Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tor aug 23, 2007 10:35

LauraP skrev:Det var nog hela familjen som följde den. Samma med Dallas

Det där låter bekant. Huvaligen, när man var liten, alltså...

... och jag älskade serien i början, men den/dom sista säsong-en/erna, när Linda Hamilton försvann (hennes karaktär dog väl, om jag inte missminner) förlorade jag intresset, tyckte det blev dåligt, nåt sånt. Sedan började jag anta att hela serien var dålig och skyllde på min unga dåliga smak. Nu? Nu börjar jag bli osäker, efter den här diskussionen. Sugen på att testa igen. Ron Perlman, alltså. Vilken man.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor aug 23, 2007 12:47

:)

American Dad är fortfarande bra, och rolig! Händer väl inte så mycket saker i säsong 2 som får en skratta kanske, men serien är fortfarande definitivt värd att följa, tycker jag!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tor aug 23, 2007 15:03

adolvsson skrev:... och jag älskade serien i början, men den/dom sista säsong-en/erna, när Linda Hamilton försvann (hennes karaktär dog väl, om jag inte missminner) förlorade jag intresset, tyckte det blev dåligt, nåt sånt. .

Det minndes inte jag! Hade för mig att det slutade på ett helt annat sätt. Minns inte alls att LH försvann. Nu vill jag ha omtitt. *skriver upp på lååånga listan*
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tinwiel » tor aug 23, 2007 16:53

adolvsson skrev:
LauraP skrev:Det var nog hela familjen som följde den. Samma med Dallas

Det där låter bekant. Huvaligen, när man var liten, alltså...

... och jag älskade serien i början, men den/dom sista säsong-en/erna, när Linda Hamilton försvann (hennes karaktär dog väl, om jag inte missminner) förlorade jag intresset, tyckte det blev dåligt, nåt sånt. Sedan började jag anta att hela serien var dålig och skyllde på min unga dåliga smak. Nu? Nu börjar jag bli osäker, efter den här diskussionen. Sugen på att testa igen. Ron Perlman, alltså. Vilken man.


Jag gillade serien i början också, men blev less efter nån säsong, dels för att jag tyckte att den stod och stampade på samma ställe men mest för att alla viskade fram sina repliker. HELA TIDEN. Viskade! Drev mig till vansinne så till slut var jag tvungen att sluta se den.. tror jag... fast det var ju på den tiden man bodde hemma och bara hade två eller tre kanaler och om dom andra skulle se fick jag också se (och se på tv gjorde jag ju ofta redan då).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » fre aug 24, 2007 14:02

Såg just dom två första avsnitten av Earth 2 och det var mycket bra. Jag vet inte hur mycket jag såg när jag var liten, men det kan inte ha varit många fler avsnitt. Jag ser fram emot att se ett till avsnitt om en liten stund om inte hemladdningen sviker mig.

Så såg jag Sleeper Cell 1x01 igår. Jag tyckte att det var bra, men inte på en fascinerande nivå som Beauty and the Beast, Nobuta wo Produce och Earth 2. Men tillräckligt för att jag ska vilja se mer. Lite förvirrande med numreringen av avsnitten Noam hade dock, då första avsnittet börjar med "Previously on Sleeper Cell" och den som kallas 1x02 som är den verkliga 1x01, och den som heter 1x01 är inte 1x02, så jag gissar att jag ska se 1x03 härnäst och att den är den egentliga 1x02. Rörigt! :?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre aug 24, 2007 17:20

LWes skrev:Lite förvirrande med numreringen av avsnitten Noam hade dock, då första avsnittet börjar med "Previously on Sleeper Cell" och den som kallas 1x02 som är den verkliga 1x01, och den som heter 1x01 är inte 1x02, så jag gissar att jag ska se 1x03 härnäst och att den är den egentliga 1x02. Rörigt! :?


Ja Noam, ajjabajja! Det var samma med Big Love men jag lyckades lösa det med hjälp av Illyria och tv.com :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön aug 26, 2007 15:18

Okej, så om det inte var illa nog för plånboken att Twin Peaks: Complete Series släpptes 30 oktober, och sedan Gilmore Girls: Complete Series 13 november... så trycker de nu in släppet av Seinfeld: Complete Series på 6 november... :eek: Det är tre Complete-boxar jag MÅSTE ha på tre veckor... poor poor wallet.

http://tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=7928


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån aug 27, 2007 20:09

Eliza Dushku har signat en deal med vår favoritkanal FOX. Yay!

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800021065
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån aug 27, 2007 20:11

Jag tycker hon förtjänar serier som har en chans att överleva, men ett "yay" kan hon få ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån aug 27, 2007 20:18

Mitt yay var halvt ett "glad för hennes skull" och halvt ett "she'll get screwed see I'm ironic".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » mån aug 27, 2007 20:19

Åh så kul! Jag hoppas på nåt som är lite bättre än Tru Calling. Inte för att TC var dåligt men det var inte så jättebra heller.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » mån aug 27, 2007 20:22

Det jobbigaste är att jag kanske får två FOX-serier att se i vår. Helvete. Som om att det inte räckte att Sarah Connor Chonicles fuckade upp min bojkott.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinder » mån aug 27, 2007 21:11

Någon annan som tittar på Greek? Har själv nu sett ikapp det som gått av första säsongen och jag måste säga att jag gillar det. Serien påminner starkt om alla collegefilmer som handlar om festande sororitys/fraternitys men klarar sig utan att vara för pubertal i humorn eller ha allt för tydliga och overkliga kariaktyrer till huvudkaraktärer vilket ofta drar ner dessa filmer. Visst verkar många av dem vara slående exempel på de vanligaste arketyperna i dessa samanhang men allt eftersom man lär känna dem bättre så får de ett djup som de sällan hinner få i filmerna.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav AKS » mån aug 27, 2007 21:48

Ååååh, jag vill ha Bläckfisken nu!! Men efter Serenity och The Office S3 har jag inte råd. :(

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » mån aug 27, 2007 22:42

Robot Chicken 3x02

HAHA. Don't drink and drive..och slutet.. hihi

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån aug 27, 2007 23:06

Alla gamla serier håller inte måttet. Även om jag tycker Beauty and the Beast och Earth 2 är jättebra, kan jag inte säga samma sak om Spellbinder, den australienska serien om några ungar som hamnar i en fantasyvärld. Jag tyckte att den var ganska cool när jag var liten, men nu, inte lika mycket. Den är ganska dåligt gjord och ganska fånig.

Tinder skrev:Någon annan som tittar på Greek?

Jag tänkte börja se den, men det blev inte av och nu har jag så många serier att se :o

AKS skrev:Ååååh, jag vill ha Bläckfisken nu!!

Å, den serien ville jag väldigt gärna se för några år sen. I lika mycket nu, men det vore ändå kul. Någon gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis aug 28, 2007 21:33

Första avsnitten av I manegen med Glenn Killing, så vitt jag vet det enda jag inte tidigare sett med gänget (sett några sketcher här och där, och mycket var ju också med i liveshowen, men aldrig allt från början till slut). Ännu mycket mer hit-and-miss än de senare grejerna, men onekligen vissa ordentligt roliga saker. Och skojiga småsaker för musiknördar ("Thurston Moore, psalmbokssamlare", "John Peel, vattenskotermotståndare", Schyffert som mitt i Roxettes "How Do You Do?" börjar vråla på både "Pretty Vacant" och "Roadrunner").

"Den fria teatergruppen Ödets Ironi. Ikväll har de kommit hit för att framföra sin tolkning av Ulf Lundells 'När jag kysser havet'. [...] Vem gestaltar du i föreställningen?"
"Jag gör kyssen, Eva gör havet. Men Eva är på healingkurs i Växjö så jag tog med en skål med vatten."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tis aug 28, 2007 23:00

Jag såg första avsnittet av Eerie, Indiana för en stund sen. I början tyckte jag att det verkade ganska barnsligt och dåligt, men bestämmde mig för att åtminnstone se hela avsnittet, och det tog se. Jag tyckte att det var helt okej. Ganska smart faktiskt.

Forever Knight började jag se första avsnittet utav och var inte imponerad. Jag såg visserligen bara några minuter så jag ska se det ordentligt sen, men det var inte så bra som jag hade hoppats så att jag ville fortsätta se istället för att se Earth 2, som föresten är mycket bra. Jag har sett 6 avsnitt nu av den, och jag uppskattar många saker med serien.
Clancy Brown ser helt annorlunda ut än jag är van att se honom. Han är bra. och det är lite likt Lost faktiskt till handlingen, hur dom krashar på en okänd plats som dom tror är öde men sen visar det sig att det finns något där, och det är lite mystiskt och så. Och varje avsnitt inleds och slutar med en av karaktärernas berättarröst och den karaktären är såklart viktig i avsnittet (mer eller mindre) vilket är lite som Lost's avsnitt som är centrerade på olika karaktärer. Det är en bra uppsättning karaktärer serien har. och så har dom en robot, det är bra.

Beauty and the Beast har jag också sett 6 avsnitt av, och jag tycker inte att avsnitt 3-6 hållit samma klass som dom två första.
Det är fortfarande väldigt bra, och jag gillar stämmningen och inte bara Vincent-delarna av serien även om dom är intressantast.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons aug 29, 2007 19:02

Haha.. Adam i Northern Exposure är så bra.. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör sep 01, 2007 0:35

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör sep 01, 2007 0:42

Hade missat att Anthony Anderson är med i K-Ville. Får väl ge den en chans då, han var sinnessjukt bra i the Shield. Men allvarligt, polisserier... Kan de inte fucka upp konceptet lite åtminstone?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » sön sep 02, 2007 17:14

Kville? :D

Ok nu har jag sett nästan 3 säsonger av Northern Exposure (t.o.m 3x17). Ett litet omdöme:

Seriens styrkor
Omgivningen. Alaska är en egen karaktär, dess natur och stämning och kraft (även om jag har för mig att serien inte spelades in i Alaska eller? ).

Joel Fleischman och skådespelaren Rob Morrow. Han är klockren för rollen, och spelar en gnällig, motvillig, men ändå rätt så charmig, judisk läkare från New York jättebra.

Joel och Maggie. Eftersom Rob är en så pass bra skådis så funkar scenern ihop med Maggie bra och känns rätt så engagerande. Deras relation är en stor anledning till att vilja fortsätta med serien, man vill ju se hur det går. Så ett plus för dom två.

Maggie-skådespelerskan är en ok skådis, inte jättebra men ok. Scenerna med Joel funkar rätt så bra.

Marilyn. Hon är stencool. Nuff said.

Adam. Rolig. Slagfärdig bitterhet är nästan alltid rolig.

Vissa av karaktärerna är ok, inte engagerande och man skulle inte bli sur om dom försvann men dom går att tolerera. Maurice, Chris, Ruth-Anne.

Seriens svagheter
Många storylines är tråkiga. Om man ska tycka att dom är engarande så måste man nog älska karaktärerna. Om man inte gör det så är dom mest en transportsträcka tills det händer något roligare, med tex Joel eller Adam.

och så mitt största problem med serien:

Flera huvudkaraktärer är irriterande. Det är väl meningen att dom ska vara "quirky" men dom är bara dumma. Framförallt menar jag Shelley, men även Holling och ofta Ed. Holling är bara så tråkig så att klockorna stannar och vid hans ålder borde han väl vara lite smartare/klokare men tydligen inte. Ed är rätt så charmig och jag tycker inte illa om karaktären egentligen men ... nej, han är ofta för dum också. Child of nature osv, men kan man vara sådär naiv när man är 20? 9 år kanske men inte 20. Det kanske bara är hur skådespelaren levererar replikerna. Han ser ganska bra ut så han hade kunnat varit en hottie men man blir ju inte så attraherad av en 9-åring. Shelley är så dum att man tror att hon är utvecklingsstörd ibland. Nog för att hon är ung, inte har läst så mycket men ändå. Nej.

Seriens svaghet är alltså då att oftast så ska dom ha med en Shelley och Holling-storyline i nästan varje avsnitt och då spejsar jag ut för jag blir så uttråkad. Synd. Serien hade kunnat blivit så mycket bättre om man hade sluppit det, för Joel och alla hans vedermödor är ju charmiga. När han sen får bra scener med Maggie, Adam eller Marilyn så är den riktigt bra. Det finns nog en hel del bra quotes kan jag tänka mig. :D

Jag har ändå sett nästan 3 säsonger så om jag verkar jättenegativ här så måste jag säga att jag ändå tycker att det är en bra, charmig serie, när den är bra. När den är mindre bra är den tråkig. Äsch, man har väl för höga krav. Det är ju ändå en serie från början av 90-talet.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » sön sep 02, 2007 17:20

Igår och idag såg jag alla avsnitt av Eerie, Indiana. Det var en väldigt bra liten serie. Jag gillade verkligen att det var samma karaktärer det handlade om till skillnad från andra liknande serier där det är helt olika berättelser varje avsnitt. Det var mycket bra. Synd att det bara gjordes en säsong, jag hade gärna sett ett par till.
Det finns en till serie: Eerie, Indiana: The Other Dimension, men den finns nog inte att få tag på, och den ska vara dålig, så det kanske inte gör något...

Det var också kul att se flera skådespelare som Gregory Itzin, Tobey Maguire, Nikki Cox och Rene Auberjonois utan att vara beredd på det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis sep 04, 2007 9:43

(spoiler Robot Chicken 3.03-3.04) JOSS!

STAN!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Glorificus » tis sep 04, 2007 20:08

Kyle XY 2x13
Sista för säsongen! Bra var det också.
Slutet: Iiiihhh!!!!
Jessi-storyn har varit riktigt bra. Undrar om hon överlevde? Jag gillar både karaktären och skådespelerskan, så jag hoppas lite på det. Men för storyns skull är det okej om hon dog. Hur som helst kul att de vågar göra såna här stora vändpunkter.


Jag kommer verkligen att se fram emot s3 när det är dags för den. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 12:44

Piloten för Journeyman finns ute nu.

Och även Life men den verkar tråkig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » ons sep 05, 2007 13:15

Glorificus skrev:Kyle XY 2x13
Sista för säsongen!

Wee, det var det inte alls det! "Mid-season finale" kallar de det tydligen. Säsong två fortsätter i januari med tio avsnitt till. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 13:38

Det var ju bra egentligen, angående Kyle XY, då kanske jag hinner titta ikapp. Slutade titta när de slutade visa i widescreen för säsong 2 var då inte alls lika bra som säsong 1, men ska ge den en ny chans.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons sep 05, 2007 22:16

Jag har sett massor av kabelserier det senaste (I like when people say fuck :rolleyes: ) och håller just nu på att se The Comeback. Kort serie, men Lisa Kudrow lockade väldigt mycket. Jag förstår varför den inte blev någon jättestor hit (för det blev den väl aldrig?) men jag måste säga att jag tycker verkligen att den är charmig. Första avsnittet var sådär, men det blev bättre. Lisa Kudrow är charmig som alltid, ganska mysig serie faktiskt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons sep 05, 2007 22:24

Journeyman 1x01
Jag gillade. Det fanns bra saker och det fanns saker som kan visa sig bli förödande för serien, men det var en bra pilot och visst har Journeyman potential att bli en underhållande liten scifisak.

Dessutom är Moon Bloodgood med som, förutom varandes oförskämt sexig, även har ett av dom coolaste namn man kan tänka sig. Så, ett par plus bara där.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron