Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Coldshark » ons okt 07, 2009 22:55

Precis sett piloten för SGU. Tyckte den var bra; fanns många lovande element i den
Dock tycker jag av någon anledning inte om Ming-Na, jag misstänker att det har att göra med att jag inte tyckte om henne i E.R
Gillade dock Charlize Theron-kopian - muy caliente!
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav adolvsson » sön okt 11, 2009 11:54

1x03
HeY skrev:Enligt WatchwithKristin ska nästa avsnitt av SGU vara mycket sämre än piloten, så om man ska ge serien en chans bör man nog
ge den några avsnitt. Själv har jag inte sett piloten än så jag avvaktar nog.

Jag vet inte om det var bättre än piloten, men det var då rakt inte mycket sämre. Jag gillade det. Mindre action, mer utforskande, bättre skrivna karaktärer även om dom fortfarande har en bra bit att gå och ett par riktigt intressanta moment.

Jag tycker det känns rätt lovande, det här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » mån okt 12, 2009 20:57

SGU 1.03
Huh! Gillade fortfarande. Är det nåt fel på mig nu förtiden?
Carlyle och bråkiga militären verkar ha ett komplicerat förfhållande, antingen kommer de att döda varandra eller börja hångla.
Gråtiga flickan fortfarande trist, hjälte trist visserligen.
Fortsätter följa.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » tis okt 13, 2009 2:13

Är det någon som sett mer än piloten av Flashforward?
Konceptet är bra, och jag gillade utförandet till vissa delar, men av vissa delar att döma blev jag rädd att den kommer vara fruktansvärd...

Tänkte låta bli att ladda ner något mer förrän nån säger att det är bra skit. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis okt 13, 2009 21:49

gaspode skrev:Är det någon som sett mer än piloten av Flashforward?
Konceptet är bra, och jag gillade utförandet till vissa delar, men av vissa delar att döma blev jag rädd att den kommer vara fruktansvärd...

Tänkte låta bli att ladda ner något mer förrän nån säger att det är bra skit. :)

Jag har bara sett piloten, och tyckte rätt mycket som du, och har fortsatt ladda ner. Funderade starkt på att lägga av men efter någon flyktig kommentar jag läste någonstans, som verkade vibrera om intressant eller bara skitkonstigt slut på tredje avsnittet, tänker jag åtminste se fram tills dess.

Vilken kväll som helst nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis okt 13, 2009 23:17

Jag vet inte om det har dokumenterats någonstans ännu, men detta läste jag just nu på Emma Caulfields twitter:

okay kids. good news part 2. I am working with marti noxon again on her new show Gigantic. super excited to be a part of her vision.


Yaaay! Hoppas det blir något bra och långlivat av detta :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons okt 14, 2009 17:19

Nån som hört nåt mer om serien? Kommer den att vara genre till exempel?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons okt 14, 2009 17:28

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Är det någon som sett mer än piloten av Flashforward?
Konceptet är bra, och jag gillade utförandet till vissa delar, men av vissa delar att döma blev jag rädd att den kommer vara fruktansvärd...

Tänkte låta bli att ladda ner något mer förrän nån säger att det är bra skit. :)

Jag har bara sett piloten, och tyckte rätt mycket som du, och har fortsatt ladda ner. Funderade starkt på att lägga av men efter någon flyktig kommentar jag läste någonstans, som verkade vibrera om intressant eller bara skitkonstigt slut på tredje avsnittet, tänker jag åtminste se fram tills dess.

Vilken kväll som helst nu.

För min del är FlashForward myepisodes-borttagen. Jag och brat tog oss knappt igenom tredje avsnittet och tänker inte se en sekund till. Om inte folk säger efter första säsongen att serien vuxit och blivit tusen gånger bättre. :) Storyn är intressant men genomförandet uselt, tyvärr.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » ons okt 14, 2009 17:32

AKS skrev:
HeY skrev:Jag vet inte om det har dokumenterats någonstans ännu, men detta läste jag just nu på Emma Caulfields twitter:
okay kids. good news part 2. I am working with marti noxon again on her new show Gigantic. super excited to be a part of her vision.

Yaaay! Hoppas det blir något bra och långlivat av detta :)
Nån som hört nåt mer om serien? Kommer den att vara genre till exempel?

Delar av mig hoppas att den är baserad på Pixieslåten men Hung har väl redan tagit hela den marknaden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons okt 14, 2009 18:39

AKS skrev:Nån som hört nåt mer om serien? Kommer den att vara genre till exempel?

The N is making a "Gigantic" dramedy bet, picking up a half-hour series from veteran producers Marti Noxon and Dawn Parouse. "Gigantic" takes a skewering look at the glitzy, chaotic and oftentimes hilarious life of Hollywood "it" kids whose parents are A-list celebrities. The project also will feature testimonials by real-life Hollywood teens as well as celebrity cameos.

Och om jag har korrekt läsförståelse, verkar The N (eller Teen Nick som det ska/har döpas/döpts om till) vara en kanal från Nickelodeon, med inriktning på ungdomar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons okt 14, 2009 19:25

Oj, plötsligt är jag inte alls excited längre.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons okt 14, 2009 21:37

Nej, redan innan "Nickelodeon" lät det illa nog... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tor okt 15, 2009 1:53

Kollar ikapp Big Bang Theory och senaste avsnittet var nog bäst hittills, julklappsavsnittet. (2x11)

Sheldon! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » tor okt 15, 2009 11:04

The Occulterers?
Webserie? Teveserie?
Någon som fattat när det kommer? Jag börjar bli nyfiken.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

NPH!

Inläggav Coldshark » fre okt 16, 2009 10:47

Neil Patrick Harris' latest musical triumph!

http://ausiellofiles.ew.com/2009/10/12/ ... al+triumph!
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav Tinwiel » sön okt 18, 2009 18:27

Jag håller på att titta igenom the Tudors, och har bara ett avsnitt kvar (3x08). Till att börja med så är jag inte helt säker på att jag gillar Jonathan Rhys Meyers som Henry. Henry lär ha varit kall och hård och arrogant, som han också porträtteras men han ska ju också ha varit extrovert och Rhys Meyers porträttering är alltför seriöst, det var inte så jag hade föreställt mig Henry i alla fall. Sen så undrar jag om de ska sätta honom i en fat suit snart, för Henry ska visserligen ha varit ung och stilig i sin ungdom men som vi alla har sett på bilder så blev han rejält överviktig i medelåldern, efter sin benskada. Dessutom så har de satt Joss Stone till att spela Anne of Cleves, som enligt Henry ska ha sett ut som en häst. Joss Stone ser inte ut som en häst, hon är jättesöt och hans fysiska ovilja mot henne i serien känns orimlig (hur det nu än var i verkligheten). Men, mitt gnäll till trots, så gillar jag serien. Det är ett kostymdrama som handlar om en väldigt spännande period och jag gillade Anne Boleyn. Henne var det drag i. Undra hur många säsonger de ska hålla på, Henry har ju två fruar kvar, n'est pas? Helst skulle jag vilja spola framåt till Bloody Mary och Queen Elizabeth, jag är less på Henry nu.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sfinx » sön okt 18, 2009 18:48

All creature great and small 1.01-1.03
Det händer ingenting i den, har en ganska så orealistisk syn på landsbygden och troligtvis på vetrinäryrket. Utspelar den sig 1937 så kriget har inte börjat än, och är inspelad 1978. Än så länge en Det susar i säven, fast utan otäcka vesslor och farliga skogar. Jag älskar den, jag blir på löjligt bra humör bara jag hör inledningen. Grym feelgoodteve.
:lovebunny:

(edit) Och den ger samma lust att dricka sig drängfull på whiskey och ale som Withnail and I, lustigt nog. (/edit)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tis okt 20, 2009 14:06

Peppe skrev:Hmm, har läst en del här men inte kommit fram till något...Vilka är dom nya serierna som är värda att se? :)

Glee verkar folk gilla, vad mer?


Komedierna Cougar Town och Modern Family är roliga, tycker jag. Sedan måste jag säga att The Vampire Diaries verkligen har växt ordentligt sedan Twilight-piloten och hittat sin egen mark. Jag gillar't! Annars så följer jag nog inte någon annan ny serie som jag kan komma på?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons okt 21, 2009 13:18

BBT 3x05:
Wow, you really are a genius!
Not really, I googled how to do that...


Och Wil Wheaton hade en fruit fucker t-shirt! :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons okt 21, 2009 21:13

Jag såg nyss första avsnittet av Drop Dead Diva. Det var faktiskt rätt roligt! Tjejen som spelar huvudrollen har dessutom en riktigt bra komisk tajming, enligt mig, hennes skådespelarprestation var väldigt charmig. Nu har jag dock inte fått tag på fler avsnitt så det var lite bajs.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » ons okt 21, 2009 21:14

Jag gillar också Drop Dead Diva. Fast har inte sett de två sista avsnitten.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » ons okt 21, 2009 21:27

Jag har snart fått hem dem. Dock inte avsnitten mellan 1 och 12. Har du dem?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » ons okt 21, 2009 21:28

Nej tyvärr, jag har tagit bort dem i takt med att jag sett dem.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » ons okt 21, 2009 21:57

Äsch. Vad göra då. Hmf. Martin?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » ons okt 21, 2009 22:06

http://www.mininova.org/search/?search= ... diva&cat=0

(eller laddar du inte ner via torrent?)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » ons okt 21, 2009 22:54

Nej, inga torrents. :( Jag vågar inte...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons okt 21, 2009 23:05

Tinwiel skrev:Äsch. Vad göra då. Hmf. Martin?

:rolleyes:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tor okt 22, 2009 0:09

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Äsch. Vad göra då. Hmf. Martin?

:rolleyes:


:D (sori)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Coldshark » tor okt 22, 2009 13:45

Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav sfinx » tor okt 22, 2009 14:06

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron