker det skulle vara bättre om Hank berättade hela sanningen och sen tog tillbaka boken. Huu!

Tur att jag har hela s2 nere redan =)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » tor jan 15, 2009 13:59

2.05LOL! Chloe Metz, vilken fruktansvärd människa.
- Fuck me like I'm Al-Quida"
- I declare Jihad on your pussy

Vackert :)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » tor jan 15, 2009 16:33

tom 2.08
Jag tycker det är sjukt att Karen ska få Hanks lägenhet. Hon kan fan skaffa en egen lya!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Garim » tor jan 15, 2009 17:43

Hehe, maraton-tittning. Snart är du utan nya avsnitt att se Ankh :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav The Ankh » mån jan 19, 2009 20:34

Nu 2.12 :( Snyft!

Blev iaf glad för detta:
"Sex-crazed comedy starring David Duchovny will be back for season three; 13 new episodes will debut in late 2009. "
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » sön mar 22, 2009 21:52

The Ankh skrev:Nu 2.12 :( Snyft!

Blev iaf glad för detta:
"Sex-crazed comedy starring David Duchovny will be back for season three; 13 new episodes will debut in late 2009. "



Nån som sett mer nytt ang detta? Jag börjar längta nu.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav fripp21 » ons apr 01, 2009 1:30

Jag längtar också.

(Spoiler tom S2)
Hoppas att Mädchen Amick kommer tillbaka i S3. Janie Jones! Coolt namn. Ahhh, hon är för läcker. Bute! Det är klart att hon kommer tillbaks. The Hank var sig inte riktigt lik runt henne. Inget sex :eek:

(Spoiler Californication S2 och Dexter S2)
Var det någon annan som tyckte att Annika såg ut som psykopat-bruttan Lila i Dexter S2?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav HeY » fre sep 18, 2009 17:29

DVD-rippar av 3x01-02 kom ut idag!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor okt 01, 2009 1:48

3x01 var helt klart bra, Hank som lärare på college, det kan väl aldrig sluta illa?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor okt 08, 2009 0:47

3x02 var helt klart sämre. Kul med lite Twilight-bashing möjligen, och Peter Gallagher är ju kul att se även om han inte gjorde så mycket i detta avsnittet... Charlies patetiskhet finner inga gränser. Sådär korkad är fan INGEN. Och dessutom bråkade Hank och Becca. :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peppe » tor okt 08, 2009 3:04

Mer pre-airs tack...Gärna hela säsongen!


gaspode skrev:Charlies patetiskhet finner inga gränser. Sådär korkad är fan INGEN.


Dom har ju en CONNECTION så det där är inte lika farligt som något annat liknande fall...
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » sön nov 01, 2009 11:35

(spoiler 3.05) Bäst hittills tycker jag. Fantastisk öppningsscen på flygplatsen, fantastisk slutscen på flygplatsen. Däremellan skall Hank visa Zols vad LA har att erbjuda vilket gav upphov till en hel hysteriska sekvenser, där Hank är den resonliga personen. Dessutom blev jag ungefär lika orolig som Hank själv när Zols höll på att bjuda in sig själv till Hanks soffa.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav gaspode » sön nov 01, 2009 23:45

3x05: Ja, gillade verkligen! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » mån nov 02, 2009 8:03

Oj, jag som tyckte 3.05 kanske var svagast hittills i säsongen. Inte dåligt, men lite småförutsägbart och halvtrist sådär. Zols var verkligen precis en sån klyscha som jag befarade, och jag hoppades de skulle ha något mer i bakfickan med honom, men njae, inte så mycket.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » mån nov 02, 2009 20:29

caffeineaddict skrev:Oj, jag som tyckte 3.05 kanske var svagast hittills i säsongen. Inte dåligt, men lite småförutsägbart och halvtrist sådär. Zols var verkligen precis en sån klyscha som jag befarade, och jag hoppades de skulle ha något mer i bakfickan med honom, men njae, inte så mycket.


Ja. Jag håller förvisso med. Men gillade ändå Hanks roll i det hela, och som sagt, inledningscenen och slutscenen. Vilket osökt för mig in på 3.06 Som slog 3.05 på fingrarna. Tycker det blir jävligt uppenbart att Karen behövs i serien. Sen är man ju jävligt svag för Hank/Becca scener, och scenen vid sängen var, jättebra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » mån nov 09, 2009 10:15

För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron