Californication

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis aug 21, 2007 12:01

Californication 1.02:

"I'd say, aside from the fact that you worship space aliens, you might be the most beautiful woman I've seen in a long long time."

Det här kan vara den mest moralistiska tv-serie med mängder med naket, droger, tonårssex och intima diskussioner om vaginor sen... Sex In The City, fast utan handväskor och skor och skit. Det är skitkul och ganska smart, men jag hoppas att de håller någorlunda i tömmarna och inte blir Sjunde himlen plus porr. Men än så länge gillar jag.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sp1keout » tis aug 21, 2007 12:46

A bear skrev:Californication 1.02:

"I'd say, aside from the fact that you worship space aliens, you might be the most beautiful woman I've seen in a long long time."

Det här kan vara den mest moralistiska tv-serie med mängder med naket, droger, tonårssex och intima diskussioner om vaginor sen... Sex In The City, fast utan handväskor och skor och skit. Det är skitkul och ganska smart, men jag hoppas att de håller någorlunda i tömmarna och inte blir Sjunde himlen plus porr. Men än så länge gillar jag.


Jag tog chansningen och läste din spoiler - mumsigt, lät det som :D Den där serien blir att ta hem direkt!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis aug 21, 2007 12:53

A bear skrev:men jag hoppas att de håller någorlunda i tömmarna och inte blir Sjunde himlen plus porr.

You say it like it's a bad thi...

... okej då, inte riktigt alla ting kan räddas med porr.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis aug 21, 2007 12:54

Ska man ladda ner Californication 1x01 PREAIRED DVDRiP?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis aug 21, 2007 12:55

Ja.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Garim » tis aug 21, 2007 13:23

A bear skrev:Californication 1.02:


Oj, har den kommit nu. Det blir till att ladda hem - fast det går ju inte att se den när barnen är vakna :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav sp1keout » tis aug 21, 2007 13:43

noike skrev:Ja.


Kort och konsift! Tack min vän!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis aug 21, 2007 18:58

Jag såg första avnsittet av Californication igår, eller inte hela avsittet men ganska mycket av det, och det är helt klart inte min typ av serie.
Damages såg jag början av och det var segt och tråkigt.

Tomas skrev:
Rombat skrev:
adolvsson skrev:Burn Notice 1x08
Yess, rockar fortfarande på. Älskar scenen mot slutet, Westons ansikte, när han precis pratat med den där Philip, står vänd mot kameran och ser mer sammanbiten ut än någonsin tidigare, och just innan han vänder sig mot den ofrivillige husgästen spricker ansiktet upp i det där charmerande leendet. På ett sätt som gör det till ett obehagligt charmerande leende. Inte första gången, heller, men effektivare än någon gång förr.

Jag ville bara nämna det, för det är en sådan där typisk Michael Weston-grej, utförd till perfektion.
Håller helt med dig. Jag har börjat gilla alla dessa sköna BN-karaktärer till vansinne.


Jag älskar den här serien!


Jag med, den är jättebra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons aug 22, 2007 19:07

Såg precis Californication 1x01
Mycket bröst, många som säger "fuck" - what's not to like? :rolleyes:
Nej men jag tycker den var väldigt underhållande och jag kan inte säga mer än: fuck, mer serier - mindre tid :|


Nu blir det 1x02 för mig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons aug 22, 2007 19:59

Californication 1x02
I am very amused! Detta hoppas jag blir långvarit!
Känns lite som Sex and the City med testosteron i huvudrollen, men jag gillar det! Ett intro fick vi också. Det var väl okej men jag har sett snyggare, sämre också.
Jag ser fram emot nästa avsnitt :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor aug 23, 2007 12:26

Californication 1.02. Jag skrattade småihjäl mig åt en hel del saker. Och jag har halvdyrkat hon som var "the most beautiful woman I've seen in a long long time" ända sedan Sports Night. Så jag klagade inte på att få se hennes bazoombas. Shallow, who? ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor aug 23, 2007 12:46

caffeineaddict skrev:Californication 1.02. Jag skrattade småihjäl mig åt en hel del saker. Och jag har halvdyrkat hon som var "the most beautiful woman I've seen in a long long time" ända sedan Sports Night. Så jag klagade inte på att få se hennes bazoombas. Shallow, who? ;)

Sports Night? Jag har diggat henne sen Spin City. Face!

Dessutom: Eagles of Death Metal-referens! Ju mer jag tänker på saken gillar jag verkligen den här serien.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » lör aug 25, 2007 7:08

Californication 1x02
Opening titles och montaget under hans bloginlägg var så dåliga att jag blev helt fientlig mot serien. Men det fanns tillräckligt med roliga och bra saker för att jag ska fortsätta se ändå.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » lör aug 25, 2007 14:48

Tam skrev:Californication 1x02
Opening titles och montaget under hans bloginlägg var så dåliga att jag blev helt fientlig mot serien. Men det fanns tillräckligt med roliga och bra saker för att jag ska fortsätta se ändå.


Ja opening titles var ju lite av en besvikelse, men som jag skrev tidigare så har jag sett sämre så jag ska inte klaga för mycket.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis aug 28, 2007 14:44

Californication 1.03 Fantastisk öppningsscen som osar inte så lite Bill Hicks och kanske kan peka på någon återkommande plot. Det får det gärna göra, för triangeln Hank/Bill/Karen är lite tröttsam. Känns som ett mellanavsnitt - efter två avsnitt som bara etablerat vad serien handlar om kanske vi här får lite mer uppsättning inför framtida avsnitt. Mycket mer relationsfokus än i de tidigare avsnitten också.

Och att den ganska ostiga öppningssekvensen här blir slutsekvens också är inte helt lyckat. Men men. Fortfarande riktigt kul.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tis aug 28, 2007 15:10

Jag tyckte 1.03. var ganska fantastiskt roligt, och Californication håller snabbt på att bli en favorit.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis aug 28, 2007 15:14

caffeineaddict skrev:Jag tyckte 1.03. var ganska fantastiskt roligt, och Californication håller snabbt på att bli en favorit.

Jo, jag kanske lät lite kritiskare än jag är. Visst är det kul. "Hey! Yusuf Islam! 'Peace Train' was a great song, let's go!"
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tis aug 28, 2007 22:04

Californication 1x03
Jag var inte helt nöjd med andra avsnittet, hade egentligen inget problem med moralismen Björn pekade på, men det kändes påtvingat. Konstlat. Trots det fanns det ändå en hel del bra med avsnittet och den här veckan var det bara bra. Inte riktigt lika bra som piloten, fast det går åt rätt håll, och det där konstlade var som bortblåst.

Och jag gillar verkligen hon den rödhåriga. Rawr.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis sep 04, 2007 11:05

Californication 1.04 (dags för en egen tråd?)

Vi börjar med en Warren Zevon-referens. Alltid ett gott tecken. Och sen en Secretary-referens också.

Hank blir alltmer sympatisk - på gott och ont - och Bill är fortsatt en skitstövel. Tycker det kunde gjorts mer av partyscenerna, men... slutet med regissörens fru som bommar att kasta drinken på Hank! :D Riktigt snygg uppföljning på tidigare små handlingsbitar där.

Och hur fin är inte slutscenen då? "No, that's Darryl Hannah..."

Serien blir inte mörkare för varje avsnitt direkt, men vafan. Det är trevligt ändå.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tis sep 04, 2007 12:49

Californication kan gärna få en egen tråd. Har inte sett avsnitt 4 ännu men efter 3 avsnitt gillar jag verkligen serien. Den är överraskande rolig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tis sep 04, 2007 12:54

Jag går igenom den gamle store tråden efter 1.01 senare. Jag orkar inte nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis sep 04, 2007 12:54

Najs noike! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis sep 04, 2007 17:41

Egen tråd! Yay!
Jag ska se 1x04 senare ikväll, jag måste hålla med Illyria om att serien är verkligen överaskande rolig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis sep 04, 2007 19:24

1x04
Warren Zevon-referens! Bra början. Nu ska jag se resten också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis sep 04, 2007 21:32

1x04
Jag gillar denna serien riktigt mycket. Weeds och Californication på samma kväll, stark kväll för Showtime! Någon som vet hur det gått tittarsiffrigt i USA? Det är ju iofs kabel, men ändå.
Jag måste säga att den rödhåriga tjejen är otroligt het :rolleyes: :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » ons sep 05, 2007 2:04

sett avsnitt 1-3 nu. Jag gillar detta. Skarpt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » ons sep 05, 2007 7:48

1x04 (forts.)
Bitvis lysande. Okej, mestadels lysande. Problemen visade sig mestadels mot slutet. Jag har inget emot att dom gör Hank till en dekadent karaktär med negativ självbild som egentligen är en riktigt fin kille inombords, men det hanteras dåligt, rimmar illa i sitt sammahang. Jag älskade agentens reaktion när Hank kommer på honom med sekreteraren, däremot hade jag svårt att köpa Hanks moraliska rådgivningsstund. Risken finns att jag kommer se situationen med den lilla rödhåriga på samma vis, får se hur det spelas ut över nästa avsnitt. Dessutom kändes sista scenen lite väl hollywoodgullig, och det är extra synd när dottern ändå är så bra som hon är.

Med det sagt och ur vägen tog problemen minsta möjliga plats sen piloten. Hm. Kan det vara bolagsmandat som spelar in? Förhoppningsvis arbetar dom runt det i så fall, det går ju ändå mot rätt håll, och jag ser fram emot ett nytt avsnitt. Vilket bör vara viktigast.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons sep 05, 2007 11:04

När jag läste titeln så såg jag nån typ av Baywatch-serie framför mig (och förstod inte varför ni hade börjat se den), som utspelas på badstränder i Kalifornien. Nu läste jag på tv.com, det verkar inte stämma riktigt. Rätt mycket tits and ass, men inte så mycket Baywatch. Jag får väl se till att se då.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » ons sep 05, 2007 15:01

Jag tror du du kan tycka om det, Hanna, tidigare efter pilotavsnittet drogs det en del likheter med Nip/Tuck. Jag gillar serien, men överlag, så tycker jag inget av avsnitten har varit lika bra som pilotavsnittet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 15:26

Tredje avsnittet tyckte jag nog var det bästa hittills, ivarjefall det mest lol-iga, om nu det är ett ord. Det var riktigt roligt ivarjefall.

Efter 1.02 tyckte jag (fortfarande) det fanns vissa saker/scener som behövde finslipas lite för att fungera perfekt, men det är ändå bara andra avsnittet och serien "lär sig" fortfarande. Sen redan i 1.03 syns det en skillnad, och det var som nämnt ett riktigt roligt avsnitt, däremot hade jag gärna sett att de skippade publishern och assistenten. Ser ingen poäng i det, vill hellre se huvudkaraktärerna. Det har utvecklats till en riktigt intressant situation/dynamik och det ser jag hellre mer av.

Lite av det klagomålet fortsätter i 1.04, men resten är riktigt bra. Inte ett lika roligt avsnitt, men den pågående familjesituationen tycker jag är väldigt bra gjord. Rolig avsnittstitel också: Fear and Loathing at the Fundraiser.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron